Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    Eipä ole juuri takavetoihin mennyt reaktiotankojen puslia.

    Nelivetoon yhdet per 150tkm.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2158
      • Vantaa

      Eihän ne välttämättä silmämääräisesti rikki ole. Ja 20" renkaat syö alustan osia nopeammin kuin 17". Ja 20" renkailla pehmeät puslat huomaa helpommin. Jos alkuperäisillä on ajanut 300tkm, niin väitän että ero on kuin yöllä ja päivällä kun uudet vaihtaa.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by VilleP View Post
        Eihän ne välttämättä silmämääräisesti rikki ole. Ja 20" renkaat syö alustan osia nopeammin kuin 17". Ja 20" renkailla pehmeät puslat huomaa helpommin. Jos alkuperäisillä on ajanut 300tkm, niin väitän että ero on kuin yöllä ja päivällä kun uudet vaihtaa.
        Täällä oli 96tkm ja vaihtokunnossa. Nyt 98tkm ja alla 20". Menee 2 viikon sisällä vaihtoon. Tärisee vähän jarrutuksess ja ehkä ihan aavistuksen hakee.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4978
          • Paimio

          Originally posted by zakspeed View Post
          Eipä ole juuri takavetoihin mennyt reaktiotankojen puslia.

          Nelivetoon yhdet per 150tkm.
          Onko nelivedossa muka eri reaktiotangot?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17509
            • Turku

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Ja nekö on muka vielä kunnossa? Sitten tehtaalla on kyllä laitettu monia erilaatuisia osia kiinni.

            Minä olen ajanut kymmenillä f1x autoilla ja kyllä ne enemmän tai vähemmän pehmeinä tuntuu olevan lähes kaikissa
            Oli ainakin puoli vuotta sitten silmämääräisellä ja tangon kanssa tunnustellessa.

            Originally posted by VilleP View Post
            Eihän ne välttämättä silmämääräisesti rikki ole. Ja 20" renkaat syö alustan osia nopeammin kuin 17". Ja 20" renkailla pehmeät puslat huomaa helpommin. Jos alkuperäisillä on ajanut 300tkm, niin väitän että ero on kuin yöllä ja päivällä kun uudet vaihtaa.
            20" kesällä, 18" talvella. Epäilen, etten itse huomaa välttämättä eroa puusilmänä, jos lähtisin uusimaan.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2158
              • Vantaa

              Originally posted by Laku View Post
              Oli ainakin puoli vuotta sitten silmämääräisellä ja tangon kanssa tunnustellessa.



              20" kesällä, 18" talvella. Epäilen, etten itse huomaa välttämättä eroa puusilmänä, jos lähtisin uusimaan.
              Suosittelen kokeilemaan. Varmaan jo perse tottunut löysiin
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                Jarrupoljin ja perse on tehokkain indikaattori alle 15kmh vauhdista selvittämään reaktiotankojen puslien kunnon.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Onko nelivedossa muka eri reaktiotangot?
                  On erilaiset.

                  *Ja nelikossa on hydropuslat
                  Last edited by zakspeed; 23-04-2021, 09:25. Reason: * Lisäys
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Jarrupoljin ja perse on tehokkain indikaattori alle 15kmh vauhdista selvittämään reaktiotankojen puslien kunnon.
                    Ei ongelmaa, suoraan menee ja pysähtyy.

                    4-pyöräsuuntauksesta jos lähtisi sitten liikkeelle.

                    Comment

                    • ralliriisseli
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 72
                      • Laihia

                      Quote:
                      Originally Posted by ralliriisseli View Post
                      Heipähei!
                      530xd vm.2016 alkanut tuomaan palaneen kumin/öljyn hajun kabiiniin. Etenkin talvikeleillä tehnyt joskus. Avasin konepellin ja havaitsin savua jossain DPF:n päältä. Öljyähän siellä oli käryämässä. Syksyllä vaihdettiin jo venttiilikopan tiiviste, (kun epäilys sen vuotamisesta) eikä tule sieltä välistä tämä vuoto. Näyttäisi että venttiilikopan omasta prässätystä saumasta (apukuskin puoleisesta kulmasta.

                      Onko kelläään kokemusta näissä riisseleis vastaavasta ja kokemusta tuleeko BMW mitenkään vastaan?

                      Toisaalta itsellä on epäilystä, että edellisen omistajan asentama Mishimoton Catch-canin suodatin on jäätynyt ja sitten tuo kopan sauma antanut periksi ellei ole ollut jo valmiiksi heikomman puoleinen. Cach-caniä on tullut tarkasteltua ja tyhjennettyä ajoittain mutta ei nyt joka aamu. Ja jos tuo suodatin on jäässä niin eihän tyhjentelyt auta mitään vaan pitäis se sitten sulatella eka.

                      Uusi venakoppa taitaa olla 400€ luokkaa + sitten masentelut päälle, mikä ainakin marmorilla mahtaa tehdä hurjan laskun, ellei jossain tulla vastaan.
                      ———————————

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Mihin tuollaista catch cania tarvitaan? Viimeksi laitettiin tuollainen johonkin takatuuppari eskorttiin jossa oli kone öbaut vuosimallia -70. Ei nuo ehjiin nykyautoihin kuulu. Vastaantulot saa myös unohtaa moisen takia 100% varmuudella.

                      Korjaisin venttiilikopan ja palauttaisin huohottimen sellaiseen toimintaan miten se on aikaisemmin ollut. Juttujanhan on ollut että vuotava venttiilikopan kansi lisää huohotusta. Samoin alipainevuodot.
                      Catch can poistettu ja venakoppa vaihdettu. Bemari tuli kuitenkin 50% vastaan. Auto pelittää nyt muutoin kivasti, mutta 8-9l/100km tuntuu matka-ajolle turhan suurelta, etenkin vaikka rajoitusten mukaan ajelee.
                      Egr-kampanja hoidettu, softallisesti disabloitu, adblue myös pois käytöstä.
                      Dpf regeneraatio näytti carlyn mukaan onnistuvan vaikkakin hyvin lyhyt poltto olikin. Mittarissa vasta 87tkm. Lämmöt normaalit: 87 nesteellä ja 100 öljyllä (viisari osoittaa suoraan ylös, Carly näytti -100c).

                      Missähän vika voisi todennäköisimmin olla?
                      Last edited by ralliriisseli; 25-04-2021, 23:42. Reason: Lisäinfo
                      F11 530d X-drive M-Sport 2016
                      ———————————————————
                      Exs:
                      E91 LCI 320dA -09
                      E46 330D -02

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        N55 moottorista kuului kivoja ääniä. Käynnistin ja konehuoneessa alkoi kova räminä ja oli ilmastointi päällä. P päälle nii ääni hävisi. Eli ilmeisesti jokin resonoi? Kellään vastaavaa käynyt. Ilmastointi pois ja räminä lakkasi, luultavasti ei niin raskaasti käy nii rauhoittui. Hetken säikähin ku moniurahihnan kiristäjä liikkui vähän edes takaisin mutta tämä ilmeisesti normaalia ja hihna sarja vasta vaihdettu.

                        Comment

                        • Lenkka
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2019
                          • 183
                          • Kajaani

                          Start & Stop koodaus

                          Hei,

                          Mitkä moduulit pitää päivittää, että 2011/6 F11 saa start & stopin koodattua käynistyksessä pois ja muistin nappiin. Riittääkö pelkkä Cas, vai tarvitaanko muutakin?

                          Comment

                          • jönssi86
                            Bimmer Rookie
                            • May 2020
                            • 38
                            • Kuopio

                            ECO Pro moodin koodaus?

                            Auto F11 520DA 2012 vm. Autossa löytyy kolme ajomoodia: normal, sport ja sport+. Autossa siis sporttikeppi läpysköillä. Onko tällaiseen autoon saatavilla ECO Pro asetus koodaamalla, vai vaatiko se jonkun palikan/boxin?
                            F11 520dA -12.

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1265
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by Lenkka View Post
                              Hei,

                              Mitkä moduulit pitää päivittää, että 2011/6 F11 saa start & stopin koodattua käynistyksessä pois ja muistin nappiin. Riittääkö pelkkä Cas, vai tarvitaanko muutakin?
                              CAS:sin FDL-koodauksella on hyvä lähteä liikkeelle. Jos sillä onnistuu niin sitten ei tarvitse muuta.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • Lenkka
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2019
                                • 183
                                • Kajaani

                                Originally posted by alpine3 View Post
                                CAS:sin FDL-koodauksella on hyvä lähteä liikkeelle. Jos sillä onnistuu niin sitten ei tarvitse muuta.
                                Ei onnistinut. Ei löytynyt tarvittavia arvoja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎