Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by Hemi View Post
    Kuitenkaan momentinmuuntimesta/turbiinista itsestään ei voi olla kyse, koska jokaisessa johon se on vaihdettu ei vika ole poistunut tai sitten vika ilmaantunut hetken kuluttua uudelleen. Lisäksi tiedetään että egr:n säätö vaikuttaa ko ongelmaan. Voisiko laatikon sähköliittimen avaaminen+uudelleen liittäminen vaikuttaa ongelmaan?
    Hemi, luulen, että tällä foorumilla ei tiedetä "kaikista" autoista mitä Suomessa liikkuu merkkihuollon piirissä. Tai en luule näin, vaan tiedän, että asia on näin.

    Joten, emme voi mitenkään tietää, onko nämä ko. tapaukset niitä "jokaisia johon vaihdettu eikä poistunut".

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      Mutta miten momentinmuunnin voisi olla hajalla koska nykimistä ilmenee vain kylmänä?
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by joko View Post
        Mutta miten momentinmuunnin voisi olla hajalla koska nykimistä ilmenee vain kylmänä?
        No idea.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by teropa View Post
          Hemi, luulen, että tällä foorumilla ei tiedetä "kaikista" autoista mitä Suomessa liikkuu merkkihuollon piirissä. Tai en luule näin, vaan tiedän, että asia on näin.

          Joten, emme voi mitenkään tietää, onko nämä ko. tapaukset niitä "jokaisia johon vaihdettu eikä poistunut".

          Tero
          Ymmärsit väärin.
          Eli se tieto on varma että ko.nykiminen EI ole jokaisesta yksilöstä loppunut joihin on momentinmuunnin tai momenninmuunni+laatikko vaihdettu.
          Näistä wetterin kahdestakin tapauksesta yksi tai kaksi voi hyvinkin olla jo taas tässä viestiketjussa kun auto on vaihtanut ko.vaihdon jälkeen omistajaa(kuten helposti vaihtuu kun lasku sitkeästi ja pitkään jatkuneen ongelman jälkeen on ynnätty).

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            Aika mahdottomalta tuntuu "uuden" auton omistaminen kun niitä osataan vähiten merkkihuollossa korjata... Turbiinia minäkin aluksi epäilin, mutta tosiaan varmaan valtaosalla auto on mennyt vaihtoon pian sen jälkeen kun turbiini on vaihdettu ja seuraava omistaja ei ole varmaankaan sitä samaan paikkaan korjattavaksi vienyt. Turbiinin vaihto ei olisi rahallisesti vielä mikään maata mullistava inspiraatio, mutta jostain pitäis saada varmuus että vika siinä olisi. Itselläni ei ole oikein edes ideoita mihin auton veisi laitettavaksi kun tuntuu nuo osaavat puljut olevan kaikki niin kaukana ja toisaalt ylityöllistettyjä. Taitaa ainut ratkaisu olla vain ajaa niin kauan kun kulkee ja sitten manuaali aski tilalle. Manuaalipuolella tuo nykiminen on lähes olematonta kun vain mennään oikealla vaihteella. Eli selkeästi tuo ei osaa päättää millä vaihteella kuuluisi kulloinkin mennä.Yrittää siis kylmänä mennä ihan liian pienellä vaihteella ja sitten kun tarvittaisin hieman vetoa niin arvotaan pienempi pykälä päälle. Kun sopiva pykälä on löytyny niin silti tuntuis että turbiini on välillä lukossa ja välillä päästää irti. Eli kierrokset heittelee sen parisataa kokoajan. Hauskintahan tässä on että egr korjausarvon rukkauksen jälkeen mitään nykimistä ei ollut, seuraavana päivän se palasi taas ja nyt pahentunut pikkuhiljaa taas lähtötekijöihin.
            Voitais Thupun kanssa jokupäivä kokeilla laittaa niin suuri egr korjausarvo kun auto hyväksyy ja katsoa olisko vaikutus sama eli päivän kaksi mentäisiin niinkuin pitääkin? Tämä myöskin minusta poissulkee turbiinista johtuvan vian koska tuollaisella pienelläsäädöllä saadaan muuttumaan auto hetkeksi ihan täysin.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • tjvirta
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 95
              • Espoo

              Kokemuksia:

              No tuossa hetki sitten kirjoittelinkin tähän threadiin ja kerrroin ongelmien hävinneen. Aikaisemmin on myös useampi kirjoitus, jossa kuvailen ongelmaa sanoin.

              Eli tuon EGR arvon muokkauksen jälkeen moottori-laatikko yhdistelmä on toiminut erittäin hyvin (noin 3tkm)...tai ei ole suuremmin kokemusta bemareista kuin tästä omasta, joten ei ole mihin verrata. Hyvin se toimii joka tapauksessa. Pintakaasulla tapahtuvaa nykimistä erityisesti vakionopeudensäädin päällä, joka oli se hermoja raastava ominaisuus ei ole yhtään (siis 0 kpl havaittu sen jälkeen). Kulutukseen pieni (0.2-0.3dl/100km) alenema ja DPF:n poltto toimii normaalisti.

              Ilmeisesti Ceeraylla kävi samoin, kun ei ole sen koommin asiasta kuulunut?
              ________________________________________
              G31 520dA Business SportLine 2017

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                Originally posted by teropa View Post
                Oulun Wetterin BMW työnjohdosta sanottiin, että pari tuommosta keissiä heillä on ollut, ja niihin aikanaan vaihdettu laatikon momentinmuuntimet. Ei ole tullut takaisin kuulemma.

                Mutta se laatikon termarin (jos siellä semmonen on) tila kannattaa myös tutkia.

                Tero
                Tämä ei kerro mielestäni yhtään mitään! Eikä vähiten sen takia, että luotto merkkiorganisaation osaamiseen ei ole kovin korkea. Toisekseen, kuten joku jo sanoikin, jos veisin autoni momentinmuuntimen vaihtoon ja ongelmat palaisivatkin jonkin ajan kuluttua, niin en veisi kyllä samaan paikkaan samaan hoitoon uudelleen. Saattaisinpa ajatella niinkin, että kun ei se tuon kauempaa auttanut, niin en kyllä vaihdata muunninta uudelleen vaan nykikööt. Tai sitten vaihtoon. Eli summa summarum... Wetterin/Laakkosen/MetroAuton/Autokeskuksen tämän suuntaiset kommentit ovat aika vähän arvoisia.
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by TROCK View Post
                  Tämä ei kerro mielestäni yhtään mitään! Eikä vähiten sen takia, että luotto merkkiorganisaation osaamiseen ei ole kovin korkea. Toisekseen, kuten joku jo sanoikin, jos veisin autoni momentinmuuntimen vaihtoon ja ongelmat palaisivatkin jonkin ajan kuluttua, niin en veisi kyllä samaan paikkaan samaan hoitoon uudelleen. Saattaisinpa ajatella niinkin, että kun ei se tuon kauempaa auttanut, niin en kyllä vaihdata muunninta uudelleen vaan nykikööt. Tai sitten vaihtoon. Eli summa summarum... Wetterin/Laakkosen/MetroAuton/Autokeskuksen tämän suuntaiset kommentit ovat aika vähän arvoisia.
                  Joo on varmaan, esitin nyt asian kuitenkin kun tuli huollossa käydessä esille. Kysyin tätä asiaa sieltä, ja miten on toimittu. Kuulemma muutaman vuoden aikana ollut kaksi tämmöstä tapausta. Että kyse ei nyt kuitenkaan ole semmosesta saatanallisesta vitsauksesta kuin tämä foorumi antaa ymmärtää. Jotkut tuntuu unohtavan, että tänne foorumille kiteytyy myös tuota ongelma-ainesta paljon enemmän kuin "kentälle". Ja se on taivaan tosi.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by teropa View Post
                    Joo on varmaan, esitin nyt asian kuitenkin kun tuli huollossa käydessä esille. Kysyin tätä asiaa sieltä, ja miten on toimittu. Kuulemma muutaman vuoden aikana ollut kaksi tämmöstä tapausta. Että kyse ei nyt kuitenkaan ole semmosesta saatanallisesta vitsauksesta kuin tämä foorumi antaa ymmärtää. Jotkut tuntuu unohtavan, että tänne foorumille kiteytyy myös tuota ongelma-ainesta paljon enemmän kuin "kentälle". Ja se on taivaan tosi.

                    Tero
                    Kyllä tuo nyt vain on ihan todellinen ongelma, ihan sama tunnustaako merkkiliikkeet sitä. Tuo ärsyttävä nykimen löytyy tosi monesta autosta, varsinkin pre-facelift malleista. Samaa nykimistä havaittu myös 520da kohdalla.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by joko View Post
                      Kyllä tuo nyt vain on ihan todellinen ongelma, ihan sama tunnustaako merkkiliikkeet sitä. Tuo ärsyttävä nykimen löytyy tosi monesta autosta, varsinkin pre-facelift malleista. Samaa nykimistä havaittu myös 520da kohdalla.
                      No on se varmaan ongelma, mutta en todellakaan usko sen laajuuteen siinä mittakaavassa kuin ilmeisesti sinä uskot. Minä uskon, että kyse on marginaalisesta ongelmasta, jota esiintyy jollain prosentilla autoista, ja varmaan enemmän paljonajetuilla kuin vähemmänajetuilla. En usko mihinkään semmoseen ominaisuuteen tai vitsaukseen, joka olisi piinannut ko. autoa alusta lähtien, ja joka on vain systemaattisesti jätetty BMW:n toimesta selvittämättä.

                      Oikeesti, kannattaa joskus miettiä näitä asioita isommassa mittakaavassa. Jos about jokainen 530dA nykisi ja vatkaisin kuten olette kuvanneet, niin luuletteko oikeesti, ettei merkkiliike tappelisi noiden ongelmien kanssa joka ainut päivä ja määrissä. Noita autoja on nimittäin "muutama" liikenteessä.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by teropa View Post
                        Jotkut tuntuu unohtavan, että tänne foorumille kiteytyy myös tuota ongelma-ainesta paljon enemmän kuin "kentälle". Ja se on taivaan tosi.
                        Toisaalta löytyy varmasti paljon massaa, joka ajelee autuaan tietämättömänä nykivällä autolla ihmeemmin siihen reagoimatta. Muissa asioissa yhden ko. auton omistajan kanssa tuli puhetta tuosta nykimisestä. No nykihän se oikein mukavasti perinteiseen tyyliin. Omistaja oli ajatellut sen olevan vain ominaisuus.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • bemanderi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 191
                          • Capital West

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Toisaalta löytyy varmasti paljon massaa, joka ajelee autuaan tietämättömänä nykivällä autolla ihmeemmin siihen reagoimatta. Muissa asioissa yhden ko. auton omistajan kanssa tuli puhetta tuosta nykimisestä. No nykihän se oikein mukavasti perinteiseen tyyliin. Omistaja oli ajatellut sen olevan vain ominaisuus.
                          Näin on. Mulla on ollut käytössä neljä 535dA:ta, joissa ainoastaan yksi ei ole nykinyt. Sekin joka ei nykimistä esiinny on tilastopoikkeamana ylivoimaisesti eniten ajettu - tosin vm. 2006, muut vanhempia.
                          BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
                          Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

                          .. plus sitten kaikkea muuta romua.

                          Comment

                          • tinke76
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 289
                            • Lempäälä

                            Emännällä kohta 200t menty e61 525da 7/06 ja se mitä minä sillä olen ajanut niin minkään asteista nykimistä ei ole ilmennyt.



                            F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by tinke76 View Post
                              Emännällä kohta 200t menty e61 525da 7/06 ja se mitä minä sillä olen ajanut niin minkään asteista nykimistä ei ole ilmennyt.
                              Eipä nyi täälläkään.... auto siis

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                JKL:n Laakkonen on etsinyt päivätolkulla vikaa 535d:n nykimiseen ja vaihtanut jopa laatikonkin siihen ja silti huollosta kysyessä sanovat että ei sellaista ole sattunut kohdalle. Auto nykii edelleen ja huoltoneuvoja on nollannut itseltään muistin monta kertaa työn jälkeen.

                                Autolla oli ajettu reilu 80 tkm kun nykiminen alkoi.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎