memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jacques
    replied
    Ääni Motorbitille täältä. Pekka mielummin varoittelee jengiä kuin surutta työntää softaa sisään. Sama mentaliteetti niiden mitattujen hevosvoimienkin suhteen, ilmoittaa jo liiaksikin alakanttiin.
    Ainoa huonopuoli on DPF-tyhjennys, lafka jonka puheille Motorbitistä minut ohjattiin teki huonoa jälkeä.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Eikös Motorbit tee ihan ite ohjelmansa ja todenna ne sen jälkeen penkissä?

    Mun käsityksen mukaan ihan osaava paikka.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Kyllä osaa hommansa sanoo kilpailia :-)
    Mikäs tää Motorbyte muuten on, Tuusulassa sekin (näemmä ennen ollut Motorcom)? Mulla meinas mennä paikat sekasin ja olin juoksemassa tonne bytelle halvan hinnan perässä, jäi kuitenkin tekemättä kun huomasin, että eri paikat kyseessä ja motorBYTEllä taidetan jotain bulkkisoftaa tunkea vaan sisään.

    Kellään mitään hajua?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Tiphook View Post
    Morjesta vaan !

    Tuli tossa vajaa vuos sitten ostettua 535d e60. Tällä hetkellä kaunokaisessa on vakiotehot, mutta kesäks olis tarkoitus heittää helvettiin sen DPF ja tehdä moottorinohjelmointi.

    Etelä-Suomessa kun asustelen, niin ei viitsis lähtee Pohjanmaalle AJ-Techille ajelemaan, joten kyselin Tuusulan motorbitistä aikaa ohjelmoinnille.

    Sieltä tuli tälläinen vastaus:

    "Huomaa DPF tyhjennyksessä että nyt on käytössä erilainen pakokaasumittaus pakokaasun noelle (k-arvolle). Ennen käytettiin 1,5 k-arvona, nykyisin auton omaa mallikohtaista. Se on merkitty auton tyyppikilpeen sellaisen neliön sisälle. Usein se on BMW:ssä 0,50 / 0,51 / 0,53. Siihen raja-arvoon pääseminen vanhalla dieselillä ilman DPF:ää on todella vaikeaa."

    Mitäs mieltä arvon paneeli on asiasta? Jos asia todella näin on, niin voi vitun vitun vittu.
    Ehkä Motorbit sitten ei pääse noihin lukuihin pönttö tyhjänä, mutta täältäkin lähti juuri yksi 535d ilman pönttöä 400/800 versio sisällä ja kävi kokeilemassa savuja ja puhalsi 0,3. Eli moottori ja ohjelma kun on kunnossa niin ei ole ongelma bemujen kanssa katsastukset. Tuu poikkeen kun on lyhyempi matka Treelle kuin S-joelle.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Tiphook View Post
    Morjesta vaan !

    Tuli tossa vajaa vuos sitten ostettua 535d e60. Tällä hetkellä kaunokaisessa on vakiotehot, mutta kesäks olis tarkoitus heittää helvettiin sen DPF ja tehdä moottorinohjelmointi.

    Etelä-Suomessa kun asustelen, niin ei viitsis lähtee Pohjanmaalle AJ-Techille ajelemaan, joten kyselin Tuusulan motorbitistä aikaa ohjelmoinnille.

    Sieltä tuli tälläinen vastaus:

    "Huomaa DPF tyhjennyksessä että nyt on käytössä erilainen pakokaasumittaus pakokaasun noelle (k-arvolle). Ennen käytettiin 1,5 k-arvona, nykyisin auton omaa mallikohtaista. Se on merkitty auton tyyppikilpeen sellaisen neliön sisälle. Usein se on BMW:ssä 0,50 / 0,51 / 0,53. Siihen raja-arvoon pääseminen vanhalla dieselillä ilman DPF:ää on todella vaikeaa."

    Mitäs mieltä arvon paneeli on asiasta? Jos asia todella näin on, niin voi vitun vitun vittu.
    0,20-0,30 on savuarvot yleisesti olleet autoissa joissa dpf on tyhjennetty.
    Tällä viikolla kävi yksi E61 530d jossa ohjelma ja dpf pois, katti paikallaan, 330tkm ajettu ja huohottaa jonkin verran = savuarvo 0,20

    Joten jos ei mitään ihmeellistä vikaa ole niin kyllä menee läpi ilman Dpf:ää

    Leave a comment:


  • Tiphook
    replied
    Uudet päästörajoitukset

    Morjesta vaan !

    Tuli tossa vajaa vuos sitten ostettua 535d e60. Tällä hetkellä kaunokaisessa on vakiotehot, mutta kesäks olis tarkoitus heittää helvettiin sen DPF ja tehdä moottorinohjelmointi.

    Etelä-Suomessa kun asustelen, niin ei viitsis lähtee Pohjanmaalle AJ-Techille ajelemaan, joten kyselin Tuusulan motorbitistä aikaa ohjelmoinnille.

    Sieltä tuli tälläinen vastaus:

    "Huomaa DPF tyhjennyksessä että nyt on käytössä erilainen pakokaasumittaus pakokaasun noelle (k-arvolle). Ennen käytettiin 1,5 k-arvona, nykyisin auton omaa mallikohtaista. Se on merkitty auton tyyppikilpeen sellaisen neliön sisälle. Usein se on BMW:ssä 0,50 / 0,51 / 0,53. Siihen raja-arvoon pääseminen vanhalla dieselillä ilman DPF:ää on todella vaikeaa."

    Mitäs mieltä arvon paneeli on asiasta? Jos asia todella näin on, niin voi vitun vitun vittu.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by makek87 View Post
    Onko Tuusulan motorbitista kokemusta kellään?
    Kyllä osaa hommansa sanoo kilpailia :-)

    Leave a comment:


  • makek87
    replied
    Onko Tuusulan motorbitista kokemusta kellään?

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tiiviste nr.3
    Okei! Mä luulen ettei mulla ole tuota ollenkaan... Niin "vapaasti" toi putki pääsee tossa heilumaan. Pitääpä hommata tuokin samaan syssyyn, silikoniletkut laitoin jo tilaukseen (myös alempi pätkä ihan vain varmuuden vuoksi kun samaan hintaan sai).

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Vaan mitä tarkoitat tuolla "muoviosaan saa tiivisterenkaan erikseen"?
    Tiiviste nr.3

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Tuohonhan saa eBaysta silikoniletkua niin ei tarvi vaihtaa koko putkea

    Linkki
    Kiitos, tuollainen se täytyy tilata niin josko kestäisi paremmin.

    Originally posted by ///THe View Post
    Ei ole alkuperäinen letku tuo paikallaan oleva. Ei kannata ihan kaikkein halvimpia ebay sätöksiä edes katsella tuohon paikkaan. Putkessa painetta kuiteskin sen n.2.8bar. Kuusamossa kun ainakin eilen näyt olevan, niin käväseppä Raskasosalta kurkkaa oisko niillä sopivaa käikälettä hyllyssä. Muoviosaan saa tiivisterenkaan erikseen.

    Edit: mulla on on INPA ainaskin käytettävissä, jos tarvista. Kuusamossa itsekin tällä hetkellä.
    Raskasosassa ei ollut, Kuusmetillä ei ollut, Reksalla ei ollut. Nettitilaukseksi menee mutta vähän jännittää että kuinka monta viikkoa menee.

    Vaan mitä tarkoitat tuolla "muoviosaan saa tiivisterenkaan erikseen"?

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Onko tämä nyt se ahtoletku? Oli kahdesta kohtaa halki tuolta takapuolelta

    Saako tämän pelkän muovisen letkun vai tuleeko mukana tuo muovinen pääosa myös? Haittaako jos tuo muovinen pää lenkkasee aika paljon?

    Edit: huomasin että tämä letku on vaihdettu 15kk sitten. Eikö nämä kestä sen pidempää?
    Ei ole alkuperäinen letku tuo paikallaan oleva. Ei kannata ihan kaikkein halvimpia ebay sätöksiä edes katsella tuohon paikkaan. Putkessa painetta kuiteskin sen n.2.8bar. Kuusamossa kun ainakin eilen näyt olevan, niin käväseppä Raskasosalta kurkkaa oisko niillä sopivaa käikälettä hyllyssä. Muoviosaan saa tiivisterenkaan erikseen.

    Edit: mulla on on INPA ainaskin käytettävissä, jos tarvista. Kuusamossa itsekin tällä hetkellä.
    Last edited by ///THe; 01-07-2016, 09:57.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Tuohonhan saa eBaysta silikoniletkua niin ei tarvi vaihtaa koko putkea

    Linkki

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Onko tämä nyt se ahtoletku? Oli kahdesta kohtaa halki tuolta takapuolelta

    Saako tämän pelkän muovisen letkun vai tuleeko mukana tuo muovinen pääosa myös? Haittaako jos tuo muovinen pää lenkkasee aika paljon?

    Edit: huomasin että tämä letku on vaihdettu 15kk sitten. Eikö nämä kestä sen pidempää?
    Taitaa olla koko putki:


    Voiko ehtoopuolella olevan koneen kannakkeet aiheuttaa tuolle ylimääräistä rasitusta? Tosin tuo saattaisi näkyä muutenkin...

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Onko tämä nyt se ahtoletku? Oli kahdesta kohtaa halki tuolta takapuolelta

    Saako tämän pelkän muovisen letkun vai tuleeko mukana tuo muovinen pääosa myös? Haittaako jos tuo muovinen pää lenkkasee aika paljon?

    Edit: huomasin että tämä letku on vaihdettu 15kk sitten. Eikö nämä kestä sen pidempää?
    Last edited by revote; 12-07-2019, 11:37.

    Leave a comment:

Working...
X