Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    Originally posted by macman_lahti View Post
    Aika hurjalle tuntuisi ettei ne nyt jotenkin toimisi, ainakin toinen puoli. Tulee mieleen, että onko ulkoisen vahvarin takia muutettu jotain johdotuksia ja ei toimi enää samalla tavalla kuin alkuperäinen. Tosin sekin tuntuisi vähän erikoiselta koska mulla oli Alpine tossa omassa E60:ssä bassoille ja etuoviin ja se oli kyllä ihan helppo homma muuttaa takaisin perushifiksi. Sen verran tietysti kannattaa vilkaista, että onko siellä jossain irtonaisia johdon pätkiä jossain lähellä sitä vahvaria jos on vaan bassot kytkemättä takaisin siihen tavalliseen vahvariin.
    Sitten on varmaan vaan pakko sen jälkeen etsiä yleismittari jossa on jatkuvuuden mittaus ja sen verran penkkiä irti, että pääsee mittaamaan jatkuvuuden suoraan kaiuttimelta vahvarille. Tietää, että johdotus sillä välillä on varmasti kunnossa. Ja tietysti voisi koittaa mitata jännitettä siihen vahvistimelle tuleviin johtoihin mitkä tulee edestä, että onko niissä jännitettä, että johdotus soittimelta vahvarille on varmasti kunnossa.

    Mutta ensimmäisenä nyt tosiaan kannattaa mitata se virtapuoli, että vahvistin saa varmasti virtaa Toihan on siinä mielessä ärsyttävä vahvari kun ei ole minkäänlaista merkkivaloa virralle. Joutuu arvaamaan saako se virtaa..
    Taas hieman selvitetty eteenpäin.. Vahvarille tulee virta. 12v kieppeil, en muista tarkkaa lukemaa. Täytyy seuraavaksi irrottaa penkkiä et pääsee mittaa tulee elementille virtaa.. Vahvarille menevät piuhat oli kuorittu kyl vähä epämääräisen näköisiksi mutta eivät kuitenkaan näyttäisi olevan poikki. Noh, pitää tutkia..
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • macman_lahti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2017
      • 290
      • Lahti

      Originally posted by jonsered92 View Post
      Taas hieman selvitetty eteenpäin.. Vahvarille tulee virta. 12v kieppeil, en muista tarkkaa lukemaa. Täytyy seuraavaksi irrottaa penkkiä et pääsee mittaa tulee elementille virtaa.. Vahvarille menevät piuhat oli kuorittu kyl vähä epämääräisen näköisiksi mutta eivät kuitenkaan näyttäisi olevan poikki. Noh, pitää tutkia..
      Virtaahan sinne ei tule eli paras olisi hakea vaikka Biltemasta sellainen yleismittari missä on jatkuvuuden mittaus. https://www.biltema.fi/tyokalut/mitt...ari-2000018521 Sillä saat mitattua helposti, että piuhat on varmasti kunnossa. Toki ne olisi hyvä samalla mitata, että on varmasti oikeassa pinnissä vahvistimessa.
      -08 E60 LCI
      -13 F10 3.0 xDrive

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Nii tarkoitat että kajarille ei tuu virtaa? Vahvarin 20 ja 10 pinneille tuli se 12v. Tommonen vastaava mittari mulla on. Onko sul tietoa mitkä johdot menee vahvarin liittimestä kajareille?
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • edva
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 306
          • Pirkkala

          Sigu ja M57 kone ja laturin vaihto edessä. Tarviiko koodata tietokoneella jotain vaihdon jälkeen?

          Samalla vaihtuu hihnat, idler, kiristin ja kampiakselin limppu.

          Miten kampiakselin hihnapyörä lähtee helpoiten irti? Pysyykö kone paikallaan, jos lähtee ihan räikällä löysään pultteja, kun hihnat on vielä kiinni?
          Onko tuossa ihan normaalit kierteet?
          e61 530xd LCI 3/2007

          Comment

          • saabbikyydit
            Newbiemmer
            • May 2020
            • 3
            • Finland

            Tehot kateissa ja 3ff1 koodia pukkaa eli ilmamassamittariin viittaa kovasti. Kannattaako tuota anturia heti suuna päänä vaihtaa, ei kuitenkaan aivan ilmainen osa? Jos ei meinaa hinnat alkaen tarvikeosiin sekaantua..


            M47 e60 vm 07

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              Originally posted by saabbikyydit View Post
              Tehot kateissa ja 3ff1 koodia pukkaa eli ilmamassamittariin viittaa kovasti. Kannattaako tuota anturia heti suuna päänä vaihtaa, ei kuitenkaan aivan ilmainen osa? Jos ei meinaa hinnat alkaen tarvikeosiin sekaantua..


              M47 e60 vm 07
              Ei kannata, esim EGR voi aiheuttaa maf herjaa ja moni muukin asia.
              Last edited by Urpo_rotta; 05-02-2021, 10:51.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Originally posted by edva View Post
                Sigu ja M57 kone ja laturin vaihto edessä. Tarviiko koodata tietokoneella jotain vaihdon jälkeen?

                Samalla vaihtuu hihnat, idler, kiristin ja kampiakselin limppu.

                Miten kampiakselin hihnapyörä lähtee helpoiten irti? Pysyykö kone paikallaan, jos lähtee ihan räikällä löysään pultteja, kun hihnat on vielä kiinni?
                Onko tuossa ihan normaalit kierteet?
                Ei tarvi mitään koodata
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4630
                  • Tampere

                  Originally posted by edva View Post
                  Miten kampiakselin hihnapyörä lähtee helpoiten irti? Pysyykö kone paikallaan, jos lähtee ihan räikällä löysään pultteja, kun hihnat on vielä kiinni?
                  Onko tuossa ihan normaalit kierteet?
                  Hihnat paikallaan en ole kokeillut mutta epäilen että pitää pitää kiinni jollain tavalla. Aukaisu ei niinkään ole ongelma vaan kiinnitys.

                  Jengat on ihan normaalit.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Hihnat paikallaan en ole kokeillut mutta epäilen että pitää pitää kiinni jollain tavalla. Aukaisu ei niinkään ole ongelma vaan kiinnitys.

                    Jengat on ihan normaalit.
                    Damperia tarkoitatte ?

                    Tässä:
                    2:44


                    Edit: luultavasti siellä on tämmöinen dampperi kuin omassani, jos on lci
                    Last edited by BMW525Xda; 09-02-2021, 14:50.

                    Comment

                    • edva
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2018
                      • 306
                      • Pirkkala

                      Dampperi juuri tuollanen ja sigussa oli aika samassa kunnossakin. Pientä halkeemaa siellä täällä. Febi Bilstein 33602 -osanumeroinen uuden mallin vahvistettu dampperi löytyi Motonetistä, pultit oli paketissa mukana. Pultien kanta E12. Lukitus vauhtipyörän puolelta esim. 6mm kuusiokoloavaimella. Kiristykseen uudet pultit ja momentteja 40nm + 60 astetta + 60 astetta.
                      e61 530xd LCI 3/2007

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7094
                        • Forssa

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Ehkä jäljillä? En tiedä mistä tuli ajatus mutta vanha kuvaputkitelkkari kikka toimii hetkellisesti. Eli kevyt läppäsy iDriven näytön päälle, kun kuva alkaa vilkkua. Läppäsyn jälkeen kuva ei vilku ja toimii todella pitkään ennen kuin taas vilkku ja heljaa sähköistä, toisinaan ei enää lopun ajomatkan aikana kiukuttele ollenkaan. Olisikohan syypää kaikkeen sitten iDrive? :think
                        Tutkimaan ja purkamaan pääsee vasta ensi viikonloppuna kun saadaan tallista yksi laite kasaan ja pois jaloista.
                        Jäljillä. Näyttö ja radio irti, ei mitään vikailmoituksia. Tukimukset jatkuu kumpi sökö.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • edva
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2018
                          • 306
                          • Pirkkala



                          Hidastettu video uudesta Febin dampperista. Onko tuo kiero vai miks keskimmäinen osa heittää tollai?

                          Edit: kierohan se oli ja hain takuuseen uuden. Ny toimii niinku pitää.
                          Last edited by edva; 08-02-2021, 13:49.
                          e61 530xd LCI 3/2007

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 306
                            • Pirkkala

                            Mitäs merkkiä orkkislaatunen startti olis tuohon sigun M57N2-koneeseen?
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • Fubar
                              BTCF Member
                              • Aug 2003
                              • 194
                              • Kuopio

                              e61 pre-fl 530d polttoainemittari ei nouse täyteen vaikka tankkaan niin pitkään että pistooli naksahtaa. Mittari näyttää tuossa vaiheessa noin 3/4 tankkia.
                              Onko tämä e61 ominaisuus vai onko mittaristossa joku vika kun ei nouse näyttämään täyttä?
                              Auto on sen verran uusi tuttavuus että olen tankannut vasta kolme kertaa, mutta sama ilmiö on tullut eteen joka kerta.
                              Ei kai tuotakaan pitäisi tarvita tankata niin että pistoolilla herkuttelee viimeisen neljänneksen pistoolia naksuttelemalla?
                              Yhdessä e39 korimalln autossani tankkaus oli "herkkää" ja pistoolin piti aina olla juuri oikeassa asennossa jotta tankkiin sai tavaraa. Tämä oli foorumin mukaan lähes tyyppivika, mutta e6x korista en löytänyt kirjoituksia yllä kuvatusta ongelmasta.
                              Onko muilla tullut tällaista vastaan?
                              E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                              ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                              Comment

                              • sakke39
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2014
                                • 60
                                • Finland, Salo

                                Kieliikö jostain isommasta viasta kun e61 käynnistäessä idriven näyttö ei käynnisty heti, vaan on muutaman sekunnin mustana. Näyttö toimii muuten normaalisti. Sitten orkkis subbarit on menneet hiljaseks. Alkuun ne ei toimineet jokakerran kun auton käynnisti, mutta seuraavalla käynnistyksellä alkoi subbarit toimimaan. Nyt ne on olleet muutaman päivän ihan mykkänä.
                                Akku vaihdettu tammikuun puolllq uuteen. Teki näytön ”pitkää käynnistystä” ennen akun vaihtoa, ja akun vaihdon jälkeen näyttö heräs ihan heti kun virrat laittoi päälle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎