Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jugets
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 68
    • Jypinkylä

    Multa löytyy Sencomin sarjasta ylijääneet koaksiaali ja maakaapelin korjaussetti. Myös pissapojan letkun jatkot löytyy.. Privalla jos kiinnostaa
    E61 530d

    Comment

    • Jomppa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 70
      • Koillis-Helsinki

      Jugets haluaa privaa muttei salli sitä...
      olisin kuitenkin kiinnostunut maajohdosta ja koaksiaalista.


      vBulletin Message
      Jugets has chosen not to receive private messages or may not be allowed to receive private messages. Therefore you may not send your message to him/her.

      If you are trying to send this message to multiple recipients, remove Jugets from the recipient list and send the message again.
      E61 530 D X-Drive LCI

      Comment

      • Torppa
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 291
        • Vihti

        Suositelkaa täydellinen korjaussarja takaluukkuun. Radio ei kuulu ja lasi ei aukea. Taitoa löytyy, mielenkiintoa projektiin ei joten voin myös ostaa orkkissarjatkin
        ------------------------------------------------
        Entiset:
        E61 535D M-sport 11/-05
        E61 535D M-sport 12/-04
        E46 330D Touring 11/-03
        E36 325i Coupe 8/-92
        E30 318i Coupe -89

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          En ihan ymmärrä orkkissarjan hyvyyttä tuossa E61-tapauksessa kun ei siellä ole mitään liittimiä mihin sen sarjan kiinnittäisi. Johtojen laatukin on niin ala-arvoista että luultavasti mikä tahansa halpakaupan piuha kestää saman ajan kuin OEM-osa.

          Olin vähän aikaa sitten mukana vaihtamassa E61:seen noita johtosarjoja ja aiempi kokemus rajoittui vain johtojen pätkimiseen ja niiden korvaamiseen. Uudet OEM-johtosarjat käsissä tuntui voittajalta kun toisessa päässä on liittimet. Pitkän kattoverhoilun purkamisen jälkeen piti niellä kiukkua kun huomasin että eihän siellä ole mitään liittimiä joihin johtosarjan voi kytkeä. Ne kaikki johdot piti sitten kumminkin katkoa ja liittää uudelleen. Kummallakin puolella on vielä muutama samanvärinen joista pitää pitää huoli että eivät mene ristiin. Tuo OEM-johtosarja käsitti vielä takaluukussakin paljon jumppaa että sen sai vietyä orkkisreittejä paikalleen vaikka vaihto siellä oli sinänsä turhaa kun vika on saranoiden kohdalla.

          Toki jos orkkissarjan mukana ostaa liittimien vastakappaleet ja rakentelee sinne liittimet kun tilaa on vaikka lampaat söisivät niin seuraavalla kerralla vaihto olisi helpompaa mutta eipä taida monikaan viitsiä.
          Last edited by -Tapi; 29-05-2016, 16:44.
          ---

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

            Tuo sencomin setti on ihan hyvä. Viimeisimmässä setissä vain (keltaisilla numeroiduilla johdoilla) oli pariin kertaan samat numerot.

            Comment

            • Torppa
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 291
              • Vihti

              Originally posted by -Tapi View Post
              En ihan ymmärrä orkkissarjan hyvyyttä tuossa E61-tapauksessa kun ei siellä ole mitään liittimiä mihin sen sarjan kiinnittäisi. Johtojen laatukin on niin ala-arvoista että luultavasti mikä tahansa halpakaupan piuha kestää saman ajan kuin OEM-osa.

              Olin vähän aikaa sitten mukana vaihtamassa E61:seen noita johtosarjoja ja aiempi kokemus rajoittui vain johtojen pätkimiseen ja niiden korvaamiseen. Uudet OEM-johtosarjat käsissä tuntui voittajalta kun toisessa päässä on liittimet. Pitkän kattoverhoilun purkamisen jälkeen piti niellä kiukkua kun huomasin että eihän siellä ole mitään liittimiä joihin johtosarjan voi kytkeä. Ne kaikki johdot piti sitten kumminkin katkoa ja liittää uudelleen. Kummallakin puolella on vielä muutama samanvärinen joista pitää pitää huoli että eivät mene ristiin. Tuo OEM-johtosarja käsitti vielä takaluukussakin paljon jumppaa että sen sai vietyä orkkisreittejä paikalleen vaikka vaihto siellä oli sinänsä turhaa kun vika on saranoiden kohdalla.

              Toki jos orkkissarjan mukana ostaa liittimien vastakappaleet ja rakentelee sinne liittimet kun tilaa on vaikka lampaat söisivät niin seuraavalla kerralla vaihto olisi helpompaa mutta eipä taida monikaan viitsiä.
              Ai siis katon päässä ei liittimiä?! No eihän tossa ole järkeä :( suosiolla unohdan ne, koska nimenomaan olisin sen helpomman tien valinnut mielellään, eli plug&play.... taitaa sencomin sarja tulla siis valittua.
              ------------------------------------------------
              Entiset:
              E61 535D M-sport 11/-05
              E61 535D M-sport 12/-04
              E46 330D Touring 11/-03
              E36 325i Coupe 8/-92
              E30 318i Coupe -89

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                katkomaan niitä johtoja joutuu sencomin sarjaa käytettäessäkin. Antennivahvistimelle tulee pinnit ja lisä jarruvalolle liitin. Kontin luukkuun menevässä on vain nippu johtoja ja tiiviste kumi.

                Comment

                • jrbeemer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1844
                  • Muurame

                  Missähän mahtaa olla vikaa kun kumpikaan pakkivalo ei pelaa? Sulaketta en oo vielä tarkistanu. Mikäköhän sen numero muuten on...:think

                  E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                  Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                  Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2324
                    • Uusimaa

                    Viimeviikolla pistin uusiksi nipun piuhoja parista kourusta. Pahin oli se oikeanpuoleinen nippu, josta menee johdot takaluukun sisälle. Kaikista oli eristeet nihraantuneet likimain poikki ja rätkivät jo toisiinsa kiinni pompsautellen takaluukkua itsekseen auki. Muista nipuista piti uusia vain yksittäisiä pätkiä.

                    Mun mielestä ne orggispiuhatkin tuntui niin huonolaatuisilta että korvasin sen huonoimman nipun kokonaisuudessaan omatekoisella "custom-setillä", jossa käytin pelkkiä laadukkaita silikonipäällysteisiä johtimia. Eli nippu vajaan metrin mittaisia, halkaisijaltaan oikeanlaisia silikonijohtoja kajarin takaa läpiviennin kohdalta --> luukun läpivientiin saakka. Kaikki tinaamalla ja huolellisesti eristämällä. Ja kaikki tinatut liitokset sellaiseen kohtaan, johon ei varmuudella tule minkäänlaista mekaanista liikettä. Hyvin mahtui kiskon sisään koko nippu. Muovirasvalla kun veteli nipun kouruun niin sai vieläpä säädeltyä läpivientikohtaakin vaikka kourut oli napsautettu kiinni.

                    En ymmärrä yhtään miksi kannattaa maksaa uudesta orggissetistä, jossa saat tilalle samanlaista roskapiuhaa. Ja jokatapauksessa joutuu tinailemaan siellä kajarin päässä. Ja eihän niissä johtosarjan liittimissä ole koskaan mitään vikaa, joten miksi niistä maksaa rahaa? Nippu silikonipiuhaa maksoi 60€ ja jäi vielä jäljellekin runsaasti.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Doni666
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 168
                      • Kotka

                      Silikonia se SenCominkin korjaussarja on. Ja kun on liittimet mukana niin ei tule epäilyttäviä jatkoliitoksia "kostealle" puolelle.

                      Asiasta toiseen, miksi SenComin antenninkorjaussetissä on kaksi johtoa?
                      1995 E38 740iAL
                      1994 E38 740iA
                      2004 E61 530d touring
                      1989 Nissan 200SX S13
                      1981 Datsun Sunny B310

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Doni666 View Post
                        Silikonia se SenCominkin korjaussarja on. Ja kun on liittimet mukana niin ei tule epäilyttäviä jatkoliitoksia "kostealle" puolelle.

                        Asiasta toiseen, miksi SenComin antenninkorjaussetissä on kaksi johtoa?
                        Liittimetkö ei ole epäilyttäviä jatkoliitoksia?
                        Kyllä kutistesukalla suojattu juotettu liitos on vähintään yhtä varma kun joku liitin.

                        Johtoja tullee kaksi sen takia että ko. kourussa yleensä menee antenninkaapeli ja takalasin lämmmittimen maa-piuha, lisäksi vielä pissapojan letku...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Krister
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 227
                          • PK-seutu

                          Kyllä liittäminen on lähtökohtaisesti varmempi tapa kuin tinaaminen. Esim lentokoneissa johtojen tinaaminen on ehdottomasti kielletty koska on vaarana että tulee kylmäjuotoksia ja mahdollisuutena ns. user error. Oikea tapa jatkaa johtoa on liitin ja siihen ko. liitintyyppiin soveltuva puristin. Ja nyt ei ole kyse mistään perus abikoista ja 5e yleipuristimesta. Näitä oikeita liittimiä ja puristimia harvalta löytyy niin siinä tapauksessa juottaminen on varmempaa.
                          Supra MKIV 6spd lhd
                          W212 E350CDI

                          Ex: E39 530d

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Krister View Post
                            Kyllä liittäminen on lähtökohtaisesti varmempi tapa kuin tinaaminen. Esim lentokoneissa johtojen tinaaminen on ehdottomasti kielletty koska on vaarana että tulee kylmäjuotoksia ja mahdollisuutena ns. user error. Oikea tapa jatkaa johtoa on liitin ja siihen ko. liitintyyppiin soveltuva puristin. Ja nyt ei ole kyse mistään perus abikoista ja 5e yleipuristimesta. Näitä oikeita liittimiä ja puristimia harvalta löytyy niin siinä tapauksessa juottaminen on varmempaa.
                            Tehdasolosuhteissa se liittimen käyttö on varmempi, mutta eipä mahda edes monella autokorjaamolla olla käytössä huipputason pihtejä & liittimiä. Lentokoneissa käytettävät liittimet ja pihdit maksaa aivan hitosti. Ei taida riittä edes 100€ vielä liittimiin E61:n takakontin johtojen korjaamiseen, jos meinasi ilmailussa käytettäviä liittimiä käyttää.

                            Lentokoneissa nyt ei monestakin syystä käytetä juottamista (tärinä, korroosio, nopeus..). Juottaminen on kotimekaanikolle se paras vaihtoehto. Oikeaan paikkaan ja oikein tehty juotos kestää kyllä auton iän.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Doni666
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 168
                              • Kotka

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Liittimetkö ei ole epäilyttäviä jatkoliitoksia?
                              Kyllä kutistesukalla suojattu juotettu liitos on vähintään yhtä varma kun joku liitin.

                              Johtoja tullee kaksi sen takia että ko. kourussa yleensä menee antenninkaapeli ja takalasin lämmmittimen maa-piuha, lisäksi vielä pissapojan letku...
                              Nyt tuli väärinymmärrys. Tarkoitin johtosarjan mukana tulevia uusia liittimiä jolloin uusi jatkos tarvitaan vain toiseen päähän. Jos pelkällä uudella johdolla korvaa vanhan johtosarjan niin jokaiseen johtoon tulee kaksi liitosta joista toinen jää vielä säälle alttiiksi.

                              Periaatteessa liitos on jatkoksena kestävämpi mutta ainakin ne SenComin mukana tulevat on hyvä heittää roskikseen ja tehdä liitos tosiaan juottamalla ja hyvällä kutistesukalla.


                              SenComin antennijohtosarjan kuvan mukaan siinä olisi kaksi koaksiaalipiuhaa, mutta ei kai sitten oikeasti ole..
                              1995 E38 740iAL
                              1994 E38 740iA
                              2004 E61 530d touring
                              1989 Nissan 200SX S13
                              1981 Datsun Sunny B310

                              Comment

                              • Torppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2008
                                • 291
                                • Vihti

                                Tilasin itsellei sencomin laajimman korjaus setin jonka löysin. Ja roskiin joutaa mukana tulevat jatkoliitimet. Töistä kunnon tinakutistejatkoja käytän kun sarjan saan!
                                ------------------------------------------------
                                Entiset:
                                E61 535D M-sport 11/-05
                                E61 535D M-sport 12/-04
                                E46 330D Touring 11/-03
                                E36 325i Coupe 8/-92
                                E30 318i Coupe -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎