Originally posted by Clavurion
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Moro.
Vähän ehkä turhan lavea kysymys mutta mitä laittoa voi odottaa (vanoksen tiivisteen lisäksi) lähivuosina 185tkm ajetulle Touringille? -01 525i, manuaali. Täydellinen huoltokirja merkkiliikkeistä mikäli se nyt merkkaa yhtään mitään.. Tekniikka pitäis olla iskussa.
Sekalaista ajoa kertyy alle 10tkm vuodessa. Turhaa repiä stressiä vai hähLast edited by Joe Coyote; 23-06-2013, 22:00.
Comment
-
Originally posted by Joe Coyote View PostMoro.
Vähän ehkä turhan lavea kysymys mutta mitä laittoa voi odottaa (vanoksen tiivisteen lisäksi) lähivuosina 185tkm ajetulle Touringille? -01 525i, manuaali. Täydellinen huoltokirja merkkiliikkeistä mikäli se nyt merkkaa yhtään mitään.. Tekniikka pitäis olla iskussa.
Sekalaista ajoa kertyy alle 10tkm vuodessa. Turhaa repiä stressiä vai häh
Ei ole uusi mutta ei nyt paljonkaan ajettu. En itse tuota stressaisi ollenkaan.
Comment
-
Originally posted by Joe Coyote View PostMoro.
Vähän ehkä turhan lavea kysymys mutta mitä laittoa voi odottaa (vanoksen tiivisteen lisäksi) lähivuosina 185tkm ajetulle Touringille? -01 525i, manuaali. Täydellinen huoltokirja merkkiliikkeistä mikäli se nyt merkkaa yhtään mitään.. Tekniikka pitäis olla iskussa.
Sekalaista ajoa kertyy alle 10tkm vuodessa. Turhaa repiä stressiä vai häh(Kai se on tuossa 525:ssakin muovisiivillä?). Itse vaihdoin ihan vaan ettei yöunet mene - ja kannattikin kun muovisiipinen mallihan sieltä löytyi
Tilalle Schmiedmannin vahvistettu.
Comment
-
Originally posted by rizzo View PostKorjailee sitä mukaa mitä vikaa tulee. Mutta katsohan ainakin milloin vesipumppu on vaihdettu(Kai se on tuossa 525:ssakin muovisiivillä?). Itse vaihdoin ihan vaan ettei yöunet mene - ja kannattikin kun muovisiipinen mallihan sieltä löytyi
Tilalle Schmiedmannin vahvistettu.
Comment
-
Originally posted by Tome View Postsmiidin "vahvistettu" pumppu kesti alle 30tkm. Ois saattanu kestää enemmänkin mut ei uskaltanu ajaa. Laakeri meni ihan saatanan väljäks. Alkuperänen pumppu oli metallisiivillä (peltisiivillä, ei valetuilla) ja 170tkm kohdalla vielä uudenveroisessa kunnossa.
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostUusi orggispumppu paras ratkaisu vaikka onkin muovia. Muovilaatua on parannettu ja kestää vähintään saman mitä se laakerikin.
Joku smiidin vahvistetun laitto on kans melko ranteen sahausta...
Comment
-
Originally posted by zener View PostEn oo kyllä muutenkaan ymmärtänyt tuota muovisiipisyyden boikotointia. Paremminhan se tosiaan orggis muovsiipinen kestää mitä nuo halpis metallisiipi ripulipumput.
Joku smiidin vahvistetun laitto on kans melko ranteen sahausta...
Comment
-
Originally posted by zener View PostEn oo kyllä muutenkaan ymmärtänyt tuota muovisiipisyyden boikotointia. Paremminhan se tosiaan orggis muovsiipinen kestää mitä nuo halpis metallisiipi ripulipumput.
Joku smiidin vahvistetun laitto on kans melko ranteen sahausta...ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Olen vaihtamassa iskareita ja jousia eteen. Tarkoitus olisi ottaa vanhoista perssoneista vain yläpään jousilautaset uusintakäyttöön. Muut osat tulee uutta. Mulla on nyt eka perssoni pöydällä. Voinko vain avata siitä iskarin pään ilman vaaraa, että jousi lentelee pitkin tallia? En siis käytä jousta (eibach pro kit) uudestaan, vaan otan vain yläpään jousilautasen käyttöön. Iskari (sach orkkis super touring) varmasti vetäytyy, kun mutterin avaa, mutta kysymys on, että onko jousi perssonin ollessa pöydällä normaalimitassa, vai jännittyneenä, eli onko mitään hyötyä jännittää jousta ensin jousipuristimella ennen iskarin mutterin avaamista, jos en jousta käytä uusiksi kuitenkaan? Uudet jouset on bmw:n omat, niin ei voi verrata mittoja rinnakkain.Last edited by Bomb5; 24-06-2013, 22:56.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Ei vaikuta jousen uusiokäyttöön miten sen yläpään avaa, mutta ellei jousi aivan hölsky siinä tolpassa niin suosittelen sitä puristamaan kasaan jousipuristimilla ennen mutterin avaamista. Muuten osat lentelee takuulla ympäri tallia.M550d
Comment
-
Jos on yläpäissä vähänkään "käytön jälkiä", niin suosittelisin samalla vaivalla vaihtamaan ne uusiin.
nim. Kolisee ja motivaatiota keräilen...
Ja ne jouset ON jännityksessä, eli älä avaa pulttia ilman että puristat jousia kasaan. Jousen lentely pitkin tallia ei paljoa kiinnosta siinä vaiheessa ku toinen pää on poskessaLast edited by Bmw Dreamer; 24-06-2013, 23:45.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Joo, yläpäät vaihtuu samalla. Tuossa irroittamassani ekassa perssonissa on yläpään laakerissa selvästi väljää ja on kolissut varsinkin ulosjoustoissa!
Itseasiassa kaikki muut paitsi ylemmät jousilautaset vaihtuu. Mentävä yrittämään nyt unien jälkeen uudestaan. Ostin semmosen isomman jousenpuristimen (salkku ebaysta), missä on semmonen kierretankopötikkä ja päissä semmoset lautaset/käpälät (3 eri kokoa). Näyttää tosin siltä, että noita e39 etujousia ei iskarin "negatiivisen kaasun" takia saa puristettua tarpeeksi, ellei toista puristimen käpälää laita alemman jousilautasen (iskarin) taakse, koska on niin harvassa noita jousen kierteitä. Kai sen niinkin voi puristaa? :thinkE39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo, yläpäät vaihtuu samalla. Tuossa irroittamassani ekassa perssonissa on yläpään laakerissa selvästi väljää ja on kolissut varsinkin ulosjoustoissa!
Itseasiassa kaikki muut paitsi ylemmät jousilautaset vaihtuu. Mentävä yrittämään nyt unien jälkeen uudestaan. Ostin semmosen isomman jousenpuristimen (salkku ebaysta), missä on semmonen kierretankopötikkä ja päissä semmoset lautaset/käpälät (3 eri kokoa). Näyttää tosin siltä, että noita e39 etujousia ei iskarin "negatiivisen kaasun" takia saa puristettua tarpeeksi, ellei toista puristimen käpälää laita alemman jousilautasen (iskarin) taakse, koska on niin harvassa noita jousen kierteitä. Kai sen niinkin voi puristaa? :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
Comment