Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5200
    • Stadi

    Originally posted by Alapta View Post
    Koitin selailla nuita takaluukun johtosarja keskusteluita. Lopetti tosiaan kesällä kaukosäätimet toimimasta, purin tuon oikean puolen lasin saranan johdot, valtaosa oli poikki, liitin uudelleen, mutta ei lähtenyt pelaamaan.

    Onko kenelläkään muistissa monta volttia nuissa mustan lattaliittimen pinneissä pitäisi olla, mietin että meniköhän joku liitos huonosti..

    Tällaisia arvoja antaa:
    1: 12v
    2: 4.6v
    3: 0 (0.02-0.03)
    4: 0.64v
    Mulla oli aikoinaan sama. Piuhat poikki, ei lähtenyt toimimaan silti, no oli tämän päälle sulake palanut…
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

    Comment

    • Alapta
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 18
      • Finland, Oulu

      Originally posted by mikkod View Post
      Mulla oli aikoinaan sama. Piuhat poikki, ei lähtenyt toimimaan silti, no oli tämän päälle sulake palanut…
      Pitääpä vielä katsoa sulakkeet läpi myös edestä. Päräkontin puolelta kävin kaikki sulakkeet läpi varalta tänään.

      Tuli tuossa laitettua auto valmiiksi, että huomenna pääsee töihin, jätin johdot roikkumaan sisälle ja fiksuna menin sitten lykkäämään lasin perälunkasta kiinni. Eihän se auki enään lähtenyt kun ei kaapelit ole paikallaan. Pitää huomenna alkaa selvittelemään mitenkä tuon saa auki sitten ja vilkaista samalla nuo sulakkeet läpi.
      E61 530xd 2008

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        Originally posted by Alapta View Post
        Pitääpä vielä katsoa sulakkeet läpi myös edestä. Päräkontin puolelta kävin kaikki sulakkeet läpi varalta tänään.

        Tuli tuossa laitettua auto valmiiksi, että huomenna pääsee töihin, jätin johdot roikkumaan sisälle ja fiksuna menin sitten lykkäämään lasin perälunkasta kiinni. Eihän se auki enään lähtenyt kun ei kaapelit ole paikallaan. Pitää huomenna alkaa selvittelemään mitenkä tuon saa auki sitten ja vilkaista samalla nuo sulakkeet läpi.
        Harjan varsi, jossa naula tms. Isosta muovista kaikki ruuvit irti ja sitten vaan kylmästi reunasta raottaa, kuskin puolelta operoidaan.

        Noin 2 minuutin kohdalla näkyy se kohta johon yritetään osua.

        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8091
          • Willähde

          Takavetos-mallisen etupyöränlaakerin vaihto, voiko joku kanittaa/hajota/pistää kapuloita nii paljo vastaa ettei kannata perustyökalujen kanssa alkaa arki-iltana iteksee vaihtamaa? :think
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • ohhoh
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 191
            • .

            Originally posted by peltone View Post
            Takavetos-mallisen etupyöränlaakerin vaihto, voiko joku kanittaa/hajota/pistää kapuloita nii paljo vastaa ettei kannata perustyökalujen kanssa alkaa arki-iltana iteksee vaihtamaa? :think
            Ei pitäisi, mutta niitten laakerin neljän kiinnityspultin kanssa saa veivailla, jos ovat vielä alkuperäiset ja siitä lukitteesta tahmeat, joku pulttipyssy niihin olis kiva olla, vaikka menee ne räikälläkin.. Ei muutakun työn iloa

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by peltone View Post
              Takavetos-mallisen etupyöränlaakerin vaihto, voiko joku kanittaa/hajota/pistää kapuloita nii paljo vastaa ettei kannata perustyökalujen kanssa alkaa arki-iltana iteksee vaihtamaa? :think
              Kuten todettu, niin melko helppo homma. Kuten tuossa todettu, niin lukitteen ansiosta käsipelillä kohtuullisesti veivaamista. Jos löytyy mopo, niin helpottaa ja nopeuttaa hommaa erittäin paljon kun tulee ne pultit ulos lukitteessa huolimatta nopeasti ilman veivaamista. Toki ainahan joku voi mennä remontissa perseelleen.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • AlastairPitt
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 156
                • Espoo

                Originally posted by HTK12 View Post
                Kuten todettu, niin melko helppo homma. Kuten tuossa todettu, niin lukitteen ansiosta käsipelillä kohtuullisesti veivaamista. Jos löytyy mopo, niin helpottaa ja nopeuttaa hommaa erittäin paljon kun tulee ne pultit ulos lukitteessa huolimatta nopeasti ilman veivaamista. Toki ainahan joku voi mennä remontissa perseelleen.
                Mitkäs kaikki pulikat pitäis poistaa että onnistuu helpoiten/vähimmällä vaivalla? Sama remppa edessä huomenna.
                BMW 525i E60 - 04

                Comment

                • ohhoh
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 191
                  • .

                  Originally posted by AlastairPitt View Post
                  Mitkäs kaikki pulikat pitäis poistaa että onnistuu helpoiten/vähimmällä vaivalla? Sama remppa edessä huomenna.


                  Tässä se aika kattavasti on esitetty. Tukivartta tai raidetangon päätä ei muistaakseni ollut pakko irroittaa.

                  Comment

                  • kalevik
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 957
                    • Salo

                    Originally posted by ohhoh View Post
                    https://www.youtube.com/watch?v=Vl4zaypMcDU

                    Tässä se aika kattavasti on esitetty. Tukivartta tai raidetangon päätä ei muistaakseni ollut pakko irroittaa.
                    Tuo on hyvä video. Yleensä noi ohjevideot on rasittavaa katsottavaa, kamera heiluu ja suurin osa turhaa tauhkaa.

                    Tässä toinen tapa:



                    Tekee kummin vaan, niin pyöränkulmien tarkistus/säätö lopuksi.
                    E61 525i, Suzuki VS1400
                    Exät: Jaana, Susanna, Maija

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by AlastairPitt View Post
                      Mitkäs kaikki pulikat pitäis poistaa että onnistuu helpoiten/vähimmällä vaivalla? Sama remppa edessä huomenna.
                      Tuossapa tuli jo edellä aika hyvät ohjeet. Muista puhdistaa ne laakerin pulttien näkyvät kierteet ennen irroitusta. Helpottaa pulttien irroitusta todella paljon. Samoin toki kannattaa koiranluun ym. kierteet puhdistaa, jos niissä on paljon paskaa/ruostetta.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8091
                        • Willähde

                        Mahtavuutta
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Hörhö
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 71
                          • Lpr

                          Hiukan mielestäni turhaa purkamista noissa ohjeissa.
                          Pääasia että pääsee navan kiinnityspultteihin käsiksi, ja siihen riittää iskaritolpan liu'uttaminen ylemmäs olka-akseliin nähden.

                          Eikä näin ollen pyöränkulmienkaan pitäisi muuttua mihinkään?

                          Mutta hyvä että ohjeita löytyy
                          Last edited by Hörhö; 05-10-2021, 17:07.

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            Originally posted by Hörhö View Post
                            Hiukan mielestäni turhaa purkamista noissa ohjeissa.
                            Pääasia että pääsee navan kiinnityspultteihin käsiksi, ja siihen riittää iskaritolpan liu'uttaminen ylemmäs olka-akseliin nähden.

                            Eikä näin ollen pyöränkulmienkaan pitäisi muuttua mihinkään?

                            Mutta hyvä että ohjeita löytyy
                            Noista ohjeista selviää hyvin miten laakeri vaihdetaan. Jokainen soveltaa sitten oman asennuspaikan (nosturi/ei nosturia) ja työkaluvarustuksen mukaan ja tekee miten parhaiten onnistuu.

                            Jos tukivarsia irroittelee tai tolppaa siirtää kuten ohjeissa, seurauksena on lähes aina se että vähintään ratin asento muuttuu.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • AlastairPitt
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2019
                              • 156
                              • Espoo

                              Tuo jarrujen irroitus vissiin turha? Sain toisen puolen (ei laakerin vaihtoa) tehtyä ennenkuin sade yllätti ja ei vaikuttanut olevan tiellä?
                              BMW 525i E60 - 04

                              Comment

                              • kalevik
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 957
                                • Salo

                                Originally posted by AlastairPitt View Post
                                Tuo jarrujen irroitus vissiin turha? Sain toisen puolen (ei laakerin vaihtoa) tehtyä ennenkuin sade yllätti ja ei vaikuttanut olevan tiellä?

                                Siis vaihdoit mitä?
                                E61 525i, Suzuki VS1400
                                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎