E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Voiko ilmajousituksen venttiiliblokkia testata paineilmalla ?

    Eli ottaisi kompuran päästä ulostuloletkun liittimen irti ja sinne ilmaa sopivan adapterin kanssa ja näkisi pysyykö ilma pusseissa ?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Gize View Post
    Hain muuten tänään tuohon omaan katiskaan uuden BMW orkkis avaimen, käynnistyy sillä mutta ei kaukosäätö pelaa vieläkään, tarviikohan tuo avain ohjelmoida jotenkin? Koitin youtubesta katsomaani ohjetta, virrat 5x1-asentoon edestakas, lukitusnappi avaimesta auki pohjaan ja lukitusnappia kiinni 3 kertaa, ei vaikutusta.
    eiköhän se ole sitten vastaanottimessa vika. ohjeella ilman tuota 5x1 tarvii ovien ja ikkunoiden olla kiinni, että jos sattui ikkuna tms. olemaan auki,
    niin koittaisin vielä uusiksi kaikki suljettuna, mutta annan ääneni kuitenkin vastaanottimelle, koska e6x.

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Hain muuten tänään tuohon omaan katiskaan uuden BMW orkkis avaimen, käynnistyy sillä mutta ei kaukosäätö pelaa vieläkään, tarviikohan tuo avain ohjelmoida jotenkin? Koitin youtubesta katsomaani ohjetta, virrat 5x1-asentoon edestakas, lukitusnappi avaimesta auki pohjaan ja lukitusnappia kiinni 3 kertaa, ei vaikutusta.

    Leave a comment:


  • Gize
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Vesiventtiili moottoritilassa jumittaa todennäköisesti siten, että kierto toiselle puolelle on jatkuvasti auki. Venttiilin uusiminen voisi korjata tilanteen.
    Ja tämä vesiventtiili sitten kannattaa vaihtaa ASAP, itsellä se jumi kerrasta niin, että hajusta huomasin. Haju oli aika outo, en muista tarkalleen enää miltä se haisi, mutta niin outo että piti katsoa konetilaan, ja siellähän se jo kärysi kovaa vauhtia. Palokuntakin kävi oikein paikan päällä asian katsomassa

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Fubar View Post
    Kaverin puolesta kysyn.
    Onko foorumilla harrastajaa joka voisi koodata E60 530d:n DPF:n takaisin toimintaan? Ehjä käytetty pönttö on jo ostettu ja vaihto onnistuu. Autossa joku aikaisemman omistajan hankkima viriohjelma jonka voi samalla palauttaa alkuperäiseksi mikäli se DPF:n toiminnan puolesta tai moottorin ongelmattoman toiminnan puolesta on välttämätöntä.
    Onnistuuko tuo ohjelmointi etänä vai täytyykö auto videä osaajan luo?
    Kajaanissa paikanpäällä ainakin onnistuu moottorinohjaimen palautus vakioksi, jos ei lähempää löydy.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Kaverin puolesta kysyn.
    Onko foorumilla harrastajaa joka voisi koodata E60 530d:n DPF:n takaisin toimintaan? Ehjä käytetty pönttö on jo ostettu ja vaihto onnistuu. Autossa joku aikaisemman omistajan hankkima viriohjelma jonka voi samalla palauttaa alkuperäiseksi mikäli se DPF:n toiminnan puolesta tai moottorin ongelmattoman toiminnan puolesta on välttämätöntä.
    Onnistuuko tuo ohjelmointi etänä vai täytyykö auto videä osaajan luo?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Myttyne View Post
    I drivestä säädetty kylmälle. Ilmastointi huollossa käynyt viimekesänä, mutta luulenpa että kyse ei nyt ole siitä vaan jostain muusta.
    Vesiventtiili moottoritilassa jumittaa todennäköisesti siten, että kierto toiselle puolelle on jatkuvasti auki. Venttiilin uusiminen voisi korjata tilanteen.

    Leave a comment:


  • Myttyne
    replied
    Kysytäänpä täällä olisiko tietäjiä paikalla. Autona siis e60 530d lci -07. Ilmastoinnin kanssa ollut aiemminkin ongelmaa, viimekesänä puhalti hienosti kylmää. Nyt puhaltaa apparin puolelta viileämpää kun kuskinpaikalle tulee jopa lämmintä . Toki ei niin kylmää kuin ilmastoinnista kuuluisi tulla. I drivestä säädetty kylmälle. Ilmastointi huollossa käynyt viimekesänä, mutta luulenpa että kyse ei nyt ole siitä vaan jostain muusta.

    Leave a comment:


  • JesseV
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Mikäli on lukitustyökalusta kiinni vaihto, niin minulta voi saada lainaan orggistyökalun. Tampereella ja yyveellä tarvittaessa jatkot.
    Oolrait, voisin huomenna kartoittaa vähän tilannetta. Palailen tarvittaessa asiaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by JesseV View Post
    Meni hienosti tuossa viime perjantaina.
    Mikäli on lukitustyökalusta kiinni vaihto, niin minulta voi saada lainaan orggistyökalun. Tampereella ja yyveellä tarvittaessa jatkot.

    Leave a comment:


  • JesseV
    replied
    Meni hienosti tuossa viime perjantaina. Tuli konttorilla leima ja pihassa alkoi kampuran hihnapyörä sutimaan ja kumi käryämään. Hinautin vakuutusyhtiön piikkiin lähimpään hinausfirman suosittelemaan korjaamoon, mutta eilen ilmoittivat sieltä, että ei pysty/viitti/osaa/jaksa korjata, kun ei oo lukitustyökalua.
    a) Vakuutusyhtiölle taas soittoa ja siirto toiseen paikkaan? (liekö suostuvat, kun ei oo heidän vika)
    b) Ajo ilman vesipumppua, ohjaustehostinta ja laturia seuraavaan korjaamoon?
    c) Auto omaan pihaan jollain tempulla ja itse Youtube-videon avulla korjaaminen? Katoin, että ei mikään aivan älytön homma välttis oo. Tosiaan ihan tuossa sorapihalla ulkosalla tarvis tehä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    E61:ssä radio kuuluu pääosin hyvin, kun menee hieman syrjempään alkaa kuulumaan heikosti. voiko tohon soittimeen M-Ask vaihtaa "vakio" radio-antennin tilalle jonkun yleismallisen FM antennin ja/tai signaalin vahvistimen ?

    Leave a comment:


  • 523i
    replied
    Onko - 05 e60 kello yhteydessä radioo? Oli hävittänyt syvällä parkkihallissa kellonajan eikä kuulemma silti ilmoittanut battery dischargea

    Edit: otin nyt varalta vielä 2pv sitten asennetun kiinan Angel eyes ledin pois jos se nyt purkaakin virtaa
    Last edited by 523i; 29-05-2024, 18:39.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Et voi suoraan laittaa 160 kW versiota, siinä on solenoidi suuttimet, sinulla on piezot. Moottorinojaus pitää ainakin muuttaa. Uudempi 173 kW voisi mennä aikalailla suoraan, varmaksi en osaa sanoa.

    Leave a comment:


  • Paskabimmeri
    replied
    Moro.

    apuja kaivattaisiin. Omasta -06 530xd hajosi moottori ja moottorin vaihto edessä. Tarvisin apuja siinä että minkä moottorin saan vaidettua mitenkin helposti. M57/T2 Löytyy nykyisestä. Ilmeisesti 170kw versio. Voinko laittaa esim 160kw version autoon. Tai voiko -07 mallin koneen istuttaa autoon alkuperäisen automaatti lootan kanssa. Menee pää aivan solmuun kun yrittää selvittää mikä kone voisi mennä. Juuri tuota 170kw moottoria ei tunnu löytyvän mistään kohtuuhintaan.​

    Leave a comment:

Working...
X