Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2200
    • Vantaa

    En tiedä miten tuo on vuosien varrella muuttunut, mutta ainakin nyt tuo 914 loppuinen jäähdytin sisältää aivan oikean määrän liitoksia. Ja jos ostaa tuon numeron perusteella laadukkaan tarvikkeen, eikä sellaista kahden orkkis numeron korvaavaa välimallin kamaa, niin väitän että systeemi toimii normaalisti.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      Originally posted by yxespu View Post
      Jos ne sekoittuvat uudessa jäähdyttimessä niin sehän on valmistusvika. Sitä on vaan kauppiaalle vaikea todistaa. Vika on ilmeisen yleinen koska niin moni tappelee termareiden kanssa saamatta mitään tulosta. Sekin ihmetyttää että BMW on katsonut uudemmissa jäähdyttimissä alaletkun tarpeettomaksi
      Ymmärtääkseni sen vesipumpulta tulevan yhteen syylärin alaosassa on tarkoitus tehostaa alaosan kiertoa, mutta toimii ilman sitäkin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • yxespu
        Newbiemmer
        • Jan 2022
        • 18
        • Finland

        Originally posted by nevari View Post
        https://youtu.be/nSTgvlxfSJI

        Onko kokemusta että syyläri sisältä rikki?
        Termarit vaihdettu, ei vikakoodeja eikä lämpene normaalisti
        :think
        Niin... pointtina tässä minun osaltani on vaan ennen satojen eurojen tuhlausta miettiä tuliko se jäähdytin vaihdettua ja millaiseen juuri ennen lämpöhukan ilmaantumista. Oletan ettei termarit, pumput ym:t hajoa siinä yhteydessä.

        Comment

        • slomon
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 97
          • espoo

          Moi.
          Potilaana E61 525xi N52 moottorilla. Vaihdettiin huohotinventtiili ja kaikki siihen kuuluvat letkut ja nyt alkoi mottorinvikavalo palamaan ja vikakoodiksi antaa tällaisen: 2aA19 DME Tank-venting valve, activation


          Voiko siellä olla joku johto irti vai mihin tämä viittaa ja ennen kaikkea onko tällä merkittävää bvaikutusta moottorin toimintaan?


          Auto tuntuu kuitenkin toimivan ihan OK.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by slomon View Post
            Moi.
            Potilaana E61 525xi N52 moottorilla. Vaihdettiin huohotinventtiili ja kaikki siihen kuuluvat letkut ja nyt alkoi mottorinvikavalo palamaan ja vikakoodiksi antaa tällaisen: 2aA19 DME Tank-venting valve, activation


            Voiko siellä olla joku johto irti vai mihin tämä viittaa ja ennen kaikkea onko tällä merkittävää bvaikutusta moottorin toimintaan?


            Auto tuntuu kuitenkin toimivan ihan OK.
            Eiköhän siellä ole liitin irti. Ei vaikuta moottorin toimintaan merkittävästi. Tankki on suljettu tiivis järjestelmä (tai ainakin pitäisi olla aika lähellä sitä) ja tuo liittyy siihen tankin venttiiliin, jolla päästetään ilmaa sisään/ulos.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • LEPARDI
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 48
              • E61

              Onko akun tiedot tallennettu IBS kaapelliin vai jonnekin muualle? Vaihdoin pelkän kaapelin ja akkuna pysyy sama vanha niin mietin pitääkö sille muuta tehdä?

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1269
                • Kajjjaani

                Originally posted by LEPARDI View Post
                Onko akun tiedot tallennettu IBS kaapelliin vai jonnekin muualle? Vaihdoin pelkän kaapelin ja akkuna pysyy sama vanha niin mietin pitääkö sille muuta tehdä?
                CAS moduuliin ne on tallennettu. Ei tarvi koodailla kun ibsin vaihtaa.
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2712
                  • Tampere

                  Originally posted by LEPARDI View Post
                  Onko akun tiedot tallennettu IBS kaapelliin vai jonnekin muualle? Vaihdoin pelkän kaapelin ja akkuna pysyy sama vanha niin mietin pitääkö sille muuta tehdä?
                  Tiedot akkutyypistä (tavallinen tai AGM) ja kapasiteetista on tallennettu auton varustelistaan (CAS- ja LMA-moduulit). IBS toimittaa tietoa moottorinohjaimelle (DME/DDE) akun varaustasosta ja lämpötilasta niin ajon aikana kuin auton ollessa paikallaan. DME/DDE tallentaa IBS:n toimittamat tiedot.

                  Tehtaan ohjeen mukaan mikäli akku ja/tai IBS vaihtuvat, auton tulisi olla lepotilassa kolmen tunnin ajan välittömästi toimenpiteen jälkeen, jotta akun uusi varaustilan lähtötaso voidaan määrittää.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Janna
                    BTCF Member
                    • Dec 2013
                    • 1065
                    • Rovaniemi

                    Kukapa se varmaksi osaa sanoa, löytyykö just mun autosta (e61 530xd -08) isofixiä vai ei?
                    Että ei menis liian helpoksi, niin tällä hetkellä pakettiautona, takapenkin istuinosa poistettu ja selkänoja lukittu ala-asentoon lattiaksi.

                    Comment

                    • ErkkiE
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 608
                      • Espoon haja-asutus

                      Varmaksi nyt vaikea sanoa, mutta vakiona näissä on ja vaikea uskoa kenenkään noita isofix-lenkkejä sieltä poistaneen. Siinä selkänojan kaatuvan osan alapuolella on sellainen matala (alimmainen) osa selkänojaa, jossa olevien reikien takana nuo lenkit ovat. Istuinosa poisto ei siis vaikuta noihin eikä myöskään selkänojan kaataminen. Eli tuolle kohdalle ei periaatteessa tarvitsisi tehdä mitään.

                      E
                      Last edited by ErkkiE; 21-02-2023, 09:35.

                      Comment

                      • slomon
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2011
                        • 97
                        • espoo

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Eiköhän siellä ole liitin irti. Ei vaikuta moottorin toimintaan merkittävästi. Tankki on suljettu tiivis järjestelmä (tai ainakin pitäisi olla aika lähellä sitä) ja tuo liittyy siihen tankin venttiiliin, jolla päästetään ilmaa sisään/ulos.
                        Tämä siis liittyy bensatankkiin? Missä se venttiili sijaitsee?

                        Taas uusittiin yksi putki liittyen huohotusjärjestelmään mutta samaa vikakoodia pukkaa edelleen.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by slomon View Post
                          Tämä siis liittyy bensatankkiin? Missä se venttiili sijaitsee?

                          Taas uusittiin yksi putki liittyen huohotusjärjestelmään mutta samaa vikakoodia pukkaa edelleen.
                          Liittyy tankin korvausilmaan/huohotukseen ihan miten haluat kutsua (tämähän lukee selvästi koodissa). Sijaitsee konehuoneessa, muistaakseni tulee kaasuläpälle letkulla. Vilkaisemalla konehuoneeseen tuon pitäisi löytää äkkiä. Kun tuo tuli remontin jälkeen, niin eiköhän siellä ole vain liitin irti kuten sanoin aiemmin.

                          Miksi sinne putkea vaihdetaan, kun vikakoodi on venttiilin aktivoinnista? Ei pysty ymmärtämään logiikkaa. :think Jos auto ei käynnisty kun startin johdot on irroitettu, vaihdetaanko sinne akku?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • slomon
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 97
                            • espoo

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Liittyy tankin korvausilmaan/huohotukseen ihan miten haluat kutsua (tämähän lukee selvästi koodissa). Sijaitsee konehuoneessa, muistaakseni tulee kaasuläpälle letkulla. Vilkaisemalla konehuoneeseen tuon pitäisi löytää äkkiä. Kun tuo tuli remontin jälkeen, niin eiköhän siellä ole vain liitin irti kuten sanoin aiemmin.

                            Miksi sinne putkea vaihdetaan, kun vikakoodi on venttiilin aktivoinnista? Ei pysty ymmärtämään logiikkaa. :think Jos auto ei käynnisty kun startin johdot on irroitettu, vaihdetaanko sinne akku?
                            Tuo onkin hyvä kysymys.
                            Korjaamo jossa huohotinventtiili letkuineen vaihdettiin takuuhuoltona yriti tuota siis korjata. Löysivät vielä jonkun putken joka oli vähän halki ja sen vaihtoivat.

                            Yritin kyllä kertoa että vikakoodi tulee ihan muusta syystä, mutta eipä asiakasta uskottu. Ei parane asiakkaan neuvoa huoltomiestä
                            No ensi viikolla uudelleen ja yritän nyt nätiisti heille kertoa missä se vika voisi sijaita. Toisaalta minulel se on iohan sama vaikka vaihtaavat kaiken mahdollisen takuuseen.
                            Last edited by slomon; 25-02-2023, 15:09.

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2706
                              • .fi

                              Originally posted by slomon View Post
                              Toisaalta minulel se on iohan sama vaikka vaihtaavat kaiken mahdollisen takuuseen.
                              merkkihuolto? jos ei, niin en minä ainakaan ehjiä osia haluaisi arvalla tarvikkeisiin vaihdettavan.
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by slomon View Post
                                Tuo onkin hyvä kysymys.
                                Korjaamo jossa huohotinventtiili letkuineen vaihdettiin takuuhuoltona yriti tuota siis korjata. Löysivät vielä jonkun putken joka oli vähän halki ja sen vaihtoivat.

                                Yritin kyllä kertoa että vikakoodi tulee ihan muusta syystä, mutta eipä asiakasta uskottu. Ei parane asiakkaan neuvoa huoltomiestä
                                No ensi viikolla uudelleen ja yritän nyt nätiisti heille kertoa missä se vika voisi sijaita. Toisaalta minulel se on iohan sama vaikka vaihtaavat kaiken mahdollisen takuuseen.
                                Jaa niin se onkin korjaamolla tehty. Luulin, että tässä ollaan itse korjaamassa. Veikataan, että siellä käytetään kaikille merkeillä käyvää vikakoodienlukijaa jonka antaman koodin perusteella asentaja ei tiedä missä vika. Tämän seurauksena sinne arvotaan sitten osia. Jos menee takuuseen, niin ei kait siinä sitten.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎