Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kems
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 151
    • Pirkanmaa

    Mistähän voisi johtua suht voimakas jyrinä, kun kiihdyttää oikealle kääntäen? Joku siellä ottaa kiinni. Renkaita epäilin, mutta joskus tuo jyrinä jää erittäin kevyesti kuulumaan kääntymisen jälkeen ja sellaisen pienen värinän tuntee lattiassa asti. Lakkaa aina itsestään.

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1625
      • Dallas

      Originally posted by Kems View Post
      Mistähän voisi johtua suht voimakas jyrinä, kun kiihdyttää oikealle kääntäen? Joku siellä ottaa kiinni. Renkaita epäilin, mutta joskus tuo jyrinä jää erittäin kevyesti kuulumaan kääntymisen jälkeen ja sellaisen pienen värinän tuntee lattiassa asti. Lakkaa aina itsestään.
      Mulla oli moottorin tukikumit rikki.
      Sotkamo Connection

      Comment

      • asis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1140
        • Joensuu

        Mistä tilaatte kolmeysiin OEM osia? Pitäs saada koiranluut ja jarruletkut joka nurkkaan. Marmorilla koiranluut ~40€/kpl ja jarruletkut yli 50€/kpl.. Käsijarrun vaijeritkin näytti olevan vaihtokunnossa
        E39 540iA M-Sport Imolarot II
        E36 323i touring
        Volvo V70 2.4D mk3
        Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
        Honda Civic 1.4 4d ES
        Chevy Caprice Classic
        ex:
        E32 730iA
        E39 528i Calypsorot metallic
        E36 325i x2

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by asis View Post
          Mistä tilaatte kolmeysiin OEM osia? Pitäs saada koiranluut ja jarruletkut joka nurkkaan. Marmorilla koiranluut ~40€/kpl ja jarruletkut yli 50€/kpl.. Käsijarrun vaijeritkin näytti olevan vaihtokunnossa
          Koiranluut Lemförder:in valmistamana tarvikeliikkeestä = OEM osat.

          Jarruletkut laadukkaana tarvikeosana hoitavat varmasti tehtävänsä orkkiksen veroisesti. Jos haluaa orkkiksena, voi toki tilata suoraan Saksasta vaikka Pielmeier:lta.

          Huokaise sitten muutama kerta syvään ennen noiden käsijarruvaijereiden vaihtoa. Todennäköisesti vaijerin kara niin tiukasti navassa, että ei lähde kuin poraamalla ja etupuolelta poraamisen tiellä navan laippa. Eli pahimmillaan johtaa myös taka-laakerin vaihtoon. Vaijeri kulkee pohjan lämpösuojien alla ja niiden irrottamiseksi pakoputkisto pitää irrottaa tai ainakin peräpäästä saada laskettua hieman irti.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            Originally posted by Clavurion View Post
            Eli pahimmillaan johtaa myös taka-laakerin vaihtoon.
            No miks pitäis laakeri vaihtaa? Ottaa vain sen laakeri/napapaketin pois edestä? Vetari pitää toki ottaa ensin pois..

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Tome View Post
              No miks pitäis laakeri vaihtaa? Ottaa vain sen laakeri/napapaketin pois edestä? Vetari pitää toki ottaa ensin pois..
              Ja laittaa vanhan laakeri takaisin? Sitten se alkaa ääntämään kohta ja taas saa purkaa...

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by Tome View Post
                No miks pitäis laakeri vaihtaa? Ottaa vain sen laakeri/napapaketin pois edestä? Vetari pitää toki ottaa ensin pois..
                Tarkoitin samaa operaatiota kuin laakerinvaihdossa. Siinä vaiheessa, kun laakeri-napapaketin on saanut jo hyppysiin, niin ei ole enää ihmeellinen homma uusia sitä laakeria samalla, ellei ole vaihdosta tietoa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • J.J.J.
                  Newbiemmer
                  • Aug 2013
                  • 2
                  • Kajaani

                  Originally posted by Kems View Post
                  Mistähän voisi johtua suht voimakas jyrinä, kun kiihdyttää oikealle kääntäen? Joku siellä ottaa kiinni. Renkaita epäilin, mutta joskus tuo jyrinä jää erittäin kevyesti kuulumaan kääntymisen jälkeen ja sellaisen pienen värinän tuntee lattiassa asti. Lakkaa aina itsestään.
                  Missä kunnossa kuskinpuolen vetari/nivelet?

                  Comment

                  • Pmak
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 178
                    • Lahti


                    Kiitos paljon! Noilla pääsee alkuun

                    Mutta silti pakko kysyä, jos vaikka jollakulla omakohtaisia kokemuksia, että miten tuo kenno yleensä hajoaa? Kerralla paskaksi tyyliiin vesihöyryä toimisto täynnä, vai silleen pikkuhiljaa? Paljon häviää nestettä ja kuinka pitkällä aikavälillä jne?

                    Ja kuinka tyypillinen vikakohde tuo edes e39ssä edes on? Volkkareista kavereilla posahdellut, mutten bemareissa juuri ole kuullut?

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      Originally posted by Pmak View Post
                      Mutta silti pakko kysyä, jos vaikka jollakulla omakohtaisia kokemuksia, että miten tuo kenno yleensä hajoaa? Kerralla paskaksi tyyliiin vesihöyryä toimisto täynnä, vai silleen pikkuhiljaa? Paljon häviää nestettä ja kuinka pitkällä aikavälillä jne?

                      Ja kuinka tyypillinen vikakohde tuo edes e39ssä edes on? Volkkareista kavereilla posahdellut, mutten bemareissa juuri ole kuullut?
                      E39 ei taida jalkatilaan tuota nestettä valuttaa, mutta jäähdytysnesteen on pakko hävitä, jos kenno vuotaa, ja sisällä on myös makea jäähdytysnesteen haju siinävaiheessa. Hajusta sen huomaa ensimmäisenä. Jos hajua ei ole, niin tuskin on kennokaan rikki. Ja kerta sitä jäähdytinnestettä ei kulu, niin ei se silloin karkuunkaan pääse.

                      Kaverin E34 525ix:stä tais hajota, tai siis snadisti vuoti, sen verran että haisi sisälle ja hivenen tais kastella repsikan mattoa... Ei tuo kait bmw:ssä kuitenkaan mahdottoman yleistä ole...

                      Eikä näistä nyt hyörysaunoja laakista tule Silloin täytyis olle kyllä moottorissakin lämmöt "tapissaan" ja pitäisi just siinä hetkessä sisäkenno räjähtää, yleensä antaa vesiletku/-n liitos periksi konehuoneesta sitä ennen
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • jannnu78
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 150
                        • Tampere

                        sisävalojen värien/tunnelman muuttaminen

                        onko joku tehnyt tai peräti löytyykö joltakin kuvaa jotta pääsisi näkemään miltä näyttäisi jos lähtisi auton sisävalaistusta vaihtamaan värityksen kera , vai meneekö liian "tuning" amitsu meiningiksi ?

                        etenkin kiinnostaa jos on kokemusta jollakin että on vaihtanut ovi valot , esim stemmaisko jos olis sama väritys kun auton mittareissa niin ovissa ?

                        ainakaan hakusanalla : e39 interior lights tuning ei paljoa googlesta löydy .tarkotus hakea sellasta aikuista harmoniaa eikä tosiaan mitään räikeetä diskoteegiä

                        Comment

                        • Haukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1366
                          • Valkeala

                          saako jostain uutena Rondell 58 17" x 8,5" et13 vannetta?

                          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Haukkis View Post
                            saako jostain uutena Rondell 58 17" x 8,5" et13 vannetta?
                            Ebay.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Haukkis View Post
                              saako jostain uutena Rondell 58 17" x 8,5" et13 vannetta?
                              Tuolta olen tilannut jo pari kertaa:


                              Sähköpostilla kysymällä saa erilaisia paketteja kuin mitä eBayssa on tarjolla.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Moikkavaan
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 6
                                • Ylivieska

                                Tervehdys!

                                Piti tulla kokeneemmilta neuvoja elikkäs:
                                Oon kahtellu tuommasta BMW e39 523 autoa puolitutulta. Kilometreja on kertynny 270tkm ja vuosimalli 1996.

                                - Mitä osia tuon verran ajettuun on pitäis olla vaihettu ja mitä on tulosa eteen tulevaisuudessa?

                                - Tyyppillisä ruostumis paikkoja?

                                - Autoon on tehty "piristystä" vaihettu on: rosteri pakosarja, 2,8l koneen kansi ja imusarja ja lastutettu. En nyt ole varma onko nykyisen omista tekemät muutokset. Mitä nuista virityksistä pitäisi ajatella?

                                Täsä nyt muutama kysymys mitä tuli mieleen. Pistäkää muutaki huomioitavaa tuon ikäisessä autossa!

                                Kiitoksia etukäteen!
                                E61 535d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎