Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Mik@ View Post
    Niin on näköjään kasissa isommat tolpat tai ainakin ahtaampi väli, mutta ei ilmeisesti mahtodon vaihtaa siihenkään. Pitää vaan sorvailla hylsy tosi pieneksi. Taidanpa vaihtaa laakerit keväällä kuhan laitan coilit alle, ei nuo vielä ihan paskana ole
    No ei tietenkää ole mahdoton, mutta tolppa pitää saada pois edestä -> lisää hommaa. Näillä ohjeilla tein itse http://zeckhausen.com/e39_bearings.htm
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Tuokki2
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 377
      • hamina

      Syyläri oli irti, sain vanhat jäähdytusnesteet aika hyvin talteen ja olivat niin hyvännäköiset että laiton takasin, vähän piti kuitenkin uutta lisätä ja ilmauksen jälkeen oli tullut paisariin sentin paksu valkoinen vaahtokerros.. Katsoin sitten ostamani punaisen jäähdytin nesteen tuoteselostetta niin se oli jotain longlifea ja ei saisi sotkea muiden jäähdytinnesteiden kanssa. Hermo meinas taas mennä vaihteeks. Vaahto kyllä hävisi nopeasti. Mutta kysymys kuuluu että tuleeko ilmatessa normaalisti vaahtoa vai johtuuko tosiaan siitä että järjestelmässä on nyt 0,5l longlife nestettä? Ongelmia odotettavissa? Tuo vaahto tuli itseasiassa vasta kun kurmuutin kunnolla kierroksia koneelle jos nyt mitään väliä tuolla on.
      Last edited by Tuokki2; 16-11-2012, 20:02.
      Skyline R33 GT-R v-spec
      Subaru legacy GT spec B -03
      e39 528ia
      ski-doo x600rs -07

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Tuokki2 View Post
        Syyläri oli irti, sain vanhat jäähdytusnesteet aika hyvin talteen ja olivat niin hyvännäköiset että laiton takasin, vähän piti kuitenkin uutta lisätä ja ilmauksen jälkeen oli tullut paisariin sentin paksu valkoinen vaahtokerros.. Katsoin sitten ostamani punaisen jäähdytin nesteen tuoteselostetta niin se oli jotain longlifea ja ei saisi sotkea muiden jäähdytinnesteiden kanssa. Hermo meinas taas mennä vaihteeks. Vaahto kyllä hävisi nopeasti. Mutta kysymys kuuluu että tuleeko ilmatessa normaalisti vaahtoa vai johtuuko tosiaan siitä että järjestelmässä on nyt 0,5l longlife nestettä? Ongelmia odotettavissa? Tuo vaahto tuli itseasiassa vasta kun kurmuutin kunnolla kierroksia koneelle jos nyt mitään väliä tuolla on.
        No minkä väristä se vanha neste oli?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Jos sekotit punaista muun värisen kanssa, niin ei muutaku nesteet vaihtoon.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Aver
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 23
            • Suomi

            Mistä mahtaa johtua että vetarin kumi on noin "märän" oloinen? kumi näytti ehjältä?

            Auto myös "nypyttää" hieman yli 100 vauhdissa ja jokin alkaa hieman ujeltamaan... mielestäni olen paikallistanut ujelluksen vasempaan takakulmaan jossa siis myös tämä vetari on?

            Auto e39 M5 2001
            Attached Files
            F10 M5 2013

            Comment

            • Tuokki2
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 377
              • hamina

              Originally posted by zener View Post
              Jos sekotit punaista muun värisen kanssa, niin ei muutaku nesteet vaihtoon.
              tiedän kyllä että punaista ei saa sotkea muiden värien kanssa, autossa oli punaista järjestelmässä ja ostin siihen punaista, joka sitten olikin jotain longlife mallia ja tuoteselosteessa lukee että ei saa sotkea minkään muun jäähdytysnesteen kanssa.
              Skyline R33 GT-R v-spec
              Subaru legacy GT spec B -03
              e39 528ia
              ski-doo x600rs -07

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Originally posted by HTK12 View Post
                No helppohan se on vielä noissa kutoskoneissa, mutta teeppä sama kasikoneella olevaan..
                Ihan sama homma pääpiirteittäin? Koiranluu irti ja tolppaa ylös? Nuin tein entiseen kutoskoneiseen ja teen luultavawti nykyiseen kasikoneiseenki. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Tuokki2 View Post
                  tiedän kyllä että punaista ei saa sotkea muiden värien kanssa, autossa oli punaista järjestelmässä ja ostin siihen punaista, joka sitten olikin jotain longlife mallia ja tuoteselosteessa lukee että ei saa sotkea minkään muun jäähdytysnesteen kanssa.
                  jep.. ei muuta kun haet kympin kannun VIHREETÄ. se on kuitenkin vähän väliä joku paikka auki.. halvempaakin -> ei harmita valuttaa maahan
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by jukkae View Post
                    Ihan sama homma pääpiirteittäin? Koiranluu irti ja tolppaa ylös? Nuin tein entiseen kutoskoneiseen ja teen luultavawti nykyiseen kasikoneiseenki. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
                    Ei toki rakettitiedettä, mutta kutosessa ei tarvitse tuohon tolppaan eikä koiranluuhun koskea, joten nopeutuu huomattavasti. Kasissa pitää sitten noiden lisäksi vielä tukivarsi irroittaa, että saa painettua navan alas.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Ass0
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 18
                      • Siilinjärvi

                      Oon menossa kattoo tuossa alkuviikosta 520 toukkaa, nii mitä sellasia selkeitä paikkoja on mitkä kannattaa katsoa ruostumisen tai yleisen tyyppivian takia noista? Muitakin ohjeita toki otetaan ilomielin vastaan ettei tule ihan paskaa ostettua.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9999
                        • KVLA

                        Originally posted by Ass0 View Post
                        Oon menossa kattoo tuossa alkuviikosta 520 toukkaa, nii mitä sellasia selkeitä paikkoja on mitkä kannattaa katsoa ruostumisen tai yleisen tyyppivian takia noista? Muitakin ohjeita toki otetaan ilomielin vastaan ettei tule ihan paskaa ostettua.
                        Hakua käyttämällä vaikka mitä.Esim: http://www.btcf.fi/forum/showthread....=e39+ostamassa

                        Comment

                        • MMF
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 461
                          • Sipoo

                          Missä e39:ssä on valosensori? Taustapeilissä?

                          Autoon vaihdettiin tuulilasi ja nyt mittaristossa palaa punaiset etuvalot ja valoautomatiikka ei toimi. Ajovalot kyllä palaa ihan normaalisti.

                          Tossa on siis se systeemi etta automaattiasetuksella ajovalot ei pala päivällä.

                          Onkohan siinä lasin asennuksessa mennyt jotain pieleen?
                          E70 X5 3.0D -07
                          W124 200d
                          Hiace 4wd

                          EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                          Comment

                          • Tuokki2
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 377
                            • hamina

                            nyt vaihteiston lauhdutin vuoto kunnossa ja uutta öljyä meni laatikkoon 2.5litraa. mitään vikailmoitusta ei mittariin tullut mutta jääkö vähillä öljyillä ajosta kuitenkin vikamuistiin jotakin? lueskelin myös jostain laatikon arvojen nollauksesta niin pitääkö tuo suorittaa nyt?
                            Skyline R33 GT-R v-spec
                            Subaru legacy GT spec B -03
                            e39 528ia
                            ski-doo x600rs -07

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Kuinka syvällä on käsijarrun, yms. roippeet takarummussa?
                              Mallailin noita pitempiä pultteja spacerin kanssa talvivanteisiin ja reilun 4mm pitemmälle tulee kuin orkkispultti paraller-vanteen kanssa. Ei kehtois suotta ruveta katkomaan pultteja noin vähän takia, jos vaan sopii sinne rummun "sisään". :think
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Jh5xx
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 494
                                • Kiuruvesi

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Kuinka syvällä on käsijarrun, yms. roippeet takarummussa?
                                Mallailin noita pitempiä pultteja spacerin kanssa talvivanteisiin ja reilun 4mm pitemmälle tulee kuin orkkispultti paraller-vanteen kanssa. Ei kehtois suotta ruveta katkomaan pultteja noin vähän takia, jos vaan sopii sinne rummun "sisään". :think
                                Kokeilemallahan se selviää!
                                Laitat yhden renkaan paikalleen ja pyörität käsin rengasta ympäri niin huomaat että ottaako kiinni!
                                E70 X5 LCI
                                - P-Sawo Connection -
                                - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                                -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                                Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                                Ex: E91 318d
                                Ex: E61 525d toukka
                                Ex: E46 330d sedan
                                Ex: E46 328 Coupe
                                Ex: E39 530d Sedan

                                Ex: E39 525i Sedan
                                Ex: E39 523i Toukka
                                + Useita ex kikottimia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎