memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PetriPT
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Onko sulla manuaali? Onko vakio kytkin?
    Automaatti.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by PetriPT View Post
    Selvittelin asiaa kun hankin omaan rutkuttimeeni virikantta.
    Puhun nyt Pre-lci:stä.


    Ainoa ero mitä noissa kannen sisuskaluissa on nokat; Olisi mukava tietää mitä käytännön eroa niissä on - osaisiko joku viisaampi vastata tähän?
    Kuva aiheesta liitteenä.

    Ostinkin itseasiassa 535d:n kannen nokkineen päivineen kun sopivasti löytyi aihio. Pitäisi ensin vaan porttauttaa tuo ja sovittaa jäykemmät jouset. Jouset on nimittäin samat 535d vs. 530d ainakin realoem:n mukaan.

    Jospa sen saisi pelaamaan tässä 530d:ssä.

    Itselläni ongelmana juuri tuikun kuvailema rajattu kierrosalue ja voimakas savutus/puutuminen n. 3700 kierroksen jälkeen (tehoja/vääntöä varmaan olisi löytynyt alempaa enemmänkin mutta laatikko on antautumassa jo sigun luvuilla ).
    Onko sulla manuaali? Onko vakio kytkin?

    Leave a comment:


  • PetriPT
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    535,n kansi kestää pakopainetta, 530,sen ei.
    Tämähän se on se tilanne - vaikkei sitä (toistaiseksi) osaa kukaan selittää.
    Selvittelin asiaa kun hankin omaan rutkuttimeeni virikantta.
    Puhun nyt Pre-lci:stä.


    Ainoa ero mitä noissa kannen sisuskaluissa on nokat; Olisi mukava tietää mitä käytännön eroa niissä on - osaisiko joku viisaampi vastata tähän?
    Kuva aiheesta liitteenä.

    Ostinkin itseasiassa 535d:n kannen nokkineen päivineen kun sopivasti löytyi aihio. Pitäisi ensin vaan porttauttaa tuo ja sovittaa jäykemmät jouset. Jouset on nimittäin samat 535d vs. 530d ainakin realoem:n mukaan.

    Jospa sen saisi pelaamaan tässä 530d:ssä.

    Itselläni ongelmana juuri tuikun kuvailema rajattu kierrosalue ja voimakas savutus/puutuminen n. 3700 kierroksen jälkeen (tehoja/vääntöä varmaan olisi löytynyt alempaa enemmänkin mutta laatikko on antautumassa jo sigun luvuilla ).

    Edit: 535d:ssä ja 530d:ssä on muuten eri männätkin koneessa.
    Attached Files
    Last edited by PetriPT; 30-07-2015, 09:52.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    535,n kansi kestää pakopainetta, 530,sen ei.
    Tämähän se on se tilanne - vaikkei sitä (toistaiseksi) osaa kukaan selittää.

    530,ssä max teho viritettynä tulee selkeästi alle 3500rpm.
    Ja paras vääntö viriahtimella välille 2500-3000rpm.
    Siinä ei vaan jää oikein tilaa sille väännön rajoittamiselle, se teho on vaan otettava sillä suurella väännöllä (=syöttömäärällä).
    Kierroksilla ei voi oikein pelata.
    Lci,n tilanne "perstuntumalla" - ja mitattunakin pikkuisen parempi.
    Kaksi olen noita "nelisatasia" nelivetoja tehnyt isolla pumpulla, pienemmällä se ei vaan oikeasti onnistu.

    Mekaanisen pumpun (polttoainejärjestelmän) rasitus on suurimmillaan juuri suht pienillä kierroksilla suurimman väännön kohdilla, jolloin pitäisi kyetä tuottamaan maksimaalinen määrä virtausta ja painetta.
    Kierrosten noustessa pumpun tilanne paranee tietysti.

    Antti laittaa syöttöjä, mitä pumppu antaa perään ja jos laatikko ottaa kipeää, niin suunta Maaningan riihitonttujen tykö, Siekkisen pajalle.
    Kiitos, tämä selkeytti.

    Tietääkseni ainakin toisen nelisatasen nelivedon jakolaatikko on myös vahvistettu? Eikös se ole heikompi lenkki ennen automaattilaatikkoa?

    Vaikka kuinka tekisi mieli ottaa kaikki irti tuosta laitteesta niin pyrin kuitenkin pitämään sellaisena että Maaningan keikalle ei tarvitsisi lähteä!

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Tehoihin sopiva ahdin, pakoputkisto, cooleri, polttoainelaitteet - tämähän se on se resepti käytännössä aina.

    Käytettyjen osien laatu ja mitoitus sitten määrittää ulos saatavan tehon määrän. Esim. Purkaamolta jostain 530,stä osat ottamalla voi tehdä loppupelissä hyvänkin kaupan ahtimen, suuttimien ja pumpun suhteen.

    Voimansiirron vahvistaminen.
    Myös sitä pikkulaatikkoa voi vahvistuttaa.
    Lci,ssä se moottorin ero taisi olla vaan suuttimissa, ne on hiukan pienemmät.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by kaikkonen___ View Post
    2.5 toi on... eli softaus lienee ainut mitä tolle kannattaa alkaa suunittelemaan? ja partikkeli suodatin ilmeisesti poistaa? mikä verran vääntöjä toi laatikko kestää ja saako ohjelmoitua terävämmäksi? tollasenaan se on vähän turhan herrasmiesmainen mun makuun.
    Sikäli mulla meni nyt itellä loodat sekasin. Eli vanhemmassa on 6hp26 ja 3.0ssa se hp19. Vin numerolla vielä varmuus asiaan.

    Leave a comment:


  • kaikkonen___
    replied
    2.5 toi on... eli softaus lienee ainut mitä tolle kannattaa alkaa suunittelemaan? ja partikkeli suodatin ilmeisesti poistaa? mikä verran vääntöjä toi laatikko kestää ja saako ohjelmoitua terävämmäksi? tollasenaan se on vähän turhan herrasmiesmainen mun makuun.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by kaikkonen___ View Post
    sotketaan nyt tätä topiccia hieman lisää, saako tollasesta 525da:sta minkä verran lisää voimaa pikkumuutoksilla? esim. putkisto/downpipe, isommat suuttimet ja ohjelmointi? riittääkö pumpun tuotto isommille suuttimille, jääkö ahdin pieneksi? ja joo tiedän, 530d olis varmaan parempi lähtökohta mutta kun tommonen vajaa tehonen on jo pihassa.
    Onko kummalla koneella. 2.5 vai 3.0?
    Kaks puokista saa softalla noin palttiarallaa vastaavan ku 530d vakiona mutta ongelma on laatikko. 6hp19 ei kestä vääntöä niinku isoveljensä. 2.5l koneisessa parempi laatikko. Uudemmassa heikompi.
    Lci 525 on sitten vähä parempi lähtökohta muuten paitsi juurikin laatikko . Tästä tuikku ja kumppanit osaa kettoa paremmin.
    Last edited by Kissvesala; 30-07-2015, 07:45.

    Leave a comment:


  • kaikkonen___
    replied
    sotketaan nyt tätä topiccia hieman lisää, saako tollasesta 525da:sta minkä verran lisää voimaa pikkumuutoksilla? esim. putkisto/downpipe, isommat suuttimet ja ohjelmointi? riittääkö pumpun tuotto isommille suuttimille, jääkö ahdin pieneksi? ja joo tiedän, 530d olis varmaan parempi lähtökohta mutta kun tommonen vajaa tehonen on jo pihassa.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    535,n kansi kestää pakopainetta, 530,sen ei.
    Tämähän se on se tilanne - vaikkei sitä (toistaiseksi) osaa kukaan selittää.

    530,ssä max teho viritettynä tulee selkeästi alle 3500rpm.
    Ja paras vääntö viriahtimella välille 2500-3000rpm.
    Siinä ei vaan jää oikein tilaa sille väännön rajoittamiselle, se teho on vaan otettava sillä suurella väännöllä (=syöttömäärällä).
    Kierroksilla ei voi oikein pelata.
    Lci,n tilanne "perstuntumalla" - ja mitattunakin pikkuisen parempi.
    Kaksi olen noita "nelisatasia" nelivetoja tehnyt isolla pumpulla, pienemmällä se ei vaan oikeasti onnistu.

    Mekaanisen pumpun (polttoainejärjestelmän) rasitus on suurimmillaan juuri suht pienillä kierroksilla suurimman väännön kohdilla, jolloin pitäisi kyetä tuottamaan maksimaalinen määrä virtausta ja painetta.
    Kierrosten noustessa pumpun tilanne paranee tietysti.

    Antti laittaa syöttöjä, mitä pumppu antaa perään ja jos laatikko ottaa kipeää, niin suunta Maaningan riihitonttujen tykö, Siekkisen pajalle.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Nyt kun tuli tuo pumppu puheeksi, minkälainen homma on vaihtaa, vaatiiko erikoistyökaluja tai muuta erityistä huomioitavaa?
    Vaatii pumpun irrotus holkin. Muuten ei mikään älyttömän ihmeellinen homma ole.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Nyt kun tuli tuo pumppu puheeksi, minkälainen homma on vaihtaa, vaatiiko erikoistyökaluja tai muuta erityistä huomioitavaa?

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Jos on 4satanen turbo, daunpaippi ja cooleri vaihdettuna ja auto kunnossa, niin pienemmän pumpun tuotto loppuu.
    Olen kokeillut, useamman kerran.
    Laatikko , voivoi ......
    - Turbo
    - Daunpaippi, no DPF poistetaan ja se LCI putki on aika virtaava...
    - Cooleri mallia iso
    - EGR lähtee myös

    Laatikko sekä jakolaatikko vakiot (LCI). Ja niitä vääntöjähän pitää rajata, max 750nm, ehkä mieluummin lähemmäs 700nm että tuo 4WD jakolaatikko kestää. Väännöt taitaa tarvita rajaamista enempi siellä alemmilla kierroksilla. Maksimitehoalueella taitaa väännötkin olla maltillisemmat, mutta vaatiiko sielläkin syöttöjen rajoittamista, en tiedä. Tähän kiinnostaisi kuulla vielä kommenttia?

    Pahoittelut muuten OT, tämähän oli 535d topikki mutta mielellään silti kuulisin tuikulta mietteitä...

    EDIT: niin eli tässä tapauksessa kun vääntöjä rajoitetaan niin saattaisi tuo pienempi pumppukin riittää paremmin tarkoitukseensa? Siis jos olen yhtään oikein ymmärtänyt...
    Last edited by Paarma78; 29-07-2015, 21:35.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Jos on 4satanen turbo, daunpaippi ja cooleri vaihdettuna ja auto kunnossa, niin pienemmän pumpun tuotto loppuu.
    Olen kokeillut, useamman kerran.
    Laatikko , voivoi ......

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Kyllä, m57n2 koneissa pienempi pumppu. Kyllä 3d koneesee riittää tuo pumppu ihan hyvin.
    No mul on se ~400hp turbo!

    Leave a comment:

Working...
X