Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Habaku75
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 35
    • Tornio

    Moi, tuli mieleen sellainen asia että. Jos autosta on poistettu imuläpät ja ohjelmoitu sillain, niin jos laittaakin läpällisen imusarjan tilalle, tarviiko uudelleen ohjelmoinnin?
    Ajatus olisi uusia imusarja, siksi kyselen.

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2773
      • Tampere

      Originally posted by Habaku75 View Post
      Jos autosta on poistettu imuläpät ja ohjelmoitu sillain, niin jos laittaakin läpällisen imusarjan tilalle, tarviiko uudelleen ohjelmoinnin?
      Ohjelma ei vaadi muutoksia imusarjan ollessa läpillä tai ilman, ja mikäli kyseessä on M57TU2 -moottori, niin läpät saa olla paikallaan ihan turvallisin mielin.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Phaedrus
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1888
        • Helsinki

        Originally posted by JaniLap View Post
        Ohjelma ei vaadi muutoksia imusarjan ollessa läpillä tai ilman, ja mikäli kyseessä on M57TU2 -moottori, niin läpät saa olla paikallaan ihan turvallisin mielin.
        Mikä juuri M57TU2 -moottorin imusarjassa on sellaista, että se tekee siitä "läppäturvallisen" (kysyn kun en tiedä)?

        Comment

        • la55e
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 39
          • oulu

          530d - 04 ja alkuperäinen webasto
          Ilmeisesti kiertovesipumppu rikki eikä lähde päälle. Meneekö tämä siis webastolliseen.

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2773
            • Tampere

            Originally posted by Phaedrus View Post
            Mikä juuri M57TU2 -moottorin imusarjassa on sellaista, että se tekee siitä "läppäturvallisen" (kysyn kun en tiedä)?
            Läppien akselit ovat paksummat ja koko rakenne on yleisesti tukevampi kuin edeltäjissään. Kauhukertomukset irronneista läpistä ja niiden rakenteista ovat suurimmilta osin vanhemman mallisista läpistä. Uudemmat keräävät toki karstaa samalla tavalla kuin aiemminkin, mikäli EGR on käytössä, jolloin imusarjan puhtaanapito sopivin välein on perusjärkevää ylläpitoa.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Imusarjan läppien malli muuttui jo M57N Euro4-version koneeseen. (Erona myös ahtopaineanturi plenumin päällä vs. plenumin takapäässä.)
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by la55e View Post
                530d - 04 ja alkuperäinen webasto
                Ilmeisesti kiertovesipumppu rikki eikä lähde päälle. Meneekö tämä siis webastolliseen.
                https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...39?ajoneuvo=68
                Tai tuosta orkkis.

                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Habaku75
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2017
                  • 35
                  • Tornio

                  Kiitti Clavurion, autoni on alkuvuoden 07 lci moottori m57n2 ... Minkälaiset läppäakselit sitten lieneekään.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1997
                    • Tampere

                    N47 alkanu tekemään sellasta, että lämpimänä meinaa sammua parkiin yhtäkkiä parisen kertaa. Kun lähtee liikkeelle, tuntuu että ikäänkuin ois bensakoneelle tyypillisiä sytytyskatkoja. Kun saa vähän kierroksia, niin toimii taas. Välillä pintakaasulla kun lähtee kiihdyttämään, tuntuu ettei mitään tapahdu ja sitten yhtäkkiä taas mennään.

                    Comment

                    • Slammed
                      Newbiemmer
                      • Aug 2020
                      • 22
                      • Lappeenranta

                      Missäköhän vika kun en saa bluetoothia paritettua? Puhelin ei autoa löydä. Poistin jo edellisien omistajien puhelimet pois, mutta ei siltikään.

                      Olisi mukava saada toimimaan.



                      Puhelimena huawei honor 9 ja autona e61 525d xdrive -09
                      Edit: ilmeisestikkään huawei honor mallit ei ole tuettuja puhelimia. Pitänee ostaa erillinen bt adapteri.
                      Last edited by Slammed; 25-08-2020, 01:37.

                      Comment

                      • buubaa
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 140
                        • Lahti

                        Reaktiotankojen vaihto eteen, mitäs kaikkee tarvii purkaa että tulevat pois? Ois viikonloppuna edessä niin osais vähän arvioida että kuinka kauan hommassa menee.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16400
                          • Leppävirta

                          Originally posted by buubaa View Post
                          Reaktiotankojen vaihto eteen, mitäs kaikkee tarvii purkaa että tulevat pois? Ois viikonloppuna edessä niin osais vähän arvioida että kuinka kauan hommassa menee.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E32 Diamantscwharz 750iL '94

                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • permanent
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 301

                            Onko kellään tietoa etujarruille menevien tuuletuskanavien läppien toiminnasta jotka pitäisi toimia alipaineella? Antaa vikakoodiherjaa ja käytännössä läpät ovat kokoajan auki (parempi näin). Läpät eivät mene kiinni ja konehuoneessa virtakaapelin vieressä on "venttiili" johon imusarjan alta tulee alipaine sekä virtajohto, ja siitä lähtee letku läpille. Ilmeisesti tämä venttiili antaa vikakoodia. Piuhaan tulee virtaa ja venttiilille tulee pieni alipaine, mutta ei mitenkään niin suuri että läpät menisi sillä kiinni.

                            Missä häikkää, siinä venttiilissä vai onko alipaine liian alhainen? Jarrutehostin ja muut roippeet toimii oikein hyvin.

                            Tämä systeemi, mutta tässä ei ole ko "venttili" samassa paikassa:

                            Comment

                            • daro
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 113
                              • Oulu

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Jossakin diy:ssa tuota iskarin alapään löysäämistä/ navan liikuttamista ei tehty ollenkaan.

                              Voiko olla että esim. m-sport alustaisessa reaktiotangon sopii ottamaan irti ilman sen kummempaa purkamista navan päästä? Nimim. huomenna varrenvaihtoon.
                              Last edited by daro; 28-08-2020, 18:49.

                              Comment

                              • ohhoh
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 191
                                • .

                                Originally posted by daro View Post
                                Jossakin diy:ssa tuota iskarin alapään löysäämistä/liikuttamista ei tehty ollenkaan.

                                Voiko olla että esim. m-sport alustaisessa reaktiotangon sopii ottamaan irti ilman sen kummempaa purkamista navan päästä? Nimim. huomenna varrenvaihtoon.
                                Eikö se tuossa 3minuutin kohdalla tehdä? Ja ei, ei mahdu. Navassa iskarin takana on hahlo johon kannattaa lyödä joku leveä ruuvimeisseli tai taltta, jolloin iskarin löystäminen onnistuu huomattavasti.

                                Edit: luin "jossakin" sanan "tossakin" sanaksi ja siksi kirjoitin, kuten kirjoitin. Mutta pitää löystää tuota iskarin alapäätä, että sinne saa tilaa.
                                Last edited by ohhoh; 28-08-2020, 18:52. Reason: Luin väärin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎