memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mlatvala
    replied
    Mä en ymmärtänyt mistä sen öljyletkujen pultin olisi saanut irti, niin irrotin laatikon päästä molemmat letkut.

    Sopivat tulpat tulevatkin uuden termarin mukana, laatikkoon +irrotettuihin letkuihin.

    Vähän sitä öljyä tosiaan sieltä noin tuli, tosin kaverin tarvitsi vaihtoon kun piti pitää niitä tulppia noissa öljykiertoletkuissa..

    Sitä ihmettelin itsekin, että joku 4-5kilometrin ajomatka, ja auto on jo 88 astetta. Mitenkähän pitkään tuo onkaan ollut jo rikki

    Aikaa tais mennä tunti, tai kymmenen minuuttia yli..




    Leave a comment:


  • creative 22
    replied
    No niin, ko.kikkare olis nyt vaihdettu, eipä tuo nyt mikään paha homma ollu, yläpuolen kiinnityspultti ja öljyputkien pultti vähän hankalassa paikassa muuten aika simppeli homma.Öljyä lirahti noin desin verran (keula oli ylhäällä), neesut tyhjättiin suosista kun ei ollut kunnon letkupihtejä.Uusi paikalleen ja sitten vanhan suolistus, selvästi oli ne "männän helmat" syöpyneet ja ihan puhaltamalla suhisi vesipuoli läpi, uusi oli samassa testissä täysin tiivis.
    Foorumitietoon luottaen öljyä ei lisätty vaihteistoon, eikä olisi ollutkaan mitä lisätä


    Käsittääkseni öljy kiertää tuolla vapaasti ja tarvittaessa jos vaihteisto tarvii jäähdytystä, termostaatit aukeavat ja jäähdytysneste jäähdyttää öljyä?Korjatkaa jos olen väärässä.Eli jos "männät" vuotavat, vesi kiertää läpi syylärissä koko ajan ja auto ei lämpeä..

    Tuo alumiinitukilevyn irroitusohje tis:sä on ilmeisesti lohkon neesupropun irroitusta varten, en muuta syytä siihen yhtäkkiä keksinyt.Otin vain etummaisen pohjamuovin irti.10 mm räikkälenkki oli kätevä öljyputken pultin kanssa.Tuossa kuvassa termostaattipuoli on jo kasattu takaisin.Aikaa meni kaikessa rauhassa tehtynä n.pari tuntia.Pikainen koeajo ja auto lämpeni todella nopeasti, tarkempi koeajo ja lämpöjen seurailu jatkuu seuraavassa numerossaValitan unenpöpperössä ja muutaman oluen voimalla tehtyä sekavaa sepustusta, rauhaa veljet.
    Last edited by creative 22; 10-07-2013, 06:28.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Öljyä tulee niin vähän ettei aiheuta toimenpiteitä
    Okei, onkos vaihdossa mitään huomioitavaa, vai letkut irti pikaliittimillä ja öljyputket pultilla ja uus paikalleen ja ilmaus?

    Siis meneekö sen vaihto ihanku voihin vaan?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Öljyä tulee niin vähän ettei aiheuta toimenpiteitä

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Viitippäs raportoida tuon vaihdosta, lähinnä se että paljonko aikaa kuluu ja minkä verran lootaölppää tulee lattialle?

    Onko tuo termari tuossa ekassa kuvassa niinkun väärinpäin, vaikka tarra onkin oikein päin

    Juu, on se, tarra on lyöty siihen väärinpäin

    Leave a comment:


  • creative 22
    replied
    Oma projektini ei ole edennyt keittiön pöytää pidemmälle vielä, taitaa vaihto mennä huomiselle tai su.Tis:n mukaan pohjamuovi ja se "Reinforcement plate" eli alumiinilevyhässäkkä pitää irroittaa mutta ei kai tuossa muuta magiikkaa ole vaihdossa.Eipä uskoisi ihan äkkiä että tuon vuoto vaikuttaa niin paljon moottorin lämpöihin mutta niin se vaan on, taitaa olla melkoinen kennosto tuolla sisällä jossa vesi/öljy kiertää..
    Last edited by creative 22; 10-07-2013, 06:28.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Niin tuskin sinne paljoa menee. On mulla vielä parikolme litraa öljyä tallissa jos tarvitset.
    Alkaa vähän kiire olla meinaan ens viikolla niputtaa tuon, eli ellet ole tännepäin suhaamassa viikonloppuna niin ...

    Onkohan tuota varastossakin sitten oma vajaa puteli, vai annoinko kaiken?

    Täytyypä tarkastella..

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Niin tuskin sinne paljoa menee. On mulla vielä parikolme litraa öljyä tallissa jos tarvitset.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    ^Eikö se noin suunnileen mene. Laita vaikka tämmöset pihdit letkuun niin ei pitäis juuri vuotaa. Paljon mahtuneen öljyä vaihtimeen? Sitä varmaan joutuu lisäämään.
    Kuvittelisin kyllä ettei tuonne vaihtimeen juuri öljyä mahdu, enkä kyllä taida sitä lisäilläkään ku Tais kaikki mun öljyt mennä sulle

    Jos muuten laskee yhdelle remontille noiden pihtien kannattavuutta, niin mielummin kyllä uusaa senkin verran jäähytysnestettä, mitä tulee pois, kun laittaa 16 euroa pihteihin, näin lyhyen ajatusmaailman ajatuksena

    Kaitpa niitä vois joskus vaikka ongella käyttää vielä noitakin pihtejä, mut silti, uusataan nyt sekin neste mitä tulee, onhan noi jo kuukausia vai päiviä vanhat
    Last edited by Mlatvala; 07-12-2012, 14:34.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    ^Eikö se noin suunnileen mene. Laita vaikka tämmöset pihdit letkuun niin ei pitäis juuri vuotaa. Paljon mahtuneen öljyä vaihtimeen? Sitä varmaan joutuu lisäämään.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Samat on itelläin ongelmat.

    Onko toi laatikonlämmönvaihdin ihan vain entinen irti, letkut irti, tulppaus ettei kauheesti tule ainakaan öljyä pihalle, uus paikalleen ja nesteiden ilmaus?

    Vai onko jotain ongelmaa esiintynyt noita vaihtaessa?

    Leave a comment:


  • creative 22
    replied
    Mitä tuossa itse tutkin, jos tuo lämmönvaihdin vuotaa (kuten omassa), ei auto lämpene juuri ollenkaan aivan sama miten hyvässä kunnossa muut termarit ovat.Lämmöt seilaa 54-57c väliä, torppasin tuon vaihtimelle menevän letkun oikein kunnolla ja johan alkoi autossa tarkenemaan ja lämmöt 87-91c.Uusi osa odottaa matkahuollossa ja huomenna pääsen vaihtamaan.Toivottavasti sitten lopputalven autossa tarkenisi vähän paremmin

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Minulla sama juttu, ainut vaan että lämmöt pyörii 65-75c välillä ja kaikki termarit vaihdettu n. vuosi sitten. Pistin kustcarille postia ja sanoivat, että tuohan auto tutkittavaksi ke aamuna. Takuu kattaa osan ja työn.

    Saikos PLampi64 asennettua läpät?

    ed. Noniin kaikki termarit vaihdettu ja nyt lämmöt heilahtaa -15 pakkasellakin suht nopeesti 89asteeseen. Ensin EGR:llä alkoi hieman lämmöt nousemaan, päätermarilla taas vähän ja sillä kolmannella kikkareella loput
    Last edited by ptikkala; 05-12-2012, 13:33.

    Leave a comment:


  • rawpower
    replied
    Pakkaset ovat saapuneet ja bemarihan se kylmänä käy. Kaikki termarit vaihdettu vuosi sitten ja laitoin pahvitkin keulaan. silti lämmöt pyöri 81 asteessa motarilla rullatessa pintakaasulla. Kun kiihdytti reilummin niin nousi maksimissaan 89 asteeseen. Viime talvena kun kovilla pakkasilla piti pahveja niin lämmöt pyöri reilusti 90 puolella ollen 91-95 astetta..

    Mitenkäs se takuu olikaan noissa alkuperäis osissa, jos nyt vaikka haluais tuon egr ja päätermarin vaihtaa ensiksi uuteen? Oliko 2 vuotta? Eli otan huoltamoon yhteyttä ja vaadin vaihtamaan termarit?

    Leave a comment:


  • PLampi64
    replied
    No siksi ajattelinkin kysellä että toimiiko se pinni todellakin ilman koodausta tms. Jos kerran toimii, niin eipä siinä sitten muuta kuin koittamaan. Pitääpä laittaa se liitinpinni tilaukseen ja katsoa miten käy

    Kiitos

    Leave a comment:

Working...
X