Originally posted by JAK85
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä, juuri näin.
Laitoin kokeeksi letkupihdit siihen t-haaran weballe lähtevään oksaan. Jos ei kehtaa alkaa venttiiliä uudestaan tiivistään niin eikös se tuon pysyvä tulppaus aja saman asian vai kuristaako se kara sitä kiertoa hirveästi?E61 535D 360/750
Comment
-
-
Testimielessä puristin tuon t-haaralta webastolle menevän letkun tukkoon kun on se tiivistemodaus tosiaan tehty -> ei mitään havaittavaa eroa moottorin lämmöissä liikkeelle lähtiessä saatika sisälle tulevassa lämmön määrässä.
Itse ajattelisin enemmänkin että voi olla jopa hyödyllinen että imee siitä sisäkennon puolelta sitä nestettä myös, tuskin se virtaus niinpäin menee että moottoriltapäin tulee mitään kun pumppu kierrättää toistepäin. Eli tämä ohivirtaus olis plus miinus nolla tai pikemminkin hyödyllinen.E61 535D 360/750
Comment
-
-
No eihän se tietenkään moottorin lämpöihin vaikuta kuin että korkeintaan lämpenee hieman nopeammin. Mitä hyötyä näet siinä että osa vedestä menee kennon ohi?
Onhan se tietenkin mahdollista että ohivirtaus ei lopulta vaikuta sisälämpöihin merkittävästi, en kuitenkaan itse näin tekisi kun kaiken veden saa halutessaan menemään kennon läpi.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostNo eihän se tietenkään moottorin lämpöihin vaikuta kuin että korkeintaan lämpenee hieman nopeammin. Mitä hyötyä näet siinä että osa vedestä menee kennon ohi?
Onhan se tietenkin mahdollista että ohivirtaus ei lopulta vaikuta sisälämpöihin merkittävästi, en kuitenkaan itse näin tekisi kun kaiken veden saa halutessaan menemään kennon läpi.E61 535D 360/750
Comment
-
-
Kyllä, minulla tässä on mennyt ajatus sekaisin. Ei tule ohivirtausta vaan "hullun kierto", eli sisätilat lämpenee (ainakin hieman) nopeammin kun tiiviste on poistettu. Eli ei se tiivisteen poisto välttämättä olekkaan niin hullu teko.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä, minulla tässä on mennyt ajatus sekaisin. Ei tule ohivirtausta vaan "hullun kierto", eli sisätilat lämpenee (ainakin hieman) nopeammin kun tiiviste on poistettu. Eli ei se tiivisteen poisto välttämättä olekkaan niin hullu teko.
Vähän sellainen pää että pitää saada asiaan selvyys ja järki jos alkaa vaivaamaan..
No ei sillä tosiaan ollu merkitystä suuntaan eli toiseen niin molemmat tavat ovat ok.
Hieman aikaa meni ymmärtää tuo letkusto ja varsinkin se että se imu puoli vaihtuu samaan missä lähtö siinä venttiililläE61 535D 360/750
Comment
-
-
Sen verran vielä tuossa asiasta, että vastus modauksellahan tuo webasto imee aina sitä moottorin puolen nestettä, eikä koskaan sitä kennon paluupuolen litkua. Kumpi on sitten lämpimämpää, kennon jälkeinen vesi vai moottorin jälkeinen on taas eri asia, mutta voisi kuvitella että se kennon jälkeinen..
Pitää vielä kokeilla puristaa ajon ajaksi tuo moottorinpuoleinen imu kiinni että lämpeneekö kabiini nopeamminE61 535D 360/750
Comment
-
-
Originally posted by Coupe325 View PostPurkasin omasta ton venttiilin ja lovesin pohjatiivisteeseen 4 uraa. Minusta onnistunut viritys, nyt 0 kelillä webasto päällä 15 min. koneen lämmöt 48 ja puhalti sisällekkin lämmintä.
osa koneelta tulevasta kuumasta vedestä kun kiertää nyt sisäkennon ohi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kyllä kiertää. Kierto haarautuu venttiilillä, osa menee webaston ja kennon läpi, osa menee suoraan kennon paluuputkeen. Näin siis jos venttiili on modattu. Minä jo vähän viimeksi tätä miettiessäni ihmettelin että eikö tässä modissa kuitenkin joku vika ollut.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä kiertää. Kierto haarautuu venttiilillä, osa menee webaston ja kennon läpi, osa menee suoraan kennon paluuputkeen. Näin siis jos venttiili on modattu. Minä jo vähän viimeksi tätä miettiessäni ihmettelin että eikö tässä modissa kuitenkin joku vika ollut.E61 535D 360/750
Comment
-
-
Majordrake ja minä tarkoitetaankin tilannetta silloin kun autolla ajetaan ja webasto ei ole päällä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMajordrake ja minä tarkoitetaankin tilannetta silloin kun autolla ajetaan ja webasto ei ole päällä.
En usko että kierto alkaa kulkemaan t-haaralta toistepäin tiivistemodauksen takia. Oma mutu tuntuma..
Miettien että venttiilillä on aina ylipaine ja kevein virtaus webastolle päin.
Toki voin olla ihan hakoteillä, mutta mukavaa aivojumppaaLast edited by JAK85; 04-02-2016, 23:12.E61 535D 360/750
Comment
-
Comment