Originally posted by Havis
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Exhaust gas recirculation is switched OFF when:Originally posted by Hemi View PostEli....onko nyt siis KAIKKI samaa mieltä siitä että EGR toimii ja on aktiivinen myös nimenomaan tuolla nopeus/kierroslukualueella jolla nykimistä tapahtuu?
Coolant temperature ≤ 15 °C or ≥ 105 °C
Rotation speed ≤ 750 rpm or ≥ 2800 rpm
Injection volume too high (dependent on engine speed)
Atmospheric pressure ≤ 880 mbar
Battery voltage ≤ 9 V
Intake-air temperature ≤ 25 °C or ≥ 105 °C
When starting the engine
Coasting
Engine idling for too long
Hemi: Ei se ole häpeä jos ei osaa englantia, kysy jos et tiedä mitä noi on suomeks
no-hard-feelings-
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Tämä ei pidäpaikkaansa... Pitäisi olla ≤-25 °C or ≥ 105Originally posted by Havis View PostIntake-air temperature ≤ 25 °C or ≥ 105 °C
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Eli siis noissa WDS:n EGR spekseissä jotka Clavurion linkkasi (josta tuo teksti on lainattu) on pieni painovirhe, miinus etumerkki puuttuu ilman lämpötilarajan alaraja arvosta?Originally posted by Dunky View PostTämä ei pidäpaikkaansa... Pitäisi olla ≤-25 °C or ≥ 105
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Kyllä, eihän EGR toimisi Suomen läpötiloissa juuri koskaanOriginally posted by Havis View PostEli siis noissa WDS:n EGR spekseissä jotka Clavurion linkkasi (josta tuo teksti on lainattu) on pieni painovirhe, miinus etumerkki puuttuu ilman lämpötilarajan alaraja arvosta?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Onko tuo nyt varma tieto? Entä jos tuossa tarkoitetaan ahtoilman lämpötilaa. Ilmahan lämpenee melkoisesti ahdettuna.Originally posted by Dunky View PostKyllä, eihän EGR toimisi Suomen läpötiloissa juuri koskaan
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Kyllä se on varma tieto. Aikoinaan kun tätä EGR:ää tutkiskelin niin luin jonkun datasheetin ja siitä jäi mieleen tuo -25°COriginally posted by Clavurion View PostOnko tuo nyt varma tieto? Entä jos tuossa tarkoitetaan ahtoilman lämpötilaa. Ilmahan lämpenee melkoisesti ahdettuna.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
On. Putkessa joka nousee välijäähdyttimeltä.Originally posted by MakeH View PostOnkos ahtimen jälkeen edes lämpötilan mittausta?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Kyllä minä nyt sen verran Englantia osaan, että nyt kyse ei todellakaan siitä, vaan kommentoin vain muiden kirjoittamaan.Originally posted by Havis View PostExhaust gas recirculation is switched OFF when:
Coolant temperature ≤ 15 °C or ≥ 105 °C
Rotation speed ≤ 750 rpm or ≥ 2800 rpm
Injection volume too high (dependent on engine speed)
Atmospheric pressure ≤ 880 mbar
Battery voltage ≤ 9 V
Intake-air temperature ≤ 25 °C or ≥ 105 °C
When starting the engine
Coasting
Engine idling for too long
Hemi: Ei se ole häpeä jos ei osaa englantia, kysy jos et tiedä mitä noi on suomeks
no-hard-feelings-
Suosittelen lukemaan ko.topikkia hieman takaisinpäin ja lukemaan mistä tähän dilemmaan on oikeastaan tultu, ennen kuin Hemipoliisit taas lähtee vittuilulinjalle.Last edited by Hemi; 16-01-2010, 21:05.
Comment
-
Eli, summataan nyt vielä kerran ihan rautalangan ensi senteistä lähtien.
Jos....huom.JOS kerran ERG on "switched off" yli +15 asteen moottorin jäähdytysveden lämmöissä, MIKSI tuo EGR:n rukkaus joissain/monissa tapauksissa kuitenkin vaikuttaa tuohon 70-100kmh nyppimiseen?
Siis....JOS kyse tosiaan on moottorin jäähdytysveden lämmöstä, eikä tosiaan imuilman lämmöstä?
Comment
-
Sori Hemi, mutta rautalangasta väännettynä kuten jo edellä todettu EGR EI ole käytössä ALLE +15 C jäähdytysnesteen lämpötilalla.Originally posted by Hemi View PostEli, summataan nyt vielä kerran ihan rautalangan ensi senteistä lähtien.
Jos....huom.JOS kerran ERG on "switched off" yli +15 asteen moottorin jäähdytysveden lämmöissä, MIKSI tuo EGR:n rukkaus joissain/monissa tapauksissa kuitenkin vaikuttaa tuohon 70-100kmh nyppimiseen?
Siis....JOS kyse tosiaan on moottorin jäähdytysveden lämmöstä, eikä tosiaan imuilman lämmöstä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
EIKÄ jos, imuilma on kylmempää kuin -25°COriginally posted by Clavurion View PostSori Hemi, mutta rautalangasta väännettynä kuten jo edellä todettu EGR EI ole käytössä ALLE +15 C jäähdytysnesteen lämpötilalla.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Oisko Hemin entisenä hiihtäjänä pitänyt lopettaa se ryyppääminen vähän aikasemmin...Originally posted by Clavurion View PostSori Hemi, mutta rautalangasta väännettynä kuten jo edellä todettu EGR EI ole käytössä ALLE +15 C jäähdytysnesteen lämpötilalla.
(kts kyseisen henkilön sigu)
Edelleen, ei herneitä, huvittaa vaan jo vähän
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
Comment