Originally posted by djs^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Lisäillään kysymys tänne kun en pitkästä foorumilla kahlaamisesta huolimatta löytänyt tietoa että näkisiko inpa:lla että mikä akku autoon on koodattu?
Tässä kohta vuosi kitkuteltu ehtoopuolella olevan akun kanssa mutta nyt alkaa olla vaihto väkisinkin edessä. Autoon on joskus aikanaan vaihdettu tarvikeakku ja kun en ole varma että onko akkua aikanaan koodattu, niin tekisi mieli selvittää että mikä siellä pitäisi auton mukaan olla ja hankkia juuri sellainen.
Comment
-
-
Originally posted by Chrispe View PostLisäillään kysymys tänne kun en pitkästä foorumilla kahlaamisesta huolimatta löytänyt tietoa että näkisiko inpa:lla että mikä akku autoon on koodattu?
Tässä kohta vuosi kitkuteltu ehtoopuolella olevan akun kanssa mutta nyt alkaa olla vaihto väkisinkin edessä. Autoon on joskus aikanaan vaihdettu tarvikeakku ja kun en ole varma että onko akkua aikanaan koodattu, niin tekisi mieli selvittää että mikä siellä pitäisi auton mukaan olla ja hankkia juuri sellainen.
Kyllä sen sieltä näkee. Esim. 91Ah on AGM ja 90Ah normiakku jne.
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostMullois IBS-hässäkkä paketissa, itellä ei sille käyttöä, paanko Savoon tulemaan...? Jos et oo jo testannu?
Marmorillahan puhuivat ko. piuhan hinta ois 200e pinnassa, mitä oisit vailla tuosta?
Millähän tuon toiminta testataan? Siis onko kunnossa...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Kellään neuvoa latausongelmaan? Keväällä muutaman kerran ilmestyi mittaristoon latauksen vikailmoitus, kuitenkin lämpimien säiden tullessa nuo ilmoitukset katosivat. Nyt kylmillä ilmoilla ruvennut taas tekemään samaa. Olen seurannut salavalikosta latausjännitettä, ja vaikuttaa siltä että kylmänä ei lähde lataamaan ollenkaan (jännite noin 11.8v) ja laskee hiljakseen kunnes muutaman minuutin kuluttua hyppää tuonne normaaliin noin 14.8-15v. Laturi ja akku vaihdettu viime talvena. Lataus reistaa siis ainoastaan kylmänä, lämmettyään lähtee lataamaan normaalisti. Kellään heittää vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?
Comment
-
-
Originally posted by JCi View PostKellään neuvoa latausongelmaan? Keväällä muutaman kerran ilmestyi mittaristoon latauksen vikailmoitus, kuitenkin lämpimien säiden tullessa nuo ilmoitukset katosivat. Nyt kylmillä ilmoilla ruvennut taas tekemään samaa. Olen seurannut salavalikosta latausjännitettä, ja vaikuttaa siltä että kylmänä ei lähde lataamaan ollenkaan (jännite noin 11.8v) ja laskee hiljakseen kunnes muutaman minuutin kuluttua hyppää tuonne normaaliin noin 14.8-15v. Laturi ja akku vaihdettu viime talvena. Lataus reistaa siis ainoastaan kylmänä, lämmettyään lähtee lataamaan normaalisti. Kellään heittää vinkkiä mistä vikaa lähtisi etsimään?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Nyt pari viikkoa tuota latausongelmaa salavalikosta seuranneena, huomiot lähinnä siinä, että kylmänä startatessa ei tosiaan alkuun lataa ollenkaan, vaan jännite siellä 11-12v välillä. Yleensä hetken ajon jälkeen lähtee lataamaan sitä normaalia 14.7-15v, ja tänä aamuna ennen käynnistystä laitoin tuon jännitenäytön päälle, ja alkuun ei ladannut ollenkaan, kunnes jännite hyppäsi yli 17 voltin, ja kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Tämän jälkeen tasoittui sinne 15v paikkeille, ja toimi taas normaalisti.
Eli jännitteensäätimeltä vialta tuo mielestäni vaikuttaisi?
Erikoisen tilanteesta tekee se, että autoon vaihdettu Valeon laturi sekä uusi akku viime talvena edellisomistajan toimesta, ja kuitin mukaan hinta laturille (Valeo 170A) 370€. Mietin, että tuohon hintaan ei taida uutta laturia saada, joten olisikoi tuo joku kunnostettu (paska) ja jälleen lopussa?
Asiantuntijoilta kaivattaisiin mielipidettä, vaihtaakko tuonne nyt sitten jännitteensäädin, vai suosiolla koko laturi uuteen?
Miten noissa Valeon (170A) latureissa, käykö se yksi ja sama jännitteensäädinpaketti kaikkiin? Pystyyko tuota säädintä ottamaan ehjänä tuolta pois, että tutkisi miltä tuo liukurengas esimerkiksi vaikuttaa?
Comment
-
-
Pystyy, helppoa ku heinänteko eikä mene ku vartti ehkä... Tuossa pari kuvaa. MajorDrakelta ite ostin viime talvena tuon säätimen nii oli ainaki oikianlainen.
Liukurengas http://aijaa.com/LJFK23
Hiilet: http://aijaa.com/d1VlMFex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Itse ainakin ymmärsin, että myyvät marmorilla aina sen tuoreimman numeron mukaan eli uusi numero korvaa vanhan, haisee vähän sille että on ollu ongelmia noitten kans...joissain sitten boscin laturia kans, mut siihen ei muistaakseni säädintä edes saa..
omassa oireili hiilien loppumista juuri noin, että välillä latas ja välillä ei, sallii suhteellisen pitkiäkin aikoja lataamatonta käyntiä ennenku sytyttää tauluun akunkuvan..
Comment
-
-
Originally posted by JCi View PostNyt pari viikkoa tuota latausongelmaa salavalikosta seuranneena, huomiot lähinnä siinä, että kylmänä startatessa ei tosiaan alkuun lataa ollenkaan, vaan jännite siellä 11-12v välillä. Yleensä hetken ajon jälkeen lähtee lataamaan sitä normaalia 14.7-15v, ja tänä aamuna ennen käynnistystä laitoin tuon jännitenäytön päälle, ja alkuun ei ladannut ollenkaan, kunnes jännite hyppäsi yli 17 voltin, ja kaikki mahdolliset vikavalot tauluun. Tämän jälkeen tasoittui sinne 15v paikkeille, ja toimi taas normaalisti.
Eli jännitteensäätimeltä vialta tuo mielestäni vaikuttaisi?
Erikoisen tilanteesta tekee se, että autoon vaihdettu Valeon laturi sekä uusi akku viime talvena edellisomistajan toimesta, ja kuitin mukaan hinta laturille (Valeo 170A) 370€. Mietin, että tuohon hintaan ei taida uutta laturia saada, joten olisikoi tuo joku kunnostettu (paska) ja jälleen lopussa?
Asiantuntijoilta kaivattaisiin mielipidettä, vaihtaakko tuonne nyt sitten jännitteensäädin, vai suosiolla koko laturi uuteen?
Miten noissa Valeon (170A) latureissa, käykö se yksi ja sama jännitteensäädinpaketti kaikkiin? Pystyyko tuota säädintä ottamaan ehjänä tuolta pois, että tutkisi miltä tuo liukurengas esimerkiksi vaikuttaa?ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostSaa kait sen säätimen tuolta pois, mutta samalla vaivalla sinne laittaa sit uuden jos kerta purkaa pitää. Säätimen rakenne on sellanen, että takaisin laittaminen ilman laturin irroitusta voi olla hieman haastavaa. Liukurenkaan vaihto onkin sitten jo astetta vaativampi toimenpide.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment