.
Kysymys on kyllä hyvä ....
Pumpun tuosta saa vaan polvilleen helpostikkin jo pienemmilläkin paineilla.
Ei ole tarvinnut kokeilla, vielä.
Kokeile sinä.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Paljonkos nämä 335d Piezot ja männät kestää rail painetta? Pirun paha löytää tietoo 1800 bar ainaki. 2000 jotkut suunniteltu, mutta mahtaako koskea vain uusimpia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Sulla on vielä niin maltillisesti syöttöjä autossasi.
Lisääntyvä polttoaineen ruiskutus ja ahtopaine alkaa ajamaan kierroksia tuosts alaspäin.
Syöttöjä saisi lisää kun vaihtaisi säätimen (ja pumpun) omassa yksilössäni. Näinhän se varmaankin on että lisälöylyllä alkaa yläkierroksilla meneen tukkoon. Tosin tällä autolla en ainakaan toistaiseksi aio sitä testata.
Leave a comment:
-
-
.
Sulla on vielä niin maltillisesti syöttöjä autossasi.
Lisääntyvä polttoaineen ruiskutus ja ahtopaine alkaa ajamaan kierroksia tuosts alaspäin.
Leave a comment:
-
-
Olisin jo odottanut kommenntteja/keskustelua eksperteiltä että mistä johtuu tämä LCI:n selkeästi parempi kierroskestävyys. Kansi, nokat...?
Moni pre-lci mies miettii varmaan että millä toimenpiteillä kierrosherkkyyttä muuttaa. No jouset tiedetäänkin jo mutta onko ne ainoat, taitaa samat jouset kuitenkin olla LCI laitteessa...
Leave a comment:
-
-
Laitetaas tähän vielä lopputulemaa ylätasolla mitä tuli tästä omasta LCI 530xda laitteesta vaikkei tämä nyt topikkia suoraan vastaakkaan, mutta "wannabe 535d" ryhmälle ainakin tämän auton käytös on hyvin lähellä topikkia, paitsi että lähtee viivalta tietty nopeemmin. Pahoittelut pitkästä postauksesta, mutta toivottavasti tästä nyt saa kokonaiskäsityksen.
Tarkoituksena antaa hivenen evidenssiä, siis nimenomaan omasta yksilötä (nämä kuitenkin näyttää kaikki olevan erilaisia, kuten alta tulee huomaamaan). En nyt lainannut mitään aikaisempia viestejä edelle, niistä voinee jokainen tarkastaa "odotuksia" edellisiltä sivuilta.
Kyllä sieltä polttoaineen syöttöjärjestelmästä taidettiin ne kaikki saada irti, tosin ei ihan samoilla paineilla/syötöillä mitä normaalisti 70 speksin LCI pumpusta tehoja tulee vaikka 535d LCI laitteesta, eli siihen verrattaen varmaan se 20-30hp jäi puuttumaan. Taisi tässä yksilössä hivenen syötön säädin (tjsp kun en nyt tarkkaan tiedä miksikä sitä kutsutaan) reistailla ja vaatia kikkailua ja todennäköisesti ei tuo pumppukaan kyennyt railipaineiden nostamiseen sinne odotettuihin 1800bar.
Kertauksena modit:
- Turbo billetillä + AMG, se perus resepti.
- Iso cooleri
- EGR poistettu
- DPF poistettu (katti paikallaan)
Jotain tässä LCI laitteessa on kait paremmin tehty. Reilu 350hp lopulta tuli sinne vähän päälle 3700rpm. Eli aika paljon ylemmäs mitä ehkä odotettiin. Jos polttoaineen syöttö olisi antanut "speksien mukaisesti" loputkin niin tiedä sitten miten olisi käyrälle käynyt, olisiko max tehon kierrosalue pudonnut (eli ollaankohan tässä nyt jo pakojousien jne. ylärajalla, vai salliiko nuo keskustellut nokat enemmän kierroksia)? Alavääntöjäkin pyrittiin rajaamaan tuon jakolaatikon takia ja ne saatiin ~750nm jämähtämään ~2300rpm ja siitä laskee maltillisesti koko lopun kierrosalueen. Tuossa kun vertasin tuikun saman penkin lappua omaani niin kovin saman näköisiä olivat "muodoltaan" vaikka minulla ei kanteen mitään ole tehtykkään.
Se mikä tässä on myös "ehkä" ihmeellistä niin vielä 4300rpm tehoja on melkein 340hp, sitten romahtaa äkillisesti. Vetäviä kierroksia tuli PIRUSTI lisää vs. alkuperäinen setup missä 5 vuotta vanhalla "hyllysoftalla" yhdistettynä tämän yksilön polttoainesyötön erikoisuuksiin (+MAF taisi myös olla osallinen joka uusittiin) ainakin perstuntumalla meno hyytyi jossain viimeistään 3300rpm jälkeen.
Syötöistä sen verran, että "hyllysoftassa" 75mg ja nyt 100mg samoilla railipaineilla.
Koko päivähän tuossa perjantain reissussa meni, mutta oli kyllä kiva tulla kotiinpäin pääkaupunkiseudulle. En nyt tiedä tuliko se yhtään nopeempaa kuin menomatkakaan, mutta ohitukset sujuivat nautittavan ripeästi! Jotain S350 meseä tuli ainakin kyykytettyä.
Suurkiitokset Antille ja sille kaverille joka puoli päivää väänsi auton kanssa nosturilla (anteeksi kun en muistanut kiittää sinua henkilökohtaisesti ennen lähtöäni)! Kovasti bemarimiehiä siellä pyöri, ainakin Boiga:n kanssa tuli juteltua pitkään sekä Kissevesalan kanssa käytyä sapuskallakin. Ja monta muutakin joita en osaa "yksilöidä"...
Eiköhän tämä auto ole tässä nyt ainakin jonkin aikaa. Kyllä tällä viedään penskoja jo riittävän nopeasti päiväkotiin. Sitten jos se jakolaatikko rikkoontuu niin mahdollisen vahvistamisen jälkeen tiedetäänkin (ainakin suurinpiirtein) mitä tämän yksilön pullonkauloja pitää parantaa jos tehonnälkä vielä kasvaa!Last edited by Paarma78; 01-08-2015, 22:22.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ptikkala View Postonko tietoa tuosta välimallin m57n2 koneesta, että mikä pumppu siinä on? ja miten se eroaa lcissä olevasta m57n2:sta. Piezoilla ainakin on eri osanumerot...
E: ai niin, unohtu että 3d kone vaihtu jo 09/2005 tjsp.Last edited by -rik; 30-07-2015, 22:04.
Leave a comment:
-
-
onko tietoa tuosta välimallin m57n2 koneesta, että mikä pumppu siinä on? ja miten se eroaa lcissä olevasta m57n2:sta. Piezoilla ainakin on eri osanumerot...
Leave a comment:
-
-
Ei poissulje. Ajoin takaa lähinnä sitä että sama nokka joka on 535d:ssä sovitettu tuplaturbolliseen, on kuitenkin käytössä mm. 525d:ssä.
Itse kun en moottoritekniikasta aivan kauheasti ymmärrä, niin mietin vaan onko tuo ihan sama nokka geometrialtaan (=toiminnaltaan) kuitenkin kuin 530d M57N koneessa, joka vaikuttaisi olevan tuossa moottorikatraassa ainoa "yksinäinen susi" (eri nokat numeron perusteella kuin kaikissa muissa 3l lohkoon rakennetuissa versioissa). :think
Onhan siihen joku syy miksi uudemmissa koneissa käytetään kaikissa ristiin rastiin tuota uudempaa nokkaa (kuten aiemmin postaamassani linkissä näkyy).
Lisäksi monen mukaan vanhan 530d kansi ei oikein hengitä yläkierroksilla, kun taas 535d:ssä ja 530d LCI:ssä ei kuulemani mukaan samaa ongelmaa ole. Karstalla tietenkin oma vaikutuksensa ym. mutta voisiko kuitenkin olla noista nokista kyse?
Sitähän ei oikein näkemättä/kokematta tiedä josko osanumero on vaan vaihtunut esim. erilaisen karkaisun, materiaalin yms. takia vai ovatko todella jotenkin erilaiset muodoltaan. Oma jahkailu johtuu siitä koska 525d:ssä ja 530dM57N2 koneessa on tuo sama 535d M57N nokka.
Lähinnä vaihtokelpoisuutta mietin tuohon "vanhaan" 530d moottoriin ja sitä saavutetaanko tällä mitään etua moottorin toiminnan kannalta. Onko jollakulla kokemusperäistä tietoa aiheesta?Last edited by PetriPT; 30-07-2015, 14:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
En tunne akseleiden eroja.
Mutu tuntumaa:
Kaksoisahdetussa tulee ahto- ja pakopainetta heti tyhjäkäynnilläkin runsaasti => lyhyempi aukioloaika riittää - myös pakokaasun kierrätyksen tarpeisiin.
Jos pikkuahtimen sulkee pois järjestelmästä, niin "suurempi" herää huomattavan hitaasti suhteessa kokoonsa => viittaisi lyhyisiin pakoventtiilin aukioloaikoihin.
Suhteessa ahtimen kokoihin ja saatuun (vakio) tehoon, painetta pitää olla paljon => viittaisi lyhkäisiin aukioloaikoihin.
Jos jotain sanoisin, niin en vaihtaisi ...
Leave a comment:
-
-
.
En tunne akseleiden eroja.
Mutu tuntumaa:
Kaksoisahdetussa tulee ahto- ja pakopainetta heti tyhjäkäynnilläkin runsaasti => lyhyempi aukioloaika riittää - myös pakokaasun kierrätyksen tarpeisiin.
Jos pikkuahtimen sulkee pois järjestelmästä, niin "suurempi" herää huomattavan hitaasti suhteessa kokoonsa => viittaisi lyhyisiin pakoventtiilin aukioloaikoihin.
Suhteessa ahtimen kokoihin ja saatuun (vakio) tehoon, painetta pitää olla paljon => viittaisi lyhkäisiin aukioloaikoihin.
Jos jotain sanoisin, niin en vaihtaisi ...
Leave a comment:
-
-
535d:ssä M57N koneessa puristussuhde on 16,5:1 ja 530d:ssä 17:1. Lähdekritiikkiä saa esittää,sillä tämä löytyi googlettamalla. Tämä varmaan selittyy männillä, jotka erilaiset.
Osaisiko esim. tuikku ottaa kantaa meneekö 535d nokkien laittaminen 530d koneeseen persielleen huuhtelun ym. näkökulmasta vai voisiko peräti toimia paremmin?
Leave a comment:
-
-
Hyvää keskustelua vajaaturbojen piristyksestä! Omassa katiskassa luvut samassa haarukassa kuin Petrillä. Muutokset myös suht samat. Siksi kiinnostaakin saada tehoa korkeammille kierroksille.
Näyttää siltä, että pelkästään 530d M57N koneissa on eri nokat kuin muissa kutosdieseleissä. Muissa moottoreissa on samat nokat keskenään, mm. 335d.
Kun kerta jouset on samat, niin onko nokkien vaihto helpoin ratkaisu saada tehoa myös yläkierroksille?
Onko tuota teho-ongelmaa myös LCI-malleissa, että huippu tulee jo about 3500 kohdalla modatulla ahtimella?
Leave a comment:
-
Leave a comment: