Originally posted by Bemmi523
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
jees kiitoksia vastauksista, täytyy koittaa jostain löytää lainaan obd johtoon se adapteri, että pääsee koodit lukemaanMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Pari kyssäriä.
1. Jarrupalojen kulumisvalo palaa vaikka palat on hyvät ja anturin johdot näytti ehjältä silmällä tarkastettuna. Nesteet ok. Voiko noita anturi johtoja tarkastaa jotenkin vaikka yleismittarilla? Muita vaihtoehtoja syistä?
2. Vanha "tutina syö miestä" ketju on suljettu niin kysytään tässä mistä vois johtua pieni tutina ratissa kevyesti jarruttaessa. Yleensä ilmenee kun kääntyy ja jarruttaa ja joskus suoralla. Kovemmassa jarrutuksessa tuntuis olevan ok.-05 e61 530d msport
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostEli sain inpan toimii ja vikakoodei ei enginestä löytynyt. Analogeja ku luki niin lambdat heitteli melkolailla? Eli ne vaihtoon kun ei päästöt menneet läpi??
Nollasin adaptiot samalla nii ne näyttää nyt nollaa. Sigu auto siis.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by AneemineN View PostKatos jako galantista ja se tasapainoakselin hihna
Mut on tosiaan hankala paikka jos ekaa kertaa moista konetta tekee ja ei oo lukenu asiasta tarpeeksi!
Jostain voimansiirrosta tulee tärinät yms, kone kiertää kyllä kuin "pumpulissa" vaikka rajoittajaan asti.
Heti ku pistää vetoa päälle niin sit onkin jyrinöitä. Laatikossa varmaan ja perässä ainakin väljiä laakereita tms...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Last edited by jonsered92; 05-03-2014, 16:49.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Purin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45
Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla?
Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostPurin haitariputken pois ja siitä lähtevässä letkussa oli pieni reikä. En saa selvää mikä noista numeroista se on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=45
Sitten separaattorista öljytikulle lähtevä letku oli melko muussia ja siinä oli pienireikä. Separaattoria en saanu auki mutta suihkuttelin breakcleaneria. Veikkaisin että se on ehjä. Liekkö nuo letkut kalliita marmorilla?
Vaikuttaako nuo reiät miten paljon HC arvoihin päästötestissä?
E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.Last edited by janke; 08-03-2014, 16:51.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Onkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta.Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostHyvä että löysit vikoja. Vaikuttaahan nuo päästöihin enempi tai vähempi. Tarkistitko myös bensanpaineen säätimen letkun?
E: Muista puhdistaa/pökkiä puhtaaksi separaattorin paluuletkun paikka öljytikusta. Se on usein tukossa.
Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOnkohan kenellekään tullut vastaan sellaista tilannetta, että ne raitisilmakoteloilta lähtevät "putket" eivät pysy kunnolla kiinni rintapellissä (osanumero 7)? Onko joku mahdollisesti yrittänyt korjata niitä? Lähinnä siksi aihe tuli ajankohtaiseksi, kun tuossa sigun E39:ssä on ajoittain ollut ongelmana, että ulkoa tuleva ilma on ollut karvan verran huonolaatuista. Eli ilma on lievästi "tuoksunut" moottorilta.Purin tänään puolet konehuoneesta, etsiessäni mahdollista vikaa, kunnes lopulta ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo röörit, jotka eivät istu kunnolla rintapeltiin. Niitä on ilmeisesti vuosien varrella asennettu väärin, jolloin ne muovihahlot ovat murtuneet. Pitääkö laittaa uutta osaa tilaukseen, vai onko hommaan olemassa jokin muu ratkaisu?
Kätevä korjaa vaikka pellinpaloilla kiinnityksen.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostMissäs se koko säädin on?
Joo täytyy pökkii kuha saan uuvet letkut.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Comment