Originally posted by jbu
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Mulla on E61:ssä tehdaswebasto kauko-ohjaimella. Otin kesällä sieltä webaston vesiventtiilistä sen kumisen kartiotiivisteen pois. Aika helppo homma lopulta. Parina nolla-asteisena aamuna olen nyt päässyt testaamaan sitä. --> 20 minuutin lämmityksen jälkeen moottorin lämmöt oli reippaasti 50 asteen yläpuolella. Eli hyvin se lämmittää nyt ainakin moottoria. Sisällä ei ollut mitenkään hikinen tunnelma, mutta sen verran sielläkin lämpöä oli että hyvin pystyi sisävaatteet päällä liikenteeseen lähtemään. Eikä tarvinnut kylmille nahoille istua. Ja etunahan tässä on se, että valmiiksi hyvin lämmitetyn koneen kanssa alkaa lämppäri pukkaamaan samantien lämmintä ilmaa kabiiniin. Eli ehdottomasti parempi näin. Veikkaan että -20 asteen pakkasessa jää sisälämmöt johonkin +5 asteen tuntumaan? Onko joku mittaillut?
-
Minulla tehtiin tuo operaatio nyt jo toiseen autoon. SuosittelenOriginally posted by jbu View PostOlisiko porukalla kertoa kokemuksia tämän idean toimivuudesta, tai sitten WSE1:n esittämästä venttiilin sisäisestä muutoksesta. Pitäisi ennen talvikelejä laittaa moottorin lämmitys toimimaan.
.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Vaihdoin patterin kaukkariin ku lumet tuli ja ei enää sisältä asti lähtenyt päälle... Uuden patterin myötä ei tullut silloin muutosta asiaan ja nyt vielä huonompi ku ei lähde päälle sisältä käsin vaik ei oo luntakaan...Originally posted by Mik@ View Post^Olisko patteri tyhjempi kuin viime vuonna jos kerran olosuhteet muuten samat? :think
Ei jaksais kävellä ulos muutamaa metriä et saa weban päälle
Comment
-
Onko LCI bensoissa myös samanlainen kytkentä tehtaalta lähtiessä ja voiko niihin tehdä tämän samaisen muutoksen?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Ai no sitten. En osaa kyllä sanoa että mikä olis vikana mutta luulisin ettei siinä mitään herkkyys säätöä ole. En minäkään jaksais lähtee webaa laittamaan päälle pihalle jos olis mahdollisuus tehä se sisältäOriginally posted by Max View PostVaihdoin patterin kaukkariin ku lumet tuli ja ei enää sisältä asti lähtenyt päälle... Uuden patterin myötä ei tullut silloin muutosta asiaan ja nyt vielä huonompi ku ei lähde päälle sisältä käsin vaik ei oo luntakaan...
Ei jaksais kävellä ulos muutamaa metriä et saa weban päälle 
Omaan autoon pitäis weba jossain vaiheessa asentaa.
E61 520Da

Comment
-
Muuttuuko tossa letkun halkaisija 22mm->25mm eli tarvitaan suorajatko joka muuttaa halkaisijaa vai että kummankin kokoiset suorat jatkot käy (22mm tai 25mm)?Originally posted by e46touring View PostKolmitie vesiventtiili osa nro 7 pois. Letkut nro 6 ja 8 19 mm suoralla jatkolla yhteen.
Letkusta nro 1 T-haara ja letku pois joka menee vesiventtiilille osaan nro 7
tämän T- haaran tilalle käy 22-25 mm suora jatko. Jatkon pituus 72mm.
Tarvitseeko sitä venttiiliä poistaa jos sen jättäisi sinne tyhjänä ohjailemaan, niin tällöinhän ei tarvitsisi tehdä mitään vastusviritystä? Onko tilaa niin vähän että letkujen nro 6&8 jatkaminen ei onnistu jos venttiili on paikallaan tai jotain muuta järkisyytä vastuksen käytölle (vastus ei hajoa niin helposti)?
Työnä ilmeisesti niin pieni että pystyy tekemään vaikka kerrostalon parkkipaikalla? Tarvitseeko systeemiä ilmata mikäli käyttää letkupuristimia, jos tarvitsee niin mistä?E61 530dA LCI 6/2007
Comment
-
RealOEM:n kuvien perusteella vesikierto on ihan samanlailla tehty.Originally posted by 205/65-15H View PostOnko LCI bensoissa myös samanlainen kytkentä tehtaalta lähtiessä ja voiko niihin tehdä tämän samaisen muutoksen?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=64&fg=18
Comment
-
Jos oikein muistan, niin jatko minimissään 22mm tai maksimissaan 25mm. Letkut jatkoon klemmareilla kiinni. Tilaa siellä sisälokarin takana ei kyllä mitenkään älyttömästi ollut et ei taida onnistua ilman poistoa. En kyllä tästä sata varma oleOriginally posted by okkraj View PostMuuttuuko tossa letkun halkaisija 22mm->25mm eli tarvitaan suorajatko joka muuttaa halkaisijaa vai että kummankin kokoiset suorat jatkot käy (22mm tai 25mm)?
Tarvitseeko sitä venttiiliä poistaa jos sen jättäisi sinne tyhjänä ohjailemaan, niin tällöinhän ei tarvitsisi tehdä mitään vastusviritystä? Onko tilaa niin vähän että letkujen nro 6&8 jatkaminen ei onnistu jos venttiili on paikallaan tai jotain muuta järkisyytä vastuksen käytölle (vastus ei hajoa niin helposti)?
Työnä ilmeisesti niin pieni että pystyy tekemään vaikka kerrostalon parkkipaikalla? Tarvitseeko systeemiä ilmata mikäli käyttää letkupuristimia, jos tarvitsee niin mistä?
Vastuksen laittohan tuossa on kyllä yks pienimmistä hommista, kun sen juottaa ja laittaa näkösälle konehuoneeseen...
Onnistuu se -16 asteen pakkasessa... EGR-venttiilissä ja jähdytysnesteletkussa on ilmausruuvit, siis moottorin ääneneristemuovien alla.
Comment
-
Tuli hiukan huolimattomasti kirjoitettua tuo ohje.Originally posted by okkraj View PostMuuttuuko tossa letkun halkaisija 22mm->25mm eli tarvitaan suorajatko joka muuttaa halkaisijaa vai että kummankin kokoiset suorat jatkot käy (22mm tai 25mm)?
Tarvitseeko sitä venttiiliä poistaa jos sen jättäisi sinne tyhjänä ohjailemaan, niin tällöinhän ei tarvitsisi tehdä mitään vastusviritystä? Onko tilaa niin vähän että letkujen nro 6&8 jatkaminen ei onnistu jos venttiili on paikallaan tai jotain muuta järkisyytä vastuksen käytölle (vastus ei hajoa niin helposti)?
Työnä ilmeisesti niin pieni että pystyy tekemään vaikka kerrostalon parkkipaikalla? Tarvitseeko systeemiä ilmata mikäli käyttää letkupuristimia, jos tarvitsee niin mistä?
ELI.
Suora jatko letkukoossa 22 tai 25mm pituus 72mm.
ja 25mm jatkossa on valmiiksi tiukka sovitus letkuun.
eli otat sen vesiventtiilin sieltä pois ja jatkolla letkut yhteen.
Tuon vastuksen asennus on niin pieni ja helppo homma ettei siihen kannata ruutia sen kummemmin polttaa. JA TOIMINTA ON SATA VARMAA !!!!!
Wartburg viritykset tietysti erikseen. Osahan asentajista haluaa ehdottomasti jättää varmat ja näkyvät merkit jälkipolville SUOMALAISESTA käsityöstä. (ei herneitä tästä )
nähnyt viimeisen 30v aikana monenlaista "viritystä"__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Onnistuuko LCI:n tehdasasenteista Webastoa komentaa GSM:llä, niin voisi siirtää kaukosäätimen lipaston laatikkoon? Varmaan tarvii lisäpalikan+ohjelmoinnin mutta onnistuneeko edes sillä?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Täytyy kyllä todeta, että tämän kartiotiivisteen poiston jälkeen ei ehkä sisälle tule kauhean paljon lämmintä. -4 asteen pakkasessa, puolen tunnin lämmityksellä oli täpärästi tuulilasi sulanut. Sivuikkunat ei laisinkaan :( Motti oli kyllä todella lämmin.Originally posted by samppa... View PostTulipa itseltäkin nyppästyä tuo kartiotiiviste e61sen vesiventtiilistä pois.Semi vittumainen homma,mutta toimii.20 min lämmityksellä sakasti lämmin ja lasit sulana.Nesteiden lämpö alussa 0c ja lopussa +38c.Ulko lämpö -4c.Toimiva patentti
Vaikuttaakos tässä tapauksessa webaston sisälämmityksen tehoon ne iDriven kautta tehtävät ilmastoinnin asetukset? Eli pitääkö ne palkit vetää sieltä täysin punaiselle? Auttaako se yhtään sisätilojen lämpiämiseen webaston kautta?
Comment
-
Palkit pitäisi periaatteessa olla punaisella ns. tapissa. Mutta mutta se perusongelmaOriginally posted by JKK View PostTäytyy kyllä todeta, että tämän kartiotiivisteen poiston jälkeen ei ehkä sisälle tule kauhean paljon lämmintä. -4 asteen pakkasessa, puolen tunnin lämmityksellä oli täpärästi tuulilasi sulanut. Sivuikkunat ei laisinkaan :( Motti oli kyllä todella lämmin.
Vaikuttaakos tässä tapauksessa webaston sisälämmityksen tehoon ne iDriven kautta tehtävät ilmastoinnin asetukset? Eli pitääkö ne palkit vetää sieltä täysin punaiselle? Auttaako se yhtään sisätilojen lämpiämiseen webaston kautta?
tuossa kartiotiivisteen poistossa on se, että tuosta vesiventtilistä tulee 3tie sekoitus venttiili IMUPUOLELLE joka tarkoittaa sitä ettei lämmityslaitteen kenno saa koneelta koskaan täysin MAX lämpöistä vettä, kun se vesiventtiili "vuotaa" ohi lämmityslaitteen kennon.
Eli lueppas postaus #160 ja eteenpäin. Tee vastus/3tie vesiventtiili muutos ja HOMMA TOIMII!!
jos sinne eteläänkin sattuu tänä vuonna tulemaan OIKEA TALVI.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Jos homma on näin,niin häätyy heivata tuo venttiili hiiteen kokonaan.Mistä tavarasta olette tehneet nuo jatkot letkuihin?Ja juotanko sen vastuksen sitten niiden 2 piuhan väliin mitkä menevät tuolle venttiilille?Originally posted by e46touring View PostPalkit pitäisi periaatteessa olla punaisella ns. tapissa. Mutta mutta se perusongelma
tuossa kartiotiivisteen poistossa on se, että tuosta vesiventtilistä tulee 3tie sekoitus venttiili IMUPUOLELLE joka tarkoittaa sitä ettei lämmityslaitteen kenno saa koneelta koskaan täysin MAX lämpöistä vettä, kun se vesiventtiili "vuotaa" ohi lämmityslaitteen kennon.
Eli lueppas postaus #160 ja eteenpäin. Tee vastus/3tie vesiventtiili muutos ja HOMMA TOIMII!!
jos sinne eteläänkin sattuu tänä vuonna tulemaan OIKEA TALVI.
Comment
Comment