Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    Originally posted by HTK12 View Post
    Autossa ei sitten toimi mittaristo, cruise, ajonvakautus
    M5:ssa tuntui noiden lisäksi myös ohjaus menevän sportti asentoon boxi irroitettuna.Eli hieman kaupunkipyöritys tuli tahmeammaksi.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by janke View Post
      Onko kukaan vaihtanut tuota linkissä olevaa härveliä autoonsa? :think



      Eli polttoaineen actiivihiilisuodatin!!
      Eikö kellään ole kokemusta
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        Originally posted by janke View Post
        Eikö kellään ole kokemusta
        Miksiköhän??? No ainakin nim. Marko.K on vaihtanut M5:een: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=58

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          En äkkiseltään haulla löytänyt että miten parhaiten onnistun vaihtamaan vesipumpun/tehostimen hihnan kiristimen? Ilmastoinnin kiristin oli helppo nakki, mutta tuo toinen vaikuttaa aika paljon ahtaammalta päästä käsiksi.

          Auto: 04/00 530d M57 prefacelift

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            Onko kukaan kokeillut näitä laakereita?: http://www.ebay.de/itm/2X-RADNABE-MI...item5aeac9a907 esim. nämä: http://www.ebay.de/itm/BMW-525d-530d...item48460fdae7 varmaan olisi paremmat? Vaiko suosiolla orkkis laakerit?
            E61 520Da

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Mik@ View Post
              Onko kukaan kokeillut näitä laakereita?: http://www.ebay.de/itm/2X-RADNABE-MI...item5aeac9a907 esim. nämä: http://www.ebay.de/itm/BMW-525d-530d...item48460fdae7 varmaan olisi paremmat? Vaiko suosiolla orkkis laakerit?
              Etsi ennemmin FAG-merkkiset laakerit eBaysta.
              E39 528iA

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Mik@ View Post
                Onko kukaan kokeillut näitä laakereita?: http://www.ebay.de/itm/2X-RADNABE-MI...item5aeac9a907 esim. nämä: http://www.ebay.de/itm/BMW-525d-530d...item48460fdae7 varmaan olisi paremmat? Vaiko suosiolla orkkis laakerit?
                laita FAG tai SKF

                ainakin taakse tuo laakerinvaihto on sen verran hanurista että laittaisin laatupalikkaa :think
                Last edited by peto2; 16-11-2012, 17:49.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1597
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  En äkkiseltään haulla löytänyt että miten parhaiten onnistun vaihtamaan vesipumpun/tehostimen hihnan kiristimen? Ilmastoinnin kiristin oli helppo nakki, mutta tuo toinen vaikuttaa aika paljon ahtaammalta päästä käsiksi.

                  Auto: 04/00 530d M57 prefacelift

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    Originally posted by peto2 View Post
                    laita FAG tai SKF

                    ainakin taakse tuo laakerinvaihto on sen verran hanurista että laittaisin laatupalikkaa :think
                    Ei kuullosta että takaa kuuluisi, vielä ainakaan. Pitääkö etutolppaa tai muuta ottaa irti kun vaihtaa etulaakerin? TISsistä katoin mutta eipä oikeen ottanu selvää :think Ja oletko tilannu tuolta linkkien kaupasta mitään?
                    E61 520Da

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Mik@ View Post
                      Ei kuullosta että takaa kuuluisi, vielä ainakaan. Pitääkö etutolppaa tai muuta ottaa irti kun vaihtaa etulaakerin? TISsistä katoin mutta eipä oikeen ottanu selvää :think Ja oletko tilannu tuolta linkkien kaupasta mitään?
                      joo nuo esimerkit on etulaakereita.. en lukenu sen paremmin että mikä laakeri sulla on rikki..

                      en oo koskaan vaihtanut e39 etulaakeria mutta olettaisin sen olevan samanlainen homma kuin e38:n johon homma menee näin:
                      1. pyörä pois.
                      2. jarrusatula pois kannakerautoineen.
                      3. jarrulevy pois.
                      4. keskimutteri pois.
                      5. vedä vanha laakeri pois.
                      6. työnnä uusi laakeri paikalleen.
                      7. kohdat 1-4 takaperin.
                      8. valmis.

                      kohdat 5 & 6 onnistu ilman työkaluja ja koko hommaan meni 20min

                      olen tilannut monet kerrat ja homma toimii 100%
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14350
                        • Oulu

                        Originally posted by peto2 View Post
                        en oo koskaan vaihtanut e39 etulaakeria mutta olettaisin sen olevan samanlainen homma kuin e38:n johon homma menee näin:
                        1. pyörä pois.
                        2. jarrusatula pois kannakerautoineen.
                        3. jarrulevy pois.
                        4. keskimutteri pois.
                        5. vedä vanha laakeri pois.
                        6. työnnä uusi laakeri paikalleen.
                        7. kohdat 1-4 takaperin.
                        8. valmis.

                        kohdat 5 & 6 onnistu ilman työkaluja ja koko hommaan meni 20min

                        olen tilannut monet kerrat ja homma toimii 100%
                        Ei aivan noin... http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1705239
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by zener View Post
                          no juu, näemmä erilainen toteutus, yhtä paskamainen kun takapäässä
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by peto2 View Post
                            no juu, näemmä erilainen toteutus, yhtä paskamainen kun takapäässä
                            E39 etulaakerin vaihtohan on yhtä helppoa ja nopeaa kuin lapselta tikkarin vieminen? Asianmukaiset työkalut niin puol tuontia menee vähän säheltäessäkin.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              No helppohan se on vielä noissa kutoskoneissa, mutta teeppä sama kasikoneella olevaan..
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Niin on näköjään kasissa isommat tolpat tai ainakin ahtaampi väli, mutta ei ilmeisesti mahtodon vaihtaa siihenkään. Pitää vaan sorvailla hylsy tosi pieneksi. Taidanpa vaihtaa laakerit keväällä kuhan laitan coilit alle, ei nuo vielä ihan paskana ole
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎