Originally posted by Qeequ
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.Atm:
 
 E61 530d Black Sapphire Metallic
 Ex:
 
 Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
 E32 740iaL Sterlingsilber
 E36 323 Touring
 E39 523 Touring
 Farkku Omega Ekotekki
 Farkku Omega 2,5Td
 BMW E32 730i Alpinweiß II
 Honda Accord
 Sunny N13
 Mazda 323 1.3 "50hp"
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 56-64e/kk riippuen auton iästä, eli eihän tuo mahoton. Vero on kuitenki noitten autojen kans se pienin murhe. Enkä itse edes säästön vuoksi moista katsele vaan huvikseen, kun moinen oli aika miellyttävä ajaa (+että koira on tulossa taloon taas lähitulevaisuudessa).Originally posted by Maki1 View PostEi varmasti merkittäviä eroja ole. Kannattaa harkita kiisselin ostoa. Reilusti yli 30000 pitää tulla vuoteen että siitä on mitään hyötyä, ja kulutus ei saisi päätä huimata. Itellä vei kiisseli omena n.7l/100km, ja kilometrejä tuli n.35tkm vuoteen. Säästöö ei huomanna kylläkään missään. Lähinnä vitutti vajaan 200€ verolaput mitä tuli 4 kertaa vuodessa. Painoa tais olla se reilu 2200kg.
 
 Laskin siis E39 530d Touringin mukaan, mitä itselle katellut. Ehkä se 540i vois olla kans vaihtoehto.Last edited by zener; 10-11-2013, 21:06.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa. 
 
 Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita? 
 Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm.. 
 
 Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm 
 BMW 530D Touring '99 552tkm 
 BMW 320da Touring '02 427tkm 
 Volvo V70 D5 '02
 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
 Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
 Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
 Case IH 5140 Maxxum 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Good Rainin sulat näyttää olevan.Originally posted by SKauppias View PostSellanen ongelma, että e39:ssa (2002 touring) on kummallisella (=ei alkuperäisellä) kiinnityksellä tuulilasinpyyhkijät. Onko tietoa minkä mallin varret tuossa on?
 Ehkä vielä joskus E30/E34/E39:think
 Ex: E39 525iA -02 Touring, E30 316i -90
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuossa on aika hyvä laskuri millä voi laskeskella suuntaa-antavia tietoja milloin Diesel kannattaa:
 
 
 
 Ja tässähän on sitten tuo Trafin laskuri millä voi laskea Diesel veron:
 
 VW Passat 1.8t -04
 
 
 X1 20Da X-Drive -13
 E39 530Da Touring -01
 E39 525iA Touring -01
 E46 325iA Sedan -01
 E46 320D Touring -00
 Audi A3 1.9TDI -01
 VW Multivan 2.5 TDI -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Periaatekysymyksiä. Kun kuitenkin bensaa vie tällä hetkellä noin 8,5 satasella niin en näe kiisselissä hyötyä. Ennemmin tankkaan vähemmän kuin makselen moninkertaisesti veroa.Originally posted by Bmw Dreamer View Post1,35e/pvä on käyttövoimaveron osuus ainakin mulla, just kattelin ja maksoin yhden erän. Eli siis litra päivässä (alle jopa) säästöä polttoaineessa riittää, että diesel tulee kuolettaneeksi käyttövoimaveron, ei siis juuri mitään! Jos satasella tuo kuluttaa 6-7 väliin ja samantehonen bensa veis vaikka 9-10 (mun ajotyylillä), niin eipä tuolla hirveitä matkoja tarvi ajaa päivässä (keskimäärin), että jo kannattaa. 
 
 Eipä tuohon hirveitä kilometrisuoritteita mielestäni tarvita? 
 Mulla kyllä tullu 3 vuoteen 100tkm.. 
 
 Ja sitä enemmän vielä tuo käyttövoimaveron osuus pienenee, mitä kalliimmaksi polttoaine nousee. Joskus "markka-aikana" kun diesel tais maksaa vuonna 97 esim 2,70mk, niin voin kyllä uskoa, että silloin sai tahkota helposti 50tkm, että edes alkoi kannattamaan dieselillä ajaminen.. :think Atm: Atm:
 
 E61 530d Black Sapphire Metallic
 Ex:
 
 Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
 E32 740iaL Sterlingsilber
 E36 323 Touring
 E39 523 Touring
 Farkku Omega Ekotekki
 Farkku Omega 2,5Td
 BMW E32 730i Alpinweiß II
 Honda Accord
 Sunny N13
 Mazda 323 1.3 "50hp"
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Potilas: Velipojan 540iA -97
 Vika: ECU päässyt kastumaan ja hapettumaan
 
 Boksin päällä tiedot:
 Bosch 0 261 203 474
 BMW 1 429 884
 
 VIN
 FFFFFFFFFFG
 1 427 340
 1 429 884
 1 430 053
 
 Kysymys: Mitkä kaikki numerot noista pitää täsmätä kun etsii korvaavaa ECUa? Ainakin tuo Boschin ja BMW:n numero, mutta entä nuo kolme numerosarjaa tuon FFFFFFFG:n jälkeen onko niillä jotain merkitystä? Esimerkiksi tässä olisi yksi vaihtoehto mutta nuo kolme viimeistä numerosarjaa eivät aivan täsmää. Lisäksi puolan poika tarjoaa siinä erilaisia softaus vaihtoehtoja, mitä mieltä näistä?
 
 Lisäksi pitääkö ajonestopiirin (EWS) ja avaimien myös olla samasta autosta mistä tuo korvaava ECU hankitaan vai onko ajonesto mahdollista saada toimimaan jos vain ECU vaihdetaan?
 
 Otetaan myös vastaan kaikki vinkit mitä tässä kannattaa ottaa huomioon.My BMW is using what your hybrid is saving 
 
 E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
 ex E34 520i 24V -91
 
 Originally posted by RockfordKiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Se muistaa ajossa viimeksi asetetun nopeuden. Nollautuu tottakai kun auton sammuttaa.Originally posted by Madduli View PostUus e39 omistaja ilmottautuu. Ratissa on vakionopeudensäätimen kuvalla oleva nappi, mitä siitä kuuluisi tapahtua? Eli siis se mikä on ratissa oikealla ylimpänä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Iso kiitos! Laitoin pari settiä tilaten, on ihan toimivat kikkareet. En vain aluksi keksinyt mistä ne olivat kotoisin... =)Originally posted by Arsti View PostGood Rainin sulat näyttää olevan.
 http://www.ebay.de/itm/NEU-1-Satz-Sc...item3cc53824f4
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niitä, sekä siitä mistä tykkää. Dieselin vääntö on vaan kivaa.Originally posted by Maki1 View PostPeriaatekysymyksiä. Kun kuitenkin bensaa vie tällä hetkellä noin 8,5 satasella niin en näe kiisselissä hyötyä. Ennemmin tankkaan vähemmän kuin makselen moninkertaisesti veroa.  (saahan sitä toki isolla kasillakin... -> 740d (saahan sitä toki isolla kasillakin... -> 740d ) )
 
 Ja näillä kilsoilla jo mulla ainakin diesel kannattaa. Ja niinkuin sanoin, mun ajotyylille ei bensakoneet tunnu soveltuvan, kun puolta pienempi bensakone vie samanverran kuin tämä diesel. BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 520d Touring '06 314tkm 
 BMW 530D Touring '99 552tkm 
 BMW 320da Touring '02 427tkm 
 Volvo V70 D5 '02
 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
 Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
 Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
 Case IH 5140 Maxxum 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vääntö tosiaan on plussaa diiselissä, siitä ei pääse mihinkään.Originally posted by Bmw Dreamer View PostNiitä, sekä siitä mistä tykkää. Dieselin vääntö on vaan kivaa. (saahan sitä toki isolla kasillakin... -> 740d (saahan sitä toki isolla kasillakin... -> 740d ) )
 
 Ja näillä kilsoilla jo mulla ainakin diesel kannattaa. Ja niinkuin sanoin, mun ajotyylille ei bensakoneet tunnu soveltuvan, kun puolta pienempi bensakone vie samanverran kuin tämä diesel.  Atm: Atm:
 
 E61 530d Black Sapphire Metallic
 Ex:
 
 Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
 E32 740iaL Sterlingsilber
 E36 323 Touring
 E39 523 Touring
 Farkku Omega Ekotekki
 Farkku Omega 2,5Td
 BMW E32 730i Alpinweiß II
 Honda Accord
 Sunny N13
 Mazda 323 1.3 "50hp"
 
 Comment

 
							
						
Comment