530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #601
    Originally posted by JSLA View Post
    Ok, siis näyttäisi siltä, että tuo conversiosofta päivitys tepsii tuohon 50-60km/h esiintyvään nykimiseen ja EGR rukkaus isomilla nopeuksilla esiintyvään nykimiseen...:think
    Mutta mitä näillä "korjataan"? Uutena näissä ei tuota nykimistä ole varmaankaan esiintynyt?
    Puututaanko nyt pelkkiin oireisiin eikä itse vikaan?

    Comment

    • JSLA
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 64
      • Oulu

      #602
      Originally posted by Hemi View Post
      Mutta mitä näillä "korjataan"? Uutena näissä ei tuota nykimistä ole varmaankaan esiintynyt?
      Puututaanko nyt pelkkiin oireisiin eikä itse vikaan?
      Niinpä, samaa olen miettinyt. Tarkoituksena on lienee saada asiakas pois huollosta (merkkihuollosta) ajatuksena, että se palaa takaisin kun ongemat tulevat uudelleen esiin...jonka jälkeen voi taas laskuttaa uudesta tutkimisesta/ korjaamisesta. Itseänikin kiinnostaa teknisesti, että mistä tuo nykimis ongelma johtuu? Varmimman tiedon/ratkaisun saisi munchenin kavereilta, mutta sinne ei oikein suoraa yhteyttä saa.
      F11 530 x-Drive -11
      Ex. E61 530 xd -06

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #603
        Originally posted by JSLA View Post
        Ok, siis näyttäisi siltä, että tuo conversiosofta päivitys tepsii tuohon 50-60km/h esiintyvään nykimiseen ja EGR rukkaus isomilla nopeuksilla esiintyvään nykimiseen...:think

        Ja ei merkitystä ollut utollakaa, minulla myös ohjelma päivitetty -08
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #604
          Originally posted by -Tapi View Post
          En nyt pane päätäni pantiki mutta väittäisin ettei EGR:ssa ole mitään lämmitymoodia tai edes tarkoitushakuista nesteiden lämmitystä. Pakokaasu palotapahtumassa pienentää palotapahtuman lämpöä, hidastaa liekkirintaman etenemistä, pienentää lämpökuormaa ja vähentää typen oksideja. Siksi EGR on olemassa ja siksi se ei tule ihan helpolla autoista poistumaankaan.
          Mutta, jos lämmitysmoodia ei ole, niin miksi kuitenkin tuon EGR:n toimintaan puuttumalla nykimiseen voidaan ajotilanteessa vaikuttaa?
          Senhän pitäisi olla kiinni koko ajan?
          Lisäksi nykimisongelmat ovat monilla pahimmillaan juuri kylmämä/moottorin lämmitysvaiheessa, eli silloin kun esilämmitysvaiheen kuvittelisi olevan toiminnassa?

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9160
            • Oulu

            #605
            EGR-arvon rukkauksella ei voi vaikuttaa, <15C jäähdytysnesteen lämpötilassa esiintyvään nykimiseen, koska silloin EGR:ää ei käytetä.

            DDE 6 EGR by WDS
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #606
              Originally posted by Clavurion View Post
              EGR-arvon rukkauksella ei voi vaikuttaa, <15C jäähdytysnesteen lämpötilassa esiintyvään nykimiseen, koska silloin EGR:ää ei käytetä.

              DDE 6 EGR by WDS
              Niinpä, mutta miksi se sitten vaikuttaa?

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9160
                • Oulu

                #607
                Originally posted by Hemi View Post
                Niinpä, mutta miksi se sitten vaikuttaa?
                Niin kenellä se on vaikuttanut noissa olosuhteissa ilmeneviin nykimisiin?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #608
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Niin kenellä se on vaikuttanut noissa olosuhteissa ilmeneviin nykimisiin?
                  Eikös se EGR arvon rukkaus ole aika monellakin vaikuttanut ainakin jonkin verran, kun esim.näitä keskusteluja kelaa taakseppäin?
                  Tämä on kuitenkin aika hämmentävää mikäli se ei toimi yli 15-asteen moottorilämpötiloissa lainkaan?

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    #609
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Eikös se EGR arvon rukkaus ole aika monellakin vaikuttanut ainakin jonkin verran, kun esim.näitä keskusteluja kelaa taakseppäin?
                    Tämä on kuitenkin aika hämmentävää mikäli se ei toimi yli 15-asteen moottorilämpötiloissa lainkaan?
                    EGR ei toimi alle 15 asteen lämmössä ja yli 105 asteen lämmössä.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #610
                      Originally posted by jartsa02 View Post
                      EGR ei toimi alle 15 asteen lämmössä ja yli 105 asteen lämmössä.
                      Ei kai se niinpäin ole? Vai onko?

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        #611
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Ei kai se niinpäin ole? Vai onko?
                        Eikös se näin oo, kun WDS:ssä lukee näin:

                        Exhaust gas recirculation is switched off when:

                        Coolant temperature ≤ 15 °C or ≥ 105 °C

                        elikkäs 15 - 105 välissä se toimii ..
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #612
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          EGR-arvon rukkauksella ei voi vaikuttaa, <15C jäähdytysnesteen lämpötilassa esiintyvään nykimiseen, koska silloin EGR:ää ei käytetä.

                          DDE 6 EGR by WDS
                          vai....

                          Originally posted by jartsa02 View Post
                          Eikös se näin oo, kun WDS:ssä lukee näin:

                          Exhaust gas recirculation is switched off when:

                          Coolant temperature ≤ 15 °C or ≥ 105 °C

                          elikkäs 15 - 105 välissä se toimii ..

                          Miten se nyt siis on?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7035
                            • Uusikaupunki

                            #613
                            Mitä Hemi sekoilet, samaahan noissa molemmissa lukee

                            Ei se ole lämmitin, siksi se noin toimii.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1846
                              • Kotona/Poissa

                              #614
                              Originally posted by Hemi View Post
                              vai....




                              Miten se nyt siis on?
                              ...siis noissa lainauksissahan on ihan selkeästi sanottu sama asia kahteen kertaan, vai mikä on epäselvää? Eli lämpöalue jossa laite toimii on 15...105 astetta, sen alueen ulkopuolella ei käytössä.

                              P.S. Cell ehti ensin...
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #615
                                Originally posted by Cell View Post
                                Mitä Hemi sekoilet, samaahan noissa molemmissa lukee

                                Ei se ole lämmitin, siksi se noin toimii.
                                Eli siis EGR nimenomaan toimii 15-105-asteen lämpötila-alueen sisällä?
                                Eli ymmärsin tämän Clavurion postin väärin, jossa väite oli että EGR ei toimi ajon aikana normaalilämpöisellä koneella?:

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                EGR-arvon rukkauksella ei voi vaikuttaa, <15C jäähdytysnesteen lämpötilassa esiintyvään nykimiseen, koska silloin EGR:ää ei käytetä.

                                DDE 6 EGR by WDS
                                Last edited by Hemi; 16-01-2010, 16:45.

                                Comment

                                Working...
                                X