530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SamppaBMW
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 21
    • Helsinki

    #1006
    Jep, mittakaava luiston osalta oli kyllä jo täys vitutus. Normivaihteella ajo tuntui jo rääkkäykseltä kierrosten ollessa siellä 1400-2000. Kuin olisi hullua kuskannut . Mutta kuten sanoin, vika on varmasti tullut jo pikkuhiljaa parin vuoden aikana...alussa noita pieniä nykäyksiä/tahmauksia ei varmasti edes huomaa...ja niihin hitto vie tottuu! Toi 120tkm oli asiantuntijan heitto keskimääräsestä mekatroniikan osien kestosta (voihan osien tuotantoerissäkin olla heittoja, jotka selittelee nämä eri ikäisten ja eri vaiheissa tulleet ongelmat)...siitä kun siellä joku alkaa porsimaan on aikaa ajella pikkuhiljaa kuluvan TC:n kanssa ajotyylistä ja viritysasteista riippuen x kilometriä...kunnes tajuaa loppupeleissä ajaneensa täydellä paskalla. Ja kun paskaa alkaa vaihtamaan nykimisen alkaessa, kokenut ostaja tajuaa (kun ei ole tottunut) että jotain tässä mättää.

    Öljyjä ei ole vaihdettu. Kato ikiöljyt , kuten tehdas kertoo, ne kestävät laatikon eliniän. Mulla se elinikä tais just tulla täys. Tiedä sitten johtuuko juuri öljyjen vaihtamattomuudesta vai paskoista mekatroniikka osista. Joka tapauksessa Recron kaverit antaa kirjallisen lausunnon jossa lukee, että öljyt vaihdettava 200tkm/5v päästä.
    ------------------------------------------------------
    sigpic

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #1007
      Kuulostaa pitkälle ajalle tuokin 5v/200tkm, yksillä öljyillä..

      Kiva kuitenkin että sulla auto pelaa. Moni taitaa luistoineen tai hummauksineen vaihdella nykyisin tai korjailla noita turbiineja sillä viis satasella, jännä ettei sit vika sillä oikeasti korjaannukaan..

      Siksi vähän innostuin, kun allaoleva auto on saman ikäinen, 216tkm ajettu..
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • SamppaBMW
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 21
        • Helsinki

        #1008
        Joo täällä pk seudulla ainakin pyytävät pelkistä TC vaihdoista suolasia...
        Ja saahan tuolla TC vaihdolla tuon vian piiloon hyväksi aikaa.

        Näin maalaisjärjellä ajateltuna kun mekatroniikassa pettää jokin osa, alkaa se antamaan tuolle TC:lle luistomahdollisuutta "enemmän" alakierroksilla. Hyvässä kunnossa oleva TC kestää pitkään, ennen kuin alkaa antamaan merkkejä (hummaus ym pykälän vaihtelu). Vaihteiston ohjaus on kuulemma yhteydessä helvetin moneen eri asiaan (boxiin) ja muuttamalla esim egr arvoja, saadaan alkanut hummaus piilloon (ei tunnu), mutta TC jatkaa kulumistaan. Samoin esim DPF:n poisto voi vaikuttaa ko asiaan. Vika ei poistu, mutta saadaan piilloon. Mulla TC oli kai jo niin helkkarin huonossa hapessa, ettei egr arvojen muutos enää piilottanut ongelmaa. Esim mulla tuo polttoprosessi joskus pari vuotta sitten alkoi tuntumaan kierroksissa ja nyt syksyllä oli kuin villiorin ohjaksissa polton mennessä päälle alakierroksilla. Nyt korjauksen jälkeen poltto vain kuului äänissä, ei muuta huomannut. Anna kun arvaan mLatvala..Eli sun TC ilmeisesti vielä ihan hyvässä kunnossa, kun sait piilotettua hummauksen polttoprosessin poistolla (jossa se varmasti jo tuntui). Ja mullahan toi hummaus alkoi vasta about 200tkm kohilla (pientä hummailua)...voi olla että mekatroniikan vika oli tullut jo esim 120tkm kohilla ja TC kesti oikkuilematta tuon 80 tkm. Villejä arvauksia, mutta tuo ZF kaveri kyllä kertoi tämän kaikkien kaikkeen vaikuttavien summan tuovan oman haasteensa ko vaihteiston saamiseksi säädylliseen kuntoon (kaikkien osa-alueiden tulee toimia moitteetta). Mm. selvitti sen helkkarin kivan "ominaisuuden" alkulähteen, joka tulee risteyksestä paikaltaan lähdettäessä ja kääntyessä...joku ihme ongelma vaihteiston ja luistoneston kommunikoinnissa, jolloin hitonmoinen viive vaihtaessa...jotenki noin se meni..

        Ja kun tuo mekatroniikka on alkanut oikkuilemaan saa TC:n kuulemma tuhottua nopeammin jos vetää perässä jotain painavaa...nämä eivät ole kuulemma vetoautoja. Ja jos on pakko olla tientukkeena joku jäähallin kokonen vaunu perässä, olisi hyvä käyttää sport puolta tai mielummin manuaalia kovilla kierroksilla. Näin välttyy pahimmalta TC luistolta..ja saa säästettyä edes hieman sen ikää. Tässä siis ohje tientukkojille
        ------------------------------------------------------
        sigpic

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #1009
          Itse olisin sitä mieltä,että hummaaminen johtuu suurelta osin noin yhden osan pettämisestä tai väsymisestä ts. joku esim. mersujen kyb venttiiliä vastaava osa. Laatikot on kuitenkin sen verran rakettitiedettä,että jos joku "laatikkoguru" sanoo,että pakko tehdä total rebuild,niin kukapa siinä sitten inttää vastaan... Se on niille bisnestä,ja maineen takiakin laatikko on pakko korjata niin että kestää mahdollisimman kauan.Todennäköisesti vika on kuitenkin suht. yksinkertainen.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #1010
            Sportilla ja manuaalilla ei käytetä koko turbiinilukkoa.

            Kaitpa se on hyvässä kunnossa, en ole tutkinut sen tarkemmin. Öljyt meni kuitenkin vaihtoon alle kahdessa sadassa ja siitäkin voin kyllä kertoa sinulle oman tarinan

            Meinaan sitä että tuhannen pari kolme, ehkä sen kolme, se laatikko toimii uusilla öljyillä erilailla, kuin ennen, mut tuon 3 tuhannen jälkeen, tulee laatikosta taas se sama entinen itsensä, niin hyvässä kuin huonossakin.

            Tuo risteysalueen vapaalle heitto ei mielestäni ole muutakuin tottumiskysymys, eihän noilla montaa tuhatta tarvitse ajaa kun sen osaa ottaa tuon kytkimen ensin vastaan, ennen isompia ryntäyksiä.

            Vag-comissahan on yksinkertasesti oma ruutunsa josta voi seurata luistoprosentteja sekä sen millon TC on päällä ja millon ei. Onkos Disseissä sama, kun en oo ikinä tutustunu siihen ohjelmaan..?

            Minun tekee nyt mieli kysyä, onko autolla ajettu jo yli se kolme tuhatta kilometriä total rebuildin jälkeen?

            Omaankiin laatikkoon kurkanneena, niin eikait tuo mekatroniikan vaihto ja turbiinin irroitus kovin raketti-tiedettä vielä edes ole, jos nuo on ne toimenpiteet jotka sinulle tehtiin?

            Totta kuitenkin sekin, ettei tehtaalle virtaa rahaa jos tehdään ikuisia laatikoita..

            Hätähuuto keskusteluun, Siekkinen linjoille!

            (ps. noilla vääntöjen kasvatteluillahan tuo on helppokin särkeä jos ihan ajattelematta d päällä vain survoo)
            Last edited by Mlatvala; 20-11-2012, 21:32.
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2335
              • Uusimaa

              #1011
              Ihan vakuuttavalta tuo RECRO vaikuttaa ainakin TÄMÄN videon perusteella. Melkein täytyy painaa mieleen jos joskus tulee laatikkorempan tarvetta.

              Joskus suomessakin asiat hoituu edullisesti. Itse vaihdatin entiseen 535dA-bemuuni juuri tuon ongelman vuoksi momentinmuuntimen. Uuden turbiinin tilasin Turusta JN Tradingilta (790 euroa) ja asennutin sen kesäloman mökkireissulla Kuopiossa BMW:n merkkihuollossa, Autotalo Hartikaisella. Vaihtotyöstä sovittiin etukäteen 300 euron urakka, ja uusista öljyistä veloittivat 150 euroa. Eli hieman reilulla tonnilla hoitui koko homma. Tosin tässä tapauksessa turbiinin vaihto ei tuonut asiaan mitään muutosta, vaan nyhtämiset ja nykimiset paikallistuivat puhtaasti DPF:n polttoihin. Niinpä DPF:n pesun, EGR-arvon muutoksen ja DPF:n vaihtovälin nollauksen jälkeen nykimiset vähenivät liki olemattomiin. Eikä kaverini, auton nykyinen omistaja ole raportoinut mistään nykimisistä myöskään jälkenpäin.
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • VESiX
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 407
                • Kehä 1

                #1012
                SamppaBMW:lle kiitokset hyvästä avauksesta forumilla! Recro taitaa tulla tutuksi vielä monelle tämän ketjun lukijalle...

                Tervetuloa mukana joukkoon Samppa!

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  #1013
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  ps. noilla vääntöjen kasvatteluillahan tuo on helppokin särkeä jos ihan ajattelematta d päällä vain survoo
                  Ilmeisesti BMW:n osalta fysiikan lait ei pidä paikkaansa,kun katselee millaisia vääntökäyriä noista diesel koneista otetaan heti kierrosten alkupäässä.Ei se vääntö pelkästään ole se mörkö,vaan vääntö ja pienet kierrokset,jotka aiheuttavat sen,että mekaaniset osat laatikoissa joituvat isommalla rasitukselle.

                  Mutta niin kuin todettu,kaiken saa rikki jos haluaa.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • SamppaBMW
                    Newbiemmer
                    • Oct 2012
                    • 21
                    • Helsinki

                    #1014
                    Kiitos VESiX lle joukkoon tummaan liittymistoivotuksista. Onhan tätä foorumia tullut selailtua jo pitkään ongelmien alkaessa... Ja kiitos kaikille kirjoittaneille aiheesta. Monta vinkkiä ja kikkaa tuli kokeiltua. Päätin kuitenkin liittyä joukkoon kirjoittelemaan kun saan auton kuntoon ja jaan mielelläni kokemukset, jotta moni muu välttyisi hulluuteen saakka vievästä vianetsinnästä

                    En ole todellakaan tee-se-itse miehiä näiden autojen kanssa ja mielenkiinto loppuu lyhyeen yleensä siinä vaiheessa kun mennään auton sähköisen sielun puolelle. Pakko luottaa asiansa osaaviin ihmisiin ja vain ajaa, sitä vartenhan nämä kärryt on kai tehty.

                    Olen exaustin kommentin kanssa täysin samaa mieltä. Vianhan ei tarvitse olla iso, jos se on päässä . Tässä se pää on saamieni ammattilaisten perusteella juuri tuo mekatroniikka ja siellä joku kikkare(et) joka säätelee tuota TC lukitusta. Hyväkuntoinen TC "sietää" ko hummauksen, niin ettei sitä huomaa. Kuitenkin ajan kanssa kuluttaa sitä ja kuluessaan alkaa jo tuntumaan ajossa. Totuus tämän hummailun lähteestä on kuitenkin laatikossa (tarkemmin mekatroniikan osassa), koska Recron vaihdettua sen jonkin kikkareen ja TC:n palasi autoni varmasti 100tkm taaksepäin. Eli vika poistui. Reimonds lupasi lähettää vielä meilillä perässä "description", mitä tehty ja mitä vaihdettu. Jospa tostä paljastuisi sitten tuo kuuluisa kikkare, joka tän saa aikaan...voihan se olla niin vitun yksinkertanen kikkare/vika, jotta pitävät sen liikesalaisuutena..

                    En ala väkästelemään kenenkään kanssa kun en näistä itse ymmärrä. Mielenkiintoinen kuitenkin tuo Mlatvalan kommentti, ettei lukitus ole päällä sport/manuaali asennossa...mulla loppupeleissä hummausta tapahtui kyllä noissakin asennoissa. Oliko TC sitten jo niin loppu ettei pitänyt...

                    Mlatvalan 3000km korjaus öljynvaihdolla kuulostaa myös mielenkiintoiselta. En ymmärrä miten se vaikuttaisi (ja vain tuon 3000 km)...ehkä se joku kikkare tai TC "tykkäs" hetken uusista öljyistä...tai jotain resetoitui..
                    Ja vastaus, että en ole vielä ajanut tuota 3tkm korjauksen jälkeen. Raportoin kyllä täällä. Tätä varten mulla on Recron kirjallinen lappu leimoineen ja allekirjotuksineen 100tkm/24kk. Ja jos sinne joutuu lähtemään 3tkm jälkeen maalautan auton paskanruskeaksi ja työnnän Vantaanjokeen
                    ------------------------------------------------------
                    sigpic

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      #1015
                      Originally posted by SamppaBMW View Post
                      Kiitos VESiX lle joukkoon tummaan liittymistoivotuksista. Onhan tätä foorumia tullut selailtua jo pitkään ongelmien alkaessa... Ja kiitos kaikille kirjoittaneille aiheesta. Monta vinkkiä ja kikkaa tuli kokeiltua. Päätin kuitenkin liittyä joukkoon kirjoittelemaan kun saan auton kuntoon ja jaan mielelläni kokemukset, jotta moni muu välttyisi hulluuteen saakka vievästä vianetsinnästä

                      En ole todellakaan tee-se-itse miehiä näiden autojen kanssa ja mielenkiinto loppuu lyhyeen yleensä siinä vaiheessa kun mennään auton sähköisen sielun puolelle. Pakko luottaa asiansa osaaviin ihmisiin ja vain ajaa, sitä vartenhan nämä kärryt on kai tehty.

                      Olen exaustin kommentin kanssa täysin samaa mieltä. Vianhan ei tarvitse olla iso, jos se on päässä . Tässä se pää on saamieni ammattilaisten perusteella juuri tuo mekatroniikka ja siellä joku kikkare(et) joka säätelee tuota TC lukitusta. Hyväkuntoinen TC "sietää" ko hummauksen, niin ettei sitä huomaa. Kuitenkin ajan kanssa kuluttaa sitä ja kuluessaan alkaa jo tuntumaan ajossa. Totuus tämän hummailun lähteestä on kuitenkin laatikossa (tarkemmin mekatroniikan osassa), koska Recron vaihdettua sen jonkin kikkareen ja TC:n palasi autoni varmasti 100tkm taaksepäin. Eli vika poistui. Reimonds lupasi lähettää vielä meilillä perässä "description", mitä tehty ja mitä vaihdettu. Jospa tostä paljastuisi sitten tuo kuuluisa kikkare, joka tän saa aikaan...voihan se olla niin vitun yksinkertanen kikkare/vika, jotta pitävät sen liikesalaisuutena..

                      En ala väkästelemään kenenkään kanssa kun en näistä itse ymmärrä. Mielenkiintoinen kuitenkin tuo Mlatvalan kommentti, ettei lukitus ole päällä sport/manuaali asennossa...mulla loppupeleissä hummausta tapahtui kyllä noissakin asennoissa. Oliko TC sitten jo niin loppu ettei pitänyt...

                      Mlatvalan 3000km korjaus öljynvaihdolla kuulostaa myös mielenkiintoiselta. En ymmärrä miten se vaikuttaisi (ja vain tuon 3000 km)...ehkä se joku kikkare tai TC "tykkäs" hetken uusista öljyistä...tai jotain resetoitui..
                      Ja vastaus, että en ole vielä ajanut tuota 3tkm korjauksen jälkeen. Raportoin kyllä täällä. Tätä varten mulla on Recron kirjallinen lappu leimoineen ja allekirjotuksineen 100tkm/24kk. Ja jos sinne joutuu lähtemään 3tkm jälkeen maalautan auton paskanruskeaksi ja työnnän Vantaanjokeen
                      Minä olisin odotellut sitä siekkistä linjoille, tai haponkestävän pakoputken kubblamiestä..

                      Kun noista zfstä ei ole tainnut ihmeesti mennä noita mekatroniikka yksiköitä, toisin kuin vaikka GM laatikoista. Mutta tokihan nekin varmaan ovat kuluvia +se että mitä sieltä on uusiksi laitettu, tuskin kaikkea kuitenkaan, tai sit sen vaihtaminen on jo niin yksinkertaista että suotta kait noita purkamaan alkaa millään kirurgien pöydällä.

                      Mielenkiintoista se on minunkin mielestä ettei sportilla tai manuaalilla ole turbiinilukkoa käytössä, itsekään kun en laatikoista mitään ymmärrä, niin ilmeisesti kuitenkin ne vaihteet on vain mahdollista kytkeä yksitellenkin päälle, käyttämättä tuota lukkoa, onhan tuolla noita kytkinpakkoja jos jonnin verran purkukuvista päätellen..

                      Ja edelleen, minunkin auto hummasi ennen dpfn poistoa, ainakin polton päällä ollessa. Sekä teki sitä hummausta, että kierrokset vilisi sata tai kaksi sataa ylös alas motarivauhdeissa vakkaripäällä ajaessa.

                      Se uusi öljy nyt on sen verran jäykempää hetken alkuun että se kyllä muuttaa laatikon toimintaa, mut nopeasti se kuluu vanhaksi sekin, sekoittuu entisiin ja ohenee. Tuo muutama tuhat sitä lukon nopeutta vaihtojen nopeutta ynnämuuta risteys alueen erilaista käyttäytymistä kyllä riittää.

                      Elä hyvä mies työnnä sitä vantaanjokeen, olis tarkotus tulla ens kesänä vonkaamaan sinne niitä herkullisia ja puhtaan raikkaan ulkoilman kirjolohia, just kun tuntuis että edelliset kakkakikkareet sieltä olis jo huuhtoutuneet
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • SamppaBMW
                        Newbiemmer
                        • Oct 2012
                        • 21
                        • Helsinki

                        #1016
                        HAH!! Jos ei kerran saa Vantaanjokea paskottaa ni tuon sen sit sinne teidän naapuriin Talvivaaran saostusaltaaseen...täyssinkitykseen
                        ------------------------------------------------------
                        sigpic

                        Comment

                        • Mik@
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1413
                          • Nurmes

                          #1017
                          ^Kun ajat tästä ohi niin minä voin ottaa jotain varaosia ensin Tai mieluummin koko auton. Sori OT.
                          E61 520Da

                          Comment

                          • VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

                            #1018
                            Originally posted by Mlatvala View Post

                            Kun noista zfstä ei ole tainnut ihmeesti mennä noita mekatroniikka yksiköitä, toisin kuin vaikka GM laatikoista.
                            Tässä olisi 19 sivun ketju mekatroniikka ongelmista:


                            En ole 545i asiantuntija, mutta eikös niissäkin ole sama ZF:n laatikko kuin 530d:ssä?

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Mielenkiintoista se on minunkin mielestä ettei sportilla tai manuaalilla ole turbiinilukkoa käytössä, itsekään kun en laatikoista mitään ymmärrä, niin ilmeisesti kuitenkin ne vaihteet on vain mahdollista kytkeä yksitellenkin päälle, käyttämättä tuota lukkoa, onhan tuolla noita kytkinpakkoja jos jonnin verran purkukuvista päätellen..
                            Tässähän ei ole mitään päätä eikä häntää Mode on toteutettu sähköisesti, ei mekaanisesti. Sport moodi ei tee mitään muuta kuin pitää laatikkoa yhtä pykälää normaalia pienemmällä. Manuaalilla voit pyytää tiettyä vaihdetta. Jos se sopii vaihteiston ajatuksiin, niin pyydetty pykälä laitetaan päälle, mutta automatiikka on koko ajan pelissä ja vaihtaa tarvittaessa pienemmälle tai isommalle. Ei nämä moodit vaikuta mitenkään mekaanisesti turbiiniin tai lukitukseen. Turbiini on varmasti koko ajan mukana ja se lukitaan joka vaihteella ja heti kuin mahdollista. Paitsi jos laatikko rikki... Rikkinäisellä vaihteistolla sport modella ongelma tuntuu pienemmältä, koska sillä ajetaa enemmän kierroksilla ja normaalimoodilla taas enemmän väännöllä.

                            Tätä voi jokainen zf6hp19/26:n omistaja kokeilla omalla autollaan. Aja eri moodeilla rauhallisesti kiihdytellen ja hidastellen ja mieti tuntuvatko vaihdot samanlaisilta.
                            Last edited by VESiX; 21-11-2012, 17:13. Reason: täydennystä

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              #1019
                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Se uusi öljy nyt on sen verran jäykempää hetken alkuun että se kyllä muuttaa laatikon toimintaa, mut nopeasti se kuluu vanhaksi sekin, sekoittuu entisiin ja ohenee. Tuo muutama tuhat sitä lukon nopeutta vaihtojen nopeutta ynnämuuta risteys alueen erilaista käyttäytymistä kyllä riittää.

                              Tuo voi hyvin pitää paikkansa, mutta oliko öljynvaihdon jälkeen myös laatikon adaptaatiot nollattu? Itsellä pääkaupunkiseudun liikenne alle 35kmh keskinopeuksilla tuo tyypillisen toiminnan takas about juuri tuon 3tkm jälkeen ja nollaamalla inpalla saa taas kohtuullisesti toimivan laatikon.

                              Itsellä menossa parin viikon päästä öljynvaihtoon (ravenol) joten saa nähdä kuinka itselle käy. Veikkaan ettei juuri muutu mutta kokeillaan kun vaiva ei kovin paha itsellä ole, mitä nyt tää on ehkä huonoin koskaan ajamani automaattilaatikko, mutta se on kai (taas) E60 ominaisuus...

                              Oletteko katselleet turbiinin lukitusta salavalikosta? Sieltä kun kaivaa kierrosluvun esiin niin itsellä ainakin havaitsee onko turbiini lukossa. Jos ajaa normaalisti suoraa tietä tai motaria vakkari päällä niin jos turbiini ei ole kunnolla lukittunut vaihtuvat kierrosluvun kaksi viimeistä numeroa villisti. Sitten tasaisella nopeasti sport päälle niin että tiputtaa lukon ja vaihtaa pienemmälle ja sit taas takas D:lle niin tämän jälkeen vain viimeinen luku vaihtelee ja sekin rauhallisesti.

                              Onko joku jo jaksanut kaivaa jostain mikä ohjaa turbiinin lukituskanavan painetta? Leikkauskuvassa tuo kanava näkyy selvästi mutta en löydä mikä sitä ohjaa.
                              Last edited by jokes911; 21-11-2012, 21:34. Reason: lisäys + typo
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #1020
                                Itsehän mää ne vaihdoin. Enkä nollannut mitään arvoja.

                                Ei siinä varmaan mitään järkeä olekaan, näin se malax vaan aikanaan jostain bmwn salaisista kirjoista asian tänne linkitti.
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X