Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10081
    • KVLA

    Originally posted by kaol View Post
    Tehtaan suositus noille vanteille on 235/45R17. Nykyisissä renkaissasi on siis yli 4cm pidempi vierintäkehä, eli kyllä 50-sarjan rengas on liian korkea.
    Höpö höpö,toimii hienosti.225/55R16 orkkiskokoon verrattuna vierintäkehä kasvaa vain vajaan sentin.Ja halkaisijassakin eroa kokonaista 3mm.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Jep, itelläkin E39:ssä nyt kolmas talvi menossa 225/50R17 setillä, ei ongelmia.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Lade
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 18
        • Finland (herttoniemi)

        airbag valo ongelma

        auto e39 v.00... eli ongelma alkoi kun vaihettiin sisäilma puhallin ja siinä yhdeydes jouduttiin repimään ratti mittraristo kojelauta jne helvettiin.. laitettii uudet hilppeet paikoilleen paitsi rattia ja aribag:ia ja virrat päälle no luonnollisestihan siitä syttyy valo tauluun.. mut nyt kun olin foorumilaisen jaki:in luona nollaamassa vikamuistia niin ei anna poistaa aribag vikamuistia herjas vissiinki useammasta airbagista vaikka niihin ei ole edes koskettu.. airbag laukaisu yksikköön pääs kuitenki käsiks tietokoneella mutta ei anna inpa:lla tai muillakaan softilla poistaa vikamuistia.. eli oisko ehdotuksia mistä lähtis sitä vikaa selvittelemään??
        sit yks pikku erikoinen vika mikä liittyneen abs anturien toimintaa mutta parkkiin jättäessä auton tankilla pääsisi esimerkiksi noin 50km ja aamulla lähdettäessä mittari näyttää enään 3 kilometriä tankilla... tankki ei vuoda mistään ?? joten veikkauksia tähänki missä vika
        ja tosiaan abs hakkaa hiljaisella vauhdilla impalla tuli tietoo tästä että oikean abs anturin singnaali on katkonaista nollattiin vika se ei uusiutunut heti että näkis koneella mutta abs rutisee silti hiljaisella vauhdilla ja ei ole porailtu vanhohja antureita joten laakerin vastakappaleet on ehjät... ennen vikojen alkua auton alta kuulu omituinen kolahdus tosin en tiedä johtuko siitä että ajoin isokivisellä työmaa tiellä että jos joku kivi vaan kolahti vai onko auton alla jotain eletroniikkaa mikä ohjailis noita kaikkia juttuja ja se on siel räjähtäny vai voisko vika olla laturissa inpa ei siitä ainakaa sanonut mitään. entä webaston toiminnalla mitää vaikutusta moiseen sen tiedän että sielä on jokin oikosulku kun f47 sulake posahtaa samantien kun laittaa uuden kiinni

        kaikki vastaukset on tervetulleita jopa arvaukset kiitän jo etukäteen avustanne
        Last edited by Lade; 24-12-2013, 09:28.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Originally posted by Lade View Post
          ja sit yks pikku erikoinen vika mikä liittyneen abs toimintaa mutta parkkiin jättäessä auton tankilla pääsisi esimerkiksi noin 50km ja aamulla lähdettäessä mittari näyttää enään 3 kilometriä tankilla... tankki ei vuoda mistään ?? joten veikkauksia tähänki missä vika
          Mulla sama juttu, kait tuo tankinmittari pelaa "varmanpäälle" alussa eikä näytä niin isoja lukemia heti alussa, ainakin mulla mittari nousee jonkin verran kun ajaa hetken?
          Tosin ei se siihen samaan lukemaan palaa yleensä, vaan ihan kuin tankista ois hävinny pieni määrä ainetta parkissa olon aikana...

          Johtunee jostain obc:n laskentatavasta ilmoittaa lukema, vai mistä? :think
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Juu50
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 300
            • Kouvola

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Mulla sama juttu, kait tuo tankinmittari pelaa "varmanpäälle" alussa eikä näytä niin isoja lukemia heti alussa, ainakin mulla mittari nousee jonkin verran kun ajaa hetken?
            Tosin ei se siihen samaan lukemaan palaa yleensä, vaan ihan kuin tankista ois hävinny pieni määrä ainetta parkissa olon aikana...

            Johtunee jostain obc:n laskentatavasta ilmoittaa lukema, vai mistä? :think
            Mulla oli tallentanu jotain vikakoodia tuosta pa-anturista kun vikakoodeja katottiin. Itellä siis tekee tuota samaa. En tiedä liittyykö tuo koodi siihen mittarin toimintaan vai mistä oli tullut.

            Comment

            • Lade
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 18
              • Finland (herttoniemi)

              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Mulla sama juttu, kait tuo tankinmittari pelaa "varmanpäälle" alussa eikä näytä niin isoja lukemia heti alussa, ainakin mulla mittari nousee jonkin verran kun ajaa hetken?
              Tosin ei se siihen samaan lukemaan palaa yleensä, vaan ihan kuin tankista ois hävinny pieni määrä ainetta parkissa olon aikana...

              Johtunee jostain obc:n laskentatavasta ilmoittaa lukema, vai mistä? :think

              siitä en tiedä miten se sitä laskee mut abs antureilla siihen laskemiseen tuntuu olevan vaikutusta vikoja tulee aina 2 lisää ku 1 korjaa puran kohta koko laitoksen atomeihin

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Lade View Post
                mutta parkkiin jättäessä auton tankilla pääsisi esimerkiksi noin 50km ja aamulla lähdettäessä mittari näyttää enään 3 kilometriä tankilla...
                Tottakai noin. Tulet ajosta lämpimällä koneella kulutus on pienempi kuin kylmäkäynnistyksessä. Silloin jäljellä olevalla polttoaineella pääsee lyhyemmän matkaa. Salavalikosta löytyy kulutuslukema jota ajotietokone käyttää matkan laskemiseen. Ajelee nätisti niin se laskee, kylmänä ja kaahaamalla se nousee.

                Comment

                • Lade
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 18
                  • Finland (herttoniemi)

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Tottakai noin. Tulet ajosta lämpimällä koneella kulutus on pienempi kuin kylmäkäynnistyksessä. Silloin jäljellä olevalla polttoaineella pääsee lyhyemmän matkaa. Salavalikosta löytyy kulutuslukema jota ajotietokone käyttää matkan laskemiseen. Ajelee nätisti niin se laskee, kylmänä ja kaahaamalla se nousee.

                  ok kiitos tästä tiedosta viel ois loput ongelmat selvittämättä )

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Ja mittaristo on ohjelmoitu laskemaan keskiarvot polttoaineen tasoantureiden antamista arvoista, koska polttoaineen pinta heiluu ajon aikana.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Originally posted by Juu50 View Post
                      Onko kellää kokemusta mahtuuko näihin "flatsubi" etupenkin alle? Pieni lisäbasso olisi paikallaan tuohon äänentoistoon, mutta paksin tilavuudesta en haluaisi kapasiteettia kutistaa.
                      Jos penkin pitää mennä ala-asentoon niin itse en saanut sinne mahtumaan. Paremmin menee matkustajan jalkatilan yläosaan, tästä fuurumilla kuviakin.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • Lade
                        Newbiemmer
                        • Nov 2013
                        • 18
                        • Finland (herttoniemi)

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Jos penkin pitää mennä ala-asentoon niin itse en saanut sinne mahtumaan. Paremmin menee matkustajan jalkatilan yläosaan, tästä fuurumilla kuviakin.
                        onko sulla takana ilmajouset vai ihan jousetjouset? jos jouset niin kontissas ei oo vissiinkään tuota kompuraa niin mikset fiksais sinne vararengas monttuu subbaria soimaan? rengas nuriperin ja duunaat siihen menevän kotelon johon laitat subin? ite joskus aikoinaan tein moisen ja hyvin soi ei mitää ihmeempiä räminöitä tai resonointeja kuulunu ja vararengaskin pysy matkassa eikä vieny turhaa tilaa... asia erikseen jos oot kovempiki hifistelijä

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by kaol View Post
                          Ja mittaristo on ohjelmoitu laskemaan keskiarvot polttoaineen tasoantureiden antamista arvoista, koska polttoaineen pinta heiluu ajon aikana.
                          Jep ja abs anturit kertoo nopeuden ja onko auto kaarteessa. Osaa sitten korjata polttoaineen siirtymisen keskipakovoimasta.

                          Comment

                          • Juu50
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 300
                            • Kouvola

                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Jos penkin pitää mennä ala-asentoon niin itse en saanut sinne mahtumaan. Paremmin menee matkustajan jalkatilan yläosaan, tästä fuurumilla kuviakin.
                            Voitko laittaa linkkiä tuohon, koitin söörtsillä ettiä mutta ei ainakaan omaan silmään osunut?

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Tuossa aiemmin pohdin EGR:n letkujen poistoa ja sen seurauksena eritavalla vaihtavaa vaihteistoa 530dA:ssa.

                              Nyt ajettu ~1000Km ehjillä alipaineletkuilla ja niin ettei egr:n letkuja ole lainkaan ja tuo liian helposti pienemmälle vaihtaminen on kadonnut.

                              Eli vetää taas isolla vaihteella mäet vakkari päällä ja kiihdytykset jos ei paina tallaa pohjaan.

                              Aiemmin ei voinut ajaa vakkarilla alle turbiinilukon tarttumista, koska jo vastatuuli heitti pienempää pesään ja tämä ainakin itseäni harmitti kovin, samoin jos vaikka vähän vain painoi kaasua niin pykälä vaihtui yhtä tai jopa kahta alemmas.

                              Ilman mitään muutoksia edelliseen vain ajamalla palautui käytös totutuksi.

                              Varmaan morjestaa kohta joku laatikon sisäosa asfalttia tms. kun kummittelee.
                              Olli.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14507
                                • Oulu

                                Pitäisiköhän tuota sitten vielä kokeilla, vai antasko olla tuon EGR:n vaan käytössä. :think
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎