Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _miksu_
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 194
    • jyväskylä

    Kertoisiko joku viisas missä on -96 740ial bensapumpun rele? onko se joku takakontissa oikealla olevasta kolmesta releestä? Seiska ei millään starttaa, mutta kun bensapumpulle veti suoran virran niin heti lähti tulille, eli eikö vika melko varmasti ole bensapumpun releessä? Kiitos!

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by _miksu_ View Post
      Kertoisiko joku viisas missä on -96 740ial bensapumpun rele? onko se joku takakontissa oikealla olevasta kolmesta releestä? Seiska ei millään starttaa, mutta kun bensapumpulle veti suoran virran niin heti lähti tulille, eli eikö vika melko varmasti ole bensapumpun releessä? Kiitos!
      Siellähän se on. En muista mikä mutta koita uudella et millä lähtee toimimaan Voihan se olla että pumppu jumii ja ei jaksa lähteä pyörimään muuten kuin suoralla virralla (kokemusta on )
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • _miksu_
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 194
        • jyväskylä

        Tuo uusi rele on näköjään vähän erilainen kun mikään niistä kolmesta.. runkonumerolla sen kävin hakemassa eli oikea sen pitäisi olla. Vasemmanpuoleinen on semmonen tumman vihreä ja kaksi oikeanpuoleista on vaaleanvihreitä, olisiko se sitten se vasemmanpuoleinen tummempi.. jokatapauksessa, missään paikalla kokeiltuna ei auto lähtenyt käyntiin

        Comment

        • _charger-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 380
          • Helsinki

          moi tuli ostettuu tollanen 1994 740 ia. duunissa tuli katottuu vikakoodit ja antoi turvatyyny: 17 ja 19 ja vaihteistosta 57, 153 ja 154... mitä mahtavat tarkoittaa? autocom testeri...
          ja mitens onko automaatti ilmastoinnin/lämmönsäätö paneelin näytöille tehtävissä mitään, ei meinaan tule numeroita..taustavalot palaa..toi siis malli pyöritettävät puhallinnopeus kytkimet... pystyykö vaihtamaan uudemman mallin?
          nii ja millas saa mittaristosta vaihdettua kielen? lähinnä et sais vaikka saksan tilalle englanti? kiitokset!
          Last edited by _charger-; 28-01-2011, 11:02.
          1966 Dodge Monaco
          1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

          EX:1994 BMW 750 IA e38
          EX:1994 BMW 740 IA e38

          Comment

          • Zippaaja
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 1140
            • Pieksämäki

            Paras ehdotus kuinka parantaa äänimaailmaa. Tahtois saada hieman miehekkäämmän pörinän ulos. Ja kuinka iso operaatio tuon perän kanssa pitää tehdä, että sinne asettuu mukavasti paremmat pöntöt?

            Alustaratkaisua myös olen yrittänyt bongailla. Hieman kyseenalaistanut, että minkälaista vaihtoehtoa kannattaisi käyttää. Madaltavat jouset schmiedmanilta?

            Auto ei käynnissä ja virtoja ei päällä. Vilkun viiksi alas ja vasemmalta syttyy valot , vilkun viiksi oikealta ja oikealta syttyy valot. Vika vai ominaisuus?

            Myös nyt tekee sitä, että keskuslukitus tahtoo ensinmäisellä aukasulla jättää kuskinpuolen oven lukkoon. Pistät lukkoon ja aukaiset uudelleen niin aukeaa. Syy?

            :think
            Kovvoo hommoo

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by Zippaaja View Post
              Auto ei käynnissä ja virtoja ei päällä. Vilkun viiksi alas ja vasemmalta syttyy valot , vilkun viiksi oikealta ja oikealta syttyy valot. Vika vai ominaisuus?

              Myös nyt tekee sitä, että keskuslukitus tahtoo ensinmäisellä aukasulla jättää kuskinpuolen oven lukkoon. Pistät lukkoon ja aukaiset uudelleen niin aukeaa. Syy?

              :think
              Vilkkuhomma on ominaisuus, keskuslukituksen ongelmat on monesti jumittavassa lukkonapissa. Varsinkin jos pää puuttuu, niin meinaa ottaa koville.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                Originally posted by Zippaaja View Post
                Paras ehdotus kuinka parantaa äänimaailmaa. Tahtois saada hieman miehekkäämmän pörinän ulos. Ja kuinka iso operaatio tuon perän kanssa pitää tehdä, että sinne asettuu mukavasti paremmat pöntöt?

                Alustaratkaisua myös olen yrittänyt bongailla. Hieman kyseenalaistanut, että minkälaista vaihtoehtoa kannattaisi käyttää. Madaltavat jouset schmiedmanilta?

                Auto ei käynnissä ja virtoja ei päällä. Vilkun viiksi alas ja vasemmalta syttyy valot , vilkun viiksi oikealta ja oikealta syttyy valot. Vika vai ominaisuus?

                Myös nyt tekee sitä, että keskuslukitus tahtoo ensinmäisellä aukasulla jättää kuskinpuolen oven lukkoon. Pistät lukkoon ja aukaiset uudelleen niin aukeaa. Syy?

                :think
                Eisenmann...

                Eibach + Sachs

                Ns. Saksalainen parkki asetus..

                Moottori voisi jumia tms..
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Meneeks 15" peltivanteet 725-740 takajarrujen päälle? N. 6" tulee sisäänpäin kiinnityspinnasta.

                  Comment

                  • VaihtoVirta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 558
                    • Kuusamo

                    Originally posted by Zippaaja View Post
                    Paras ehdotus kuinka parantaa äänimaailmaa. Tahtois saada hieman miehekkäämmän pörinän ulos. Ja kuinka iso operaatio tuon perän kanssa pitää tehdä, että sinne asettuu mukavasti paremmat pöntöt?

                    Alustaratkaisua myös olen yrittänyt bongailla. Hieman kyseenalaistanut, että minkälaista vaihtoehtoa kannattaisi käyttää. Madaltavat jouset schmiedmanilta?

                    Originally posted by Janzki View Post
                    Eisenmann...

                    Eibach + Sachs
                    Ja jos haluat säästää tuhat euroa, niin Magnaflow 14816 -vaimentimet, e38.org sivulta löytyy todella hyvä ohje takapuskurin muokkaukseen. Vaimentimet jenkeistä ~150e/kpl. Linkki: http://www.stevejenkins.com/downloads/magnaflow_e38.pdf
                    ja ääninäyte: http://www.youtube.com/watch?v=VhNPCq-Ohnw sekä http://www.youtube.com/watch?v=GQtyT...eature=related

                    Jos sinulle riittää maltillinen madallus, niin silloin AP Fahrwerk.
                    Last edited by VaihtoVirta; 29-01-2011, 12:49.

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      Originally posted by herrakani View Post
                      Meneeks 15" peltivanteet 725-740 takajarrujen päälle? N. 6" tulee sisäänpäin kiinnityspinnasta.
                      Minusta oli ettei näihin alle 16" mene alle :think
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • Zippaaja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 1140
                        • Pieksämäki

                        Originally posted by VaihtoVirta View Post
                        Ja jos haluat säästää tuhat euroa, niin Magnaflow 14816 -vaimentimet, e38.org sivulta löytyy todella hyvä ohje takapuskurin muokkaukseen. Vaimentimet jenkeistä ~150e/kpl. Linkki: http://www.stevejenkins.com/downloads/magnaflow_e38.pdf
                        ja ääninäyte: http://www.youtube.com/watch?v=VhNPCq-Ohnw sekä http://www.youtube.com/watch?v=GQtyT...eature=related

                        Jos sinulle riittää maltillinen madallus, niin silloin AP Fahrwerk.
                        Jumalauta, tästä kiitos isosti

                        Alle pitäis 18" tai 19" pallot laittaa, joten siihen nähden maltillinen madallus pitäisi hankkia. Tosin tässä yrittänyt pohtia, että huononeeko kyyti kamalasti jos jouset vain heittää alle.
                        Kovvoo hommoo

                        Comment

                        • Tcdoe
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 393
                          • Helsinki

                          Originally posted by Tcdoe View Post
                          Kuinka korkealle teillä nousee E38:ssa lämpömittarin neula? Kyseessä siis 728. Itse en ole nyt pakkasilla (vaikkei ois kuin 5-10 astetta pakkasta) saanut sitä paljoakaan yli 1/3 asteikon. Vähän turhan viileänä käy, ei tuonne saa kunnon saunaa millään sisälle. On kyllä tuontiauto, mutta useamman vuoden Suomessa ollut eikä Realoem tarjoa kuin yhtä termaria, 92 asteista.
                          Vesipumppu ja termari vaihdettu (ja tietty ilmattu kunnolla), sama ongelma yhä. Nyt kun on muutama aste pakkasta niin lämpömittarin neula ei koskaan pääse puoliväliin, jää sinne 1/3 kohdalle eikä sisälle tule kunnolla kuumaa, ei tule hiki vaikka kuinka paljon lämmittäis. Ideoita?

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by Tcdoe View Post
                            Vesipumppu ja termari vaihdettu (ja tietty ilmattu kunnolla), sama ongelma yhä. Nyt kun on muutama aste pakkasta niin lämpömittarin neula ei koskaan pääse puoliväliin, jää sinne 1/3 kohdalle eikä sisälle tule kunnolla kuumaa, ei tule hiki vaikka kuinka paljon lämmittäis. Ideoita?
                            Todennäköisesti mittaristossa tai lämpöanturissa vikaa. Käy jollain vikakoodien lukijalla ja katsokaa livedatasta moottorin lämmöt. Tietysti, jos omistat esim. infrapunalämpömittarin, niin voit kokeilla mitata lämmöt lohkosta kansipahvin tuntumasta.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Tcdoe
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 393
                              • Helsinki

                              Originally posted by kaol View Post
                              Todennäköisesti mittaristossa tai lämpöanturissa vikaa. Käy jollain vikakoodien lukijalla ja katsokaa livedatasta moottorin lämmöt. Tietysti, jos omistat esim. infrapunalämpömittarin, niin voit kokeilla mitata lämmöt lohkosta kansipahvin tuntumasta.
                              Niin no, voishan se tietty olla anturiongelma + lämppärin kenno tukossa tai vesiventtiilissä vikaa kun ei tule sisällekään kuin haaleata. Täytyy testailla.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Tcdoe View Post
                                Niin no, voishan se tietty olla anturiongelma + lämppärin kenno tukossa tai vesiventtiilissä vikaa kun ei tule sisällekään kuin haaleata. Täytyy testailla.
                                Todennäköisesti sisätilan lämpö liittyy tällä kertaa eri vikaan.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎