Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
8HP öljynvaihdosta
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by zakspeed View PostMitä nyt tässä ruudun takana näin globaalisti katseltuna BMW:n näkökulmasta niin edelleenkin varsin vähän on vikaa kyseisessä tuotteessa loppujen lopuksi ollut.
Tiedä sitten missä näistä tiedetään ja missä ei.
Mä en nyt varsinaisesti näistä 8hp laatikoista puhunut, vaan yleisesti ottaen.
Originally posted by JaniLap View PostEi se välttämättä velipojasta johdu. Mutta millaisista ongelmista ja vioista käytännössä puhutaan - pystytkö täsmentämään ja tarjoamaan esimerkkejä?
No en mä väittänytkään että veljestä johtuisi tms.
Eipä just nyt taas tule mitään mieleen, mutta useampia näitä tilanteita on ollut, eikä kyllä kiinnosta ruveta sen tarkemmin muistelemaankaan.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Suoraan liity öljynvaihtoon, mutta kun ajelin tuossa kuukauden autolla jossa oli käytännössä uusi loota (alle 5tkm ajettu 320) niin tuli tehtyä muutama huomio.
- kylmänä toimii jouhevammin kuin oma yli 200tkm ajettu
- sportilla vaihdot tosi terävät -> oikein nykäsee kun vedättää
- paikallaan pakille välillä nykäisy myös tässä
Comment
-
-
Tuli vaihdatettua ~12tkm ajettu AVK-loota 453tkm ajetun 8HP50:n tilalle. Alunperin oli tarkoitus huollattaa vanha loota mutta varaosia ei kuulemma vielä saanut. Nyt vetää todella hienosti, vanhassa suurin ongelma oli mekatroniikka + satunaisesti hyppivä planeettapyörästö ja jo hieman luistava turbiini.
Comment
-
-
Originally posted by Ileh View PostTuli vaihdatettua ~12tkm ajettu AVK-loota 453tkm ajetun 8HP50:n tilalle. Alunperin oli tarkoitus huollattaa vanha loota mutta varaosia ei kuulemma vielä saanut. Nyt vetää todella hienosti, vanhassa suurin ongelma oli mekatroniikka + satunaisesti hyppivä planeettapyörästö ja jo hieman luistava turbiini.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Istandam View PostSuoraan liity öljynvaihtoon, mutta kun ajelin tuossa kuukauden autolla jossa oli käytännössä uusi loota (alle 5tkm ajettu 320) niin tuli tehtyä muutama huomio.
- kylmänä toimii jouhevammin kuin oma yli 200tkm ajettu
- sportilla vaihdot tosi terävät -> oikein nykäsee kun vedättää
- paikallaan pakille välillä nykäisy myös tässä
Kuitenkin omat kokemukset nyt öljynvaihdon jälkeiseltä ajalta ovat sellaiset että auto vaihtaa hiukan pehmeämmin kuin aikaisemmin. Ehkä suurin ero on nimenomaan kylmällä koneella. Lämpöisellä juurikaan eroa ei tullut koska vaihtoja ei muutenkaan juuri huomannut ellei niitä erikseen seurannut tai tarkkaillut.
Toki näissä on aina riski siihen että kuvittelee että jotain on muuttunut vaikka todellisuudessa mitään ei ole tapahtunutkaan ihan sen takia että tietää että öljyt on vaihtunut. Tässä olen kyllä silti melkoisen varma että jotain muutosta on tapahtunut positiiviseen suuntaan. Muutoksen suuruutta on kuitenkin hankala arvioida ja saattaa olla että jotain muutoksia on tullut myös ajansaatossa laatikon adaptaatioihin. Täytyykin verrata mitä ne ovat nyt ja mitä ne olivat aikaisemmin.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Meillä 535DA Lci 168tkm ajettuna ja tänä talvena alkanut kylmänä epäröimään 1-3 vaihteiden vaihtamista, sekä selvää kuminauhamaisuutta vaihdoissa. Kylmänä ei tarvitse jarruun koskea, sillä moottori kyllä hoitaa homman. Pahentui aika nopeasti lyhyen ajan sisään..
Tietääkseni autoon ei ole koskaan vaihdettu laatikkoon öljyjä.
Soitin Siekkiselle, sekä koetin änkyttää auton oireet mahdollisimman selvästi niin sieltä tuli aika suora selvitys, että missä vika.
Mekatroniikka vaati korjaamista sekä oli siellä jotain muutakin, mikä on ilmeisemmin vasta lähiaikoina alkanut yleistymään näissä kyseisissä laatikoissa.
Ei kuulemma kannata edes lähteä arvuuttelemaan öljyjen vaihdolla, vaan laitetaan suoraan kuntoon.
Onneksi tämän saa takuun piikkiin ja ihan mielenkiinnolla odotan, miten laatikon käytös muuttuu korjauksen jälkeen.
Edelliseen autoon uusittiin laatikko Recron toimesta (tämä kylläkin oli X6 ja eri lootalla), mutta ero oli kuin yöllä ja päivällä. Ei paljoa laatikkoa kiinnostanut oliko ulkona -40c ja moottori kylmä, vaan kulki kuin ajatus heti käynnistymisestä lähtien.
Comment
-
-
Originally posted by Palomies View PostLaita tietoa vaihteiston korjauksen hinnasta muillekin jakoon.
Meneekö laatikko korjaamolle auton mukana vai irtonaisena rahtina?
Voisin tällä viikolla selvittää tuota hintaa ja viimeistään tieto tulee remontin jälkeen, kun saan Finntakuulta kuitin maksetusta rempasta.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostOliko puhetta tuon lootarempan hinnasta?Last edited by Shatter; 20-03-2019, 17:26.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Originally posted by Shatter View PostSamaa luokkaa kuin 6hp laatikoissa, pitkälti samanlainen kampe.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Nyt on ZF:n öljypohja vaihdettu ja Comman Mvatf+ 12litralla huuhdeltuna laatikossa. Hyvin tuntuisi toimivan, vaihteiden kytkeytymisiä ei tunne käytännössä lainkaan.
270tkm ajettu todennäköisesti alkuperäisillä öljyillä, eivät olleet korjaamon mielestä poikkeavan huonotkaan. Matka-ajossa ollut auto.F30 mPö.
Comment
-
-
Katsoin ihan mielenkiinnosta laatikon adaptaatiot ennen öljynvaihtoa ja nyt myös sen jälkeen. Näyttäisi että niissä ei ole tapahtunut juurikaan mitään muutosta. Uusi öljy siis toiminee ilmeisesti jotakuinkin samalla tavalla kuin vanha? :think Pystyykö arvoista päättelemään mitään?
Eräässä dokkarissa oli maininta näistä arvoista näin
The adaptation memory cells appear on the wiTECH for every clutch. Each clutch will include:
• Fast Filling Counter = the number of filling time events that has taken place
• Filling Time = +/- number of ms (milli seconds) from zero (standard set value).
• Filling Counter = the number of filling pressure events that has taken place
• Filling Pressure = +/- mb (millibar) from zero (standard set value)
If the adaptation memory cell “counter” is zero (0), than the adaptation memory cell has not been updated. The, Filling counter ideally should be at least 12 (6 on 8HP70/90) and Fast Filling counter at least 4 (2 on 8HP70/90) to improve shift quality and with each subsequent count, shift quality will improve even more.
Lisää kuinka ja koska adaptaatiot tapahtuvat: http://www.wk2jeeps.com/tsb/tsb_wk2_2101214.pdfF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment