Originally posted by Cell
View Post
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by uijui View PostEi kai moottorin suojaaminen ajoviimalta mitään haittaa. Siis suoja syylärin takapuolella, moottorin edessä.
Poistat viskon, vetelet nippusiteitä ettei vaan mikään liikkuva ota kiinni pahviviritelmiin, toivot ettei viima revi pahvia pakosarjaan jne. Tämän jälkeen voidaan taas palata kysymykseen, mitä tällä saavutat. No et yhtään mitään, paitsi ehkä hyvän mielen tehtyäsi yhden Pirkka-niksin lisää autoon.
edit: ach so, unohdin tosiaan ettei oo viskoa noissa.Last edited by Cell; 15-11-2010, 22:06.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJolla saavutat mitä?
Poistat viskon, vetelet nippusiteitä ettei vaan mikään liikkuva ota kiinni pahviviritelmiin, toivot ettei viima revi pahvia pakosarjaan jne. Tämän jälkeen voidaan taas palata kysymykseen, mitä tällä saavutat. No et yhtään mitään, paitsi ehkä hyvän mielen tehtyäsi yhden Pirkka-niksin lisää autoon.
edit: ach so, unohdin tosiaan ettei oo viskoa noissa.Ensimmäinen pirkkaniksi tuossa autossa kyllä tähän mennessä.
Comment
-
-
Vaihdoin viikonloppuna ensin perjantaina EGR-termostaatin.
Lämmöt ennen vaihtoa ja vaihdon jälkeen pyöri 50-67 asteessa näillä keleillä. Eli ei vaikutusta.
Lauantaina vaihdoin päätermostaatin, jonka jälkeen nesteenlämmöt nousi aiempaa ylemmäs. Kotiin 40km ja lämmöt 87-92 astetta. Jippii!!!
Seuraavana päivänä 2x40km ja tänään 40km ja lämmöt 65-75 astetta.
Nyt kyllä vähän ihmetyttää, että mitä ihmettä tuolla oikein tapahtuu?:think
No DPF tuli myös viikonloppuna poistettua, joten ei tarvi regeneroinneista pitää huolta. Taitaa toi dieseli vaan toimia parheiten siellä +80 asteen lämmöissä muutenkin, joten sikäli olis mukava saada lämmöt "oikeiksi".:think///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Koitin lukea topicin läpi muttei osunut silmiin, että onko kukaan vaihtanut itse tuota lämmönvaihdinta?
Ilmeisesti alakautta lähtee, pitääköö paljonkin purkaa ja äheltää? Kusee tietysti laatikko-öljyt ja jäähdytinesteet sopivaksi keitoksi rintataskuun?
Tai vaihtoehtoisesti mitä porukka on maksanut ko. operaatiosta merkkiliikkeeseen?
nimim. eilen pää & egr -termarit vaihtanut eikä merkittävää parannusta lämpöihin..| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostKoitin lukea topicin läpi muttei osunut silmiin, että onko kukaan vaihtanut itse tuota lämmönvaihdinta?
Ilmeisesti alakautta lähtee, pitääköö paljonkin purkaa ja äheltää? Kusee tietysti laatikko-öljyt ja jäähdytinesteet sopivaksi keitoksi rintataskuun?
Tai vaihtoehtoisesti mitä porukka on maksanut ko. operaatiosta merkkiliikkeeseen?
nimim. eilen pää & egr -termarit vaihtanut eikä merkittävää parannusta lämpöihin..
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostKoitin lukea topicin läpi muttei osunut silmiin, että onko kukaan vaihtanut itse tuota lämmönvaihdinta?
Ilmeisesti alakautta lähtee, pitääköö paljonkin purkaa ja äheltää? Kusee tietysti laatikko-öljyt ja jäähdytinesteet sopivaksi keitoksi rintataskuun?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnnistuu kyllä autotallin lattialla tunkattunakin. Pääosin irtoaa alakautta. Lämmönvaihdin on ruuvattuna lohkon kylkeen ja muutamalle ruuville on hankala päästä alakautta, yläkautta onnistuu käsikopelolla. Nestelinjat voi puristaa linttaan, niin nesteitä ei tyhjene paljoa. Tomaatin öljyä sieltä tulee vain pieni liru, alle 1 dl.
Ostamme siis pelkän vaihtimen, ja jäämme tunkin varassa olevan auton alle rahan kiilto silmissä| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnnistuu kyllä autotallin lattialla tunkattunakin. Pääosin irtoaa alakautta. Lämmönvaihdin on ruuvattuna lohkon kylkeen ja muutamalle ruuville on hankala päästä alakautta, yläkautta onnistuu käsikopelolla. Nestelinjat voi puristaa linttaan, niin nesteitä ei tyhjene paljoa. Tomaatin öljyä sieltä tulee vain pieni liru, alle 1 dl.
Ja tarviiko niitä laatikkoöljyjen piuhoja "litistää"?
Ts. selviääkö ilman laatikköljyjen lisäystä?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo mistäs sen lämmönvaihtimen saa halvimmalla...
Ja tarviiko niitä laatikkoöljyjen piuhoja "litistää"?
Ts. selviääkö ilman laatikköljyjen lisäystä?
Vaihtotyöstä olisivat ottaneet 170€ kun huvikseni kysäisin... Tuolla hinnalla jo mielellään vaihtaa itse ja ostaa muutamat letkupuristemet, niille kun on varmasti käyttöä muulloinkin.
Ei varmaan tarvi loodan letkuja litistellä, pystyykökään jos ovat hydrauliletkua tms?| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostEi varmaan tarvi loodan letkuja litistellä, pystyykökään jos ovat hydrauliletkua tms?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View Postostaa muutamat letkupuristemet, niille kun on varmasti käyttöä muulloinkin.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment