Originally posted by 205/65-15H
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Clavurion View PostJos tuo Defan laturi on oikea "älykäs" ylläpitolaturi, niin ehdottomasti sen nokkaan.
Manuaalikin suosittelee tämän päällä pitämistä pitkinä seisonta-aikoina. Nähtävästi lataa max. 48h ja pitää taukoa kunnes jännite tippuu alle raja-arvon. Fiksun oloinen vekotin.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostOlen itsekin miettinyt tuota 1204 defaa, kun ajo on pääasiassa aika lyhyttä sahausta.
Hintakaan ei paha n.115€ ja saa suoraan piuhasarjan väliin.
Onko muilla tätä?
Taloyhtiössä ja työpaikan pihassa on jatkuvasti päälle ja pois katkovat lämmitystolpat, mutta Defa 1204 tuntuisi toimivan niissäkin. Vehjaksen merkkivalo tosin on aina punaisella, en muista koskaan nähneeni, että olisi siirtynyt ylläpitolatauksen puolelle. Laturin lisäämisen jälkeen iDrive alkoi satunnaisesti ilmoitella "increased battery discharge" tai "high rate of battery discharge", kun ollut tolpassa. Tämä voi liittyä IBS:ään tai väärään akun koodaukseen, en ole jaksanut tarkemmin selvittää kun auto toimii ja ilmoitukset ovat lopulta aika harvassa.
Laturin plusjohto pitää sitten kytkeä siihen konehuoneen apuvirtapistokkeeseen, ei esim. startille tulevaan jatkuvaan plussaan.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View Post
Laturin plusjohto pitää sitten kytkeä siihen konehuoneen apuvirtapistokkeeseen, ei esim. startille tulevaan jatkuvaan plussaan.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostMIKSI ?? Sama potentiaali !! osa nro 4 = http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...cable_starter/
Comment
-
-
Laturin positiivisen voi kytkeä mihin tahansa plus-kytkentäpaikkaan. Negatiivinen kytkentä mihin tahansa maapisteeseen, ei suoraan akun miinus-napaan, näin laturin virta menee IBS:n kautta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Omaan autoon tuli nyt uusi akku moniurahihnavaihdon yhteydessä, kun kysyin korjaamolta oliko uusi akku ohjelmoitu autoon vastaus oli kyllä, mutta vaikutti kuitenkin siltä ettei siellä tiedetty mistä puhuin. Onko jotain keinoa millä näkee onko akku ohjelmoitu autolle vaihdon yhteydessä vai pitääkö vain luottaa korjaamon sanaan?
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostLaturin positiivisen voi kytkeä mihin tahansa plus-kytkentäpaikkaan. Negatiivinen kytkentä mihin tahansa maapisteeseen, ei suoraan akun miinus-napaan, näin laturin virta menee IBS:n kautta.
e61 siis mutta lienee samaa kauraa.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Originally posted by vilivaltteri View PostOmaan autoon tuli nyt uusi akku moniurahihnavaihdon yhteydessä, kun kysyin korjaamolta oliko uusi akku ohjelmoitu autoon vastaus oli kyllä, mutta vaikutti kuitenkin siltä ettei siellä tiedetty mistä puhuin. Onko jotain keinoa millä näkee onko akku ohjelmoitu autolle vaihdon yhteydessä vai pitääkö vain luottaa korjaamon sanaan?
Jos Hämeenlinnan nurkilla pyörit niin soittele mikäli haluat asiaan varmuuden, voidaan tarkistaa asia.
Comment
-
-
Originally posted by vilsku View PostOnkos konehuoneessa joku hyvä paikka valmiina mihin sen voi pistää ilman reikien poraamista tms. säätöä? Tulossa toi Calixin ylläpitolaturi itselle...
e61 siis mutta lienee samaa kauraa.F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
-
Calixeja myy ainakin Polar autovaruste:
Itselleni tarttui tommonen Defa Handy 70 vähän kuin puolivahingossa kun oli tarjouksessa Honkkarissa 50e (normaalisti 70-80e). Sitä tosin ei ole tarkoitettu kiinteään asennukseen vaikka onkin vesitiivis. Virtaakin se antaa ihan kohtalaisesti noin pieneksi ja sopii myös AMG akuille:
"
Defa Handy 70 on pieni yleiskäyttöinen akkulaturi. Soveltuu kaikentyyppisten lyijyakkujen,muun muassa auton akkujen lataamiseen. Tarvittaessa se toimii myös 12 voltin virtalähteenä. Elvyttää sulfatoituneet akut, integroitu taskulamppu.
Vesitiiviinä soveltuu mökille, matkailuun ja harrastuksiin.
170-260 V, 7 ampeeria, 12 volttia
Voidaan ladata 4-240 Ah akkuja, paino 0,5 kg, mitat 220x45x45mm "E61 530dA -04
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostOlen itsekin miettinyt tuota 1204 defaa, kun ajo on pääasiassa aika lyhyttä sahausta.
Hintakaan ei paha n.115€ ja saa suoraan piuhasarjan väliin.
Onko muilla tätä?
Ja tuohan osaa nostaa latausjännitettä sen mukaan mitä kovempi pakkanen on.
Comment
-
-
Originally posted by vilsku View PostOnkos konehuoneessa joku hyvä paikka valmiina mihin sen voi pistää ilman reikien poraamista tms. säätöä? Tulossa toi Calixin ylläpitolaturi itselle...
e61 siis mutta lienee samaa kauraa.
Tsekkaa tuolta mun sigun linkin takaa pari kuvaa mihin minä sen asensin. Se on vasemman etuvalon takana olevassa pellissä kiinni. Oli sopiva paikka laittaa.
Tuossa calixissa oli mukavan mittaset johdot ainakin.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
Comment