Originally posted by henripit
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...41&postcount=2 kertoo ainakin Saksassa myydyn paketin sisällön.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTarvitsisin kiireesti apua erään 530d:n kanssa.
Nyt pakkasilla esiintynyt useita oireita
Kyseisessä autossa on takana ilmajouset ja tämä on siis sedan-mallinen joten eroaa touringista siinä määrin, että esim. iskarit ovat pussien sisällä. Joka tapauksessa pakkasten tultua, auto valittaa jatkuvasti näistä jousista, etteivät muka toimisi. Olen pikaisella haulla löytänyt korjausohjeita joidenkin rakeiden kuivaamiseen, mutta kuinka niihin pääsee käsiksi? Eroaako tuo sedan-malli touringista? Ohjeet olisivat todella mukavat.
Polttoainemittari lakkasi toimimasta, tosin akku oli mennyt hiljattain tyhjäksi, joten voiko tämä johtua yksinkertaisesti alhaisesta jännitteestä?
Jarruissa on isomman luokan ongelmia, ne eivät varsinaisesti toimi. Helvetin kovat käyttää, ts. jarrutehostin todennäköisesti poissa pelistä. Itse tehostin on pari vuotta sitten vaihdettu uuteen ja nesteet on viime kesänä vaihdettu, eikä vettä pitäisi olla päässyt järjestelmään joka olisi nyt jäätynyt. Tehostin vissiin toimii alipaineella, mutta missä voisi olla tyypillisin vikakohde? Jo syksyllä oli sellaista oireilua, että jos joutui käyttämään jarruja paljon, tehostus pieneni oleellisesti. Eli jostain vuotaa.
04/00 530d
Jarrut ovat täysin olemattomat, aivan kuin kiviseinää vasten painaisi poljinta. Onko tehostimesta kalvo mennyt, vai voiko alipaineletkun vuoto aiheuttaa yhtä vakavia ongelmia? Neste ei ainakaan säiliössä ollut jäässä. Kuinka tyypillisiä ovat e39:n tehostinongelmat? Lähinnä siksi kysyn, että olisi joitakin tiettyjä paikkoja joita lähteä tutkimaan ensimmäisenä.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJatkan yksinpuhelua, eli polttoainemittari lähti toimimaan kun akkuun saatiin lisää virtaa. Auto kuitenkin edelleen kulkee lintassa ja valittaa takailmajousista. Voiko syynä olla aiemmin mainitut rakeet, jotka ovat jäätyneet? Kiinnostaisi edelleen tietää, eroaako tuo touringin systeemi sedanista.
Jarrut ovat täysin olemattomat, aivan kuin kiviseinää vasten painaisi poljinta. Onko tehostimesta kalvo mennyt, vai voiko alipaineletkun vuoto aiheuttaa yhtä vakavia ongelmia? Neste ei ainakaan säiliössä ollut jäässä. Kuinka tyypillisiä ovat e39:n tehostinongelmat? Lähinnä siksi kysyn, että olisi joitakin tiettyjä paikkoja joita lähteä tutkimaan ensimmäisenä.
Ei harvinaista nykyään noissa ilmajousituksissa että jäätyy talvella. Koettakaa saada jonnekkin sulamaan.
Jarrutehostimeen liittyen, ootko lukenu tuolta
Comment
-
-
Originally posted by |jaakko| View PostTouringissa iskari ja pussi erikseen, en tiedä muuta eroa. Kompura löytyy ainakin kontista varapyöräkotelon alta.
Ei harvinaista nykyään noissa ilmajousituksissa että jäätyy talvella. Koettakaa saada jonnekkin sulamaan.
Jarrutehostimeen liittyen, ootko lukenu tuolta
Olen lukenut kyseisen topikin ja se kyseinen kotelo ei ollut täynnä vettä. Eli jos vettä on sinne rummun sisään jostain päässyt, se on siellä ollut jo aikaa sitten.
EDIT: Siellä taitaakin olla vettä sen rummun sisässä, vaikka koko auton omistussuhteen aikana vettä ei ole kertynyt sinne koteloon. Auto siis tuli veljelleni viime huhtikuun lopussa ja jarrujen suhteen ei silloin ollut ongelmia. Ensimmäisenä toimenpiteenä huollossa putsasin kaikki vedenpoistoreiät jo silloin keväällä. Eli vahingon on täytynyt tapahtua jo edellisen omistajan aikana. Se selittäisi myös sitä, miksi autoon on viime helmikuussa vaihdettu merkkiliikkeessä uusi jarrupääsylinteri. Ilmeisesti jarrut olivat juntturassa viime talvenakin, mutta jostakin syystä pelkkä tehostin oli vaihdettu, eikä ilmeisesti tyhjätty/vaihdettu sitä rumpua uuteen.
Nyt kysymys kuuluukin, voiko tuota uudehkoa jarrupääsylinteriä vielä hyödyntää? Ei tekisi mieli vaihtaa sitä taas uuteen, jos se ei ole kärsinyt damagea tuon jään yhteydessä. Vaihto-ohjeet tuolle rummulle olisivat myös mukavat. Ja olisi tietysti mukava kuulla, että onko tuossa hommassa jotakin erityistä mikä pitäisi tietää. Tuottaako esim. joitakin ongelmia ilmata jarrut vaihdon jälkeen ja kuinka tuon ahtaan tilan kanssa pärjää.Last edited by Ramzez; 05-12-2012, 16:50.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTäytyy purkaa ja katsoa tuo kompura.
Olen lukenut kyseisen topikin ja se kyseinen kotelo ei ollut täynnä vettä. Eli jos vettä on sinne rummun sisään jostain päässyt, se on siellä ollut jo aikaa sitten.
EDIT: Siellä taitaakin olla vettä sen rummun sisässä, vaikka koko auton omistussuhteen aikana vettä ei ole kertynyt sinne koteloon. Auto siis tuli veljelleni viime huhtikuun lopussa ja jarrujen suhteen ei silloin ollut ongelmia. Ensimmäisenä toimenpiteenä huollossa putsasin kaikki vedenpoistoreiät jo silloin keväällä. Eli vahingon on täytynyt tapahtua jo edellisen omistajan aikana. Se selittäisi myös sitä, miksi autoon on viime helmikuussa vaihdettu merkkiliikkeessä uusi jarrupääsylinteri. Ilmeisesti jarrut olivat juntturassa viime talvenakin, mutta jostakin syystä pelkkä tehostin oli vaihdettu, eikä ilmeisesti tyhjätty/vaihdettu sitä rumpua uuteen.
Nyt kysymys kuuluukin, voiko tuota uudehkoa jarrupääsylinteriä vielä hyödyntää? Ei tekisi mieli vaihtaa sitä taas uuteen, jos se ei ole kärsinyt damagea tuon jään yhteydessä. Vaihto-ohjeet tuolle rummulle olisivat myös mukavat. Ja olisi tietysti mukava kuulla, että onko tuossa hommassa jotakin erityistä mikä pitäisi tietää. Tuottaako esim. joitakin ongelmia ilmata jarrut vaihdon jälkeen ja kuinka tuon ahtaan tilan kanssa pärjää.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
On tämä mystistä..Viikko sitten autosta katosi yksi aamu radio. Ainoastaan kello toimi. Pari päivää pysy toimimattomana kunnes ei lähtenyt enään käyntiin-->Akku paskana.
Uusi akku tilalle ja radio rupesi pelaamaan. Radio pelasikin pari päivää hienosti, kunnes taas tänään lopetti toimintansa!
Salavalikosta katsottuna 14.3v kokoajan pysyy jännite.
Mikä helvetti tuota koslaa vaivaa? Vinkkejä/arvauksia saa antaa..
Comment
-
-
Nyt tarvittais viisampien apuja !!
Omassa 535 vm 96 sekosi automaattirasia. laatikko on remontoitu ja toimii hienosti mekaniikaltaan mutta nyt on vissiinkin jotain sähkö ongelma :think autossa on vissiinkin steptronic loota kun siinä on ne manuualiset vaihteet kanssa ? loota on tällä hetkellä vikatilassa ja en saa edes manuaalisesti 3:sta isompaa sisään.Kun auton sammuttaa, niin se ei heti suostu starttaamaan vilahtaa vain D näytössä aivain kuin auto ei tunnistaisi että keppi on P asennossa vasta 10 minuutin jälkeen antaa startata. vikakoodea ei tullut ulos ja öljyä on tarpeeksi. Onko teillä tietoa että onko joku tyyppivika? vai vaihteen valitsiassa vika? sijaitseeko vaihteen valitsin kepissä vai laatikossa? ja mikähän laatikko tuossa autossa on? :think Anteeksi, pitkät jorinat.....ei ole ennen ollut bemua.
Comment
-
-
Originally posted by ÖRÖ View PostNyt tarvittais viisampien apuja !!
Omassa 535 vm 96 sekosi automaattirasia. laatikko on remontoitu ja toimii hienosti mekaniikaltaan mutta nyt on vissiinkin jotain sähkö ongelma :think autossa on vissiinkin steptronic loota kun siinä on ne manuualiset vaihteet kanssa ? loota on tällä hetkellä vikatilassa ja en saa edes manuaalisesti 3:sta isompaa sisään.Kun auton sammuttaa, niin se ei heti suostu starttaamaan vilahtaa vain D näytössä aivain kuin auto ei tunnistaisi että keppi on P asennossa vasta 10 minuutin jälkeen antaa startata. vikakoodea ei tullut ulos ja öljyä on tarpeeksi. Onko teillä tietoa että onko joku tyyppivika? vai vaihteen valitsiassa vika? sijaitseeko vaihteen valitsin kepissä vai laatikossa? ja mikähän laatikko tuossa autossa on? :think Anteeksi, pitkät jorinat.....ei ole ennen ollut bemua.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Mikäs värisävy on e39 orkkis xenoneissa? Pitäs pitkiin tilata xenonit niin sais värit passata yhteen..___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by Jookuj View PostMikäs värisävy on e39 orkkis xenoneissa? Pitäs pitkiin tilata xenonit niin sais värit passata yhteen..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Onko varma, ettei öljyä tullut liikaa?
En ole aivan varma. huomenaamulla pääsen kaverin tallille lämpöiseen tutkimaan asioita.
olen lukenut täältä että jollakin on seonnut laatikko 225/55/16 renkailla. itellä on sellaiset. Sitten olen lukenut että abs voi sekoittaa kanssa. mitään vikavaloja ei pala taulussa.
Comment
-
-
Originally posted by ÖRÖ View PostNyt tarvittais viisampien apuja !!
Omassa 535 vm 96 sekosi automaattirasia. laatikko on remontoitu ja toimii hienosti mekaniikaltaan mutta nyt on vissiinkin jotain sähkö ongelma :think autossa on vissiinkin steptronic loota kun siinä on ne manuualiset vaihteet kanssa ? loota on tällä hetkellä vikatilassa ja en saa edes manuaalisesti 3:sta isompaa sisään.Kun auton sammuttaa, niin se ei heti suostu starttaamaan vilahtaa vain D näytössä aivain kuin auto ei tunnistaisi että keppi on P asennossa vasta 10 minuutin jälkeen antaa startata. vikakoodea ei tullut ulos ja öljyä on tarpeeksi. Onko teillä tietoa että onko joku tyyppivika? vai vaihteen valitsiassa vika? sijaitseeko vaihteen valitsin kepissä vai laatikossa? ja mikähän laatikko tuossa autossa on? :think Anteeksi, pitkät jorinat.....ei ole ennen ollut bemua.
kepinhän pitää olla P asennossa että auto suostuu käynnistymään, joten kannattaa varmaan tyrkätä auto letkun päähän ja ruveta tutkimaan vaihteenvalitsimen tunnistinta, onko tosiaan P asennossa P päällä vai kenties jokin muu "vaihde"Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by ÖRÖ View PostOnko varma, ettei öljyä tullut liikaa?
En ole aivan varma. huomenaamulla pääsen kaverin tallille lämpöiseen tutkimaan asioita.
olen lukenut täältä että jollakin on seonnut laatikko 225/55/16 renkailla. itellä on sellaiset. Sitten olen lukenut että abs voi sekoittaa kanssa. mitään vikavaloja ei pala taulussa.
Tyhmä kysymys mutta millä vikakoodit luettu? Ja varmasti laatikon puolelta?
Comment
-
Comment