Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .
    No, enhän minä voi täältä oikeasti tietää, missä vika piileskelee.

    Mutta
    Kytkinpakat ei luista, sitä valvotaan.
    Enkä usko, että mikään muukaan luistaa.
    Ongelma ääni johtuu varmaankin siitä, että mikään ei anna perään.
    Jos turbiini hiukan antaisi perään, niin vapinat voisi loppuakkin.
    Pyydä tekemään toinen versio, tai kokeile jonkun toisen tekemää softaa.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1271
      • Kainuu

      Voisiko olla kyseessä "liian iso vaihde liikaa vääntöä" syndrooma. Itsellä ei ole kyllä ole ollut mitään ongelmia vaikka ohjelma tehtiin ABC:n takana olevassa metsikössä ja velho lupaili yli 700 nm vääntöjä. 8)
      BMW i5 M60, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

      Comment

      • kktune
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 164
        • Tuusula

        Originally posted by makebm5 View Post
        Voisiko olla kyseessä "liian iso vaihde liikaa vääntöä" syndrooma. Itsellä ei ole kyllä ole ollut mitään ongelmia vaikka ohjelma tehtiin ABC:n takana olevassa metsikössä ja velho lupaili yli 700 nm vääntöjä. 8)
        No nimenomaan näin on. Ilmiö on tapahtunut esim.näin:

        -nopeus kahdeksisenkymppiä, moottoritien ramppi ylämäkeen, autossa kuormaa päällä, kierroksia n. 1200 ja siitä kiihdytys niin ettei vaihde pienene.
        tai näin:
        -moottoritie, auto täynnä, nopeus alle sata, kierroksia 1200-1300, tulppa siirtyy edestä ja siitä kolme varttia happihanaa auki.


        Ilmiötä on aika vaikea aiheuttaa kun lähes aina laatikko vaihtaa pienemmälle mutta pari-kolme kertaa em.tavalla on ilmennyt vähän voimakkaampana.
        F20 116i M-sport
        F11 530dA M-sport

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          Manuaalimoodilla tuon saa provosoitua selvästi esiin, seiska pykälään ja tuhannesta kierroksesta vedättämään kaasu kickdownia vasten. Liian iso vääntömomentti aiheutta värähtelyitä voimalinjaan ja homma ratkaistaan pudottamalla maksimimomenttia jonkin verran. Ei vaikuta huipputehoon. Toki jos normaaliajossa tätä värähtelyä ei esiinny niin eipä tuolle mitään tarvitse tehdä, eihän normaalisti kuitenkaan tuhannella kierroksella ajeta.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6774
            • PK-seutu

            Originally posted by böntti View Post
            Manuaalimoodilla tuon saa provosoitua selvästi esiin, seiska pykälään ja tuhannesta kierroksesta vedättämään kaasu kickdownia vasten. Liian iso vääntömomentti aiheutta värähtelyitä voimalinjaan ja homma ratkaistaan pudottamalla maksimimomenttia jonkin verran. Ei vaikuta huipputehoon. Toki jos normaaliajossa tätä värähtelyä ei esiinny niin eipä tuolle mitään tarvitse tehdä.
            Vai ratkeaisiko ongelma jos on alla xHP:n laatikkosofta? Tai yleensäkin vääntötiedon oikea kulku laatikon ja ECU:n välillä?
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              Ei ratkeaisi, kyseessä on mielestäni akseleiden (lähinnä kardaani) kieppumisvärähtely mikä ei ratkea muuten kun akseleita muokkaamalla tai vääntömomenttia laskemalla.
              Last edited by böntti; 02-11-2018, 21:32.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6774
                • PK-seutu

                Originally posted by böntti View Post
                Ei ratkeaisi, kyseessä on mielestäni akseleiden (lähinnä kardaani) kieppumisvärähtely mikä ei ratkea muuten kun akseleita muokkaamalla tai vääntömomenttia laskemalla.
                Mutta jos ko. softa siis ymmärtäisi vaihtaa pienemmälle eikä tärinää pääsisi tulemaan. Jotenkin vakiosoftakin siihen reagoi, kun ylämäessä nätisti vaihtaa aina pienemmälle jos meinaa jyristää. Mitä kaikkia parametreja asiaan lieneekään, varmasti monia. Josko xHP:n poijjaat olis ratkonu tuotakin.
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  No joo toki jos se ajattaisi isommilla kierroksilla niin sitten ei värähtelisi. Ei tämä kuitenkaan minun mielestäni ole oikea ratkaisu vaan edelleenkin se vääntömomentin pieni pudotus alakierroksilla. Vakiona se vaihtaa pienemmälle koska moottori ei pysty tuottamaan tarvittavaa vääntömomenttia ja sitä kautta tehoa kyseisen ylämäen suorittamiseksi.

                  edit. Kohtahan se nähdään käytännössä että miten se xhp vaikuttaa, tässä kuussa pitäisi tulla tuki f-sarjalle.
                  Last edited by böntti; 02-11-2018, 21:51.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • M-ERiMiEs
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 211
                    • Porvoo

                    Yhden f11 530d tiedän joka lähti ohjelmoinnin jälkeen jyristämään jostain takaa kun esim. 60 km/h lähtee reilulla kaasulla kiihdyttämään manuaalilla 6-vaihteella. Ohjelmointipaikassa epäiltiin takakelkan puslien olevan loppu, mutta asiaa ei vielä ole keretty sen enempää tutkimaan. Yhtenä vaihtoehtona on myös epäilty perän puslia sekä kardaanin kumeja.


                    Normiajossa ajossa ei oireile vaan nimenomaan matalilla kierroksilla ja isolla kormituksella.
                    F11 LCI 535i M-Sport
                    Voorti -12

                    Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      Ne nyt vaan värisee liiasta väännöstä, se ei tule laatikosta eikä mistään siitä keulaan päin.
                      Böntin linjoilla olen, eli kardaani ja siinäkään ei tarvi olla vikaa, toki perä on toinen vaihtoehto, sielläkään ei tarvi vikaa olla että tekee.

                      Harvemmin noita on automaatilla tehnyt, paitsi nyt noilla 8hp laatikoilla, ilmeisesti tiukemmin lyö väännön läpi tms.

                      Vähentäkää vääntöä jos häiritsee, itse olen ajanut pitkään autoilla jotka on tuota tietyissä tilanteissa tehnyt.
                      Eikä ole vuosien varrella pahentunut eikä rikkonu mitään.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1574

                        Minulla on tuolta kardaani ja perä osastolta asiat uusittu, vakiosoftaa softaajan mukaan koitettu. Värähtely jatkuu, mielenkiinto siihen loppui.

                        Comment

                        • salmol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 244
                          • Helsinki

                          Minulla jyrisi F30 320dA jossa oli 520 nm vääntöä, ei jyrissyt ennen softaa vakiona (380nm). Nyt kun laitoin F36 420dA softan jossa luvataan 440 nm vääntöä, niin ei jyrise ollenkaan.

                          Eli jos jyrisee, niin ei välttämättä ole vikaa, vaan yksinkertaisesti liikaa vääntöä ja jokin (perä, kardaani, yms) värähtelee ja aiheuttaa tuon jyrinän.
                          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Onhan noita vastaan tullut useitakin tapauksia. Joihinkin voi laittaa niin paljon kuin ikinä pystyy ja ei värise ja jotkut värisee jo hyvinkin pienellä lisäyksellä. Nytkin on tapetilla 430xd mihin jo kaksi kertaa vähennetty vääntöä ja nostettu vääntöhuippua ylös kierroksille, mutta eipä auta. 40tkm ajettu -16.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5151
                              • Kouvola, Savisto

                              Nelivedoissa taitaa olla enempi tuota värinä ongelmaa???
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by makkis View Post
                                Nelivedoissa taitaa olla enempi tuota värinä ongelmaa???
                                Tämä on todettu, nelikot jostain syystä värisee herkemmin. Värinän aiheuttajaa on todella vaikea löytää, on kokeiltu ilman jakovaihteistoa, jne jne ja jostain syystä epäilys kohdistuu aina vaihteistoon ja sitä kun ei koemielessä viitsi vaihdella...
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎