E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bambino
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä sinne voi koodata myös 110Ah akun.
    Eikös maksimi AGM akku kuitenkin ole 90Ah? Sitä meinasin..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bambino View Post
    Itsellä 10v kesti alkuperäinen 80Ah Varta, tilalle 95Ah AGM. 90Ah maksimi koodattava akku näissä, mutta tuollainen akku vähän hankala löytää..
    Kyllä sinne voi koodata myös 110Ah akun.

    Leave a comment:


  • bambino
    replied
    Itsellä 10v kesti alkuperäinen 80Ah Varta, tilalle 95Ah AGM. 90Ah maksimi koodattava akku näissä, mutta tuollainen akku vähän hankala löytää..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by teeaa View Post
    Onkohan tuo 80ah AGM vakioakkuna 2008-> e60 ja 61?
    Mulla tuli 8 vuotta täyteen ja nyt alkaa oleen antautumisen merkkejä
    Vakio akku riippuu mallista ja varusteista. Mikäli autosta löytyy webasto tai kyseessä on diiseli, niin laittaisin isomman. Muutenkin isompi akku tarjoaa enemmän virtaa kylmäkäynnistyksiin.

    Leave a comment:


  • teeaa
    replied
    Onkohan tuo 80ah AGM vakioakkuna 2008-> e60 ja 61?
    Mulla tuli 8 vuotta täyteen ja nyt alkaa oleen antautumisen merkkejä

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by Hen-3 View Post
    Onkos mitään haittaa autolle pitää sitä virrattomana?
    Otin nimittäin akun sisälle lataukseen kun ei se tuolla pakkasessa mihin lataudu.
    Ei siitä mitään haittaa ole. Jotkut asetukset, kuten kellonaika, iDriven kieli tai joku muu ei-niin-tärkeä asetus saattaa nollaantua. Omassa vetää Active Steeringin myös vikatilaan, mutta se on normaalia akku irrotettaessa. Tuohan on jopa suositus ottaa akku irti, jos auto on pidemmän aikaa ajamatta (eli esim. kesäautot, joita ei päästä lataamaan välillä/laittamaan ylläpitolaturin perään).

    Leave a comment:


  • Hen-3
    replied
    Onkos mitään haittaa autolle pitää sitä virrattomana?
    Otin nimittäin akun sisälle lataukseen kun ei se tuolla pakkasessa mihin lataudu.

    Leave a comment:


  • Hakkapeliitta
    replied
    Jos ei hinta haittaa niin kannattaa ostaa, varsinkin jos on webasto. Kaveri tohotti isossa oakkasessa kaksi tuntia putkeen Superbinsa webastoa eikä minkäänlaista akun hyytymistä ollut. 80Ah AGM hänellä oli.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Minkäslaisia kokemuksia on AGM-akun käyttöiästä? Onko juju juuri siinä, että AGM ottaa enemmän iskuja vastaan, ennen kuin on ongelmajätettä? Eli ei niin arka esim. totaalipurkautumiselle/jäätymiselle?

    Sehän olikin jo tiedossa, että virranantokyky on parempi kuin perinteisellä akulla. Hyvin on normaalillakin pärjätty, aprikoin vaan kalliimpaan akkuun sijoittamisen järkevyyttä.

    Leave a comment:


  • JarnoE36
    replied
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Aargh..Auttakaa sähköistä sen enempää tietävää mikä voisi olla mahdollinen vika 530d 2006 189tkm kun vuosi sitten vaihdatettu liikkeessä uusi Vartan 90ampeerin akku, vissiin AGM. Nyt auto starttaa kuolettavan hitaasti ja -10 pakkasilla olisi auto hyytynyt startatessa ilman lämmitystä. Kun auto sammutetaan niin jännite tippuu latausjännitteestä reilu 14voltista 12voltiin aika nopeasti..epäilisin että menee alle 12 voltin pakkasyössä.

    Akun vaihto koodattiin akkuliikkeessä ja jyrryytän väh. 25km matkaa vähintään. 700km ajo ei vaikuttanut juurikaan..hi-taas-ti starttasi. Ei ole webastoa.

    Edit: Salavalikosta katsottuna yön yli -10asteessa ennen starttia oli 12V, vilahteli jopa 10,9 ja alle 12V mutta sitten ennen starttia tasoittui 12V. Paunoun starttinapoulaa ja hehku- symboli päälle vähäksi aikaa ja starttasi hyvin. Ei hemmetti onko tuosta menossa hehkuboksi taas vaikka merkkiliikkeessä takuuseen vaihtoivat 9kk sitten hehkt ja boksin. Tuleekin nyt mieleen kun edellinen akku meni loppuun nopeasti kun startatessa hehkutus ei toiminut
    Hehkut ja boksi ja akku tsekattu liitoksineen Taitaa olla tosiaan startti menossa. Menee etupyörän laakerin vaihtoon ensi viikolla niin saa tsekata. Kiitos vinkistä Hakkapeliitalle ja Hegulille ��

    Edit: Huollon mukaan pitäisi olla startti kunnossa. Otti käynnistyksessä 320A. Tuo rikkinäisen startin pyytämä virtamäärä ei taida ollakaan niin simppeli kun jonkun ehjä otti saman virtamäärön kuin rikkinäinen. Taidan repiä tuon IBS:n veke niin näkee lataako täydempään akkua
    Last edited by JarnoE36; 28-01-2016, 11:31.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    jos vaihtaa normaalista akusta agmään tai toisinpäin niin pelkkä rekisteröinti ei riitä vaan tuo muutos pitää korjata varustelistaan. Onnistuu NCS:llä tai ISTA-P:llä ja miksei joillakin yleistestereillä. Käsittääkseni BOSCH:n vermeillä ainakin.

    Leave a comment:


  • JarnoE36
    replied
    Agm akku normaali lyijyakun tilalle

    Meneekö Agm akku normiakun tilalle jos akku rekisteröidään akkuliikkeessä? Normi lyijyakkua ei näytä helposti saavan.. Ymmärtääkö auto akkuliikkeen koodauksia. Akun vaihto viime maaliskuussa piti olla kerrottu autolle mutta Laakkosen mukaan ei ollutkaan. Ja nyt akku on lopussa

    Edit: akkuliike testasi akun ja näytti 12,6V ja 719. Pitäisi olla kunnossa. Liekö sitten että ei ole ladannut tarpeeksi. Akkuliikkeen käsikoodaaja- laite näyttää että akun vaihto on rekisteröity ja Laakkosen laitteet sanoo ettei ole. No, nyt mennään Schmiedmanille perjantaina katsomaan onko se oikein rekisteröity vai ei. Jos ei ole niin selittäisi miksi akku ei lataannu vaikka km tulee keskimäärin 100km/pvä.
    Last edited by JarnoE36; 19-01-2016, 15:54.

    Leave a comment:


  • M_P
    replied
    No tämä asia harvinaisen selvä. Ja hyvä näin.

    Originally posted by Petsku333 View Post
    Konehuoneesta paras ladata, jotta IBS tajuaa mitä tapahtuu. Ohjekirjassakin akun lataus neuvotaan juurikin konehuoneen kautta tehtäväksi.

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Originally posted by M_P View Post
    Meinasin että huomenna latailisin pihalla akkua varuiks älylaturilla (Ctek)

    Latailenko rennosti tuosta konehuoneen "+" pisteestä vai hyödynkö mitään että puran kontista rojut ja lataan sieltä?

    En viitsisi akkua irroittaa ja sisällä ladata, vaikka sehän se varmaan viisain tapa olisi mutta unohdetaan nyt se. Mun tuurilla menee kuitenkin jälkiasenteinen ajonesto sekaisin tai jotain...
    Konehuoneesta paras ladata, jotta IBS tajuaa mitä tapahtuu. Ohjekirjassakin akun lataus neuvotaan juurikin konehuoneen kautta tehtäväksi.

    Leave a comment:


  • M_P
    replied
    Meinasin että huomenna latailisin pihalla akkua varuiks älylaturilla (Ctek)

    Latailenko rennosti tuosta konehuoneen "+" pisteestä vai hyödynkö mitään että puran kontista rojut ja lataan sieltä?

    En viitsisi akkua irroittaa ja sisällä ladata, vaikka sehän se varmaan viisain tapa olisi mutta unohdetaan nyt se. Mun tuurilla menee kuitenkin jälkiasenteinen ajonesto sekaisin tai jotain...

    Leave a comment:

Working...
X