En tiedä miten tuo on vuosien varrella muuttunut, mutta ainakin nyt tuo 914 loppuinen jäähdytin sisältää aivan oikean määrän liitoksia. Ja jos ostaa tuon numeron perusteella laadukkaan tarvikkeen, eikä sellaista kahden orkkis numeron korvaavaa välimallin kamaa, niin väitän että systeemi toimii normaalisti.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ymmärtääkseni sen vesipumpulta tulevan yhteen syylärin alaosassa on tarkoitus tehostaa alaosan kiertoa, mutta toimii ilman sitäkin.Originally posted by yxespu View PostJos ne sekoittuvat uudessa jäähdyttimessä niin sehän on valmistusvika. Sitä on vaan kauppiaalle vaikea todistaa. Vika on ilmeisen yleinen koska niin moni tappelee termareiden kanssa saamatta mitään tulosta. Sekin ihmetyttää että BMW on katsonut uudemmissa jäähdyttimissä alaletkun tarpeettomaksi
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Niin... pointtina tässä minun osaltani on vaan ennen satojen eurojen tuhlausta miettiä tuliko se jäähdytin vaihdettua ja millaiseen juuri ennen lämpöhukan ilmaantumista. Oletan ettei termarit, pumput ym:t hajoa siinä yhteydessä.Originally posted by nevari View Posthttps://youtu.be/nSTgvlxfSJI
Onko kokemusta että syyläri sisältä rikki?
Termarit vaihdettu, ei vikakoodeja eikä lämpene normaalisti
:think
Comment
-
Moi.
Potilaana E61 525xi N52 moottorilla. Vaihdettiin huohotinventtiili ja kaikki siihen kuuluvat letkut ja nyt alkoi mottorinvikavalo palamaan ja vikakoodiksi antaa tällaisen: 2aA19 DME Tank-venting valve, activation
Voiko siellä olla joku johto irti vai mihin tämä viittaa ja ennen kaikkea onko tällä merkittävää bvaikutusta moottorin toimintaan?
Auto tuntuu kuitenkin toimivan ihan OK.
Comment
-
Eiköhän siellä ole liitin irti. Ei vaikuta moottorin toimintaan merkittävästi. Tankki on suljettu tiivis järjestelmä (tai ainakin pitäisi olla aika lähellä sitä) ja tuo liittyy siihen tankin venttiiliin, jolla päästetään ilmaa sisään/ulos.Originally posted by slomon View PostMoi.
Potilaana E61 525xi N52 moottorilla. Vaihdettiin huohotinventtiili ja kaikki siihen kuuluvat letkut ja nyt alkoi mottorinvikavalo palamaan ja vikakoodiksi antaa tällaisen: 2aA19 DME Tank-venting valve, activation
Voiko siellä olla joku johto irti vai mihin tämä viittaa ja ennen kaikkea onko tällä merkittävää bvaikutusta moottorin toimintaan?
Auto tuntuu kuitenkin toimivan ihan OK.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
CAS moduuliin ne on tallennettu. Ei tarvi koodailla kun ibsin vaihtaa.Originally posted by LEPARDI View PostOnko akun tiedot tallennettu IBS kaapelliin vai jonnekin muualle? Vaihdoin pelkän kaapelin ja akkuna pysyy sama vanha niin mietin pitääkö sille muuta tehdä?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Tiedot akkutyypistä (tavallinen tai AGM) ja kapasiteetista on tallennettu auton varustelistaan (CAS- ja LMA-moduulit). IBS toimittaa tietoa moottorinohjaimelle (DME/DDE) akun varaustasosta ja lämpötilasta niin ajon aikana kuin auton ollessa paikallaan. DME/DDE tallentaa IBS:n toimittamat tiedot.Originally posted by LEPARDI View PostOnko akun tiedot tallennettu IBS kaapelliin vai jonnekin muualle? Vaihdoin pelkän kaapelin ja akkuna pysyy sama vanha niin mietin pitääkö sille muuta tehdä?
Tehtaan ohjeen mukaan mikäli akku ja/tai IBS vaihtuvat, auton tulisi olla lepotilassa kolmen tunnin ajan välittömästi toimenpiteen jälkeen, jotta akun uusi varaustilan lähtötaso voidaan määrittää.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Varmaksi nyt vaikea sanoa, mutta vakiona näissä on ja vaikea uskoa kenenkään noita isofix-lenkkejä sieltä poistaneen. Siinä selkänojan kaatuvan osan alapuolella on sellainen matala (alimmainen) osa selkänojaa, jossa olevien reikien takana nuo lenkit ovat. Istuinosa poisto ei siis vaikuta noihin eikä myöskään selkänojan kaataminen. Eli tuolle kohdalle ei periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään.
ELast edited by ErkkiE; 21-02-2023, 09:35.
Comment
-
Tämä siis liittyy bensatankkiin? Missä se venttiili sijaitsee?Originally posted by HTK12 View PostEiköhän siellä ole liitin irti. Ei vaikuta moottorin toimintaan merkittävästi. Tankki on suljettu tiivis järjestelmä (tai ainakin pitäisi olla aika lähellä sitä) ja tuo liittyy siihen tankin venttiiliin, jolla päästetään ilmaa sisään/ulos.
Taas uusittiin yksi putki liittyen huohotusjärjestelmään mutta samaa vikakoodia pukkaa edelleen.
Comment
-
Liittyy tankin korvausilmaan/huohotukseen ihan miten haluat kutsua (tämähän lukee selvästi koodissa). Sijaitsee konehuoneessa, muistaakseni tulee kaasuläpälle letkulla. Vilkaisemalla konehuoneeseen tuon pitäisi löytää äkkiä. Kun tuo tuli remontin jälkeen, niin eiköhän siellä ole vain liitin irti kuten sanoin aiemmin.Originally posted by slomon View PostTämä siis liittyy bensatankkiin? Missä se venttiili sijaitsee?
Taas uusittiin yksi putki liittyen huohotusjärjestelmään mutta samaa vikakoodia pukkaa edelleen.
Miksi sinne putkea vaihdetaan, kun vikakoodi on venttiilin aktivoinnista? Ei pysty ymmärtämään logiikkaa. :think Jos auto ei käynnisty kun startin johdot on irroitettu, vaihdetaanko sinne akku?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tuo onkin hyvä kysymys.Originally posted by HTK12 View PostLiittyy tankin korvausilmaan/huohotukseen ihan miten haluat kutsua (tämähän lukee selvästi koodissa). Sijaitsee konehuoneessa, muistaakseni tulee kaasuläpälle letkulla. Vilkaisemalla konehuoneeseen tuon pitäisi löytää äkkiä. Kun tuo tuli remontin jälkeen, niin eiköhän siellä ole vain liitin irti kuten sanoin aiemmin.
Miksi sinne putkea vaihdetaan, kun vikakoodi on venttiilin aktivoinnista? Ei pysty ymmärtämään logiikkaa. :think Jos auto ei käynnisty kun startin johdot on irroitettu, vaihdetaanko sinne akku?
Korjaamo jossa huohotinventtiili letkuineen vaihdettiin takuuhuoltona yriti tuota siis korjata. Löysivät vielä jonkun putken joka oli vähän halki ja sen vaihtoivat.
Yritin kyllä kertoa että vikakoodi tulee ihan muusta syystä, mutta eipä asiakasta uskottu. Ei parane asiakkaan neuvoa huoltomiestä
No ensi viikolla uudelleen ja yritän nyt nätiisti heille kertoa missä se vika voisi sijaita. Toisaalta minulel se on iohan sama vaikka vaihtaavat kaiken mahdollisen takuuseen.Last edited by slomon; 25-02-2023, 15:09.
Comment
-
merkkihuolto? jos ei, niin en minä ainakaan ehjiä osia haluaisi arvalla tarvikkeisiin vaihdettavan.Originally posted by slomon View PostToisaalta minulel se on iohan sama vaikka vaihtaavat kaiken mahdollisen takuuseen.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Jaa niin se onkin korjaamolla tehty. Luulin, että tässä ollaan itse korjaamassa. Veikataan, että siellä käytetään kaikille merkeillä käyvää vikakoodienlukijaa jonka antaman koodin perusteella asentaja ei tiedä missä vika. Tämän seurauksena sinne arvotaan sitten osia. Jos menee takuuseen, niin ei kait siinä sitten.Originally posted by slomon View PostTuo onkin hyvä kysymys.
Korjaamo jossa huohotinventtiili letkuineen vaihdettiin takuuhuoltona yriti tuota siis korjata. Löysivät vielä jonkun putken joka oli vähän halki ja sen vaihtoivat.
Yritin kyllä kertoa että vikakoodi tulee ihan muusta syystä, mutta eipä asiakasta uskottu. Ei parane asiakkaan neuvoa huoltomiestä
No ensi viikolla uudelleen ja yritän nyt nätiisti heille kertoa missä se vika voisi sijaita. Toisaalta minulel se on iohan sama vaikka vaihtaavat kaiken mahdollisen takuuseen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment