Originally posted by Alapta
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mulla oli aikoinaan sama. Piuhat poikki, ei lähtenyt toimimaan silti, no oli tämän päälle sulake palanut…Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
-
Pitääpä vielä katsoa sulakkeet läpi myös edestä. Päräkontin puolelta kävin kaikki sulakkeet läpi varalta tänään.Originally posted by mikkod View PostMulla oli aikoinaan sama. Piuhat poikki, ei lähtenyt toimimaan silti, no oli tämän päälle sulake palanut…
Tuli tuossa laitettua auto valmiiksi, että huomenna pääsee töihin, jätin johdot roikkumaan sisälle ja fiksuna menin sitten lykkäämään lasin perälunkasta kiinni. Eihän se auki enään lähtenyt kun ei kaapelit ole paikallaan.
Pitää huomenna alkaa selvittelemään mitenkä tuon saa auki sitten ja vilkaista samalla nuo sulakkeet läpi.
E61 530xd 2008
Comment
-
Harjan varsi, jossa naula tms. Isosta muovista kaikki ruuvit irti ja sitten vaan kylmästi reunasta raottaa, kuskin puolelta operoidaan.Originally posted by Alapta View PostPitääpä vielä katsoa sulakkeet läpi myös edestä. Päräkontin puolelta kävin kaikki sulakkeet läpi varalta tänään.
Tuli tuossa laitettua auto valmiiksi, että huomenna pääsee töihin, jätin johdot roikkumaan sisälle ja fiksuna menin sitten lykkäämään lasin perälunkasta kiinni. Eihän se auki enään lähtenyt kun ei kaapelit ole paikallaan.
Pitää huomenna alkaa selvittelemään mitenkä tuon saa auki sitten ja vilkaista samalla nuo sulakkeet läpi.
Noin 2 minuutin kohdalla näkyy se kohta johon yritetään osua.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Takavetos-mallisen etupyöränlaakerin vaihto, voiko joku kanittaa/hajota/pistää kapuloita nii paljo vastaa ettei kannata perustyökalujen kanssa alkaa arki-iltana iteksee vaihtamaa? :thinkE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Ei pitäisi, mutta niitten laakerin neljän kiinnityspultin kanssa saa veivailla, jos ovat vielä alkuperäiset ja siitä lukitteesta tahmeat, joku pulttipyssy niihin olis kiva olla, vaikka menee ne räikälläkin.. Ei muutakun työn iloaOriginally posted by peltone View PostTakavetos-mallisen etupyöränlaakerin vaihto, voiko joku kanittaa/hajota/pistää kapuloita nii paljo vastaa ettei kannata perustyökalujen kanssa alkaa arki-iltana iteksee vaihtamaa? :think
Comment
-
Kuten todettu, niin melko helppo homma. Kuten tuossa todettu, niin lukitteen ansiosta käsipelillä kohtuullisesti veivaamista. Jos löytyy mopo, niin helpottaa ja nopeuttaa hommaa erittäin paljon kun tulee ne pultit ulos lukitteessa huolimatta nopeasti ilman veivaamista. Toki ainahan joku voi mennä remontissa perseelleen.Originally posted by peltone View PostTakavetos-mallisen etupyöränlaakerin vaihto, voiko joku kanittaa/hajota/pistää kapuloita nii paljo vastaa ettei kannata perustyökalujen kanssa alkaa arki-iltana iteksee vaihtamaa? :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mitkäs kaikki pulikat pitäis poistaa että onnistuu helpoiten/vähimmällä vaivalla? Sama remppa edessä huomenna.Originally posted by HTK12 View PostKuten todettu, niin melko helppo homma. Kuten tuossa todettu, niin lukitteen ansiosta käsipelillä kohtuullisesti veivaamista. Jos löytyy mopo, niin helpottaa ja nopeuttaa hommaa erittäin paljon kun tulee ne pultit ulos lukitteessa huolimatta nopeasti ilman veivaamista. Toki ainahan joku voi mennä remontissa perseelleen.BMW 525i E60 - 04
Comment
-
Originally posted by AlastairPitt View PostMitkäs kaikki pulikat pitäis poistaa että onnistuu helpoiten/vähimmällä vaivalla? Sama remppa edessä huomenna.
Tässä se aika kattavasti on esitetty. Tukivartta tai raidetangon päätä ei muistaakseni ollut pakko irroittaa.
Comment
-
Tuo on hyvä video. Yleensä noi ohjevideot on rasittavaa katsottavaa, kamera heiluu ja suurin osa turhaa tauhkaa.Originally posted by ohhoh View Posthttps://www.youtube.com/watch?v=Vl4zaypMcDU
Tässä se aika kattavasti on esitetty. Tukivartta tai raidetangon päätä ei muistaakseni ollut pakko irroittaa.
Tässä toinen tapa:
https://www.pelicanparts.com/techart...eplacement.htm
Tekee kummin vaan, niin pyöränkulmien tarkistus/säätö lopuksi.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Tuossapa tuli jo edellä aika hyvät ohjeet. Muista puhdistaa ne laakerin pulttien näkyvät kierteet ennen irroitusta. Helpottaa pulttien irroitusta todella paljon. Samoin toki kannattaa koiranluun ym. kierteet puhdistaa, jos niissä on paljon paskaa/ruostetta.Originally posted by AlastairPitt View PostMitkäs kaikki pulikat pitäis poistaa että onnistuu helpoiten/vähimmällä vaivalla? Sama remppa edessä huomenna.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Hiukan mielestäni turhaa purkamista noissa ohjeissa.
Pääasia että pääsee navan kiinnityspultteihin käsiksi, ja siihen riittää iskaritolpan liu'uttaminen ylemmäs olka-akseliin nähden.
Eikä näin ollen pyöränkulmienkaan pitäisi muuttua mihinkään?
Mutta hyvä että ohjeita löytyyLast edited by Hörhö; 05-10-2021, 17:07.
Comment
-
Noista ohjeista selviää hyvin miten laakeri vaihdetaan. Jokainen soveltaa sitten oman asennuspaikan (nosturi/ei nosturia) ja työkaluvarustuksen mukaan ja tekee miten parhaiten onnistuu.Originally posted by Hörhö View PostHiukan mielestäni turhaa purkamista noissa ohjeissa.
Pääasia että pääsee navan kiinnityspultteihin käsiksi, ja siihen riittää iskaritolpan liu'uttaminen ylemmäs olka-akseliin nähden.
Eikä näin ollen pyöränkulmienkaan pitäisi muuttua mihinkään?
Mutta hyvä että ohjeita löytyy
Jos tukivarsia irroittelee tai tolppaa siirtää kuten ohjeissa, seurauksena on lähes aina se että vähintään ratin asento muuttuu.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Tuo jarrujen irroitus vissiin turha? Sain toisen puolen (ei laakerin vaihtoa) tehtyä ennenkuin sade yllätti ja ei vaikuttanut olevan tiellä?BMW 525i E60 - 04
Comment
-
Comment