Originally posted by Qeequ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostEi varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.
Laskin siis E39 530d Touringin mukaan, mitä itselle katellut. Ehkä se 540i vois olla kans vaihtoehto.Last edited by zener; 10-11-2013, 20:06.
Comment
-
-
1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa.
Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita?
Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm..
Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by SKauppias View PostSellanen ongelma, että e39:ssa (2002 touring) on kummallisella (=ei alkuperäisellä) kiinnityksellä tuulilasinpyyhkijät. Onko tietoa minkä mallin varret tuossa on?
http://www.ebay.de/itm/NEU-1-Satz-Sc...item3cc53824f4Ehkä vielä joskus E30/E34/E39:think
Ex: E39 525iA -02 Touring, E30 316i -90
Comment
-
-
VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View Post1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa.
Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita?
Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm..
Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :thinkAtm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Potilas: Velipojan 540iA -97
Vika: ECU päässyt kastumaan ja hapettumaan
Boksin päällä tiedot:
Bosch 0 261 203 474
BMW 1 429 884
VIN
FFFFFFFFFFG
1 427 340
1 429 884
1 430 053
Kysymys: Mitkä kaikki numerot noista pitää täsmätä kun etsii korvaavaa ECUa? Ainakin tuo Boschin ja BMW:n numero, mutta entä nuo kolme numerosarjaa tuon FFFFFFFG:n jälkeen onko niillä jotain merkitystä? Esimerkiksi tässä olisi yksi vaihtoehto mutta nuo kolme viimeistä numerosarjaa eivät aivan täsmää. Lisäksi puolan poika tarjoaa siinä erilaisia softaus vaihtoehtoja, mitä mieltä näistä?
Lisäksi pitääkö ajonestopiirin (EWS) ja avaimien myös olla samasta autosta mistä tuo korvaava ECU hankitaan vai onko ajonesto mahdollista saada toimimaan jos vain ECU vaihdetaan?
Otetaan myös vastaan kaikki vinkit mitä tässä kannattaa ottaa huomioon.My BMW is using what your hybrid is saving
E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
ex E34 520i 24V -91
Originally posted by RockfordKiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
Comment
-
-
Originally posted by Madduli View PostUus e39 omistaja ilmottautuu. Ratissa on vakionopeudensäätimen kuvalla oleva nappi, mitä siitä kuuluisi tapahtua? Eli siis se mikä on ratissa oikealla ylimpänä.
Comment
-
-
Originally posted by Arsti View PostGood Rainin sulat näyttää olevan.
http://www.ebay.de/itm/NEU-1-Satz-Sc...item3cc53824f4
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostPeriaatekysymyksiä. Kun kuitenkin bensaa vie tällä hetkellä noin 8,5 satasella niin en näe kiisselissä hyötyä. Ennemmin tankkaan vähemmän kuin makselen moninkertaisesti veroa.(saahan sitä toki isolla kasillakin... -> 740d
)
Ja näillä kilsoilla jo mulla ainakin diesel kannattaa. Ja niinkuin sanoin, mun ajotyylille ei bensakoneet tunnu soveltuvan, kun puolta pienempi bensakone vie samanverran kuin tämä diesel.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNiitä, sekä siitä mistä tykkää. Dieselin vääntö on vaan kivaa.(saahan sitä toki isolla kasillakin... -> 740d
)
Ja näillä kilsoilla jo mulla ainakin diesel kannattaa. Ja niinkuin sanoin, mun ajotyylille ei bensakoneet tunnu soveltuvan, kun puolta pienempi bensakone vie samanverran kuin tämä diesel.Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
Comment