Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qawsed
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 9
    • Hollola

    Kävin tossa vähän ajelemassa niin puhaltaa erittäin kuumaa ilmaa sisälle

    säätää keskikonsolista asteita ja ei tunnu vaikuttavan mihinkään.
    ja jos säätää tästä niin viilenee mutta ei sieltä silti tule niin kylmää ku pitäis



    mikäs se olis tällä kertaa paskana autossa?
    e39 540ia vm98
    BMW 540ia vm 98 Oxfordgrün

    EX: Saab 900 vm89, Alfa Romeo 156 2.0ts vm99

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9139
      • Oulu

      Vesiventtiilit jumissa. Lämpötilasäädöt kylmälle ja käyt vähän kopistelemassa vesiventtiileitä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • [[henkka
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 89
        • ylivieska

        e39

        terve! mikä voisi olla omassa bemarissa. auto 530d manuaali -98. auto lähtee vetämään vasta kunnolla 3000rpm kohalla. voiko johtua siitä että autosta on nostettu ahot 1.5bar joskus ja teetätetty sille ohjelma ja nyt laskettu ahot 1bar? tosiaan auto tuntuu niinku ajas jollain turbotetulla bensa vehkeellä ku ei liiku enne 3000 kierrosta oikeen mihinkään ja sitte vastaa nykäsee kunnolla niin että luistonesto valot vilkkuu.
        Skoda octavia rs -15
        Ex: e60 535d mysticblau

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9139
          • Oulu

          Originally posted by [[henkka View Post
          terve! mikä voisi olla omassa bemarissa. auto 530d manuaali -98. auto lähtee vetämään vasta kunnolla 3000rpm kohalla. voiko johtua siitä että autosta on nostettu ahot 1.5bar joskus ja teetätetty sille ohjelma ja nyt laskettu ahot 1bar? tosiaan auto tuntuu niinku ajas jollain turbotetulla bensa vehkeellä ku ei liiku enne 3000 kierrosta oikeen mihinkään ja sitte vastaa nykäsee kunnolla niin että luistonesto valot vilkkuu.
          Todennäköisesti turbon ohjauksen alipainepuoli ei ole kunnossa. Kurkkaa turbon alipainekellolle, kun auton käynnistää, vetääkö kellon tanko ohjainsiivet kiinni. Mikäli ei, niin ensimmäisenä alipaineletkut tutkintaan/uusintaan. Tyypillisin paikka letkurikolle on varmaan siinä koneen päältä kulkevassa alipaineletkussa MAF:n kohdilla.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Lefis
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 29
            • Espoo

            En jumalauta ymmärrä mikä tossa vitosessa (m54b30) on kun aina vaan nostajat (kai?) naputtaa vähintään pari tahtia-max sekunnin ajan käynnistäessä, ei esiinny aina vaan pikemminkin yhdellä viidestä käynnistyksestä.
            Ilmeisesti vain kylmässä ilmassa kun en muista kesältä tollasia ääniä. Onks toi öljyistä kiinni vai mistä?
            Ei kai ainakaan turhan paksut öljyt oo ollu kun eka oli yli vuoden vanhat edge 0w-30 joiden kanssa ei naputtanut, ei ollut kyllä kylmät kelitkään. Sitten magnatec 5w-40 joilla naputus alkoi ja nyt huollon jälkeen ilmeisesti edge 0w-40.
            Ärsyttävä piirre mutta onneks ei kuulu kokoajan niinkun saabissa joskus

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              Originally posted by Lefis View Post
              En jumalauta ymmärrä mikä tossa vitosessa (m54b30) on kun aina vaan nostajat (kai?) naputtaa vähintään pari tahtia-max sekunnin ajan käynnistäessä, ei esiinny aina vaan pikemminkin yhdellä viidestä käynnistyksestä.
              Ilmeisesti vain kylmässä ilmassa kun en muista kesältä tollasia ääniä. Onks toi öljyistä kiinni vai mistä?
              Ei kai ainakaan turhan paksut öljyt oo ollu kun eka oli yli vuoden vanhat edge 0w-30 joiden kanssa ei naputtanut, ei ollut kyllä kylmät kelitkään. Sitten magnatec 5w-40 joilla naputus alkoi ja nyt huollon jälkeen ilmeisesti edge 0w-40.
              Ärsyttävä piirre mutta onneks ei kuulu kokoajan niinkun saabissa joskus
              Paljon autolla ajettu? Nokka-akseli sökö?
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Jos kylmäkäynnistyksessä naputtaa hetken niin minusta aika normaalia tai sitten suurinosa näistä on viallisia. Itsellä naputtaa myös kylmästartin jälkeen hetken. Jostakin m54 koneiden nostinten korjausohjeista kattelin, että kylmänä saisi naputtaa useamman minuutinkin. Sekunnin kestävä napsutus kuulostaa kyllä tosi vähältä. Netin bemarifoorumit täynnä vastaavia ketjuja joissa tuosta kysellään ja normaalina pidetään.
                Last edited by Antsah; 24-11-2012, 20:10.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9993
                  • KVLA

                  Originally posted by djs^ View Post
                  Nokka-akseli sökö?
                  Meinaatko että naputtaisi vaan hetken kylmiltään,jos nokka-akseli olisi oikeasti viallinen.

                  Comment

                  • tenzo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 79
                    • Kemi

                    Pyyhkiät

                    Iltaa. Mikähän tuli sigun autolle, ajelin sateessa pyyhkiät päällä ja kun sade taukos laitoin pyyhkiät pois päältä niin ne pysähtyivät puoleen väliin lasia Pyyhkiät toimivat muuten normaalisti mut ne pysähtyy keskelle lasia.

                    Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!
                    Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
                    EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
                    EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
                    EX. BMW 520i -97 Schwarz II
                    E39
                    EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by tenzo View Post
                      Iltaa. Mikähän tuli sigun autolle, ajelin sateessa pyyhkiät päällä ja kun sade taukos laitoin pyyhkiät pois päältä niin ne pysähtyivät puoleen väliin lasia Pyyhkiät toimivat muuten normaalisti mut ne pysähtyy keskelle lasia.

                      Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!
                      Vivusto hypännyt moottorin booreilla muutaman hampaan. Vasemmanpuoleinen raitisilmasuodattimen kotelo pois, pyyhkijän vivuston mutteri löysälle moottorista ja käännät pyyhkijät käsin ala-asentoon. Sitten vain mutteri takaisin kireälle.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        Väliin pieni kymysys sigun E39 528i.

                        Mistä mahtaa johtua että autossa alkaa öljy nousta mittatikkua ja sitä putkea pitkin ylös? Nyt kun on aktiivisesti alkanut seurata öljynkulutusta niin monesti on vielä kahden päivän seisonnan jälkeenkin öljy 5-10cm yli tarkistusrajan (ettei jää epäselväksi niin auto tosiaan on siis tasaisella alustalla). Ja öljyä on siis se putkilo puolillaan. Ensimmäinen härveli meikäläisen eliniän aikana jossa on kyseinen ilmiö.

                        Separaattorit/huohotinputket ja muut on kyllä juuri tarkastettu&vaihdettu ja ehjät.

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Magirus View Post
                          Väliin pieni kymysys sigun E39 528i.

                          Mistä mahtaa johtua että autossa alkaa öljy nousta mittatikkua ja sitä putkea pitkin ylös? Nyt kun on aktiivisesti alkanut seurata öljynkulutusta niin monesti on vielä kahden päivän seisonnan jälkeenkin öljy 5-10cm yli tarkistusrajan (ettei jää epäselväksi niin auto tosiaan on siis tasaisella alustalla). Ja öljyä on siis se putkilo puolillaan. Ensimmäinen härveli meikäläisen eliniän aikana jossa on kyseinen ilmiö.

                          Separaattorit/huohotinputket ja muut on kyllä juuri tarkastettu&vaihdettu ja ehjät.
                          Kenties vaan liikaa öljyä? Onko öljy normaalin näköistä, että ei ole öljyt ja vedet sekaisin?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Magirus View Post
                            Väliin pieni kymysys sigun E39 528i.

                            Mistä mahtaa johtua että autossa alkaa öljy nousta mittatikkua ja sitä putkea pitkin ylös? Nyt kun on aktiivisesti alkanut seurata öljynkulutusta niin monesti on vielä kahden päivän seisonnan jälkeenkin öljy 5-10cm yli tarkistusrajan (ettei jää epäselväksi niin auto tosiaan on siis tasaisella alustalla). Ja öljyä on siis se putkilo puolillaan. Ensimmäinen härveli meikäläisen eliniän aikana jossa on kyseinen ilmiö.

                            Separaattorit/huohotinputket ja muut on kyllä juuri tarkastettu&vaihdettu ja ehjät.
                            Rupesin miettiin, niin mulla sama ongelma:think Tuossa taannoin katoin öljyt ja oli vähän alle puolenvälin. Sitten lisäsin vähäsen ja tarkistus muutaman tunnin kuluttua ja ei ollut vieläkään mittatikun yläpäässä. Ostin sitten öljyä ja meinasin lisätä, niin pinta olikin vähä yli ylärajan:think Öljyt katottu kylmänä ja tasaisella, eikä nesteet ole sekaisin.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kenties vaan liikaa öljyä? Onko öljy normaalin näköistä, että ei ole öljyt ja vedet sekaisin?
                              Öljyn väri hyvä, ei haise bensalle ja jäähdytysnesteet kirkkaat. Omituisinta on se että kun kerran käyttää tiukkua ylhäällä (tarkistettaessa), kuivaa sen huolella ja tarkastaa uudestaan niin öljyn raja on siinä missä pitääkin.

                              Se vaan ihmetyttää että tuonne tikkuun/putkeen jää jotenkin tuommonen alipainelukko(?) eikä öljy valu siis ö-pohjaan seistessä kunnes nostaa tikun ylös. Huomenna tarttee varuiksi tarkistaa ettei separaattorilta öljypohjaan lähtevä putki ole tukkiutunut.. Ostettaessa se oli revennyt/kappaleina ja silloin laitoin tilalle vaan jotain tallista löytynyttä kumiletkua.

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11083
                                • Oulu

                                Käyttäkääpä se koko öljytikun putki irti ja tarkistakaa että se separaattorilta tulevan letkun paikka on auki. Se putki kun on alapäästään 2-kerroksinen ja öljykarsta tahtoo tukkia sen pienen raon näiden kahden kerroksen välissä = separaattorille tuleva putki tukossa. En muista tarkkaan mitä oireita tuo aiheuttaa, mut voi liittyä asiaan.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎