Sigustasi päätellen kyse on kasikoneisesta ja vastaus on "helppo".
Otat koneen suojamuovin pois niin näetkin jo kyseessä olevan osan. Siitä sitten pari klemmaria yms auki ja osa käteen. Bräkleeniä ja/tai CRC:tä sisään ja heiluttelua.
"Mites tuon stefan vaihto oikeaoppisesti tehdään? Joutuuko tuon takakannen askista irroittamaan, jolloin tuntuis näin näppituntumalla tuo 3-salkarainen kardaanin vetolevy tulevan pois. Vai tarviiko vaihdeaskin takakantta irroittaa?"
Tällaista kyselin taannoin. Sain vastauksiakin pulmaani. Kiitokset.
Homma on kivuton tehdä aski paikoillaan. Takakansi on pulttikehällä kiinni askin rungossa, ja iso o-rengas tiivistää tämän. Voimanulosottoakselilla on iso mutteri, jossa on prässätty lukitukset akseliuriin. Ne lähtee tuurnalla auki, mutteri on vedetty kiinni siten, että akselin laakeriin ei jää välystä, eli ei oo tiukassa ainakaan. Siirtoleukapihdeillä aukesi tosi helposti. Akselin laakerikuulakehät ovat irtonaiset, jotta varovaisuutta sitten purkaessa. Ja kliinit olosuhteet kannattaa olla tuossa rempassa. Putsaa takakansi ennen purkua mm painepesurilla tms. Huomioi stefan (akselitiivisteen) syvyys ennen purkamista.
Takaluukun sähkölukko on alkanut temppuilla. Lähinnä nyt niin, että ei sulje luukkua. Lisäksi avain ei käänny lukossa mihinkään suuntaan. Mitäs tuon kanssa voi tehdä jos lakkaa avaamasta kokonaan (tai sulkemasta)? Onko jossain jokin varavaijeri tms. vai onko se sitten vaan patruunan paskominen edessä?
Takaluukun sähkölukko on alkanut temppuilla. Lähinnä nyt niin, että ei sulje luukkua. Lisäksi avain ei käänny lukossa mihinkään suuntaan. Mitäs tuon kanssa voi tehdä jos lakkaa avaamasta kokonaan (tai sulkemasta)? Onko jossain jokin varavaijeri tms. vai onko se sitten vaan patruunan paskominen edessä?
Rasvaa siihen lukkoon nyt alkuun oikein rutkasti jos alkaisi avain kääntyilemään.
Voiko absit/ luistonesto herjailla jos ohjauskulmat tarpeeksi pielessä? Tuli vaihdettua molemmin puolin raidetangon päät ja tukivarret jonka seurauksena melko luonnolisesti ratti vinossa ja muutenkin kulmat pielessä ennen säätöä. Ajelemaan kun lähdin niin hetken aikaa palaa nyt absin valot taulussa ja häviää mutta luistoneston valo jää päälle.:think
Comment