E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    #751
    Ois taas pari kysymystä...
    Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.

    Toinen kyssäri, kun luin IHKAN toiminnasta ja senhä pitäs säätää mite ite tahtoo auto-toiminnolla. Mutta kun laittaa sen pois päältä ja painaa AUTOa nii tulee vaan yks pykälä vaikka varmasti pitäs puhaltaa enemmän. Etuvastus särki?
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #752
      Originally posted by jonsered92 View Post
      Ois taas pari kysymystä...
      Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.

      Toinen kyssäri, kun luin IHKAN toiminnasta ja senhä pitäs säätää mite ite tahtoo auto-toiminnolla. Mutta kun laittaa sen pois päältä ja painaa AUTOa nii tulee vaan yks pykälä vaikka varmasti pitäs puhaltaa enemmän. Etuvastus särki?
      Tuo ihkan pieni puhallus ennemminkin johtuu paneelin ja sen puhaltimen pölyisyydestä / toimimattomuudesta.
      Last edited by Muurahainen; 01-07-2013, 19:02.

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        #753
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Minulla ainakin proppu on 19mm kannalla.

        Tuo ihkan pieni puhallus ennemminkin johtuu paneelin ja sen puhaltimen pölyisyydestä / toimimattomuudesta.
        Miten mä en saanu sitä avainta käymää huomenna uus yritys..
        Kerran avasin paneelin ja imuroin pölyt sekä rasvasin ropellin muttei muutosta :SS
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • Olapade
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 262
          • Häslinki

          #754
          Originally posted by jonsered92 View Post
          Ois taas pari kysymystä...
          Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.
          Ootkohan avannut oikeata proppua? Kaverin E39:iin juuri vaihdoin, ja aukesi 17 mm avaimella. Otat koko sarjan mukaan ja kokeilet vuoron perään mikä sopii?

          Osaako joku kertoa, mistä löytyy M52b28tu:n imusarjan "kuningasmutteri"? En ole kuvaa löytänyt mistään, ja searchilla on löytynyt vaan tarinoita, nekin M54B30:stä, lie kuitenkin samassa paikassa?
          M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

          Comment

          • jonsered92
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 470
            • JKL

            #755
            Luulen kyllä, ku oon mä ne aiemminki vaihtanu, mutta tosiaan ku ei mahtunu oikee kattelee kunnol D: Mistä muute ootte separaattorin hommanneet? Marmorilta?
            Nyt:e60 530xda herkuilla
            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #756
              Originally posted by jonsered92 View Post
              Marmorilta?
              Kyllä. Proppu on 17mm.

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                #757
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Kyllä. Proppu on 17mm.
                Kiitti. Pittää ehkä vaihtaa kyseinen härveli..
                Joku ehkä laittanu eri pultin tilalle kun ei menny 17mm mitenkää D:
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #758
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  Kiitoksia... saman tiedon löysin nettiä kaivamalla.. mistähän lie jääny mieleen tuo 41...
                  Tarvit siis 36mm 12-kanttisen hylsyn eikä välttämättä ihan jokapaikasta löydy.
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #759
                    Originally posted by Fastpiksu View Post
                    Tarvit siis 36mm 12-kanttisen hylsyn eikä välttämättä ihan jokapaikasta löydy.
                    Fiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)

                    Hintaa oli 40 erkkiä.

                    Varmasti saa halvemmallakin jostain...
                    (enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans )
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8284
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #760
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Fiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)

                      Hintaa oli 40 erkkiä.

                      Varmasti saa halvemmallakin jostain...
                      (enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans )


                      En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #761
                        Originally posted by peto2 View Post
                        http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/762101/0

                        En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri

                        No mut hei, kiitti veitsenkäännöstä!

                        Mulla ei oo ees musta hylsy...
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • asis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1142
                          • Joensuu

                          #762
                          Saisko kiristysmomentit M52B28:n vesipumpulle ja termostaatin kopalle?

                          Ainakin tuon muovisen termostaatin kopan taitaa saada väärällä kiristyksellä herkästi rikki ja vuotamaan..
                          E39 540iA M-Sport Imolarot II
                          E36 323i touring
                          Volvo V70 2.4D mk3
                          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                          Honda Civic 1.4 4d ES
                          Chevy Caprice Classic
                          ex:
                          E32 730iA
                          E39 528i Calypsorot metallic
                          E36 325i x2

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            #763
                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Fiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)

                            Hintaa oli 40 erkkiä.

                            Varmasti saa halvemmallakin jostain...
                            (enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans )
                            No jo on hylsyllä hintaa. Itse ostin Sealey valmistaman musta voimahylsyn (36mm 12 kantainen pitkä) Ebaysta. Hintaa tuli huimat 13€ kotiin kannettuna. Sealey antaa elinikäisen takuun, joten mikään kiinan kikkare se ei ole. Hyvin kesti vaihtaa molemmat takalaakerit vaikka mutterit olikin tiukassa. Parin metrin putki niin aukeaa kuin taikaiskusta

                            Originally posted by peto2 View Post
                            http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/762101/0

                            En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri
                            Vaihdoin pari viikkoa sitten omasta 540 molemmat takapyöränlaakerit. Tuo Napamutterin irroitus ja kiristys oli kyllä ylivoimaisesti helpoin homma tuossa vaihdossa.. Tuon mutterin avaus on todella simppeli kun vaan on kunnon niveväännin ja putki. Itse käytin hieman alle 2m putkea ja hyvin aukesi molemmat mutterit. Se missä meinasin usko loppua oli kyllä vetarin sisään painaminen.. Vänkärin puoli meni ihan ok, mutta kuskin puolta vaihtaessa tuhosin kaksi ulosvetäjää.. No oma vika kun erehdyin hankkimaan fin bulletin 150 x 150 mm ulosvetäjän (motonet ei tarjonnut parempaakaan). Eli suosittelen jotain laadukkaampaa ulosvetäjää. Melkoista paskaa tuntuu olevan nuo finbullet työkalut.

                            Erittäin hyvä ohje tuohon hommaa löytyy täältä. Tuossa mainitun 1/4" E14 torx hylsyn saat ostamalla bilteman 1/4" monitoimihylsysarjan tuote nro 71111 hinta 8,99€. Noilla on 10V takuu ja vaikuttivat ihan hyviltä.


                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            No mut hei, kiitti veitsenkäännöstä!

                            Mulla ei oo ees musta hylsy...
                            Tuolla hinnalla ei ole edes voimahylsy?!
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8284
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #764
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              ...Se missä meinasin usko loppua oli kyllä vetarin sisään painaminen.. Vänkärin puoli meni ihan ok, mutta kuskin puolta vaihtaessa tuhosin kaksi ulosvetäjää.. No oma vika kun erehdyin hankkimaan fin bulletin 150 x 150 mm ulosvetäjän (motonet ei tarjonnut parempaakaan). Eli suosittelen jotain laadukkaampaa ulosvetäjää. Melkoista paskaa tuntuu olevan nuo finbullet työkalut...
                              erikoista, sillä vetari painui sisään ihan sormin painamalla :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                #765
                                Originally posted by peto2 View Post
                                erikoista, sillä vetari painui sisään ihan sormin painamalla :think
                                No jos ei oo ihan äsken avattu tai vielä tehtaanjäljiltä ja jos on ruostunut kiinni napaan niin voi olla todella tiukassa. Itse kun olen omasta tuota muutaman kerran availlu ja laittanut aina kasausvaiheessa vähän öljyä booreille niin irtoaa vetari kyllä ilman ulosvetäjää.

                                Comment

                                Working...
                                X