melko vittuimainen homma tuo akun rekisteröinti, DIS:llä meni tunti tuolla pakkasessa näpytellessä. Ohjelman mukaan toinen akku 150.000km ajetulle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 Akku asiaa.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ostinpa itekin uuden akun, entinen Varta Silver Dynamic 100Ah (ostettu vuonna 2/2013) kyykkäsi pakkasessa vaikka edellisiltana oli ajettu 4h yhtämittainen matka. Sain kaapeleilla käyntiin ja reilu 200km ajon aikana latausjännite ei tippunut alle 15,0V eli aivan loppu oli akku.
Kävin hakemassa Hong Kongista M+(eli Motoralin) -merkkisen akun, 100Ah/760A. Biltemasta oli akut loppu, samoin Motonetistä ja Fixukselta.
Motoralin akulle tuli hintaa vajaa 90€ kun liittyi Honkkari klubiin ja sai 10% alennusta kertaostoksesta. Takuuta 24kk.
Saapa nähdä kestääkö...
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostOstinpa itekin uuden akun, entinen Varta Silver Dynamic 100Ah (ostettu vuonna 2/2013) kyykkäsi pakkasessa vaikka edellisiltana oli ajettu 4h yhtämittainen matka. Sain kaapeleilla käyntiin ja reilu 200km ajon aikana latausjännite ei tippunut alle 15,0V eli aivan loppu oli akku.
Kävin hakemassa Hong Kongista M+(eli Motoralin) -merkkisen akun, 100Ah/760A. Biltemasta oli akut loppu, samoin Motonetistä ja Fixukselta.
Motoralin akulle tuli hintaa vajaa 90€ kun liittyi Honkkari klubiin ja sai 10% alennusta kertaostoksesta. Takuuta 24kk.
Saapa nähdä kestääkö...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Auto on temppuillut kovilla pakkasilla ja jättänyt pari kertaa käynnistymättä. Autokeskus tarjoaa akun vaihtoa hintaan alkaen 220 euroa, akku olisi mallia 12V 90Ah, mutta onko tuo riittävä E61:selle, jossa paljon (sähköllä toimivia) varusteita. Minkälaista akkua suosittelette tähän malliin, jolla olisi myös pakkassietoisuutta?
Lohkolämmitin löytyy myös, mutta ei webastoa ja akkulaturia.Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostAuto on temppuillut kovilla pakkasilla ja jättänyt pari kertaa käynnistymättä. Autokeskus tarjoaa akun vaihtoa hintaan alkaen 220 euroa, akku olisi mallia 12V 90Ah, mutta onko tuo riittävä E61:selle, jossa paljon (sähköllä toimivia) varusteita. Minkälaista akkua suosittelette tähän malliin, jolla olisi myös pakkassietoisuutta?Last edited by bambino; 14-01-2016, 21:37.E60 525i 2006
Comment
-
-
Meinasin että huomenna latailisin pihalla akkua varuiks älylaturilla (Ctek)
Latailenko rennosti tuosta konehuoneen "+" pisteestä vai hyödynkö mitään että puran kontista rojut ja lataan sieltä?
En viitsisi akkua irroittaa ja sisällä ladata, vaikka sehän se varmaan viisain tapa olisi mutta unohdetaan nyt se. Mun tuurilla menee kuitenkin jälkiasenteinen ajonesto sekaisin tai jotain...
Comment
-
-
Originally posted by M_P View PostMeinasin että huomenna latailisin pihalla akkua varuiks älylaturilla (Ctek)
Latailenko rennosti tuosta konehuoneen "+" pisteestä vai hyödynkö mitään että puran kontista rojut ja lataan sieltä?
En viitsisi akkua irroittaa ja sisällä ladata, vaikka sehän se varmaan viisain tapa olisi mutta unohdetaan nyt se. Mun tuurilla menee kuitenkin jälkiasenteinen ajonesto sekaisin tai jotain...Seat Cupra 290
Ex. F20 118i MHD Stage 2
E60 2006 525i
Comment
-
-
Agm akku normaali lyijyakun tilalle
Meneekö Agm akku normiakun tilalle jos akku rekisteröidään akkuliikkeessä? Normi lyijyakkua ei näytä helposti saavan.. Ymmärtääkö auto akkuliikkeen koodauksia. Akun vaihto viime maaliskuussa piti olla kerrottu autolle mutta Laakkosen mukaan ei ollutkaan. Ja nyt akku on lopussa
Edit: akkuliike testasi akun ja näytti 12,6V ja 719. Pitäisi olla kunnossa. Liekö sitten että ei ole ladannut tarpeeksi. Akkuliikkeen käsikoodaaja- laite näyttää että akun vaihto on rekisteröity ja Laakkosen laitteet sanoo ettei ole. No, nyt mennään Schmiedmanille perjantaina katsomaan onko se oikein rekisteröity vai ei. Jos ei ole niin selittäisi miksi akku ei lataannu vaikka km tulee keskimäärin 100km/pvä.Last edited by JarnoE36; 19-01-2016, 16:54.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostAargh..Auttakaa sähköistä sen enempää tietävää mikä voisi olla mahdollinen vika 530d 2006 189tkm kun vuosi sitten vaihdatettu liikkeessä uusi Vartan 90ampeerin akku, vissiin AGM. Nyt auto starttaa kuolettavan hitaasti ja -10 pakkasilla olisi auto hyytynyt startatessa ilman lämmitystä. Kun auto sammutetaan niin jännite tippuu latausjännitteestä reilu 14voltista 12voltiin aika nopeasti..epäilisin että menee alle 12 voltin pakkasyössä.
Akun vaihto koodattiin akkuliikkeessä ja jyrryytän väh. 25km matkaa vähintään. 700km ajo ei vaikuttanut juurikaan..hi-taas-ti starttasi. Ei ole webastoa.
Edit: Salavalikosta katsottuna yön yli -10asteessa ennen starttia oli 12V, vilahteli jopa 10,9 ja alle 12V mutta sitten ennen starttia tasoittui 12V. Paunoun starttinapoulaa ja hehku- symboli päälle vähäksi aikaa ja starttasi hyvin. Ei hemmetti onko tuosta menossa hehkuboksi taas vaikka merkkiliikkeessä takuuseen vaihtoivat 9kk sitten hehkt ja boksin. Tuleekin nyt mieleen kun edellinen akku meni loppuun nopeasti kun startatessa hehkutus ei toiminut
Edit: Huollon mukaan pitäisi olla startti kunnossa. Otti käynnistyksessä 320A. Tuo rikkinäisen startin pyytämä virtamäärä ei taida ollakaan niin simppeli kun jonkun ehjä otti saman virtamäärön kuin rikkinäinen. Taidan repiä tuon IBS:n veke niin näkee lataako täydempään akkuaLast edited by JarnoE36; 28-01-2016, 12:31.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
Comment