memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uijui
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 172
    • suomi

    Originally posted by Cell View Post
    Mitään ei tartte tukkia keulalta, eikä oikeastaan saakkaan. Pakkasesta huolimatta lämmintä riittää ja rätit saa jäädä vagien/citikoiden jne keuloille.

    Termarit ja lämmöt kaikissa samat näissä dieseleissä.

    Koneen termarit on "rinnakkain kytketty", yhdenkin vuoto aiheuttaa lämpöjen putoamisen. Siksi se laatikon lämmönvaihtimen termarikin pudottaa lämpöjä, vuotaessaan ohi syylarille.
    Ei kai moottorin suojaaminen ajoviimalta mitään haittaa. Siis suoja syylärin takapuolella, moottorin edessä.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7035
      • Uusikaupunki

      Originally posted by uijui View Post
      Ei kai moottorin suojaaminen ajoviimalta mitään haittaa. Siis suoja syylärin takapuolella, moottorin edessä.
      Jolla saavutat mitä?

      Poistat viskon, vetelet nippusiteitä ettei vaan mikään liikkuva ota kiinni pahviviritelmiin, toivot ettei viima revi pahvia pakosarjaan jne. Tämän jälkeen voidaan taas palata kysymykseen, mitä tällä saavutat. No et yhtään mitään, paitsi ehkä hyvän mielen tehtyäsi yhden Pirkka-niksin lisää autoon.

      edit: ach so, unohdin tosiaan ettei oo viskoa noissa.
      Last edited by Cell; 15-11-2010, 22:06.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3121
        • Välisuomi

        Originally posted by Cell View Post
        Poistat viskon
        Ei oo viskoa E60/61:ssa.. Mutta samaa mieltä, typerää olisi käyttää pahveja.
        ---

        Comment

        • uijui
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 172
          • suomi

          Originally posted by Cell View Post
          Jolla saavutat mitä?

          Poistat viskon, vetelet nippusiteitä ettei vaan mikään liikkuva ota kiinni pahviviritelmiin, toivot ettei viima revi pahvia pakosarjaan jne. Tämän jälkeen voidaan taas palata kysymykseen, mitä tällä saavutat. No et yhtään mitään, paitsi ehkä hyvän mielen tehtyäsi yhden Pirkka-niksin lisää autoon.

          edit: ach so, unohdin tosiaan ettei oo viskoa noissa.
          Itseasiassa pistin semmosen E91 nelosdieseliin. Tosin kovaa uretaanilevyä, ei pelkoa että lähtisi kävelemään. Voitan sen, että konetila pysyy tasalämpöisempänä. Äänikin hiljeni Ensimmäinen pirkkaniksi tuossa autossa kyllä tähän mennessä.

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            Vaihdoin viikonloppuna ensin perjantaina EGR-termostaatin.
            Lämmöt ennen vaihtoa ja vaihdon jälkeen pyöri 50-67 asteessa näillä keleillä. Eli ei vaikutusta.

            Lauantaina vaihdoin päätermostaatin, jonka jälkeen nesteenlämmöt nousi aiempaa ylemmäs. Kotiin 40km ja lämmöt 87-92 astetta. Jippii!!!

            Seuraavana päivänä 2x40km ja tänään 40km ja lämmöt 65-75 astetta.
            Nyt kyllä vähän ihmetyttää, että mitä ihmettä tuolla oikein tapahtuu? :think

            No DPF tuli myös viikonloppuna poistettua, joten ei tarvi regeneroinneista pitää huolta. Taitaa toi dieseli vaan toimia parheiten siellä +80 asteen lämmöissä muutenkin, joten sikäli olis mukava saada lämmöt "oikeiksi".:think
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • mattipuh
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 150
              • Espoo, Finland

              koetin itse lisäpahvia syylärin edessä, ja nosti lämpöjä liikaa - keikkuivat 100'C tietämillä. eli ei tuo pahvi ole hyvä ratkaisu. ehkä osittain voisi peittää kovilla pakkasilla, mutten usko että vaikuttaa paljon koneen lämpenemiseen.
              Matti
              E61 530DA (2005)

              Comment

              • k0rppi
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 784
                • Varkaus

                air flap control olis ihan hyvä vaihtoehto tuon pahvin tilalle. asentaminen vaan oottaa, että jostain kautta saa tiedon mitenkä tuo pitäs kytkee.

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Koitin lukea topicin läpi muttei osunut silmiin, että onko kukaan vaihtanut itse tuota lämmönvaihdinta?
                  Ilmeisesti alakautta lähtee, pitääköö paljonkin purkaa ja äheltää? Kusee tietysti laatikko-öljyt ja jäähdytinesteet sopivaksi keitoksi rintataskuun?

                  Tai vaihtoehtoisesti mitä porukka on maksanut ko. operaatiosta merkkiliikkeeseen?

                  nimim. eilen pää & egr -termarit vaihtanut eikä merkittävää parannusta lämpöihin..
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • mukkis
                    Newbiemmer
                    • May 2007
                    • 9
                    • Kankaanpää

                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Koitin lukea topicin läpi muttei osunut silmiin, että onko kukaan vaihtanut itse tuota lämmönvaihdinta?
                    Ilmeisesti alakautta lähtee, pitääköö paljonkin purkaa ja äheltää? Kusee tietysti laatikko-öljyt ja jäähdytinesteet sopivaksi keitoksi rintataskuun?

                    Tai vaihtoehtoisesti mitä porukka on maksanut ko. operaatiosta merkkiliikkeeseen?

                    nimim. eilen pää & egr -termarit vaihtanut eikä merkittävää parannusta lämpöihin..
                    Sama juttu 525da -06. Egr-termari ja päätermari vaihdettu. Lämpötila ennen vaihtoa 65-71 ja jälkeen 71-75. Täytyy varmaan ottaa se kolmaskin käsittelyyn...kiinnostaa kans tietää mitä maksaa merkkiliikkeessä.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Koitin lukea topicin läpi muttei osunut silmiin, että onko kukaan vaihtanut itse tuota lämmönvaihdinta?
                      Ilmeisesti alakautta lähtee, pitääköö paljonkin purkaa ja äheltää? Kusee tietysti laatikko-öljyt ja jäähdytinesteet sopivaksi keitoksi rintataskuun?
                      Onnistuu kyllä autotallin lattialla tunkattunakin. Pääosin irtoaa alakautta. Lämmönvaihdin on ruuvattuna lohkon kylkeen ja muutamalle ruuville on hankala päästä alakautta, yläkautta onnistuu käsikopelolla. Nestelinjat voi puristaa linttaan, niin nesteitä ei tyhjene paljoa. Tomaatin öljyä sieltä tulee vain pieni liru, alle 1 dl.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Onnistuu kyllä autotallin lattialla tunkattunakin. Pääosin irtoaa alakautta. Lämmönvaihdin on ruuvattuna lohkon kylkeen ja muutamalle ruuville on hankala päästä alakautta, yläkautta onnistuu käsikopelolla. Nestelinjat voi puristaa linttaan, niin nesteitä ei tyhjene paljoa. Tomaatin öljyä sieltä tulee vain pieni liru, alle 1 dl.
                        Hyvä, kiitoksia!
                        Ostamme siis pelkän vaihtimen, ja jäämme tunkin varassa olevan auton alle rahan kiilto silmissä
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Onnistuu kyllä autotallin lattialla tunkattunakin. Pääosin irtoaa alakautta. Lämmönvaihdin on ruuvattuna lohkon kylkeen ja muutamalle ruuville on hankala päästä alakautta, yläkautta onnistuu käsikopelolla. Nestelinjat voi puristaa linttaan, niin nesteitä ei tyhjene paljoa. Tomaatin öljyä sieltä tulee vain pieni liru, alle 1 dl.
                          No mistäs sen lämmönvaihtimen saa halvimmalla...
                          Ja tarviiko niitä laatikkoöljyjen piuhoja "litistää"?
                          Ts. selviääkö ilman laatikköljyjen lisäystä?
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            No mistäs sen lämmönvaihtimen saa halvimmalla...
                            Ja tarviiko niitä laatikkoöljyjen piuhoja "litistää"?
                            Ts. selviääkö ilman laatikköljyjen lisäystä?
                            Merkkiliikkeessä oli ovh ~230€ kun äsken pistin tilaukseen, täytyy vielä perjantaina tinkiä paikanpäällä.
                            Vaihtotyöstä olisivat ottaneet 170€ kun huvikseni kysäisin ... Tuolla hinnalla jo mielellään vaihtaa itse ja ostaa muutamat letkupuristemet, niille kun on varmasti käyttöä muulloinkin.

                            Ei varmaan tarvi loodan letkuja litistellä, pystyykökään jos ovat hydrauliletkua tms?
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Ei varmaan tarvi loodan letkuja litistellä, pystyykökään jos ovat hydrauliletkua tms?
                              Ei tarvi, eikä varmaan pystykään, ainakaan helposti.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Matson^ View Post
                                ostaa muutamat letkupuristemet, niille kun on varmasti käyttöä muulloinkin.
                                Itse hommasin pitkäleukaiset lukkopihdit, ne ovat tasaiset ja niille lienee käyttöä useammin kuin varsiniaisille letkupihdeille jotka tuntuu olevan aika lelut...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X