Originally posted by Vmatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
N57 epätasainen käynti kylmällä/haalealla koneella
Tere
Ilmaantui ikävä oire vaihteeksi. Tyhjäkäynnillä kylmänä/ haaleana kone alkaa käymään epätasaisesti ja hieman ravistaen. Lämpimänä tyhjäkäynti tasaista.
Ilmeisesti oireet viittaa hehkujen ohjainlaitteeseen/hehkuihin taikka egr? Autosta dpf poistettu käytöstä joten ei nyt pitäisi kauhean vaarallista olla ajaa pkollisia ajoja ennen tuomion saamista? N57 koneesta ilmeisesti hehkujen vaihto on melkein yhtä isoriski kuin laittaa ruletissa kaikki punaselle....? Lukenut paljon että porukalla vaihdon yhteydessä katkeillut siis kanteen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostHehkuilla ei ole funktiota startin jälkeen, joten ne tuskin syyllisiä.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostHehkuilla ei ole funktiota startin jälkeen, joten ne tuskin syyllisiä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEiköhän näistäkin jälkihehku löydy elikkä kyllä hehkuttavat vielä jonkin aikaa moottorin käynnistymisen jälkeenkin. Saattanee vaikuttaa käyntiinkin myös jos eivät toimi.
Comment
-
-
Originally posted by Woimaa View PostJeps. Tosiaan lämpimällä koneella ajon perään ku parkkiin ajaa nii tappavan tasasesti hyrskyttää. Mutta tosiaan oireet ilmenee myös haalealla koneella. Onko porukalla kokemusta N57 hehkujen onnistuneista vaihdoista 😅
Noissa softatuissa on ilmennyt myös softaongelmia. Kone humppaa tällöin kierroksia.
Samon hehkut voivat aiheuttaa saman jutun ja niitä käytetään vähän millon sattuu. Myös koneen käynnistämisen jälkeen. Yleensä niistä tulee vikakoodi ellei softantekijä ole ottanut vähän reilummalla kädellä niitä pois.
Myös tämä ketju kannattaa selata läpi.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnnistui hehkujen vaihto ilman ongelmia. Kone vain tulikuumaksi ja nopeaa kaikki irti ympäriltä. Etukäteen voi katsoa vaikka hehkun katkeamismomentin ja vääntää auki vain momenttiavaimella niin ei sen pitäs katketa.
Noissa softatuissa on ilmennyt myös softaongelmia. Kone humppaa tällöin kierroksia.
Samon hehkut voivat aiheuttaa saman jutun ja niitä käytetään vähän millon sattuu. Myös koneen käynnistämisen jälkeen. Yleensä niistä tulee vikakoodi ellei softantekijä ole ottanut vähän reilummalla kädellä niitä pois.
Myös tämä ketju kannattaa selata läpi.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356081
Jospa sieltä jotain löytys ja sais oireet poistettua kohtuudella...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnnistui hehkujen vaihto ilman ongelmia. Kone vain tulikuumaksi ja nopeaa kaikki irti ympäriltä. Etukäteen voi katsoa vaikka hehkun katkeamismomentin ja vääntää auki vain momenttiavaimella niin ei sen pitäs katketa.
Noissa softatuissa on ilmennyt myös softaongelmia. Kone humppaa tällöin kierroksia.
Samon hehkut voivat aiheuttaa saman jutun ja niitä käytetään vähän millon sattuu. Myös koneen käynnistämisen jälkeen. Yleensä niistä tulee vikakoodi ellei softantekijä ole ottanut vähän reilummalla kädellä niitä pois.
Myös tämä ketju kannattaa selata läpi.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356081
Comment
-
-
Originally posted by Woimaa View PostSemmonen huomio tosiaan et kyllä se kaikilla lähtee käymään. Eli se tyhjäkäynti alkaa sekoilla vasta kun on hetken aikaa käynyt. Ainakin kylmällä koneella.
Tuo siis "humppasi" kierroksia kun softassa oli vika. Kierrokset siis nousivat ja laskivat tyhjäkäynnillä ilman järkevää syytä. Tyyliin 700-750-650-700-650-750 jne... Tuota kesti melko pitkään että läppärilläkin kerkesi helposti katsomaan livedataa.
Jokatapauksessa suosittelen katsomaan nyt alkuun vikakoodit että mitä sieltä löytyy. Muuten tämä on melkoista arvailua.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEn muista alkoiko samalla sekunnilla kun auton laittoin käyntiin. Loppui kuitenkin auton lämmettessä.
Tuo siis "humppasi" kierroksia kun softassa oli vika. Kierrokset siis nousivat ja laskivat tyhjäkäynnillä ilman järkevää syytä. Tyyliin 700-750-650-700-650-750 jne... Tuota kesti melko pitkään että läppärilläkin kerkesi helposti katsomaan livedataa.
Jokatapauksessa suosittelen katsomaan nyt alkuun vikakoodit että mitä sieltä löytyy. Muuten tämä on melkoista arvailua.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEn muista alkoiko samalla sekunnilla kun auton laittoin käyntiin. Loppui kuitenkin auton lämmettessä.
Tuo siis "humppasi" kierroksia kun softassa oli vika. Kierrokset siis nousivat ja laskivat tyhjäkäynnillä ilman järkevää syytä. Tyyliin 700-750-650-700-650-750 jne... Tuota kesti melko pitkään että läppärilläkin kerkesi helposti katsomaan livedataa.
Jokatapauksessa suosittelen katsomaan nyt alkuun vikakoodit että mitä sieltä löytyy. Muuten tämä on melkoista arvailua.
Comment
-
-
Paljonko näissä f10/11 pitäisi olla paikallaan tai hitaassa vauhdissa ohjauspyörän kierroksia laidasta laitaan? Ja vaikuttaako tähän jotkut varusteet?
Omassa tuntuu ohjaus todella hitaalta, emännän seatissa on paikallaan kierros suuntaansa pyöritettävää. Toki siinä ei renkaatkaan käänny niin paljo, mutta menee mutkat ketterämmin silti.M550d
Comment
-
Comment