F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Yksi asiakas kävi ostaan M550d:n, ensin oli ostamassa M5:sta saman ikäistä mutta päätyi kuitenkin dieseliin. Hän kysyi molemmista tarjouksen vakuutuksista ja M5:een oli halvemmat kuini M550d...

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vakuutus n. 300€ kalliimpi / vuosi. Huoltokuluissa ei ole merkittäviä eroja,
    eikä ajoneuvoveroissa.
    Jaha, kiitti vinkistä. Yllättävän edullista. Fennia taitaa olla BMW ystävällisin ainakin täälläpäin (pk seutu). M5 nämä kaikki taas arvatenkin omassa sarjassaan mutta eipä siihen(kään) riitä pennoset

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by laur77 View Post

    Tietty miksei suoraan M550D ja siihen softaus. Tosin niissä hinnat / verot kyllä meikäläiselle ihan liian korkeella... huollot, vakuutukset, yms. varmaan myös pykälää kovemmat jälleen :think
    Vakuutus n. 300€ kalliimpi / vuosi. Huoltokuluissa ei ole merkittäviä eroja,
    eikä ajoneuvoveroissa.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post
    Ite näitä viritellään, täytyy varmaan ahtimille keksiä vähän avarrusta, ettei pelkkänä lämmittimenä toimi. Ohjelmointi sitten todennäköisesti Motorbitillä.
    Joo kyllä sen sais tehdä sitten asiaan perehtynyt henkilö, laakkoselle tietenkin turha viedä tuon takia

    Nopeella vilaisulla M550D:n pumppu maksaa ronskin tonnin eBayssa (mikäli oli oikea versio), mutta kaikkineen menee varmaan rahaa jonkusen verran. Plus sitten ongelmat joita varmaankin odotettavissa, ellei vikakoodien muodossa niin varmaan jo perästä ja laatikosta alkaa palaa kynttilä molemmista päistä.

    Tietty miksei suoraan M550D ja siihen softaus. Tosin niissä hinnat / verot kyllä meikäläiselle ihan liian korkeella... huollot, vakuutukset, yms. varmaan myös pykälää kovemmat jälleen :think

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Ite näitä viritellään, täytyy varmaan ahtimille keksiä vähän avarrusta, ettei pelkkänä lämmittimenä toimi. Ohjelmointi sitten todennäköisesti Motorbitillä.
    Last edited by Coutsi; 20-06-2017, 19:38.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Paljonko töineen mahtaa kustantaa pumpun, välijäähyn vaihto? Softaus menee toki uusiks. 450hv alkaa jo tuntumaan kiukkuiselta, uskoisin

    Entäs turbojen vaihto tuohon kohtaan? Varmaan aika ratkaisevasti saa lisää riemua.

    Taitaa alkaa väännöt hipomaan tonnia kohta, laatikko taas tiukilla. Vai onko sinne pruukattu laittaa jo vahvistuksia?

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mistä meinaat hommata tuon M550d:n pumpun?
    Tulee tsekeistä ebay:n kautta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post
    Menee nyt tuo vakio pumppu vaihtoon ja M550d tilalle. Racediesel puhui jostakin sovitteesta tulolinjaan, voisiko joku selventää tarkemmin mihin/mikä, eikö kuitenkin tulopuoli ole letkuliitännällä? Pumppu vielä matkalla, joten tässä vain koitan valmistella etukäteen asentelua.
    Mistä meinaat hommata tuon M550d:n pumpun?

    Leave a comment:


  • racediesel
    replied
    moi
    313hv malliin itse pumppu menee paikoilleen suit sait sekä korkeapainelinjat,mutta 299hv malleissa toinen pumpulta lähtevistä korkeapainelinjoista ei käy ja siihen joutuu tekemään sellaisen palikan jossa saa pumpun pään ja kiskon pään putket yhdistettyä.

    sen 450hv sieltä tulee jos on välijäähdytin sekä cat/dpf delete. polttoaine loppuu siinä kohdassa.

    T:Pasi
    0405432808

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    jos sulla on 535d, 313hp malli niin siihen menee se 550,n pumppu vissiin "heittämällä". Jos on 299hp malli, niin se onkin sitten vähän monimutkaisempi juttu. En tarkkaan tiedä mitä vaatii ja kuinka hankala homma se on, mutta jätin sen juuri siksi itselle toteuttamatta.

    -Hannu-

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Menee nyt tuo vakio pumppu vaihtoon ja M550d tilalle. Racediesel puhui jostakin sovitteesta tulolinjaan, voisiko joku selventää tarkemmin mihin/mikä, eikö kuitenkin tulopuoli ole letkuliitännällä? Pumppu vielä matkalla, joten tässä vain koitan valmistella etukäteen asentelua.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Ohjelmointi pk-seutu

    Suosittelisiko joku mistä löytyisi pk-seudulta hyvä/kohtuuhintainen ohjelma 535dat -11 (299hp versio) koppiin?

    Jotain 350hp ja 700Nm olis kiva, ei kaikkea irti laitteesta vaan mutkattomuutta ajoon.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by HannuE60 View Post
    Tuolla kun aikaisemmin kyselin mitä 535d eriversioista olette saaneet,
    Sinun lukemat oli silloin 417hv?? Ja nyt 39x, oletko virittänyt lisää? :think


    -Hannu-
    Pahoittelut, olen tainnut tuossa ensimmäisessä postauksessa muistella E61 hevosvoimia. Vääntölukemat ovat kuitenkin F11:ssä suuremmat.

    Hyvä, että joku on näissä tarkkana . Minulle ei näissä lukemissa ole niin paljon merkitystä, että jaksaisin mieleen painaa...

    Edit: Tuota lukujen merkitysettömyyttä kuvaa se, että ilmoitinkin 39X, koska en edes muista eikä kiinnosta tarkka hv-lukema.

    Leave a comment:


  • HannuE60
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mulla tuli 313 hv:sta 417 hv.
    Originally posted by Laku View Post
    Sigun F11 313hv alunperin ja ohjelmoinnilla 39x hv ja 827Nm .

    Kulutukseen ehkä aavistuksen alentava vaikutus, vaikea sanoa.

    Kerta vuoteen.

    Tuolla kun aikaisemmin kyselin mitä 535d eriversioista olette saaneet,
    Sinun lukemat oli silloin 417hv?? Ja nyt 39x, oletko virittänyt lisää? :think


    -Hannu-

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia F10 535D 313hv tehon lisäämisestä?

    Paljon on luvattu ja mikä on todellinen lukema?

    Vaikutus kulutukseen ja voimasiirron käyttäytymiseen?

    Miten toimitte huoltojen suhteen, öljyt ja suodatin kerta vuoteen vaihtoon vai ajotietokoneen mukaisesti?
    Sigun F11 313hv alunperin ja ohjelmoinnilla 39x hv ja 827Nm .

    Kulutukseen ehkä aavistuksen alentava vaikutus, vaikea sanoa.

    Kerta vuoteen.

    Leave a comment:

Working...
X