Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Nyt kun on muutama sata kilsaa tullut tuolla laitoksella ajeltua, niin on muutama juttu jäänyt mietityttämään: kuuluuko näiden käydä tyhjäkäyntiä niinkin matalalla, kuin ~500-700rpm? kuuluuko tuon kulutusmittarin(se mikä on rundarin alla) seilata, kun antaa liukua vapaalla esim. liikennevaloihin tullessa? Se siis ensin tippuu nollaan, kun heittää vapaalle ja sitten hetkenpäästä taas kipuaa ylöspäin jonnekkin ~15L/100km asti ja pysähtyessä tippuu taas nollille. Sitten välillä tasakaasulla tasasta vauhtia ajaessa nykäsee(n. 1sec pätkäsy, tuntuu samalta kuin päästäs kaasun ja laittas takasin) ja välillä myös tasasella kaasulla kiihdyttäessä "nypyttää" tai nykii, miten sen nyt sanoisi. Ei kuitenkaan ihan nykimällä nyi, vaan sellasta pientä rykimistä havaittavissa. Tuntuu, että noita nykimis juttuja tekee vasta, kun autolla on ajettu pitempään(vaikka kone on ollut jo pitkään ennen sitä lämmin). Lueskelin tuolta edellis sivulta löytyvästä linkistä nuo imuvuoto ym jutut, pitää ne tässä lähipäivinä tutkia.
    Ja auto on siis 523i -96 eli M52B25 myllyllä.
    Edit: jostain syystä tuli tuplana, pahoittelut..
    Tuossa tulikin jo noista imuvuodoista ja lisäksi kannattaa tarkistaa tyhjäkäyntiventtiili joka saattaa olla likainen ja ei näin toimi kunnolla.http://forums.bimmerforums.com/forum...V-52*i-530i-i6)
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Jondis
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 697
      • Tuusula

      jees kiitoksia vastauksista, täytyy koittaa jostain löytää lainaan obd johtoon se adapteri, että pääsee koodit lukemaan
      MB E55 AMG -05
      E36 318TiA -96
      E34 535i -89 imolarot
      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

      Comment

      • asdf1
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 162
        • interweb

        Pari kyssäriä.

        1. Jarrupalojen kulumisvalo palaa vaikka palat on hyvät ja anturin johdot näytti ehjältä silmällä tarkastettuna. Nesteet ok. Voiko noita anturi johtoja tarkastaa jotenkin vaikka yleismittarilla? Muita vaihtoehtoja syistä?

        2. Vanha "tutina syö miestä" ketju on suljettu niin kysytään tässä mistä vois johtua pieni tutina ratissa kevyesti jarruttaessa. Yleensä ilmenee kun kääntyy ja jarruttaa ja joskus suoralla. Kovemmassa jarrutuksessa tuntuis olevan ok.
        -05 e61 530d msport

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          ApuvA

          Eli sain inpan toimii ja vikakoodei ei enginestä löytynyt. Analogeja ku luki niin lambdat heitteli melkolailla? Eli ne vaihtoon kun ei päästöt menneet läpi??
          Nollasin adaptiot samalla nii ne näyttää nyt nollaa. Sigu auto siis.
          Attached Files
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • BMW_Harrastaja
            BTCF Member
            • Dec 2012
            • 819
            • Oulu area

            Originally posted by jonsered92 View Post
            Eli sain inpan toimii ja vikakoodei ei enginestä löytynyt. Analogeja ku luki niin lambdat heitteli melkolailla? Eli ne vaihtoon kun ei päästöt menneet läpi??
            Nollasin adaptiot samalla nii ne näyttää nyt nollaa. Sigu auto siis.
            Lambdojen kuuluukin seilata ylös-alas. Eikä ne näissä usein mene edes käsittääkseni.
            BMW driver and owner since 2000.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Originally posted by AneemineN View Post
              Katos jako galantista ja se tasapainoakselin hihna
              On se kunnossa, kone tehty pukissa ja oikein tarkasti katottu kaikki kyseiset asiat.
              Mut on tosiaan hankala paikka jos ekaa kertaa moista konetta tekee ja ei oo lukenu asiasta tarpeeksi!

              Jostain voimansiirrosta tulee tärinät yms, kone kiertää kyllä kuin "pumpulissa" vaikka rajoittajaan asti.
              Heti ku pistää vetoa päälle niin sit onkin jyrinöitä. Laatikossa varmaan ja perässä ainakin väljiä laakereita tms...
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                No jostain luin täältä että se saisi vaihdella iha vähä vain. Laitan nyt nää kaikki kuvat jos niistä selviis jotai...

                Pikku lenkki ajettu adaptioiden nollaukse jälkee. Eli liekkö katti paskana?
                Attached Files
                Last edited by jonsered92; 05-03-2014, 16:49.
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • Kems
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 151
                  • Pirkanmaa

                  Jos jollain on myydä tuon mittariston näytön lattakaapeli, niin olisin kiinnostunut ostamaan mahdollisimman nopeasti!
                  (Varsinkin Tampereella tai lähialueilla)

                  Edit: Tilattu jo..
                  Last edited by Kems; 07-03-2014, 13:30.

                  Comment

                  • jonsered92
                    BTCF Member
                    • Jun 2012
                    • 470
                    • JKL

                    Purin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45

                    Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla ?
                    Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
                    Nyt:e60 530xda herkuilla
                    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      Originally posted by jonsered92 View Post
                      Purin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45

                      Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla ?
                      Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
                      Hyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?

                      E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.
                      Last edited by janke; 08-03-2014, 16:51.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta. Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          Originally posted by janke View Post
                          Hyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?

                          E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.
                          Missäs se koko säädin on?
                          Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta. Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
                            Nuo 4/98 tulleet putket menee helposti rikki, jos kiinnityksen kanssa ei ole tarkkana. Toisaalta ne on huomattavasti helpompi saada kiinnitettyä suodatinkoteloon, kuin tuota vanhemmat versiot.

                            Kätevä korjaa vaikka pellinpaloilla kiinnityksen.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Originally posted by jonsered92 View Post
                              Missäs se koko säädin on?
                              Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.
                              Säädin tuola linkissä N:6 ja Letku N:10.http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=13&fg=15
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 697
                                • Tuusula

                                Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎