Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E-rotu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 71
    • TRE

    Originally posted by E-rotu View Post
    Moro!

    Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.

    Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.

    1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
    Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :

    Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.

    2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?

    E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
    Terve taas.

    Anturi oli helppohomma putsata, melkein tukossa oli mutta ei ainakaan paljon vaikuttanut nykimiseen. Otin sitten maffin liittimen irt ja kävin ajaan lenkin. Tehojat uupu mutta nykiminen loppu. Onko se siis tiensä päässä?
    En ole päässyt vielä lukemaan vikakoodeja
    E91 330dA

    Comment

    • Kievari
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 50
      • Jyväskylä

      Originally posted by E-rotu View Post
      Terve taas.

      Anturi oli helppohomma putsata, melkein tukossa oli mutta ei ainakaan paljon vaikuttanut nykimiseen. Otin sitten maffin liittimen irt ja kävin ajaan lenkin. Tehojat uupu mutta nykiminen loppu. Onko se siis tiensä päässä?
      En ole päässyt vielä lukemaan vikakoodeja
      Kannattaa tosiaan ne koodit lukaista ennenkun alat mitään vaihtelemaan niin pääset helpoimmalla. Ottamatta kantaa vikaan sen enempää niin voithan sä vaikka putsata sen maffin. Se aine kun ei montaa euroa maksa eikä ainakaan tee pahaa sille..
      On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

      Comment

      • Märde
        BTCF Member
        • Jul 2012
        • 84
        • Ivalo

        Onkos kaikissa sähkölaseissa (etu/taka) samanlaiset moottorit? Repsikan puolen moottori luultavasti sipannu ja kuskinpuolen takalasin mekanismi aivan pas#ana niin onnistuuko vaihtaa moottori tuolta takaa eteen ihan tuosta vain?
        Ja autohan on E39 525tds -96
        BMW F11 530D Xdrive
        BMW E39 525tds project

        Comment

        • Madduli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 395
          • -

          Originally posted by Kievari View Post
          Kannattaa tosiaan ne koodit lukaista ennenkun alat mitään vaihtelemaan niin pääset helpoimmalla. Ottamatta kantaa vikaan sen enempää niin voithan sä vaikka putsata sen maffin. Se aine kun ei montaa euroa maksa eikä ainakaan tee pahaa sille..
          maf ei aina heitä vikakoodia, livedatalla näkee kyllä onko rikki.
          E46 316 -99
          Ex:
          E39 523iA -98
          E46 316 -99
          E46 318 -99

          Comment

          • janim110
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 79
            • Kangasala

            Pystyykö m57:aa käyttämään ilman imusarjaa?

            Pitäis päästä vähän tarkemmin tutkimaan mikä mättää, kun auto sammui ajosta moottoritielle, eikä enään starttaa. Siirtopaineet ok, mutta rail-paine ei nouse.
            e39 530dat-99

            Comment

            • BMW323
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 994
              • kempele

              Originally posted by janim110 View Post
              Pystyykö m57:aa käyttämään ilman imusarjaa?

              Pitäis päästä vähän tarkemmin tutkimaan mikä mättää, kun auto sammui ajosta moottoritielle, eikä enään starttaa. Siirtopaineet ok, mutta rail-paine ei nouse.
              pystyy.
              ite ainakin käytin ku yritin saada jumittunutta hehkua irti
              Nissan Stagea NM35 -01
              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
              harrastepohjalta E21 316

              Comment

              • Tome
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 548
                • Joensuu

                Arvelin tuossa autoteilemannilta jotain osia tilata ja absi-anturin tartteis kans niin kumpi parempi, Hella vai Bosch? VDO:ta ei näköjään enää saa. Vai eikö kumpaakaan.

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Kokemuksia Vmaxxin coilisarjoista e39:n alla, lähinnä kestävyyden osalta? Hyväksi on tälläkin foorumilla muuten kehuttu, muttei sanaakaan kestävyydestä, voiko niillä vielä parin vuoden jälkeenkin ajaa?
                  Oliko se nyt JOM, kun ei tahdo huhujen mukaan e39:ssä kestää vuotta pitempään, mutta mites tämä Vmaxx?

                  Kiitokset avusta, tälläiset olisi harkinnassa, mikäli en kallista sarjaa saa millään hommattua.

                  Comment

                  • Hebbu ///M3
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1625
                    • Dallas

                    Miten ois raceland alusta jos kestävä pitää saaha, tai siis vuojen kestävä pitää saaha, ajomääristäsi en tiijä? Vai tehhäänkö semmosia enää?
                    Sotkamo Connection

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                      Miten ois raceland alusta jos kestävä pitää saaha, tai siis vuojen kestävä pitää saaha, ajomääristäsi en tiijä? Vai tehhäänkö semmosia enää?
                      Aika heikosti näkyy olevan myytävänä, mitä nyt googlettelin. Linkkien takaa paljastuu lähinnä JOM ja TA-Technixin alustoja. Ja liekkö minkälaisia, ei mitään hajua. :think

                      Tota Vmaxxia on kovasti kehuttu, mutta arveluttaa vaan se kestävyys, ei noita nyt ihan jatkuvasti huvittaisi vaihella. Tai sitten hakee vaan leimalta vikalistan ja sen kuukauden aikana säästelee vähän rahaa ja on pari kuukautta nälkäsenä, niin saa H&R:ää.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by eiskalt View Post
                        Aika heikosti näkyy olevan myytävänä, mitä nyt googlettelin. Linkkien takaa paljastuu lähinnä JOM ja TA-Technixin alustoja. Ja liekkö minkälaisia, ei mitään hajua. :think

                        Tota Vmaxxia on kovasti kehuttu, mutta arveluttaa vaan se kestävyys, ei noita nyt ihan jatkuvasti huvittaisi vaihella. Tai sitten hakee vaan leimalta vikalistan ja sen kuukauden aikana säästelee vähän rahaa ja on pari kuukautta nälkäsenä, niin saa H&R:ää.
                        Mikä sun nykyisissä vikana, etkö ostanut etujouset minulta?

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1625
                          • Dallas

                          Raceland minulla kestäny 4,5v ja n.40tkm, kesät talvet. Muuten sitten juu semmosta, seuraavaks D2 tai semmonen missä on sääjettävä alaholkki, jos ees on e39 enää, tiijä vaikka nuilla coileilla miljoonan ajaa.

                          pikkukakkosessa näky pimmeri parkissa.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • Madduli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 395
                            • -

                            Originally posted by eiskalt View Post
                            Aika heikosti näkyy olevan myytävänä, mitä nyt googlettelin. Linkkien takaa paljastuu lähinnä JOM ja TA-Technixin alustoja. Ja liekkö minkälaisia, ei mitään hajua. :think

                            Tota Vmaxxia on kovasti kehuttu, mutta arveluttaa vaan se kestävyys, ei noita nyt ihan jatkuvasti huvittaisi vaihella. Tai sitten hakee vaan leimalta vikalistan ja sen kuukauden aikana säästelee vähän rahaa ja on pari kuukautta nälkäsenä, niin saa H&R:ää.
                            Jom ja ta-technix about samanlaisia keskenään, jos jompikumpi pitäis valita niin ta-technixistä en oo kuullu pahaa niin paljoa kuin jomista. Molemmat tosi kovia alustoja, mukulatiellä tippuu paikat suusta
                            E46 316 -99
                            Ex:
                            E39 523iA -98
                            E46 316 -99
                            E46 318 -99

                            Comment

                            • eiskalt
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2012
                              • 836
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Mikä sun nykyisissä vikana, etkö ostanut etujouset minulta?
                              Ostin juu. On vaan jok'ikinen iskari paskana ja yhestä ihan tosissaan mehut pihalla. Kivasti kolisee ja auto komeesti kenossa. Ja orkkisiskarit on melkosen kalliita, joten ajattelin päivittää samalla säädettävään.
                              Vähän vaan ikävä, kun nuo d2 ja BC racing ei ole hyväksyttyjä ja muut sarjat sitten menevät jo melko tiukalle budjetin suhteen tai ovat just jotain tasoa 300€ kiinanihme. Sillä noita Vmaxxejakin mietin, eivät ole ihan halvinta kuraa ja ajettavuuden osalta saaneet kehuakin. Samaa hintaluokkaa Schmiedmannin myymän Lowtec:n kanssa. (josta en myöskään ole kuullut juuri mitään.)

                              Comment

                              • Mikkomies84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1055
                                • Siilinjärvi

                                Nyt tuli vihdoin e39 haettua, risahan se vähän on joka puolelta.

                                Polttoainemittari näyttää kokoajan 30l, olevinaan täyteen tankkasin, tai ainakin naksutteli kovasti pistooli. Anturi jumissa? Auttaako koputtelu, voiko mitata?

                                Cruise temppuilee, jotenkin kiihdyttelee-hidastelee jatkuvaan. En tosin ole varma miten toimii koko vehje. Tinaukset? Vaijeri?

                                Tärisee helvetisti 80-90 nopeudella. Ratti vispaa selkeästi, jarruttaessa ei mielestäni tärise eikä auto seilaa muutenkaan levottomasti. Kesärenkaiden vaihdossa selviää tietysti että onko renkaista kiinni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎