Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7398
    • Oulu

    Originally posted by henripit View Post
    Mitä pitää sisällään S970A Business Package -01 e39:ssä?
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...41&postcount=2 kertoo ainakin Saksassa myydyn paketin sisällön.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • henripit
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 29
      • Espoo

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...41&postcount=2 kertoo ainakin Saksassa myydyn paketin sisällön.
      Ok, eli ei mitää ylimääräistä, mitä varustelistalta ei löytyisi.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Ramzez View Post
        Tarvitsisin kiireesti apua erään 530d:n kanssa.

        Nyt pakkasilla esiintynyt useita oireita

        Kyseisessä autossa on takana ilmajouset ja tämä on siis sedan-mallinen joten eroaa touringista siinä määrin, että esim. iskarit ovat pussien sisällä. Joka tapauksessa pakkasten tultua, auto valittaa jatkuvasti näistä jousista, etteivät muka toimisi. Olen pikaisella haulla löytänyt korjausohjeita joidenkin rakeiden kuivaamiseen, mutta kuinka niihin pääsee käsiksi? Eroaako tuo sedan-malli touringista? Ohjeet olisivat todella mukavat.

        Polttoainemittari lakkasi toimimasta, tosin akku oli mennyt hiljattain tyhjäksi, joten voiko tämä johtua yksinkertaisesti alhaisesta jännitteestä?

        Jarruissa on isomman luokan ongelmia, ne eivät varsinaisesti toimi. Helvetin kovat käyttää, ts. jarrutehostin todennäköisesti poissa pelistä. Itse tehostin on pari vuotta sitten vaihdettu uuteen ja nesteet on viime kesänä vaihdettu, eikä vettä pitäisi olla päässyt järjestelmään joka olisi nyt jäätynyt. Tehostin vissiin toimii alipaineella, mutta missä voisi olla tyypillisin vikakohde? Jo syksyllä oli sellaista oireilua, että jos joutui käyttämään jarruja paljon, tehostus pieneni oleellisesti. Eli jostain vuotaa.

        04/00 530d
        Jatkan yksinpuhelua, eli polttoainemittari lähti toimimaan kun akkuun saatiin lisää virtaa. Auto kuitenkin edelleen kulkee lintassa ja valittaa takailmajousista. Voiko syynä olla aiemmin mainitut rakeet, jotka ovat jäätyneet? Kiinnostaisi edelleen tietää, eroaako tuo touringin systeemi sedanista.

        Jarrut ovat täysin olemattomat, aivan kuin kiviseinää vasten painaisi poljinta. Onko tehostimesta kalvo mennyt, vai voiko alipaineletkun vuoto aiheuttaa yhtä vakavia ongelmia? Neste ei ainakaan säiliössä ollut jäässä. Kuinka tyypillisiä ovat e39:n tehostinongelmat? Lähinnä siksi kysyn, että olisi joitakin tiettyjä paikkoja joita lähteä tutkimaan ensimmäisenä.

        Comment

        • |jaakko|
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 1542
          • Keski-Suomi

          Originally posted by Ramzez View Post
          Jatkan yksinpuhelua, eli polttoainemittari lähti toimimaan kun akkuun saatiin lisää virtaa. Auto kuitenkin edelleen kulkee lintassa ja valittaa takailmajousista. Voiko syynä olla aiemmin mainitut rakeet, jotka ovat jäätyneet? Kiinnostaisi edelleen tietää, eroaako tuo touringin systeemi sedanista.

          Jarrut ovat täysin olemattomat, aivan kuin kiviseinää vasten painaisi poljinta. Onko tehostimesta kalvo mennyt, vai voiko alipaineletkun vuoto aiheuttaa yhtä vakavia ongelmia? Neste ei ainakaan säiliössä ollut jäässä. Kuinka tyypillisiä ovat e39:n tehostinongelmat? Lähinnä siksi kysyn, että olisi joitakin tiettyjä paikkoja joita lähteä tutkimaan ensimmäisenä.
          Touringissa iskari ja pussi erikseen, en tiedä muuta eroa. Kompura löytyy ainakin kontista varapyöräkotelon alta.
          Ei harvinaista nykyään noissa ilmajousituksissa että jäätyy talvella. Koettakaa saada jonnekkin sulamaan.
          Jarrutehostimeen liittyen, ootko lukenu tuolta

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by |jaakko| View Post
            Touringissa iskari ja pussi erikseen, en tiedä muuta eroa. Kompura löytyy ainakin kontista varapyöräkotelon alta.
            Ei harvinaista nykyään noissa ilmajousituksissa että jäätyy talvella. Koettakaa saada jonnekkin sulamaan.
            Jarrutehostimeen liittyen, ootko lukenu tuolta
            Täytyy purkaa ja katsoa tuo kompura.

            Olen lukenut kyseisen topikin ja se kyseinen kotelo ei ollut täynnä vettä. Eli jos vettä on sinne rummun sisään jostain päässyt, se on siellä ollut jo aikaa sitten.


            EDIT: Siellä taitaakin olla vettä sen rummun sisässä, vaikka koko auton omistussuhteen aikana vettä ei ole kertynyt sinne koteloon. Auto siis tuli veljelleni viime huhtikuun lopussa ja jarrujen suhteen ei silloin ollut ongelmia. Ensimmäisenä toimenpiteenä huollossa putsasin kaikki vedenpoistoreiät jo silloin keväällä. Eli vahingon on täytynyt tapahtua jo edellisen omistajan aikana. Se selittäisi myös sitä, miksi autoon on viime helmikuussa vaihdettu merkkiliikkeessä uusi jarrupääsylinteri. Ilmeisesti jarrut olivat juntturassa viime talvenakin, mutta jostakin syystä pelkkä tehostin oli vaihdettu, eikä ilmeisesti tyhjätty/vaihdettu sitä rumpua uuteen.

            Nyt kysymys kuuluukin, voiko tuota uudehkoa jarrupääsylinteriä vielä hyödyntää? Ei tekisi mieli vaihtaa sitä taas uuteen, jos se ei ole kärsinyt damagea tuon jään yhteydessä. Vaihto-ohjeet tuolle rummulle olisivat myös mukavat. Ja olisi tietysti mukava kuulla, että onko tuossa hommassa jotakin erityistä mikä pitäisi tietää. Tuottaako esim. joitakin ongelmia ilmata jarrut vaihdon jälkeen ja kuinka tuon ahtaan tilan kanssa pärjää.
            Last edited by Ramzez; 05-12-2012, 16:50.

            Comment

            • exautisti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1267
              • oulu

              Originally posted by Ramzez View Post
              Täytyy purkaa ja katsoa tuo kompura.

              Olen lukenut kyseisen topikin ja se kyseinen kotelo ei ollut täynnä vettä. Eli jos vettä on sinne rummun sisään jostain päässyt, se on siellä ollut jo aikaa sitten.


              EDIT: Siellä taitaakin olla vettä sen rummun sisässä, vaikka koko auton omistussuhteen aikana vettä ei ole kertynyt sinne koteloon. Auto siis tuli veljelleni viime huhtikuun lopussa ja jarrujen suhteen ei silloin ollut ongelmia. Ensimmäisenä toimenpiteenä huollossa putsasin kaikki vedenpoistoreiät jo silloin keväällä. Eli vahingon on täytynyt tapahtua jo edellisen omistajan aikana. Se selittäisi myös sitä, miksi autoon on viime helmikuussa vaihdettu merkkiliikkeessä uusi jarrupääsylinteri. Ilmeisesti jarrut olivat juntturassa viime talvenakin, mutta jostakin syystä pelkkä tehostin oli vaihdettu, eikä ilmeisesti tyhjätty/vaihdettu sitä rumpua uuteen.

              Nyt kysymys kuuluukin, voiko tuota uudehkoa jarrupääsylinteriä vielä hyödyntää? Ei tekisi mieli vaihtaa sitä taas uuteen, jos se ei ole kärsinyt damagea tuon jään yhteydessä. Vaihto-ohjeet tuolle rummulle olisivat myös mukavat. Ja olisi tietysti mukava kuulla, että onko tuossa hommassa jotakin erityistä mikä pitäisi tietää. Tuottaako esim. joitakin ongelmia ilmata jarrut vaihdon jälkeen ja kuinka tuon ahtaan tilan kanssa pärjää.
              Pari tuntia menee tuossa. Kuskinpuolen raikkari ym. härpäkkeet pois. myös se takamuovi joka on yhdellä torxilla kiinni,jarrunestesäiliö irti (klipsit auki ja vääntämällä ylöspäin),jarruputket irti,alipaineletku irti(voi olla lujassa). Sisältä suojamuovi pois,kaksi 13mm mutteria irti ja sylinteri polkimesta irti. Ja nyt se umpiruosteinen möykky mahtuu sieltä pois
              -99 punane passatti

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

              Tuikun softat
              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

              www.mcars.fi

              Kysy 041-5056506

              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

              Comment

              • timppa811
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 856
                • Pohojammaa

                On tämä mystistä..Viikko sitten autosta katosi yksi aamu radio. Ainoastaan kello toimi. Pari päivää pysy toimimattomana kunnes ei lähtenyt enään käyntiin-->Akku paskana.
                Uusi akku tilalle ja radio rupesi pelaamaan. Radio pelasikin pari päivää hienosti, kunnes taas tänään lopetti toimintansa!
                Salavalikosta katsottuna 14.3v kokoajan pysyy jännite.

                Mikä helvetti tuota koslaa vaivaa? Vinkkejä/arvauksia saa antaa..

                Comment

                • _Hämis_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 238
                  • Raahe

                  No veikataan sitten virtalukon pohjaa..
                  320d -02
                  Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                  Astra 1.6 -00

                  Comment

                  • ÖRÖ
                    Newbiemmer
                    • Nov 2012
                    • 20
                    • suomi

                    Nyt tarvittais viisampien apuja !!
                    Omassa 535 vm 96 sekosi automaattirasia. laatikko on remontoitu ja toimii hienosti mekaniikaltaan mutta nyt on vissiinkin jotain sähkö ongelma :think autossa on vissiinkin steptronic loota kun siinä on ne manuualiset vaihteet kanssa ? loota on tällä hetkellä vikatilassa ja en saa edes manuaalisesti 3:sta isompaa sisään.Kun auton sammuttaa, niin se ei heti suostu starttaamaan vilahtaa vain D näytössä aivain kuin auto ei tunnistaisi että keppi on P asennossa vasta 10 minuutin jälkeen antaa startata. vikakoodea ei tullut ulos ja öljyä on tarpeeksi. Onko teillä tietoa että onko joku tyyppivika? vai vaihteen valitsiassa vika? sijaitseeko vaihteen valitsin kepissä vai laatikossa? ja mikähän laatikko tuossa autossa on? :think Anteeksi, pitkät jorinat.....ei ole ennen ollut bemua.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by ÖRÖ View Post
                      Nyt tarvittais viisampien apuja !!
                      Omassa 535 vm 96 sekosi automaattirasia. laatikko on remontoitu ja toimii hienosti mekaniikaltaan mutta nyt on vissiinkin jotain sähkö ongelma :think autossa on vissiinkin steptronic loota kun siinä on ne manuualiset vaihteet kanssa ? loota on tällä hetkellä vikatilassa ja en saa edes manuaalisesti 3:sta isompaa sisään.Kun auton sammuttaa, niin se ei heti suostu starttaamaan vilahtaa vain D näytössä aivain kuin auto ei tunnistaisi että keppi on P asennossa vasta 10 minuutin jälkeen antaa startata. vikakoodea ei tullut ulos ja öljyä on tarpeeksi. Onko teillä tietoa että onko joku tyyppivika? vai vaihteen valitsiassa vika? sijaitseeko vaihteen valitsin kepissä vai laatikossa? ja mikähän laatikko tuossa autossa on? :think Anteeksi, pitkät jorinat.....ei ole ennen ollut bemua.
                      Onko varma, ettei öljyä tullut liikaa?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Jookuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 938
                        • Kemi

                        Mikäs värisävy on e39 orkkis xenoneissa? Pitäs pitkiin tilata xenonit niin sais värit passata yhteen..
                        ___________________
                        BMW G30 520d -17
                        ----------------------------------------------------------------------
                        MB c350 -11
                        BMW F11 M550D -14
                        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                        MB w211 -07
                        BMW e39 525i -01
                        BMW e36 325i -93
                        BMW e36 320i -92

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Jookuj View Post
                          Mikäs värisävy on e39 orkkis xenoneissa? Pitäs pitkiin tilata xenonit niin sais värit passata yhteen..
                          4300k se taitaa olla? :think
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • ÖRÖ
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 20
                            • suomi

                            Onko varma, ettei öljyä tullut liikaa?

                            En ole aivan varma. huomenaamulla pääsen kaverin tallille lämpöiseen tutkimaan asioita.

                            olen lukenut täältä että jollakin on seonnut laatikko 225/55/16 renkailla. itellä on sellaiset. Sitten olen lukenut että abs voi sekoittaa kanssa. mitään vikavaloja ei pala taulussa.

                            Comment

                            • Slazha
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2284
                              • Joensuu/Syvyys

                              Originally posted by ÖRÖ View Post
                              Nyt tarvittais viisampien apuja !!
                              Omassa 535 vm 96 sekosi automaattirasia. laatikko on remontoitu ja toimii hienosti mekaniikaltaan mutta nyt on vissiinkin jotain sähkö ongelma :think autossa on vissiinkin steptronic loota kun siinä on ne manuualiset vaihteet kanssa ? loota on tällä hetkellä vikatilassa ja en saa edes manuaalisesti 3:sta isompaa sisään.Kun auton sammuttaa, niin se ei heti suostu starttaamaan vilahtaa vain D näytössä aivain kuin auto ei tunnistaisi että keppi on P asennossa vasta 10 minuutin jälkeen antaa startata. vikakoodea ei tullut ulos ja öljyä on tarpeeksi. Onko teillä tietoa että onko joku tyyppivika? vai vaihteen valitsiassa vika? sijaitseeko vaihteen valitsin kepissä vai laatikossa? ja mikähän laatikko tuossa autossa on? :think Anteeksi, pitkät jorinat.....ei ole ennen ollut bemua.
                              Jos laatikko vikatilassa pitäisi myöskin löytyä jonkunlainen vikakoodi sieltä.

                              kepinhän pitää olla P asennossa että auto suostuu käynnistymään, joten kannattaa varmaan tyrkätä auto letkun päähän ja ruveta tutkimaan vaihteenvalitsimen tunnistinta, onko tosiaan P asennossa P päällä vai kenties jokin muu "vaihde"
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              E36 318is class II, e30 turpo

                              Comment

                              • |jaakko|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 1542
                                • Keski-Suomi

                                Originally posted by ÖRÖ View Post
                                Onko varma, ettei öljyä tullut liikaa?

                                En ole aivan varma. huomenaamulla pääsen kaverin tallille lämpöiseen tutkimaan asioita.

                                olen lukenut täältä että jollakin on seonnut laatikko 225/55/16 renkailla. itellä on sellaiset. Sitten olen lukenut että abs voi sekoittaa kanssa. mitään vikavaloja ei pala taulussa.
                                Renkaat on vierintäkehältään aivan oikeat, ei pitäisi sekoittaa steppiä.
                                Tyhmä kysymys mutta millä vikakoodit luettu? Ja varmasti laatikon puolelta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎