Lähtisin tekemään kameran kytkennät uusiksi. Kuulostaa siltä että otettu virrat/maadoitus takavalolta tms.
Tai sitten kamera on paska
Kytkennät on oikein, toki voihan olla että nuo piuhat on heikkolaatuisia tms ja tuo toinenkin on ihan validi vaihtoehto Aloin miettiä, että kontin verhoilut auki testaillessa kuva pysyi kokoajan hyvänä... voikohan siis olla, että RCA-kaapeli tms ottaa häiriötä lähellä menevistä muista johdoista? Ne kun sinne laitettiin nättiin nippuun.
Kyllä se tuolla idriven huoltohistoriassa olisi hyvä näkyä kun näkyy edellisetkin vaihdot. Huolto tulossa ja veikkkaan että eivät suostu marmorilla kuittaamaan vaihdetuksi, kun eivät sitä itse ole tehneet.
Ilmeisesti tuonne i-driven huoltokirjaan ei joka kyläseppä huoltoja merkkaile. Ainakin meillä päin hyvässä Autoasi-ketjuun kuuluvassa korjaamossa sanoivat että eivät saa huoltoja merkattua i-driveen, vaan ainoastaan BMW:n sähköseen tietokantaan.
Vaihdoin taakse takapyörän laakerin, vaihdossa jouduin irroittelemaan tukivarsia pyörän navan puolelta.
Vaihdon jälkeen kiristelin paikat takaisin kiinni, mutta nyt oikea takanurkka johon laakerin vaihdoin pitää narinaa hitaissa vauhdeissa töyssyissä.
Pitääkö näissä auton maata renkaalla kun tukivarret kiristää lopullisesti? Entä olisiko kellään pääsyä new-tissiin tms vastaavaan josta näkisi momentit tai ohjeen kiristykselle, epäilen vahvasti että tuosta narinat johtuisi tai että pultit on liian kovalla momentilla?
Pitää olla maassa kun kiristää, tai vastaavasti tunkata vastaavalle korkeudelle sopivasta kohtaa. Muuten puskiin tulee kiertojännitys joka narisee varmasti.
Kytkennät on oikein, toki voihan olla että nuo piuhat on heikkolaatuisia tms ja tuo toinenkin on ihan validi vaihtoehto Aloin miettiä, että kontin verhoilut auki testaillessa kuva pysyi kokoajan hyvänä... voikohan siis olla, että RCA-kaapeli tms ottaa häiriötä lähellä menevistä muista johdoista? Ne kun sinne laitettiin nättiin nippuun.
Kyllä Hifi hommissa suositellaan ettei RCA ja virtapiuhaa vedä samaan nippuun häiriöt signaalissa on varmoja jos näin tekee.
Häiriösuojaukset RCA piuhoissa on surkeita varsinkin jos ovat jotakin "kiinalaista halpista".
Kokeilemallahan tuo selviää, erota RCA piuha virtapiuhoista ja kovaa ajoa
Entä olisiko kellään pääsyä new-tissiin tms vastaavaan josta näkisi momentit tai ohjeen kiristykselle, epäilen vahvasti että tuosta narinat johtuisi tai että pultit on liian kovalla momentilla?
Tuonne newtis.info:n voi ihan itsekkin rekisteröityä.
Pitää olla maassa kun kiristää, tai vastaavasti tunkata vastaavalle korkeudelle sopivasta kohtaa. Muuten puskiin tulee kiertojännitys joka narisee varmasti.
Okei kiitoksia, pitänee availla ja kiristellä uudelleen.
Oikean puolen takavilkun kanssa probleemaa: Kaikki alkoi satunnaisesta herjasta mittaristossa ja tällöin vilkut tietysti vilkkui tuplanopeudella. Viikon sisään tästä tuli ihan pysyvä vika, eli joka kerta eka välähdys ok ja sen jälkeen alkaa tiheä välkytys ja herja mittaristoon.
Uusi Depon umpio paikalleen ja sama vaiva jatkuu... Esim ovia lukitessa vilkku palaa normaalisti ja useimmiten myös jos laittaa hätävilkut päälle, on toiminta normaalia. Joskus antaa herjan vilkusta heti käynnistäessä mutta useimmiten kuitenkin vasta kun vilkkua käyttää... Onko tyypillisi vikapaikkoja tiedossa, jossa ois ollut vikoja?
E:Vika paikallistettu vetokoukun sähköihin, boksi irti niin auton valot toimii.
Last edited by tozini; 14-06-2022, 16:44.
Reason: Vika löytyi.
Omassa kulkineessa tulee piakkoin 100k täyteen. Minkälaisia huoltoja tuohon kannattaisi tehdä normi huolto-ohjelman ulkopuolelta, jotta ongelmilta välttyisi mahdollisimman tehokkaasti jatkossakin?
Omassa kulkineessa tulee piakkoin 100k täyteen. Minkälaisia huoltoja tuohon kannattaisi tehdä normi huolto-ohjelman ulkopuolelta, jotta ongelmilta välttyisi mahdollisimman tehokkaasti jatkossakin?
Öljynvaihto automaattiin, jakolaatikkoon ja periin.
BMW G31 540iA xDrive B58 -18 BMW F31 320iA xDrive LCI -19 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Käytin F11 LCI huollossa ja kehotettiin vaihtamaan "aksiaalinivel" oikealta puolelta pienen välyksen takia. Onko käytännön merkitystä vaihtaa koko raidetanko samalla? Ainakin motonet myy niveltä erikseen.
Comment