Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    melko vittuimainen homma tuo akun rekisteröinti, DIS:llä meni tunti tuolla pakkasessa näpytellessä. Ohjelman mukaan toinen akku 150.000km ajetulle.

    Comment

    • DT990
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 1
      • -

      Löytyisikö Heinola-Lahti akselilta tai näiden lähistöltä henkilöä joka pystyy rekisteröimään uuden akun pientä korvausta vastaan (E60 LCI 2007).

      Privaviestiä vaan rohkeasti jos työsuoritus kiinnostaa.

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        Ostinpa itekin uuden akun, entinen Varta Silver Dynamic 100Ah (ostettu vuonna 2/2013) kyykkäsi pakkasessa vaikka edellisiltana oli ajettu 4h yhtämittainen matka. Sain kaapeleilla käyntiin ja reilu 200km ajon aikana latausjännite ei tippunut alle 15,0V eli aivan loppu oli akku.

        Kävin hakemassa Hong Kongista M+(eli Motoralin) -merkkisen akun, 100Ah/760A. Biltemasta oli akut loppu, samoin Motonetistä ja Fixukselta.

        Motoralin akulle tuli hintaa vajaa 90€ kun liittyi Honkkari klubiin ja sai 10% alennusta kertaostoksesta. Takuuta 24kk.
        Saapa nähdä kestääkö...

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
          Ostinpa itekin uuden akun, entinen Varta Silver Dynamic 100Ah (ostettu vuonna 2/2013) kyykkäsi pakkasessa vaikka edellisiltana oli ajettu 4h yhtämittainen matka. Sain kaapeleilla käyntiin ja reilu 200km ajon aikana latausjännite ei tippunut alle 15,0V eli aivan loppu oli akku.

          Kävin hakemassa Hong Kongista M+(eli Motoralin) -merkkisen akun, 100Ah/760A. Biltemasta oli akut loppu, samoin Motonetistä ja Fixukselta.

          Motoralin akulle tuli hintaa vajaa 90€ kun liittyi Honkkari klubiin ja sai 10% alennusta kertaostoksesta. Takuuta 24kk.
          Saapa nähdä kestääkö...
          M+ on ainut akku joka on jättänyt minut tien varteen. Tai oikeastaan kauppakeskuksen pihaan. Kenno meni oikosulkuun kesällä +30 asteen lämmössä eli kuoli kerrasta. Ehkä yksittäis tapaus, mutta en ole sen jälkeen uskaltanut kokeilla.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            Näkeekös INPA:lla tms. mitä ECU näyttää akun varaustilaksi, entä latausvirta/jännite ?

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by pheno View Post
              Näkeekös INPA:lla tms. mitä ECU näyttää akun varaustilaksi, entä latausvirta/jännite ?
              Muistaakseni IBS:n alta näkyi jotain tietoa varauksesta ja paljonko on ladattu/purettu.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Aceishigh
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 290

                Auto on temppuillut kovilla pakkasilla ja jättänyt pari kertaa käynnistymättä. Autokeskus tarjoaa akun vaihtoa hintaan alkaen 220 euroa, akku olisi mallia 12V 90Ah, mutta onko tuo riittävä E61:selle, jossa paljon (sähköllä toimivia) varusteita. Minkälaista akkua suosittelette tähän malliin, jolla olisi myös pakkassietoisuutta?

                Lohkolämmitin löytyy myös, mutta ei webastoa ja akkulaturia.
                Old golfers never die, they only lose their balls.

                BMW 740d xDrive (06/2014).

                Comment

                • bambino
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2015
                  • 92
                  • Kangasala

                  Originally posted by Aceishigh View Post
                  Auto on temppuillut kovilla pakkasilla ja jättänyt pari kertaa käynnistymättä. Autokeskus tarjoaa akun vaihtoa hintaan alkaen 220 euroa, akku olisi mallia 12V 90Ah, mutta onko tuo riittävä E61:selle, jossa paljon (sähköllä toimivia) varusteita. Minkälaista akkua suosittelette tähän malliin, jolla olisi myös pakkassietoisuutta?
                  Eikös se tuossa edellisellä sivulla ollut mainittuna tämä, jonka ainakin itse ajattelin tilata huomenna kun sitä ilmeisesti taas saa.. :think Parempiakin ehdotuksia samaan hintaluokkaan saa toki ehdottaa. E: Tilasin tuon nyt kuitenkin, näköjään 80Ah Vartan lyijyakku oli kiinni joten ei ihmekään kun takkuillut jo kesästä asti. -25 oli jo aivan liikaa akulle kun kello nollaantui lähes joka startissa.
                  Last edited by bambino; 14-01-2016, 21:37.
                  E60 525i 2006

                  Comment

                  • maahinen
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 87
                    • E_Suomi

                    Löytyykö Hyvinkäältä/Riihimäestä ketään joka saisi koodattua mun autoon että akku on vaihdettu?
                    Yyveellä saa lähestyä...
                    E60 530D

                    Comment

                    • M_P
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 97
                      • ----------------

                      Meinasin että huomenna latailisin pihalla akkua varuiks älylaturilla (Ctek)

                      Latailenko rennosti tuosta konehuoneen "+" pisteestä vai hyödynkö mitään että puran kontista rojut ja lataan sieltä?

                      En viitsisi akkua irroittaa ja sisällä ladata, vaikka sehän se varmaan viisain tapa olisi mutta unohdetaan nyt se. Mun tuurilla menee kuitenkin jälkiasenteinen ajonesto sekaisin tai jotain...

                      Comment

                      • Petsku333
                        BTCF Member
                        • Jun 2014
                        • 349
                        • Kerava

                        Originally posted by M_P View Post
                        Meinasin että huomenna latailisin pihalla akkua varuiks älylaturilla (Ctek)

                        Latailenko rennosti tuosta konehuoneen "+" pisteestä vai hyödynkö mitään että puran kontista rojut ja lataan sieltä?

                        En viitsisi akkua irroittaa ja sisällä ladata, vaikka sehän se varmaan viisain tapa olisi mutta unohdetaan nyt se. Mun tuurilla menee kuitenkin jälkiasenteinen ajonesto sekaisin tai jotain...
                        Konehuoneesta paras ladata, jotta IBS tajuaa mitä tapahtuu. Ohjekirjassakin akun lataus neuvotaan juurikin konehuoneen kautta tehtäväksi.
                        Seat Cupra 290

                        Ex. F20 118i MHD Stage 2
                        E60 2006 525i

                        Comment

                        • M_P
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 97
                          • ----------------

                          No tämä asia harvinaisen selvä. Ja hyvä näin.

                          Originally posted by Petsku333 View Post
                          Konehuoneesta paras ladata, jotta IBS tajuaa mitä tapahtuu. Ohjekirjassakin akun lataus neuvotaan juurikin konehuoneen kautta tehtäväksi.

                          Comment

                          • JarnoE36
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 253
                            • Uusimaa

                            Agm akku normaali lyijyakun tilalle

                            Meneekö Agm akku normiakun tilalle jos akku rekisteröidään akkuliikkeessä? Normi lyijyakkua ei näytä helposti saavan.. Ymmärtääkö auto akkuliikkeen koodauksia. Akun vaihto viime maaliskuussa piti olla kerrottu autolle mutta Laakkosen mukaan ei ollutkaan. Ja nyt akku on lopussa

                            Edit: akkuliike testasi akun ja näytti 12,6V ja 719. Pitäisi olla kunnossa. Liekö sitten että ei ole ladannut tarpeeksi. Akkuliikkeen käsikoodaaja- laite näyttää että akun vaihto on rekisteröity ja Laakkosen laitteet sanoo ettei ole. No, nyt mennään Schmiedmanille perjantaina katsomaan onko se oikein rekisteröity vai ei. Jos ei ole niin selittäisi miksi akku ei lataannu vaikka km tulee keskimäärin 100km/pvä.
                            Last edited by JarnoE36; 19-01-2016, 16:54.
                            Jarppa

                            Toyota GT86
                            (330d Sport F31 N57 2014)
                            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                            ( 530da E60 M57N2 2006)
                            ( 520da E60 2006)
                            ( 520 E39x3)
                            (E46x2)
                            (Z3)

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1571

                              jos vaihtaa normaalista akusta agmään tai toisinpäin niin pelkkä rekisteröinti ei riitä vaan tuo muutos pitää korjata varustelistaan. Onnistuu NCS:llä tai ISTA-P:llä ja miksei joillakin yleistestereillä. Käsittääkseni BOSCH:n vermeillä ainakin.

                              Comment

                              • JarnoE36
                                BTCF Member
                                • Jun 2009
                                • 253
                                • Uusimaa

                                Originally posted by JarnoE36 View Post
                                Aargh..Auttakaa sähköistä sen enempää tietävää mikä voisi olla mahdollinen vika 530d 2006 189tkm kun vuosi sitten vaihdatettu liikkeessä uusi Vartan 90ampeerin akku, vissiin AGM. Nyt auto starttaa kuolettavan hitaasti ja -10 pakkasilla olisi auto hyytynyt startatessa ilman lämmitystä. Kun auto sammutetaan niin jännite tippuu latausjännitteestä reilu 14voltista 12voltiin aika nopeasti..epäilisin että menee alle 12 voltin pakkasyössä.

                                Akun vaihto koodattiin akkuliikkeessä ja jyrryytän väh. 25km matkaa vähintään. 700km ajo ei vaikuttanut juurikaan..hi-taas-ti starttasi. Ei ole webastoa.

                                Edit: Salavalikosta katsottuna yön yli -10asteessa ennen starttia oli 12V, vilahteli jopa 10,9 ja alle 12V mutta sitten ennen starttia tasoittui 12V. Paunoun starttinapoulaa ja hehku- symboli päälle vähäksi aikaa ja starttasi hyvin. Ei hemmetti onko tuosta menossa hehkuboksi taas vaikka merkkiliikkeessä takuuseen vaihtoivat 9kk sitten hehkt ja boksin. Tuleekin nyt mieleen kun edellinen akku meni loppuun nopeasti kun startatessa hehkutus ei toiminut
                                Hehkut ja boksi ja akku tsekattu liitoksineen Taitaa olla tosiaan startti menossa. Menee etupyörän laakerin vaihtoon ensi viikolla niin saa tsekata. Kiitos vinkistä Hakkapeliitalle ja Hegulille ��

                                Edit: Huollon mukaan pitäisi olla startti kunnossa. Otti käynnistyksessä 320A. Tuo rikkinäisen startin pyytämä virtamäärä ei taida ollakaan niin simppeli kun jonkun ehjä otti saman virtamäärön kuin rikkinäinen. Taidan repiä tuon IBS:n veke niin näkee lataako täydempään akkua
                                Last edited by JarnoE36; 28-01-2016, 12:31.
                                Jarppa

                                Toyota GT86
                                (330d Sport F31 N57 2014)
                                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                                ( 530da E60 M57N2 2006)
                                ( 520da E60 2006)
                                ( 520 E39x3)
                                (E46x2)
                                (Z3)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎