Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    Originally posted by djs^ View Post
    Mulla tuli kans noita jännite vikakoodeja, puhaltimelta, cd vaihtajalta yms yms. Partyilläkin jouduttii hälyttämään ylivieskan herrasmies lauantai aamuna antamaan boosterilla virtaa ja lukemaa vikakoodeja. Aikaisempana iltana availtii kerran-kaks ovia ja pari kertaa kuunneltiin musaa, niin tuli idrivee teksti "gearbox maybe fault, drive nearest bmw service" tai jotai. Aamul ku laitettii käyntii nii ei mitään.
    Kuuluu asiaan tuo herja kun liian alhaisella jännitteellä sahaa käyntiin.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      Nojoo, oli siellä muuten yksi koodi micropowermodulestakin, joten pitänee ottaa se irti ja puhdistella.

      Tonnilla kohta muutenkin remppaa tiedossa, etupää kolisee, iskarit meni särki ja jarrut täristää taas..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • Chrispe
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 80
        • Tampere

        Lisäillään kysymys tänne kun en pitkästä foorumilla kahlaamisesta huolimatta löytänyt tietoa että näkisiko inpa:lla että mikä akku autoon on koodattu?

        Tässä kohta vuosi kitkuteltu ehtoopuolella olevan akun kanssa mutta nyt alkaa olla vaihto väkisinkin edessä. Autoon on joskus aikanaan vaihdettu tarvikeakku ja kun en ole varma että onko akkua aikanaan koodattu, niin tekisi mieli selvittää että mikä siellä pitäisi auton mukaan olla ja hankkia juuri sellainen.

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          Eikös tuonki pysty jotenkin nollaamaan että se ettii sen akun?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            Originally posted by Chrispe View Post
            Lisäillään kysymys tänne kun en pitkästä foorumilla kahlaamisesta huolimatta löytänyt tietoa että näkisiko inpa:lla että mikä akku autoon on koodattu?

            Tässä kohta vuosi kitkuteltu ehtoopuolella olevan akun kanssa mutta nyt alkaa olla vaihto väkisinkin edessä. Autoon on joskus aikanaan vaihdettu tarvikeakku ja kun en ole varma että onko akkua aikanaan koodattu, niin tekisi mieli selvittää että mikä siellä pitäisi auton mukaan olla ja hankkia juuri sellainen.

            Kyllä sen sieltä näkee. Esim. 91Ah on AGM ja 90Ah normiakku jne.

            Comment

            • WarHead
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 774

              Originally posted by Ceeray View Post
              Mikä perkele riivattu maanantaiyksilö mulla on..
              Mullois IBS-hässäkkä paketissa, itellä ei sille käyttöä, paanko Savoon tulemaan...? Jos et oo jo testannu?
              E91 335iAT -08

              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                Originally posted by WarHead View Post
                Mullois IBS-hässäkkä paketissa, itellä ei sille käyttöä, paanko Savoon tulemaan...? Jos et oo jo testannu?
                Äääh, toi on jo uusittu toissavuonna..
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  Originally posted by WarHead View Post
                  Mullois IBS-hässäkkä paketissa, itellä ei sille käyttöä, paanko Savoon tulemaan...? Jos et oo jo testannu?
                  Mulla vois kiinnostaa, mutta pitäis lukea vikakoodit, kun se on jossain vaiheessa herjannu, muttei ole nyt vähän aikaan tullut perehdyttyä mokomaan ongelmaan, kun vaihdettiin akku...

                  Marmorillahan puhuivat ko. piuhan hinta ois 200e pinnassa, mitä oisit vailla tuosta?

                  Millähän tuon toiminta testataan? Siis onko kunnossa...
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • JCi
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 67
                    • -

                    Kellään neuvoa latausongelmaan? Keväällä muutaman kerran ilmestyi mittaristoon latauksen vikailmoitus, kuitenkin lämpimien säiden tullessa nuo ilmoitukset katosivat. Nyt kylmillä ilmoilla ruvennut taas tekemään samaa. Olen seurannut salavalikosta latausjännitettä, ja vaikuttaa siltä että kylmänä ei lähde lataamaan ollenkaan (jännite noin 11.8v) ja laskee hiljakseen kunnes muutaman minuutin kuluttua hyppää tuonne normaaliin noin 14.8-15v. Laturi ja akku vaihdettu viime talvena. Lataus reistaa siis ainoastaan kylmänä, lämmettyään lähtee lataamaan normaalisti. Kellään heittää vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by JCi View Post
                      Kellään neuvoa latausongelmaan? Keväällä muutaman kerran ilmestyi mittaristoon latauksen vikailmoitus, kuitenkin lämpimien säiden tullessa nuo ilmoitukset katosivat. Nyt kylmillä ilmoilla ruvennut taas tekemään samaa. Olen seurannut salavalikosta latausjännitettä, ja vaikuttaa siltä että kylmänä ei lähde lataamaan ollenkaan (jännite noin 11.8v) ja laskee hiljakseen kunnes muutaman minuutin kuluttua hyppää tuonne normaaliin noin 14.8-15v. Laturi ja akku vaihdettu viime talvena. Lataus reistaa siis ainoastaan kylmänä, lämmettyään lähtee lataamaan normaalisti. Kellään heittää vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?
                      On noihin jouduttu lataussäädintä vaihtamaan, hiilet tulee samassa nipussa... Hyllystä löytyy esim. allekirjoittaneelta...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • JCi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 67
                        • -

                        Nyt pari viikkoa tuota latausongelmaa salavalikosta seuranneena, huomiot lähinnä siinä, että kylmänä startatessa ei tosiaan alkuun lataa ollenkaan, vaan jännite siellä 11-12v välillä. Yleensä hetken ajon jälkeen lähtee lataamaan sitä normaalia 14.7-15v, ja tänä aamuna ennen käynnistystä laitoin tuon jännitenäytön päälle, ja alkuun ei ladannut ollenkaan, kunnes jännite hyppäsi yli 17 voltin, ja kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Tämän jälkeen tasoittui sinne 15v paikkeille, ja toimi taas normaalisti.

                        Eli jännitteensäätimeltä vialta tuo mielestäni vaikuttaisi?

                        Erikoisen tilanteesta tekee se, että autoon vaihdettu Valeon laturi sekä uusi akku viime talvena edellisomistajan toimesta, ja kuitin mukaan hinta laturille (Valeo 170A) 370€. Mietin, että tuohon hintaan ei taida uutta laturia saada, joten olisikoi tuo joku kunnostettu (paska) ja jälleen lopussa?

                        Asiantuntijoilta kaivattaisiin mielipidettä, vaihtaakko tuonne nyt sitten jännitteensäädin, vai suosiolla koko laturi uuteen?

                        Miten noissa Valeon (170A) latureissa, käykö se yksi ja sama jännitteensäädinpaketti kaikkiin? Pystyyko tuota säädintä ottamaan ehjänä tuolta pois, että tutkisi miltä tuo liukurengas esimerkiksi vaikuttaa?

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          Pystyy, helppoa ku heinänteko eikä mene ku vartti ehkä... Tuossa pari kuvaa. MajorDrakelta ite ostin viime talvena tuon säätimen nii oli ainaki oikianlainen.
                          Liukurengas http://aijaa.com/LJFK23
                          Hiilet: http://aijaa.com/d1VlMF
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            Itse ainakin ymmärsin, että myyvät marmorilla aina sen tuoreimman numeron mukaan eli uusi numero korvaa vanhan, haisee vähän sille että on ollu ongelmia noitten kans...joissain sitten boscin laturia kans, mut siihen ei muistaakseni säädintä edes saa..

                            omassa oireili hiilien loppumista juuri noin, että välillä latas ja välillä ei, sallii suhteellisen pitkiäkin aikoja lataamatonta käyntiä ennenku sytyttää tauluun akunkuvan..

                            Comment

                            • Janne S
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 437
                              • Keminmaa

                              Originally posted by JCi View Post
                              Nyt pari viikkoa tuota latausongelmaa salavalikosta seuranneena, huomiot lähinnä siinä, että kylmänä startatessa ei tosiaan alkuun lataa ollenkaan, vaan jännite siellä 11-12v välillä. Yleensä hetken ajon jälkeen lähtee lataamaan sitä normaalia 14.7-15v, ja tänä aamuna ennen käynnistystä laitoin tuon jännitenäytön päälle, ja alkuun ei ladannut ollenkaan, kunnes jännite hyppäsi yli 17 voltin, ja kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Tämän jälkeen tasoittui sinne 15v paikkeille, ja toimi taas normaalisti.

                              Eli jännitteensäätimeltä vialta tuo mielestäni vaikuttaisi?

                              Erikoisen tilanteesta tekee se, että autoon vaihdettu Valeon laturi sekä uusi akku viime talvena edellisomistajan toimesta, ja kuitin mukaan hinta laturille (Valeo 170A) 370€. Mietin, että tuohon hintaan ei taida uutta laturia saada, joten olisikoi tuo joku kunnostettu (paska) ja jälleen lopussa?

                              Asiantuntijoilta kaivattaisiin mielipidettä, vaihtaakko tuonne nyt sitten jännitteensäädin, vai suosiolla koko laturi uuteen?

                              Miten noissa Valeon (170A) latureissa, käykö se yksi ja sama jännitteensäädinpaketti kaikkiin? Pystyyko tuota säädintä ottamaan ehjänä tuolta pois, että tutkisi miltä tuo liukurengas esimerkiksi vaikuttaa?
                              Saa kait sen säätimen tuolta pois, mutta samalla vaivalla sinne laittaa sit uuden jos kerta purkaa pitää. Säätimen rakenne on sellanen, että takaisin laittaminen ilman laturin irroitusta voi olla hieman haastavaa. Liukurenkaan vaihto onkin sitten jo astetta vaativampi toimenpide.
                              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by Janne S View Post
                                Saa kait sen säätimen tuolta pois, mutta samalla vaivalla sinne laittaa sit uuden jos kerta purkaa pitää. Säätimen rakenne on sellanen, että takaisin laittaminen ilman laturin irroitusta voi olla hieman haastavaa. Liukurenkaan vaihto onkin sitten jo astetta vaativampi toimenpide.
                                Mikäs ongelma siinä on virittää käytetystä ne hiilet uudelleen nippuun, kuten uudessakin?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎