Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    Originally posted by fraatti View Post
    Xhp sivuilla oli kuva 8hp45n vakiopaineista ja ne näyttävät olevan hiukan korkeammat? Liekö asia samalla tavalla myös näissä muissa 8hp laatikoissa? Eikös tuossa laatikossa virallinen väännönkesto ole 500Nm? Tuon kartan mukaan paineet nousevat vielä 650Nm asti. Olisiko tällöin parempi tapa ohjelmoida askista esim tuo 500Nm raja pois ja kertoa todellinen vääntö esim 600Nm laatikolle, hiukan rajaa alhaisemman Nm sijaan?

    Olet oikeassa, 10bar oli ihan hatusta heitetty, kun eipä niitä ole päässyt tutkiskelemaan, päivitys tuli CMD,hen alle kuukausi sitten.

    Mutta eipä tuo arvaus ihan pieleenkään mennyt.

    Kuvassa ihmetyttää se, että suuremmalla vaihteella väännönkesto suhteessa paineeseen paranee, vaikka kun asiaa ajattelee, niin sen pitäisi olla juuri toisin päin, suuremmilla vaihteillahan se käytännössä ensin alkaa vaihdetta päältä pois pukkimaan.

    Se, mihin asti on mitään hyötyä vääntötietoa kertoa, rippuu loppupelissä vaihteistojen ohjelmista, sitähän tuo kuva ei kerro.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      Originally posted by suppari View Post
      Arvaus on, ettei Celtic mitään kovin ihmeellistä tuolle vaihteisolle voi tehdä. Odotaisin tuota XHP:ta, ja tuon kun ottaa valtuutetulla jälleenmyyjällä, siinä on 24h testausmahdollisuus.
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Erikoista kun en itse ole vielä törmännyt 3.vaihteen väännönrajoittimeen tai johonkin sen ongelmaan, ehkä olen sen heti vuosia sitten sieltä jo bongannut. Hyvä jos CT nyt sen sieltä löysi
      Nämä arvaukset taisivat nyt vain mennä sitten lopulta metsään.

      Celticin porukka on kehitellyt tuohon 8HP askin ohjauksen mulkkaukseen oman softansa. Tässä juuri esimerkki siitä mitä on muutettu 3. vaihteelta. Muista en tiedä mutta jos omaan autooni olisin softaa hamuamassa niin tämä on se tapa miten haluaisin softan tehtävän. :think


      Pioneers in ECU Remapping, Diesel Tuning, Economy Tuning, Engine Tuning and Chip Tuning. Worldwide dealer network with the best performance gains in the industry.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by fraatti View Post
        Nämä arvaukset taisivat nyt vain mennä sitten lopulta metsään.

        Celticin porukka on kehitellyt tuohon 8HP askin ohjauksen mulkkaukseen oman softansa. Tässä juuri esimerkki siitä mitä on muutettu 3. vaihteelta. Muista en tiedä mutta jos omaan autooni olisin softaa hamuamassa niin tämä on se tapa miten haluaisin softan tehtävän. :think


        https://www.celtictuning.fi/uutiset/...rbox-ecu-remap
        Kuten kirjoitin, en ole törmännyt tuohon ongelmaan väännössä ja varmana olisin huomannut kun pari noita 8hp laitteita on ollut eikä kyllä kukaan muukaan ole asiasta ikinä maininnut mihin olen softan vääntänyt, niitä on kuitenkin kolminumeroinen määrä.

        Mitä nyt sitten voitat kun saat ne rajoittimet sieltä laatikon softasta nostettua pois haitoilta?
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2724
          • Tampere

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Näin minä sen ohjelman rakennan merkistä riippumatta, laatikot ei luista ja toimii täydellisesti, etenkin 8hp.
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Kuten kirjoitin, en ole törmännyt tuohon ongelmaan väännössä ja varmana olisin huomannut kun pari noita 8hp laitteita on ollut eikä kyllä kukaan muukaan ole asiasta ikinä maininnut mihin olen softan vääntänyt, niitä on kuitenkin kolminumeroinen määrä.

          Mitä nyt sitten voitat kun saat ne rajoittimet sieltä laatikon softasta nostettua pois haitoilta?
          Jos omien sanojesi mukaan täydellisiä ohjelmia, niin hyvä niin ja lienet ilmeisen tyytyväinen tekemisiisi, olet sitten aiemmin ollut tietoinen väännönrajoittimista ja vaihdekohtaisista eroista tai et. Sellaisia siellä kuitenkin on, kuten keskustelussa edellä tullut esille.

          Ja tuossahan se on edellä kerrottu, mitä esim. tuo Celtic Tuningin toteuttama lähestymistapa pyrkii mahdolistamaan laatikon toiminnan osalta. Se on heidän näkemyksensä. Sinulla saa vastaavasti olla sellainen kuten itse haluat, mutta ei se oikeuta vähätellä heidän tai muidekaan tekemisiä.

          Mihin oikeastaan pyrit kärjekkäällä kommunikaatiollasi?
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            Originally posted by JaniLap View Post
            Jos omien sanojesi mukaan täydellisiä ohjelmia, niin hyvä niin ja lienet ilmeisen tyytyväinen tekemisiisi, olet sitten aiemmin ollut tietoinen väännönrajoittimista ja vaihdekohtaisista eroista tai et. Sellaisia siellä kuitenkin on, kuten keskustelussa edellä tullut esille.

            Ja tuossahan se on edellä kerrottu, mitä esim. tuo Celtic Tuningin toteuttama lähestymistapa pyrkii mahdolistamaan laatikon toiminnan osalta. Se on heidän näkemyksensä. Sinulla saa vastaavasti olla sellainen kuten itse haluat, mutta ei se oikeuta vähätellä heidän tai muidekaan tekemisiä.

            Mihin oikeastaan pyrit kärjekkäällä kommunikaatiollasi?
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            D-asennolla kaikissa tilanteissa ei tosiaan käytetä täysiä paineita vaan käytetään hyödyksi sopeutuksia. Tämän voi taas ehkäistä käyttämällä S-asentoa, jolloin laatikko ei välitä sopeutuksista mitään vaan käytetään täysiä paineita. Minun kohdalla ei ole ollut ongelmia yhdessäkään 8-vaihteisessa, mutta 6-vaihteisessa kerron aina, että on käytettävä S-asentoa kun kiusataan, D-asennolla on noita hajonnut tai onhan niissä jo ollut lopun alkua, mutta kuitenkin.
            Viitaten tähän vanhaan viestiin....

            Onko nämä ohjelmat sitten hyviä jos kaasua ei saa annostella miten sattuu? Tietääkö seuraava omistaja että kaasua ei saa polkea oli vaihdekepuli missä asennossa hyvänsä, vaan vain sportti päällä? Onko vika kuitenkin siinä että se softa ei olekaan niin hyvä vaan että todellisuudessa sillä hajotetaan laatikko tai mahdollisesti altistetaan se luistolle? Toteat kuitenkin vielä tuossa että onhan niitä hajonnut mutta vika on ollut jo valmiiksi huonossa laatikossa eikä tietenkään ohjelmassa. Kuulemani mukaan luisto laatikossa ei ole mikään harvinaisuus softatussa autossa. Samaahan se Harinen varmaan olisi sanonut omasta ohjelmastaan kun oli joko tietämättään/osaamattomuuttaan tai jostain muusta syystä pyyhkinyt mun autosta miltei koko vikakooditaulukon pois - softa on silti paras. Pääasia että autossa on potkua, muusta viis. Takuu loppuu kun takavalot häviävät. :think

            Oma lähtökohta asiaan ainakin on se että softa pitää olla sellainen ettei sillä tahattomasti hajoiteta laatikkoa ja se toimii jotakuinkin mahdollisimman samankaltaisesti kuin miten softa on alunpitäenkin toiminut. Ymmärrän kuitenkin että tämä xhp ja laatikon ohjelmoinnit ylipäätään on varsin tuore asia ja ehkä asian kuitenkin voi tehdä myös paremmin kuin miten se on totuttu tekemään sitä mukaan miten ymmärrys kasvaa.
            Last edited by fraatti; 12-12-2018, 08:07.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              Originally posted by tuikku View Post
              Kuvassa ihmetyttää se, että suuremmalla vaihteella väännönkesto suhteessa paineeseen paranee, vaikka kun asiaa ajattelee, niin sen pitäisi olla juuri toisin päin, suuremmilla vaihteillahan se käytännössä ensin alkaa vaihdetta päältä pois pukkimaan.
              Minähän en näistä mitään tiedä mutta...
              Pläräsin hiukan tuossa muutama päivä takaperin miten tuo 8HP aski ylipäätään toimii. Hiukan ehkä ymmärtää edes sinnepäin miten tuo värkki voi pelata.

              Tässä muutama yleiskuva aiheesta, kuvassa 8HP45:


              Kuvat täältä:https://www.motor.com/newsletters/20...8HP_Tranny.pdf

              Sitten katsotaan vielä mitä tuollainen aski on syönyt kytkimien osalta. (tämä kuva kylläkin 8HP70 laatikosta mutta tästä selviää kyllä ajatus.) Eli kuvassa näkyy että kytkimien levyjen määrä sekä halkaisija vaihtelee. Tästä voisi päätellä että tällöin myös paineiden on vaihdeltava sen mukaan mitä kytkintä käytetään jos halutaan saavuttaa samanlainen väännönkesto. 8HP70 askissa näyttää olevan 10kpl suurempaa levyä ja 15kpl pienempää levyä. 8HP45 rakenne lienee samankaltainen vaikkakin kytkimien levyjen määrä ja halkaisija saattaa kuitenkin poiketa tuosta toisesta vaihteistosta. Eikö vaihteistojen vahvistaminen tapahdu yleensä levyjen määrää lisäämällä?


              kuva täältä: http://sci-hub.tw/https://www.sae.or.../2009-01-0510/

              Sitten katsotaan mitä kautta voima välitetään 1. vaihteella. Se näyttää menevän kytkimen E kautta. (ainakin 8HP45 tapauksessa). Muutaman kuva ylempänä näyttää siltä että kyseessä on "pikkukytkin" varsin pienellä levymäärällä myös. Tämä saattaisi siis vaatia korkeamman paineen kuin joku muu vaihde. Johtuuko tästä sitten myös alhaisempi väännönrajoitin? (voipi olla että olen aivan metsässä tässä asiassa ja en ymmärrä nyt tuosta jotain oleellista asiaa... ja itseasissa nyt näyttääkin että ei näissä ole mitään loogisuutta ainakaan tuon väännönkeston ja käytettävän kytkimen osalta) Mikä tuo holding clutch/pidättävä kytkin tms virka on?


              Tässä sitten voimansiirtokaavio 3. vaihteella. Tuossa voima menee E ja C kytkimen kautta.


              Tässä sitten voimansiirtokaavio 4. vaihteella. Tuossa voima välitetään E ja D kytkimen kautta.


              6. vaihde

              Kaaviot löytyy täältä:


              Tuossa vielä kiinnostuneille 8hp45r kilpa-askista juttua: http://sci-hub.tw/https://link.sprin...313-016-0056-8
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by fraatti View Post
                Viitaten tähän vanhaan viestiin....

                Onko nämä ohjelmat sitten hyviä jos kaasua ei saa annostella miten sattuu? Tietääkö seuraava omistaja että kaasua ei saa polkea oli vaihdekepuli missä asennossa hyvänsä, vaan vain sportti päällä? Onko vika kuitenkin siinä että se softa ei olekaan niin hyvä vaan että todellisuudessa sillä hajotetaan laatikko tai mahdollisesti altistetaan se luistolle? Toteat kuitenkin vielä tuossa että onhan niitä hajonnut mutta vika on ollut jo valmiiksi huonossa laatikossa eikä tietenkään ohjelmassa. Kuulemani mukaan luisto laatikossa ei ole mikään harvinaisuus softatussa autossa. Samaahan se Harinen varmaan olisi sanonut omasta ohjelmastaan kun oli joko tietämättään/osaamattomuuttaan tai jostain muusta syystä pyyhkinyt mun autosta miltei koko vikakooditaulukon pois - softa on silti paras. Pääasia että autossa on potkua, muusta viis. Takuu loppuu kun takavalot häviävät. :think

                Oma lähtökohta asiaan ainakin on se että softa pitää olla sellainen ettei sillä tahattomasti hajoiteta laatikkoa ja se toimii jotakuinkin mahdollisimman samankaltaisesti kuin miten softa on alunpitäenkin toiminut. Ymmärrän kuitenkin että tämä xhp ja laatikon ohjelmoinnit ylipäätään on varsin tuore asia ja ehkä asian kuitenkin voi tehdä myös paremmin kuin miten se on totuttu tekemään sitä mukaan miten ymmärrys kasvaa.
                Tämä lainaamasi kirjoitus on 6hp laatikosta, että ei sekoiteta sitä tähän 8hp keskusteluun. Teen sellaisen ohjelman kuin asiakas haluaa, jos otan kaiken irti niin kulunut laatikko hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Laatikon elinikään pystyy hieman vaikuttamaan kun käyttää S-asentoa. Tämän kaiken kerron asiakkaalle. En tietenkään tee aina noita kaikki irti versioita vaan pyydettäessä. Nämä jutut siis 6hp laatikosta. Ei kannata lainata väärää juttua eri keskusteluun ja varsinkaan kun sinun tieto on täysin teoriapohjalla, muilta lainattua.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Jos omien sanojesi mukaan täydellisiä ohjelmia, niin hyvä niin ja lienet ilmeisen tyytyväinen tekemisiisi, olet sitten aiemmin ollut tietoinen väännönrajoittimista ja vaihdekohtaisista eroista tai et. Sellaisia siellä kuitenkin on, kuten keskustelussa edellä tullut esille.

                  Ja tuossahan se on edellä kerrottu, mitä esim. tuo Celtic Tuningin toteuttama lähestymistapa pyrkii mahdolistamaan laatikon toiminnan osalta. Se on heidän näkemyksensä. Sinulla saa vastaavasti olla sellainen kuten itse haluat, mutta ei se oikeuta vähätellä heidän tai muidekaan tekemisiä.

                  Mihin oikeastaan pyrit kärjekkäällä kommunikaatiollasi?

                  En ole missään kohtaa kieltänyt etteikö siellä väännönrajoittimia olisi vaan kerroin tietäväni ne ja ei niistä ole ollut haittaa. Toiseksi en vähätellyt vaan kerroin, että eipä ne ole olleet minulla ongelma ja että hyvä kun CT:llä löysivät ne. Mikä oli nyt kärjekästä kommunikastiota, että mielesi pahoittui?
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    On tuo aski melkoinen insinöörityön taidonnäyte ja melkoisen monimutkainen laite....


                    Tässä tuo silputtuna osiin:


                    Löysin erään läpyskän missä on paremmin selvitetty mistä ja miten voimakulkee kulloinkin. Samasta selviää myös noiden jarrukytkimien toiminta. Tuossa itse läpyskä: http://perception.fcaperformanceinst...84/0221308.pdf

                    Tässä esimerkkinä 3. vaihde.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • salmol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2013
                      • 244
                      • Helsinki

                      Originally posted by fraatti View Post
                      On tuo aski melkoinen insinöörityön taidonnäyte ja melkoisen monimutkainen laite....
                      Mielenkiintoinen video. Olisi ollut kiva nähdä vielä miten siinä vaihteet kytkeytyvät päälle ja miten nuo eri osat siinä liikkuvat.
                      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        Oli tuolla vol.1 topicissa aiheesta, niin laitan tähän aiemman lainauksen, jos jotakuta helpottaa tänään korjattu vika vastaavan vikakoodin takaa:

                        Quote:

                        Originally Posted by*suppari*

                        "244C00 kyllä tuo on Boost pressure control deviation: Boost pressure too low. Ei eropaineanturi taikka pakokaasun lämpötunnistin.

                        Jos tuo nyt softauksen jälkeen tulee niin jokuhan siellä on vitullaan ettei se ahtopaine pyydettyyn nouse.

                        Tuikku vastaa:

                        Juu, olet oikeassa.
                        Ahtopaineen säätöön viittaa, positiivinen säätöpoikkeama.
                        Tarkoittaa, että vaikka ahdinta sädetään tuottamaan lisää painetta, halutussa haarukassa ei pysytä. Siitä tulee nimikin, painetta säädetään lisää - positiivinen säätöpoikkeama.

                        Supparilla voi tieten olla toisenlaisia kokemuksia aiheesta, mutta henkilökohtaisesti minulla, muutaman auton ohjelmoineenakin, kokemus on sellainen, että näissä tapauksissa autoon on tullut mekaaninen vika, joka estää, tai ainakin hidastaa paineen nousua järjestelmässä, aiheuttaen säätöpoikkeaman.
                        Tyypillisesti ahtovuoto.

                        Softasta johtuvat vaivat tyypillisesti tulevat esiin sellaisella vikakoodilla, kun negatiivinen säätöpoikkeama, se tarkoittaa, että ahtopainetta ei saada millään pidettyä kurissa, vaan painetta vähentävistä toimista huolimatta, se nousee liiaksi, säätöhaarukan ylitse."

                        Vastaavalla koodilla ollut 133tkm ajettu vm. -12 F01 740d korjautui tänään ison turbon edessä olevan läpän kellon vaihdolla. Testailin reilu viikko sitten, että kello ei pidä alipainetta ja tänään vaihdettiin se uuteen, jonka jälkeen auto alkoi pelata normaalisti. Purin vanhan kellon mielenkiinnosta, ja oli vuotanut säätötangon stefan välistä vettä sisäänsä, ja sisus oli ruostelastuja täynnä. Ruostelastut oli tökkineet kolme pientä reikää kalvoon ja sieltä vuoto. Jos tää nyt jotakuta joskus auttaa, niin hyvä.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • Insomnia
                          Newbiemmer
                          • Dec 2013
                          • 17
                          • Sipoo

                          Nyt tarttis vinkkiä fiksummilta. Ja jotta ei pahasti lähde rönsyilemään niin pysytään threadin aiheessa, eli tehon lisäys.

                          Alustuksena kuitenkin että omaa 299hp 535D:tä vaivaa tehottomuus, auto on käytännössä ollut jo yhteensä 3vko korjaamolla, eikä vikaa meinaa löytyä. Isommassa ahtimessa tai sen ohjauksessa vika tuntuisi olevan.

                          Mutta itse kysymykeen, jos isompi ahdin todetaan vialliseksi ja sen joutuu korjaamaan tai vaihtamaan uuteen, niin löytyykö sinne jotain järkevää "bolt on" ahdinta vielä isommille tehoille? Tuo 400hp/800nm onnistunee vielä vakio ahtimilla, mikä on toistaiseksi ensimmäinen tavoiteltava rajapyykki. Mutta missä tulee vakio ahtimien raja vastaan ja onko järkeviä vaihtoehtoja tilalle?

                          Sinkkuturbo konversio ei oikein houkuttele.

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by Insomnia View Post
                            Nyt tarttis vinkkiä fiksummilta. Ja jotta ei pahasti lähde rönsyilemään niin pysytään threadin aiheessa, eli tehon lisäys.

                            Alustuksena kuitenkin että omaa 299hp 535D:tä vaivaa tehottomuus, auto on käytännössä ollut jo yhteensä 3vko korjaamolla, eikä vikaa meinaa löytyä. Isommassa ahtimessa tai sen ohjauksessa vika tuntuisi olevan.

                            Mutta itse kysymykeen, jos isompi ahdin todetaan vialliseksi ja sen joutuu korjaamaan tai vaihtamaan uuteen, niin löytyykö sinne jotain järkevää "bolt on" ahdinta vielä isommille tehoille? Tuo 400hp/800nm onnistunee vielä vakio ahtimilla, mikä on toistaiseksi ensimmäinen tavoiteltava rajapyykki. Mutta missä tulee vakio ahtimien raja vastaan ja onko järkeviä vaihtoehtoja tilalle?

                            Sinkkuturbo konversio ei oikein houkuttele.
                            Itsellä oli vika tehottomuudessa egr:ssä.

                            Mutta itse asiaan, vakio turboilla sieltä saa jopa 440-460hp, mutta kyllähän sinne esim. Proturbo, Turbotohtori tms. tekee isommasta ahtimesta hybridi ahtimen joka riittää +500hp.
                            Vakioahtimen korjaus maksaa n. 500e, ahtimen modaus n. 1400e

                            Tuossa sinun autossa ei vaan syöttöpumppu riitä kuin 360-380hp saakka.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by makkis View Post
                              Itsellä oli vika tehottomuudessa egr:ssä.

                              Mutta itse asiaan, vakio turboilla sieltä saa jopa 440-460hp, mutta kyllähän sinne esim. Proturbo, Turbotohtori tms. tekee isommasta ahtimesta hybridi ahtimen joka riittää +500hp.
                              Vakioahtimen korjaus maksaa n. 500e, ahtimen modaus n. 1400e

                              Tuossa sinun autossa ei vaan syöttöpumppu riitä kuin 360-380hp saakka.
                              Mulla 299 hp malli

                              Vikapaikat :Egr,turrbot,imusarja auki ,mulla oli imusarjanläppien akseli poikki..tehoton ja savutti.

                              Mulla 411\780 mitattu,vakiotehot 305\600 ?(vakioväännöt),samassa penkissä mitattu

                              Imusarjan puhtaus tärkeä
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Originally posted by veku View Post

                                Imusarjan puhtaus tärkeä
                                Tämä, juuri tämä on tärkeä juttu. Vakiopumpulla pääsee kyllä lähemmäs 400hv jos suuttimet on kunnnossa ja tietty DPF heivattu mäkeen.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎