Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuokki2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 377
    • hamina

    Kyllä on kiva kun ei meinaa vanhoja vikoja saada korjattua kun kokoajan tulee lisää.. Eli palatakseni tuohon automaattilaatikon toimintaan niin lätäkkö oli tänään keulamuovien alla. Eli kenno vuotaa mitä todennäköisimmin, kiva juttu. Kaikki tietotaito ja ohjeistus tervetullutta tallin lattialla suoritettavaan korjaukseen! Auto renkaat varmaan hyvä ajaa jonkun lankkujen päälle että mahtuu auton alle avaamaan laatikon täyttöpropun ja laittamaan lisää öljyä.. Paljonkohan öljyä mahdollisesti tulee pihalle kun kennon O-renkaat vaihtaa? Ja sit luultavasti kohta hajoaa koko laatikko kun lisää uutta öljyä vanhojen sekaan.. Järki lähtee tän laitteen kanssa. Sopuhintainen korjaaja saa myös ilmoittautua kymenlaakson alueelta!
    Skyline R33 GT-R v-spec
    Subaru legacy GT spec B -03
    e39 528ia
    ski-doo x600rs -07

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by TJJ View Post
      Tuo ABS-yksikön kohta tässä kiinnostaisi. Minulla kaapeli on vieläkin Laakkosen asennuksen jäljiltä ja se on tungettu ABS-pumpulle menevien putkien välistä ja se on myös iskaritornin ja ABS-pumpun välissä. Tuo asennustapa saattaa aiheuttaa ylimääräisiä tärinöitä ABS-purkille nopeuttaen hajoamista (se siis on taas rikki...). Haaroituskappale on iskaritornin edessä sinä ajovalon takana olevassa vapaassa tilassa.

      Eihän tuon johdon paikan muuttaminen nyt mitään rakettitiedettä ole mutta silti kuvat muiden asennustavoista kiinnostaisi.
      Tuskin tuo kaapeli paljoakaan vaikuttaa sen abs-yksikön kestoon. Ne putkethan on kiinni siinä hydrauliikka osassa, ja se käsittääkseni harvoin näistä hajoaa. Panssarikaapelin massa on melko pieni vrt. abs-yksikkö, joten tuskin se siitä juuri tärisee vaikka pyörittäisi panssarikaapelin sen ympärille rusetille. Ennemmin virittelisin lämpösuojausta sille, jos sen kesto huolestuttaa. Korin tärinät varmaan vaikuttaa paljon enemmän. Mukulakivillä ajaminen saakin kivat tärinät koko autoon. Mulakivillä ajaminen saattaakin jo jotain vaikuttaa sen kestoon, jos tärinä niitä nopeammin tuhoaa. Käsittääkseni lämpö taitaa olla se suurin ongelma. :think

      Aluksi pohdin, että missä hiton tyhjässä paikassa ajovalon takana, mutta tosiaan siinähän on tyhjäpaikka noissa kutoskoneissa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9993
        • KVLA

        ABS häikkää

        Jos e39:ssä ABS-boxi "hajoaa",niin voiko sen vain irroittaa ja lähettää korjattavaksi.Korjattuna sitten takaisin paikoilleen ja vikakoodien kuittaus???Tarkoitus olisi kuitenkin pitää autoa korjauksen aikana ilman boxia.

        Olisi varmaan mennyt tuolla sähköosiossakin,mutta tod.näköisesti täältä saan vastauksen nopeammin.

        Ps.Osaavia korjaajia foorumilla?

        Comment

        • Guest's Avatar

          how to do?

          Mittariston purku. Autona 530 da.

          Ei pala absin-valo...

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Tuokki2 View Post
            Kyllä on kiva kun ei meinaa vanhoja vikoja saada korjattua kun kokoajan tulee lisää.. Eli palatakseni tuohon automaattilaatikon toimintaan niin lätäkkö oli tänään keulamuovien alla. Eli kenno vuotaa mitä todennäköisimmin, kiva juttu. Kaikki tietotaito ja ohjeistus tervetullutta tallin lattialla suoritettavaan korjaukseen! Auto renkaat varmaan hyvä ajaa jonkun lankkujen päälle että mahtuu auton alle avaamaan laatikon täyttöpropun ja laittamaan lisää öljyä.. Paljonkohan öljyä mahdollisesti tulee pihalle kun kennon O-renkaat vaihtaa? Ja sit luultavasti kohta hajoaa koko laatikko kun lisää uutta öljyä vanhojen sekaan.. Järki lähtee tän laitteen kanssa. Sopuhintainen korjaaja saa myös ilmoittautua kymenlaakson alueelta!
            Ellei jo ole niin ajorampit. Tee itse tai osta valmiit. Sitten perän tietenkin joutuu vielä tunkkailemaan, että auto on vaakatasossa. Taakse sitten pukit tai jotain pyörien alle, että ei auto tipu päälle kun olet alla täyttämässä laatikkoa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9993
              • KVLA

              Originally posted by Tuokki2 View Post
              Eli palatakseni tuohon automaattilaatikon toimintaan niin lätäkkö oli tänään keulamuovien alla. Eli kenno vuotaa mitä todennäköisimmin
              Eikö siellä "lauhduttimen" ja laatikon välisessä putkistossa ole jossain jotkut liittimet,joiden tiivitys myös saattaa vuotaa.Vai muistanko ihan väärin.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Jos e39:ssä ABS-boxi "hajoaa",niin voiko sen vain irroittaa ja lähettää korjattavaksi.Korjattuna sitten takaisin paikoilleen ja vikakoodien kuittaus???Tarkoitus olisi kuitenkin pitää autoa korjauksen aikana ilman boxia.

                Olisi varmaan mennyt tuolla sähköosiossakin,mutta tod.näköisesti täältä saan vastauksen nopeammin.

                Ps.Osaavia korjaajia foorumilla?
                Kun on manuaali niin ei muuta kuin ajoa vaan sen aikaa kun abs-yksikkö on korjauksessa. Autossa ei sitten toimi mittaristo, cruise, ajonvakautus jne. Nopeuden katsot sitten vaikka navigaattorista tai päättelet kierroksista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kuinkas nopeesti tuon m62tu:n pitäisi lämmetä kun on ~0 °C ulkona? 9 km matkalla lämpeni vain 85 °C jäähdytysneste. Ei esilämmitystä eli lähtötilanteessa oli jäähdytysnesteet varmaankin 0°C. Sisälämpö 24 °C ja puhallus automaatilla, joten melkein täysillä oli puhallus. Ei kait lämppärin nyt kuitenkaan paljoa pitäisi tuon padan lämpenemiseen vaikuttaa? :think
                  Nostellaan tätä kysymystä kun kyllähän täällä nyt on muitakin, jotka ajavat 540:llä talven? Eli kuinka nopeasti pitäisi lämmetä jäähdytysnesteet sinne yli 100°C?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Korin tärinät varmaan vaikuttaa paljon enemmän. Mukulakivillä ajaminen saakin kivat tärinät koko autoon. Mulakivillä ajaminen saattaakin jo jotain vaikuttaa sen kestoon, jos tärinä niitä nopeammin tuhoaa. Käsittääkseni lämpö taitaa olla se suurin ongelma. :think
                    Vaikea sanoa onko syyllinen tärinä vai lämpö. Ne viat ovat kuitenkin katkenneita johtoja moduulin sisällä ja niissä on reilusti varaa lämpölaajenemista varten. ABS-yksikköhän on kumityynyillä kiinni ja nyt tuo sisälämppärin kaapeli on jarruputkien lisäksi yksikön ja iskaritornin välissä jossa sen jonkin verran ahdistaa tuon "jousituksen" toimintaa.

                    Täytyy muuten ylihuoltaa tuo ABS-yksikön kiinnitys eli ostaa uusi teline (siinä olevia kumipuslia ei näytä saavan erikseen) ja korin väliin tuleva kumipusla. En tiedä onko tuo vakiona tuollainen mutta ainakin minulla kiinnityksen kumipuslissa tuntuu selvä välys.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Tuokki2
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 377
                      • hamina

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ellei jo ole niin ajorampit. Tee itse tai osta valmiit. Sitten perän tietenkin joutuu vielä tunkkailemaan, että auto on vaakatasossa. Taakse sitten pukit tai jotain pyörien alle, että ei auto tipu päälle kun olet alla täyttämässä laatikkoa.
                      Eikös mene hankalaksi työskentely jos auto liian korkealla, yläkauttahan ilmeisesti nuo O-renkaat vaihdetaan? Lootassa varmaan alkuperäiset öljyt ja vihreällä tarralla varustettu loota, valvolinen maxlife on sopivaa tuohon laatikkoon mutta onko odotettavissa ongelmia kun sotkee sitä alkuperäisen sekaan? Kysytään vielä että mitä materiaalia itse kenno on? Jos vuoto onkin siinä niin tietäis valmiiksi miten paikata. Ja vaikka jäähdytin tyhjenee remontissa niin öljyn lisäys aivan normaalisti eli öljyt laatikossa ylärajaan, moottori käyntiin ja lisäilee tarvittaessa jne?, ne ohjeet luin ja on hallussa.
                      Skyline R33 GT-R v-spec
                      Subaru legacy GT spec B -03
                      e39 528ia
                      ski-doo x600rs -07

                      Comment

                      • Tuokki2
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 377
                        • hamina

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Eikö siellä "lauhduttimen" ja laatikon välisessä putkistossa ole jossain jotkut liittimet,joiden tiivitys myös saattaa vuotaa.Vai muistanko ihan väärin.
                        On siellä jonkunnäköiset O-renkaat, oletan ja toivon nyt näin aluksi vian olevan niissä.. Kenno maksaa 300€
                        Skyline R33 GT-R v-spec
                        Subaru legacy GT spec B -03
                        e39 528ia
                        ski-doo x600rs -07

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Tuokki2 View Post
                          Eikös mene hankalaksi työskentely jos auto liian korkealla, yläkauttahan ilmeisesti nuo O-renkaat vaihdetaan?
                          No olisihan se pitänyt arvata, että tämäkin asia on erilainen I6 ja V8 kohdalla. V8:ssa laatikonjäähdytin on auton alla. Täyttäminen on kyllä mahdotonta ellei sitä autoa nosta kohtuu reilusti. Tai riippuu tämäkin tietenkin maavarasta.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Samppae39
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1597
                            • Vähäkyrö

                            Originally posted by Terno View Post
                            how to do?

                            Mittariston purku. Autona 530 da.

                            Ei pala absin-valo...
                            Meinaakko, että vika mittaristossa?

                            Auttaisko tämä? http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597. Itekki tuon joskus purkanu, mutten yhtään muistanu, että miten.
                            Last edited by Samppae39; 14-11-2012, 22:50.

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              Meinaakko, että vika mittaristossa?
                              vitut, tarttee kaivaa sieltä edellisen sepän asentama paperit/teipit poies, että saan katella tota absi-valoa 24/7.

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1597
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by Terno View Post
                                vitut, tarttee kaivaa sieltä edellisen sepän asentama paperit/teipit poies, että saan katella tota absi-valoa 24/7.
                                Ohan se kivempi ajella pimeällä, ku kabiinissa enemmän tunnelmavaloa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎