memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    Originally posted by e46touring View Post
    Onkohan minun WDS aikansa elänyt tämän Y 13864 kohdalta
    kun siinä lukee X2412 kohdalla pinni 31
    VAI Olenko tutkimassa väärää systeemiä ??
    laitetaan nyt vielä selvennykseks, että auto on 5/2006

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by e46touring View Post
      Onkohan minun WDS aikansa elänyt tämän Y 13864 kohdalta
      kun siinä lukee X2412 kohdalla pinni 31
      VAI Olenko tutkimassa väärää systeemiä ??
      My bad. PIN 31 on oikea. Puusilmä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by Shappire View Post
        Mikä on
        • Power to map thermostat > 90% (only DME)

        Onko tällainen vm. 2008 E61 525DA:ssa?
        Vain bensakoneisissa (DME). Kun konetta käsketään, lämpövastus huijaa termostaattia laskemaan koneen lämpöjä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • k0rppi
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 784
          • Varkaus

          Originally posted by Clavurion View Post
          My bad. PIN 31 on oikea. Puusilmä.
          onkos tuo 8 pinni oikein? wds kuva bmw-planetissa näyttää, että pinni 9 olis kuitenkin se mistä virta lähtee kulkemaan ja tuo pinni 8 on sitte flektille?

          Comment

          • K70
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 503
            • Vantaa

            Originally posted by Rahu View Post
            Minusta jotenkin on alkanut tuntua siltä että BEHR on maksanut BMW:lle siitä että jättävät lämpömittarin pois jotta "paskalaatu" ei tule kaikille esille ja voivat täten jatkaa paskojensa valmistamista..
            Taitaa olla varsinainen sylttytehdas tuo valmistaja.
            Eikös saman valmistajan syylärit ole laskenut vedet ja automaattilaatikon öljyt sekaisin korroosion takia E-Mersuissa vm.03 alkaen.
            Tosin Meseen taisi tulla muutaman vuoden jälkeen toisen valmistajan syyläri.
            S212, E350CDI, -11

            Comment

            • uijui
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 172
              • suomi

              Originally posted by K70 View Post
              Taitaa olla varsinainen sylttytehdas tuo valmistaja.
              Eikös saman valmistajan syylärit ole laskenut vedet ja automaattilaatikon öljyt sekaisin korroosion takia E-Mersuissa vm.03 alkaen.
              Tosin Meseen taisi tulla muutaman vuoden jälkeen toisen valmistajan syyläri.
              behr, valeo, bosch, samaa paskaa eri paketissa. Jos osassa lukee vaikka denso, se voi toimia. E91:sen lämmityslaite on denson tekemä....

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by k0rppi View Post
                onkos tuo 8 pinni oikein? wds kuva bmw-planetissa näyttää, että pinni 9 olis kuitenkin se mistä virta lähtee kulkemaan ja tuo pinni 8 on sitte flektille?
                Pitäis olla oikein, kun vielä uudestaan katoin. Sinänsä tuolla jännitesyötöllä nyt ei ole niin nuukaa, mistä sen ottaa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Pitäis olla oikein, kun vielä uudestaan katoin. Sinänsä tuolla jännitesyötöllä nyt ei ole niin nuukaa, mistä sen ottaa.
                  jeespoks! 15. päivä sitten ostetaan uutta sähköosaa

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    Originally posted by Jolli View Post
                    Itsellänihän kyseessä nyt siis 2 eri autoa, 330D ja 535Da.
                    330D lämpenee sinne 83asteen nurkille ja sisään tulee kyllä lämmintäkin ilmaa, hivenen hitaasti vain, mutta sekin tokenee EGR termarin vaihdolla varmaan.

                    535DA ei kuumaa anna sisälle, joten se on kriittisempi. Laatikon lämmönvaihdin vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta, mutta ei vieläkään anna mielestäni riittävän nopeasti riittävän kuumaa, joten pistetään kuntoon
                    535DA sai uuden EGR-termarin tänään. Hämmästys oli suuri kun salavalikosta katsoi jäähdytysnesteen lämpötiloja 20km ajon jälkeen, 53astetta

                    Noh, EGR-termari heitetty kuikkaan ja uusi tilalle, ilmaus ja 20km lenkki, nyt lämmöt jo 75 (max 77) astetta, eli oikeaan suuntaan mennään, seuraavaksi päätermarin vaihto, jos ne lämmöt sitten kipuaisi tonne +90asteesen

                    Muutama kuva tuli otettua EGR-termarin vaihdosta ja ajattelin siitä DIY-ohjeen tehdä, mikäli jollakin on kiinnostusta ja tarvetta?
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • puerco
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1135
                      • Espoo

                      Tänään vaihtui kumpikin termari ja nyt "valkoraitaviiva" nousee mittaristossa sinne 4600RPM paikkeille. Tulee lämmintä ilmaa ja kulutuskin laski vaivaisen 1,5L tuossa 50km matkalla.. tätä pitää alkaa seuraamaan.

                      Polttokin meni heti päälle huollosta pois ajaessa. (eikä nuutumista tuntunut enää 3000RPM kohdilla)
                      MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                      https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                      https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                      IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                      Comment

                      • Jolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2556
                        • Virolahti

                        Originally posted by puerco View Post
                        Tänään vaihtui kumpikin termari ja nyt "valkoraitaviiva" nousee mittaristossa sinne 4600RPM paikkeille. Tulee lämmintä ilmaa ja kulutuskin laski vaivaisen 1,5L tuossa 50km matkalla.. tätä pitää alkaa seuraamaan.

                        Polttokin meni heti päälle huollosta pois ajaessa. (eikä nuutumista tuntunut enää 3000RPM kohdilla)
                        Itselläkin lämmöt mittariston mukaan 4600-4700, mutta salavalikosta tosiaan alta 80asteiset vielä, eli tarkista myös itse paljon ne oikeasti on ja termareita vaihtelemaan sitten lisää
                        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                        PM tavoittaa, puhelimella ei.

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by Jolli View Post
                          Itselläkin lämmöt mittariston mukaan 4600-4700, mutta salavalikosta tosiaan alta 80asteiset vielä, eli tarkista myös itse paljon ne oikeasti on ja termareita vaihtelemaan sitten lisää
                          Eikös lämmöt ole joitain 65 C, kun se rajoitin jo nousee siihen 4600 RPM seutuville.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Jolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 2556
                            • Virolahti

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Eikös lämmöt ole joitain 65 C, kun se rajoitin jo nousee siihen 4600 RPM seutuville.
                            Enemmin tuli tarkkailtua niitä lämpöjä valikon kautta tosiaan, 75astetta oli ja olet oikeassa, kyllä ne yli 4600 RPM oli varmaan 4700-4800 olisi oikeat lukemat
                            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                            PM tavoittaa, puhelimella ei.

                            Comment

                            • puerco
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1135
                              • Espoo

                              Originally posted by Jolli View Post
                              Itselläkin lämmöt mittariston mukaan 4600-4700, mutta salavalikosta tosiaan alta 80asteiset vielä, eli tarkista myös itse paljon ne oikeasti on ja termareita vaihtelemaan sitten lisää
                              Mitäs termareita nyt vielä EGR ja päätermarin lisäksi pitäs vaihtaa ? Kyllä ainakin KUUMAA pukkaa sisälle. Pitää kurkkia salavalikkoa vaikka huomenissa.
                              MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                              https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                              https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                              IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Jolli View Post
                                Enemmin tuli tarkkailtua niitä lämpöjä valikon kautta tosiaan, 75astetta oli ja olet oikeassa, kyllä ne yli 4600 RPM oli varmaan 4700-4800 olisi oikeat lukemat
                                Pitää myös huomata että 535d kiertää pidemmälle ja "lämpömittarin asteikko" laskee "alemmas" kuin muissa, eli onko siellä nyt kolme vai neljä viivaa enää kun ollaan tuolla 90ºc huiteissa. MUTTA pysyy myös siellä vaikka lämpö laskisikin välillä alle 80ºc, vaikka pysähdyksissä tms.
                                Eli ei siihenkään ole niin luottamista, ja ettei joku vaihtele 530d:hen puolta moottoria kun "rajoitin asteikko" on vieläkin alle 4900..

                                Originally posted by puerco View Post
                                Mitäs termareita nyt vielä EGR ja päätermarin lisäksi pitäs vaihtaa ? Kyllä ainakin KUUMAA pukkaa sisälle. Pitää kurkkia salavalikkoa vaikka huomenissa.
                                Laatikon lämmönvaihdin, mutta katso nyt tosiaan ne lämmöt ensin. Sen verran arvokas osa vielä ettei kannata enää mennä "varmuudeksi" vaihtelemaan.
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X