Kiitos. Viaksi paljastui lopulta viallinen mikrokytkin. Miten tuonkin sai hajalle sillä, että irroitti akkukengän? Muuta syytä en keksi. No, nyt toimii kuitenkin taas.
Kiitos. Viaksi paljastui lopulta viallinen mikrokytkin. Miten tuonkin sai hajalle sillä, että irroitti akkukengän? Muuta syytä en keksi. No, nyt toimii kuitenkin taas.
Ei se sen takia ole voinut hajota, nuo vikaantuvat ihan itsekseen (kosteus) ajan myötä ja alkavat satunnaisesti temppuilemaan, jokin tärähdys (luukun avaaminen) voi laukauista vian päälle...
Onkohan minullakin menossa takaluukun johtosarjat? Oli yöllä takaluukun lasi auennut itestään ja heikon starttauksen jälkeen näyttöön tuli tämmöiset tekstit.
Todennäköisesti johtosarjat irtipoikki. Sisävalo jäänyt palamaan luukun auettua ja auto ei mennyt nukkumaan jostain syystä ja akku tyhjähkö, josta johtuu nuo herjat?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Unohtu edelliseen postaukseen mainita että lasin avausnappi ei ole koskaan toiminut minun aikana 4kk, muuten kaikki luukussa on toiminut mainiosti. Lisäksi radio meni sekasin, ei vaihda kanavaa eikä tikultakaan saa biisejä soimaan, joten vika vois olla ennemmin johtosarjassa mitä kytkimessä?
Radio meni sekaisin koska autossa kävi virrat vähänä ja vikailmiotukset johtuu siitä.
Ota siitä takalsin avaushantaakista muovikansi pois (yleensä hajoaa, pistä pikaliimalla kasaan jos kynnet menee siitä rikki), sellaisella 90% varmuudella kytkimessä on kosteutta... Jos on kosteutta, hommaa uusi kytkin.
Lasin saat auki (jos piuhat on ehjät) oikosulkemalla kytkimen johdot, kytkin pitää tietysti ensin irroittaa lasista jotta johdot saa vedettyä näkyviin...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Tänään tuli alettua varsinainen korjaus, kun tavaraa viimeinkin saapui.
Oikean puolen sain kytkettyä ja testattua, tavarat on vielä levällään eikä esim. ne johtokourut ole vielä paikallaan.
Positiivista, että radio kuuluu hiukan paremmin (edelleenkin pitää valita taajuus käsin ja nyt kuuluu aiemman yhden kanavan sijasta ainakin kaksi). Kahdesta avaimesta toisella saa auki oven ja takaluukun kauko-ohjauksella ja kantamaakin oli ainakin 10 metriä.
Faija varaili tuossa autoonsa kontin johtosarjojen (molemmilta puolilta) korjausajan Porista Bemareihin erikoistuneesta M-Motors-nimisestä yrityksestä ja hinta-arvio oli erittäin kohtuullinen 250 euroa. Eipä tuohon hintaan enää tehnyt mieli alkaa itse niitä korjailemaan. Kyselimme hieman korjaustavasta ja kaveri kertoi, että väliin laitetaan pätkä silikonikuorista johtoa ja liitokset tinalla varustetulla liimakutistesukalla. Kuulostaa siis ihan hyvältä - raportoin miten meni, kunhan homma on saatu parin viikon päästä hoidettua.
Isäni auto oli pienten lykkäysten jälkeen vihdoin tänään kontin johtosarjojen korjauksessa M-Motorsissa Porissa ja mitä hän tuossa äsken soitteli, niin oli kuulemma tyytyväinen työn jälkeen. Johtojen väliin vaihdettiin siis "oikeaoppisesti" silikonikuorista uutta piuhaa ja liitännät tehtiin tinalla varustetuilla liimakutistesukilla. Muutama piuha oli kuulemma ollut poikki molemmilta puolilta ja aiemminkin oli joku koittanut korjailla huonolla menestyksellä katkeamiskohdasta. Palvelu oli muutenkin hyvää ja asiantuntevaa. Täytyy vielä itse tarkistaa työn jälki kun käyn seuraavan kerran vierailulla, mutta kuulemani perusteella vaikuttaa erittäin suositeltavalta tuo 250 euron hintainen työ
Radio meni sekaisin koska autossa kävi virrat vähänä ja vikailmiotukset johtuu siitä.
Ota siitä takalsin avaushantaakista muovikansi pois (yleensä hajoaa, pistä pikaliimalla kasaan jos kynnet menee siitä rikki), sellaisella 90% varmuudella kytkimessä on kosteutta... Jos on kosteutta, hommaa uusi kytkin.
Lasin saat auki (jos piuhat on ehjät) oikosulkemalla kytkimen johdot, kytkin pitää tietysti ensin irroittaa lasista jotta johdot saa vedettyä näkyviin...
Comment