Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Onko vedot tallesssa ?
    Mulla katkesi imusarjan läppien akseli ja osa läpistä kiinni ja savutus oli melkoista eikä
    Kulkenutkaan mihinkään.

    Sen jälkeen akseli pois ja imusarjan puhdistus ja 20hp tuli lisää
    Eli ilmaa pitää koneen saada
    Last edited by veku; 13-07-2018, 10:27.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17527
      • Turku

      Originally posted by veku View Post
      Onko vedot tallesssa ?
      Mulla katkesi imusarjan läppien akseli ja osa läpistä kiinni ja savutus oli melkoista eikä
      Kulkenutkaan mihinkään.

      Sen jälkeen akseli pois ja imusarjan puhdistus ja 20hp tuli lisää
      Eli ilmaa pitää koneen saada
      Mielestäni on vedot tallessa. 20hv? Eihän sitä huomaa yli 200hv autoissa ?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        oliko läpät niin karstassa että katkaisi akselin?

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by ptikkala View Post
          oliko läpät niin karstassa että katkaisi akselin?
          Taisi olla en tosin 100% varma ole mutta akseli oli kuin veitsellä leikattu.
          Tuo 20hp lisäys tuli puhtaalla imusarja itseasiassa 29 hp382 vs 411
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by Laku View Post
            F11 ajeltu syksystä saakka rauhallisesti. Eilen kävin Saksassa ja vähän testailin autoa; Yli 4000 kierroksilla savuttaa todella paljon eikä tuntunut loppuvan tai vähenevän muutaman "vedon" aikana. Ohjelmoitu AJ Techillä.

            Kysymys: Onko tällainen todella valtava savutus normaalia? Mielestäni ohjelmoinnin jälkeen heti ei savuttanut noin paljon. Onko vaan niin karstainen ja saa polttoainetta liikaa? Imusarjan puhdistus ei taida tuohon vaikuttaa...?
            Sanoisin että suht normaalia tuo on, tai siis se että tulee näkyvää savua, tuli huomattua itsekin että monesti tuo 4000 on joku maaginen raja tuon savutuksen kanssa.
            Toki jos tilanne on muuttunut ajan kanssa ja savutus on ihan kunnon savutusta niin ilmanputsari, turbot, imusarja syyniin, ilmahan siltä loppuu.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17527
              • Turku

              Originally posted by makkis View Post
              Sanoisin että suht normaalia tuo on, tai siis se että tulee näkyvää savua, tuli huomattua itsekin että monesti tuo 4000 on joku maaginen raja tuon savutuksen kanssa.
              Toki jos tilanne on muuttunut ajan kanssa ja savutus on ihan kunnon savutusta niin ilmanputsari, turbot, imusarja syyniin, ilmahan siltä loppuu.
              On se muuttunut. Ilmansuodattimen vaihtoaika taitaisi olla jo, nuo muut on vähän ongelmallisia käyttöauton kanssa, kun harrasteetkin on leima kylmänä ja aika ei riitä niitä veivata. Autollahan on ajettu kohta 250 tkm.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • ptikkala
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1571

                omassa kulkineessa oli vakionakin hirvittävä ero ennen ja jälkeen imusarjan puhdistamisen... karstaa oli läpilläkin niin paljon että ihme miten ovat siellä vielä aukeilleet. Kulku kyllä parani huomattavasti

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by Laku View Post
                  On se muuttunut. Ilmansuodattimen vaihtoaika taitaisi olla jo, nuo muut on vähän ongelmallisia käyttöauton kanssa, kun harrasteetkin on leima kylmänä ja aika ei riitä niitä veivata. Autollahan on ajettu kohta 250 tkm.
                  Toki ahtovuoto voi olla myös yksi mahdollisuus, ne yleensä suht helposti huomaa kun alkaa öljyä puskemaan pihalle.
                  Livedataa seuraamalla voi yrittää jotain todeta, mutta ei sieltäkään välttämättä noin pientä vaivaa selkeästi välttämättä löydä.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    Originally posted by wiikki View Post
                    Lisäksi haluan, että päästöt pysyvät Euro 5 rajojen sisäpuolella.
                    Tämän vaatimus on mahdoton. Auto on tyypitetty orkkiksena Euro 5, nyt manipuloidaan moottorin ohjausta, niin eipä ole tuo tyyppihyväksyntä enää ole voimassa. Käytännössä et sinä eikä katsastaja kylläkään huomaa mitään eroa päästöissä.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17527
                      • Turku

                      Originally posted by makkis View Post
                      Toki ahtovuoto voi olla myös yksi mahdollisuus, ne yleensä suht helposti huomaa kun alkaa öljyä puskemaan pihalle.
                      Livedataa seuraamalla voi yrittää jotain todeta, mutta ei sieltäkään välttämättä noin pientä vaivaa selkeästi välttämättä löydä.
                      Mihin se puskee öljyä? Viime öljynvaihtovälillä sitä kului kyllä.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by Laku View Post
                        Mihin se puskee öljyä? Viime öljynvaihtovälillä sitä kului kyllä.
                        Paljonko vaihtoväli , itse vaihdain n 15 tkm välein ja öljy ei vähene. Ajettu 235tkm joista itse 90
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          Laku, oliko kuinka lämmin keli verrattaen milloin on kengitty yli 4000rpm viimeksi?
                          Tehot jos on ulosmitattu viimeiseen tippaan asti, helteillä ilma ei vaan riitä/lämmöt kauttaaltaan korkeammalla, ohjelmassa jos näitä tekijöitä ei oteta huomioon = savuttaa.
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17527
                            • Turku

                            Originally posted by Jacques View Post
                            Laku, oliko kuinka lämmin keli verrattaen milloin on kengitty yli 4000rpm viimeksi?
                            Tehot jos on ulosmitattu viimeiseen tippaan asti, helteillä ilma ei vaan riitä/lämmöt kauttaaltaan korkeammalla, ohjelmassa jos näitä tekijöitä ei oteta huomioon = savuttaa.
                            En muista, milloin viimeksi on kengitty.... Nyt toki yli 20 astetta lämpöä kengittäessä. Aika viimeiseen tippaan on otettu.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by Laku View Post
                              Mihin se puskee öljyä? Viime öljynvaihtovälillä sitä kului kyllä.
                              Johonkin suuntaan konehuonetta, siellä missä vuoto on, jos sellaista on.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by Laku View Post
                                Mihin se puskee öljyä? Viime öljynvaihtovälillä sitä kului kyllä.
                                Siitä ahtovuotokohdasta puskee vähän öljysumua.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎